Musta Nuoli on kieltämättä aika masentavalla ruokavaliolla liikenteessä. Enkä kirjoita tätä pahansuovasti tai pilkallisesti, vaan totean vain tällaisen viikonloppuisin fiilistelevän olevinaan kokin tuntemuksen tuosta einesvyörystä. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta ja intohimonsa kullakin, ei siinä mitään.
En sano, ettei kiinnostaisi, ja että söisin moista tavaraa aina, mutta nyt on mennyt kotioloissa pari päivää, enkä ole viitsinyt poistua asunnosta ulos, joten olen syönyt sitä mitä jääkaapin pohjalla on ollut. Onnistuin nimittäin rikkomaan silmälasini alkuviikosta ja olen tällä hetkellä puolisokea, ruudun näen kun työnnän naamani siihen kiinni. Viestit jatkikseen sentään onnistuvat, koska kymmensormijärjestelmän hallinnan ansiosta minun ei tarvitse nähdä näppäimistön kirjaimia.
On minullakin hetkiä ja elämänvaiheita, jolloin jaksan jotain oikeaa ruokaakin laitella, mutta talvikaudet ja pakkaskelit eivät yleensä ole niitä vaiheita. Tekisi mieli vain vajota talviuneen ja herätä lisääntyneeseen lämpöön ja valoon. Yksin asuvana en myöskään nykyisin enää motivoidu kokkailemaan kauhean paljon, ei oikein maksa vaivaa.
Osaisin kyllä halutessani tehdä ihan kelvollista bigosia eli puolalaista metsästäjän pataa sekä vaikkapa maukasta broilervuokaa smetanalla, mutta niitä varten pitäisi sitten ostella kaikenlaista mitä ei ehkä lähi-Salesta löydy ja aikaa menisi melkoisesti ostoksien tekoon ja itse aterian laittamiseen.
Ruoanlaitto on erityisesti syys-talvikausina vain välttämätön paha, jonka yritän saada alta pois mahdollisimman nopeasti. En jaksa oikein edes talviperunoita keitellä, kestää liian kauan. Uudet perunat tulevat kesäisin sentään rivakammin.
Ironisesti minulla on keittiön kaappi täynnä keittokirjoja ja hyviä reseptejä, mutta siitä huolimatta en jaksa niitä enää nykyisin hyödyntää. Ei mikrossa lämmitetty maksalaatikko tykötarpeineen järin herkkua välttämättä ole, mutta ei kovin usein tee mieli tuhlata rahoja kovin kalliiseen ja aikaa vievään hifistelyateriaan, jota sitten söisin yksinäni keittiön pöydällä kalsarit jalassa.