Mitä tänään syötäisiin?

  • 381 767
  • 3 376
Saarioisten jauhelihakeitto nyt töiden jälkeen kun meni eväittä, illalla teen perus jauhelihakastikkeen vsipuli Dolmioon ja semmoista vähän paksumpaa pastaa jonka nimeä en nyt muista
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kokeilin tänään tehdä munakasrullaa jauhelihatäytteellä. Simppeli resepti, helppo tehdä, joten onnistuihan tuo, mutta (taas) maku jäi vähän vaisuksi eli täyte, jauheliha-sipuli-paprika -seos, kaipaisi hieman reippaampaa maustamista. Yksi huomio: hillittömän täyttävää...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Täällä mennään tänään kanakastikkeella ja nuudeleilla. Perus arkisafkaa. Kanakastikkeeseen paistoin broilersuikaleet, kaadoin sekaan ruokakermaa ja maustoin mustapippurilla, suolalla ja currylla. Nuudelit sitten keitin kypsiksi vedenkeitintä hyödyntäen, nuudelit tulee niin helposti valmiiksi eikä vie pitkää aikaa, toisin kuin perunat. Perunat on hyviä ja terveellisiä mutta nuudeleita tulee tehtyä usein kun on niin kätevä valmistaa.

En ole aikoihin tehnyt itse ruokaa. Usein mennyt sillä ruoalla mitä olen saanut ruokajaoista. Olen hyödyntänyt noita ruokajakoja kun tulot minullakin melko pienet tällä hetkellä. Muutamana edellisenä päivänä söin jauhelihakastiketta lisukkeineen kun sain 2,5 kilon pussin soosia jaosta. Sitä oli pakko syödä monta päivää putkeen kun se (en minä) oli pakastettu klönttinä.

Kasviksia syön sitten myös lähes päivittäin lisukkeena. Usein menen pakastekasviksilla. Ne on helppo valmistaa ja eivät pilaannu niin herkästi kuin tuoresalaatti. Salaattia kun teen niin sitä tulee tahtomattaan iso määrä ja osan joutuu heittämään pois kun ei ehdi syödä, pilaantuu nopeasti. Pakastekasviksia voi ainakin sulattaa aina sen verran mitä syö. Eivät välttämättä yhtä terveellisiä mutta ajaa asiansa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kinkkukastiketta tein ja nuudeleita. Sekä kasviksiksi wok-vihanneksia. Tuli oikein hyvää sapuskaa.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Parin kilon limppu possunkylkeä loikoillut uunissa muutaman tunnin fenkoli,porkkana,sipuli,valkosipulipedillä. Nesteenä valkkaria ja kanalientä. Kohta otan kyljen ulos ja teen liemestä kastikkeen. Sitten peltivuokaan fenkolia, perunaa, sipulia ja valkosipulia. Vuoan päälle ritilä ja possu siihen takaisin valuttamaan rasvat vegen päälle uunin lämmössä. Ensimmäinen kokeilu ja ainakin alku mennyt kohtuullisesti suunnitelman mukaan. Tämä siis sekoitus Gordonin ja Jamien tjsp... rapsakan possukyljen valmistuksesta.
 
Kyllä sitä on helposti tyytyväinen, joskus riittää kun heittää pannulle eineslihapullat, reilu sipuli ja mutti tomaattikastike. Makaronin kanssa ääntä kohti ja nälkä siirtyy
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään meille tuli vaimon lapsenlapsi perheineen heti aamusta ja lähtivät vasta tuossa illansuussa eli se taas tarkoitti, että söimme yhdessä kaksi ateriaa.
Tein päivän ruokatarpeen tyydyttämiseksi ison kattilallisen lihakeittoa possun ulkofileepalasta ao. lisukkeineen: perunaa, porkkanaa, palsternakkaa ja sipulia mausteineen: maustepippuria, laakerinlehtiä, sitruunaa. Kaveriksi keitolle oli hapanjuurilimppua - hyvin maistui kaikki pienimmäisellekin...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään meille tuli vaimon lapsenlapsi perheineen heti aamusta ja lähtivät vasta tuossa illansuussa eli se taas tarkoitti, että söimme yhdessä kaksi ateriaa.
Tein päivän ruokatarpeen tyydyttämiseksi ison kattilallisen lihakeittoa possun ulkofileepalasta ao. lisukkeineen: perunaa, porkkanaa, palsternakkaa ja sipulia mausteineen: maustepippuria, laakerinlehtiä, sitruunaa. Kaveriksi keitolle oli hapanjuurilimppua - hyvin maistui kaikki pienimmäisellekin...
Täytyy sanoa, että koskaan en ole tehnyt keittoa possun ulkofileestä. Ei ole tullut mieleenikään. Jotenkin kuulostaa erikoiselta tehdä keittoa tuosta osasta. Onnistui siis hyvin?

