Sulata ensi kerralla puoli pakettia Voimasta Koskenlaskijaa, tulee makua ja sakeutta.Jauhelihakeittoa. Iso kiitos sille, joka keksi laittaa perunat ja keittokasvikset samaan pakastepussiin. Helpottaa laiskaa kokkia. Tällä kertaa laitoin vähän reilummin suolaa, niin sai vedestäkin maukkaampaa.
Tämä onkin sellainen vinkki, että pitää kokeilla. Ruisleivän päällä keiton ohella toki tullut koskenlaskijaa syötyä.Sulata ensi kerralla puoli pakettia Voimasta Koskenlaskijaa, tulee makua ja sakeutta.
Tekisipä itsenikin mieli lohta. Useampi reissu kirjolohi lammille tehty ilman kotiin tuomisia. Ruotsinpyhtään ja Imatran lammet eivät ole olleet anteliaita. Melkeinpä pitäisi uskaltautua sinne savonmaalle ja vaikkapa Enonkoskelle. Kaupan tiskille turvaudutaan vain viimeisessä hädässä, taikka todella hyvien tarjousten perässä.Lohessa pysytään...'
Tein perinteistä lohikeittoa lohifileestä, perunoista, porkkanoista, palsternakasta ja sipuleista. Mausteeksi laakerinlehteö, maustepippuria ja tietysri suolaa, hapoksi puolikkaan sitruunan mehu ja pakkasesta korianteria väriä antamaan. Kaveriksi aterialle leipää...
No, tarjousten perässähän minä olen juossut... Toki, kovahan se Norjan lohen hinta nykyisin on, toista kymppiä kilo, mutta aina välillä tulee ostettua.Tekisipä itsenikin mieli lohta. Useampi reissu kirjolohi lammille tehty ilman kotiin tuomisia. Ruotsinpyhtään ja Imatran lammet eivät ole olleet anteliaita. Melkeinpä pitäisi uskaltautua sinne savonmaalle ja vaikkapa Enonkoskelle. Kaupan tiskille turvaudutaan vain viimeisessä hädässä, taikka todella hyvien tarjousten perässä.
Viikonloppuna sitten Vuokselle soutamaan taimenta. Josko sitten pääsisi punaisen lihan makuun.
Toki meinasin perholla koittaa siikaa matkalla taimen apajalle. Kelpaisihan siikakin pannulle.
Ai, ai ja nami, nami...Possun etuselkää savipadassa haudutettua porkkanoiden ja sipulien kera. Se kerta kaksi kun vuodessa possua syön. Nivelreuma ei tykkää possusta.
Tuli tuota joskus tenavana syötyä, mutta en ole tehnyt koskaan itse.Tämä mitä tänään keitin ja söin voi olla monelle jotain tyyliin pula-ajan ruokaa ja jotkut ei söisi lainkaan. Mutta minä kyllä tykkään tästä, äiti-vainaa tätä aikoinaan välillä keitteli ja on tätä joskus yhä saatava.
Eli keitin äsken makaronivelliä. Tuli oikein hyvää ja maistuu varsinkin ruisleivän ja HK:n sinisen kanssa syötynä. En minäkään tätä turhan usein tee, joskus pari vuotta sitten taisin tehdä viimeksi. Minulle tämä ruoka kyllä maistuu ja on edullista sekä valmistuu hetkessä. Mutta jakaa kyllä varmaan mielipiteitä, jotkut tykkää ja toiset ei syö lainkaan.