Karpaloista keksii kyllä monia asioita, mutta kiisseli ei tullut ekana mieleen. Hillo tai survos ehkä ekana.Sain karpaloita ystävältäni. Kyllähän niistä kiisseli pitää keittää. Mies lupasi tuoda kermaa töistä tullessaan. Nam...
Karpaloista keksii kyllä monia asioita, mutta kiisseli ei tullut ekana mieleen. Hillo tai survos ehkä ekana.Sain karpaloita ystävältäni. Kyllähän niistä kiisseli pitää keittää. Mies lupasi tuoda kermaa töistä tullessaan. Nam...
Meillä taas karpaloita saadaan niin vähän ettei niistä hilloksi asti olisi. Aina on syöty kiisselinä (ja piste). Nytkin sain sellaiset puolisen litraa josta just sai hyvin kiisselin.Karpaloista keksii kyllä monia asioita, mutta kiisseli ei tullut ekana mieleen. Hillo tai survos ehkä ekana.
Älähän nyt, kun minä just' sain taas tehtyä jotain... nimittäin lihakeittoa possun ulkofileestä, "pihvifilee" lienee kaupallinen nimi lihalle. Siihen vain kaveriksi perunaa, porkkanaa, palsternakkaa, valko- ja keltasipulia ja normi keittomausteita...Jos ihan joka päivä kirjoittaisin tähän ketjuun niin yleisin aterian nimi olisi "eilistä."
Niin tänäänkin.
Mateesta tulee kyllä paras kalasoppa. Ite oon kokenu parhaimmaks tavaks kypsyttää kokonaisena sen verran, että saa helposti lihat luiden ympäriltä haarukoitua ja siitä sitten sopan tekoon.Tänään vasta tein sen madesopan ja voi veljet kuinka hyvää siitä tulikaan. En kyllä muistanut, että made on noin vittumainen fileoida ja kun kiire oli, jäi paljon lihaan hukkaan.
Kalakukkoo sietäs sun syödä tänään.Ranskalaisia ja makkaraa tänään luvassa.
Lanttukukkoo söisin mielummin kuin kalakukkoo. Vaan kun ovat liian kalliita, enkä osaa itse valmistaa kumpaakaan:(.Kalakukkoo sietäs sun syödä tänään.