Itse ostin tänään töistä itse tehtyä makkarastroganofia. Kohtuu usein tulee tuolta ostettua ylijäämä ruokia, kun kustannus on hurjat 50 senttiä/ kilo. Vielä, kun on itsetehtyjä, niin tietää että kyllä maistuu. Monasti ostan sillein, että riittää itselle kertaan ja poika käy hakemassa loput itselleen.
 

Glove

Jäsen
Mitäs minä olen syönyt? Kylmäsavulohta,paria erilaista salaattia, karjalapiirakoita ja munavoita, kinkkupiirakkaa, kejsejä ja täytekakkua ja varmaan vielä unohdin jotain. Kaverin 50-vuotisjuhlia vietetään. Nyt ollaan jo siirrytty juomavaiheeseen, toki tuota suolaista on edelleen tarjolla.
 

Niño

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään lihamureketta, jonka eilen jo tein, paistettuja perunoita ja sienikastiketta. Löysin taas aamulla riittävästi koivunpunikki- ja voitatteja, joista teen kastikkeen. Lisukkeena(-kin) samat kuin eilen....
Oi, mistä löytyy sieniä? Tuntuu olevan vielä liian kuivaa sienisadolle Pirkanmaalla kun ei mitään löydy. Ehkä lokakuussa jo… 7vee poika jo kyseli, että tehdäänhän taas sienipiirakkaa. Käytiin yhdessä metsässäkin etsimässä, mutta eipä näkynyt viä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Täytyy sanoa, että koskaan en ole tehnyt keittoa possun ulkofileestä. Ei ole tullut mieleenikään. Jotenkin kuulostaa erikoiselta tehdä keittoa tuosta osasta. Onnistui siis hyvin?
...
Tuon lihan käyttöön oli ihan hyvät perusteet. Ensinnäkin se oli alennuksessa ja toisekseen se kypsyy todella nopeasti keittämällä(-kin) eli keitto valmistuu tunnin sisällä helposti. Sillä taas oli sikäli merkitystä, että eipä mulla juuri enempää jäänyt aikaa ruuanlaittoaon, kun pikkuisen piti syödä ennen päiväunia.
Itse mausta sen verran, että se on hieman miedompi kuin naudanlihasta tehtynä, mutta ei ainakaan huonompi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Oi, mistä löytyy sieniä? Tuntuu olevan vielä liian kuivaa sienisadolle Pirkanmaalla kun ei mitään löydy. Ehkä lokakuussa jo… 7vee poika jo kyseli, että tehdäänhän taas sienipiirakkaa. Käytiin yhdessä metsässäkin etsimässä, mutta eipä näkynyt viä.
Täällä Savon sydämessä niitä pikkuhiljaa on ilmaantunut syksyn mittaan. Pitkään oli mm. tattien kanssa aika tyhjää, mutta on lopulta satanutkin sen verran, että tatit lopulta putkahtivat esiin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hasselbackan perunoita olen justiinsa alkamassa tekemään. Tai uuniperunoiksi noita on kyllä meillä aina kutsuttu. Yleensä ovat olleet uunissa satunnaisessa lämmössä ja niin kauan, että näyttävät hyviltä. Nyt jostain syystä vilkaisin netistä reseptiä. Samalla avautui, että Hasselbacka ei olekaan henkilön nimi, vaan paikka jonka mukaan ne on nimetty.
 

Glove

Jäsen
Taidan hakea pitsan kunhan tämä peli loppuu. Vielä kun keksisi täytteet. Saa ehdottaa. Viimeksi söin Dillingerin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sienirisottoa tein suppiksista - helppoa, yksinkertaista ja maistuvaa...
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Makaronilaatikkoa, mutta mokasin ja tuli hieman mautonta. Ehkä huomenna parempaa. Tai en tiedä, että miten makua parantaa "enää tässä vaiheessa."
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Makaronilaatikkoa, mutta mokasin ja tuli hieman mautonta. Ehkä huomenna parempaa. Tai en tiedä, että miten makua parantaa "enää tässä vaiheessa."

Laita sekaan poppamiehen Chipotle soosia. Toimii älyttömän hyvin makaroonilooran kanssa.
Mulla on välillä tapana lautasella sekoittaa paholaisenhilloa makaronilaatikkoon, tulee potkua ja makua ihan siinä suhteessa kuin uskaltaa hilloa lapioida sekaan. Taitaa olla vähän sama efekti tuolla Chipotlella...
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Makaronilaatikkoa, mutta mokasin ja tuli hieman mautonta. Ehkä huomenna parempaa. Tai en tiedä, että miten makua parantaa "enää tässä vaiheessa."
Makarylliloorahan on aina parhaimmillaan seuraavana päivänä kun sen paistaa pannulla. Silloin lisää mausteita kylkeen niin avot!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään mentiin kevyesti keskellä päivää ja vielä näin illemmallakin uunissa kypsytetyillä kanankoivilla ja keitetyllä riisillä. Siihen kaveriksi mustaherukkahyytelöä eikä juuri muuta tarvita...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös