Ihan vaan kaalilaatikkoa, nam!!
Tuli sitten ostettua sähkösavustin. Ihan törkeän hyvä hankinta. Kuten kaikki asioista perillä olevat tietävät kala on ensinnäkin ihan helvetin kallista valmiina tuotteena savustettuna tai loimutettuna.
Tänään syötiin perunamuusia ja itse savustettua lohta. Sähkösavustin maksoi hintansa takaisin jo ensimmäisellä käyttökerralla.
Loman kunniaksi päätin duunata pitkästä aikaa vanhan kunnon lihasoossin jota faijakin tapasi aina tehdä. Eli ihan perus tollanen demi glace kastikepohja, kermaa ja vähän sinappia siihen potkuksi kastikkeelle. Sitten vaan ruskistaa possun sekä naudan suikaleet ja heittää sekaan paprikaa,suolakurkkuja,hillosipuleita ja herkkusieniä. Kylkeen perunamuusia ja punajuurisalaattia. Jumalauta että on hyvää.
On käynyt iltapäivän mittaan ihan helvetisti tekemään mieli hernerokkaa. Rocca brutal sellaisena kuin Jalostaja sen tekee ei kuitenkaan riitä, vaikka siitä saa hyvän bodyn. Tarvitaan tukevoitusta. Kermaa/smetanaa/voita, sipulia, aivan pienesti jotakin chilipohjaista kastiketta ynnä sinappia. Olennainen lisä on vielä tryffeliöljy. Jo pieni määrä riittää antamaan hernekeitolle suorastaan kuninkaallisen vihkimyksen.
Loman kunniaksi päätin duunata pitkästä aikaa vanhan kunnon lihasoossin jota faijakin tapasi aina tehdä. Eli ihan perus tollanen demi glace kastikepohja, kermaa ja vähän sinappia siihen potkuksi kastikkeelle. Sitten vaan ruskistaa possun sekä naudan suikaleet ja heittää sekaan paprikaa,suolakurkkuja,hillosipuleita ja herkkusieniä. Kylkeen perunamuusia ja punajuurisalaattia. Jumalauta että on hyvää.
Kastiketta tuunaan kermalla, kahvilla ja pippureilla. Komiaa! Keitetyt pernat kylkeen ja fetasalaattia myös.
Niin että mitäpä vittua?
Tuoko paljon väriä? Teen silloin tällöin random kaapinpohjapihveille yms. random kaapinpohjakastikkeita nestesuuruksella, mutta ei niitä oikein voi muille tarjota ellei värjää jollain....Laitan näihin tummiin kastikkeisiin aina pienen kupillisen kahvia joukkoon. Tuo loistavan aromin esim. jauhelihakastikkeeseen.
Tuoko paljon väriä? Teen silloin tällöin random kaapinpohjapihveille yms. random kaapinpohjakastikkeita nestesuuruksella, mutta ei niitä oikein voi muille tarjota ellei värjää jollain....
Mulla mennyt tänään aamiaiseksi lautasellinen kaurapuuroa ryyditettynä margariinilla ja hampunsiemenillä, lounaaksi 8 banaania, välipalaksi ananas ja kymmenen taatelia, päivälliseksi paistelin wokkia tofusta, nuudeleista ja parsakaalista.
Moro Stig Wetzell.Tuo 8 banskua on oikeastaan minimimäärä mitä päivittäin menee.
Tuo kyllä. Esim. ruokakerman kanssa pelatessa soosi vaalenee välillä liikaakin ja kahvi tuo mukavasti tummaa väriä. Lorautin vielä BBQ-kastiketta, niin avot. Wokkipannullinen meni hujauksessa, kun muija, muksu ja anoppi siippoineen pistelivät menemään. Kokille jäi sitten jämät ja olihan se hyvää, vaikka itse tehty ruoka harvoin maistuu superhyvälle.
Melkoisen mielenkiintoinen päivämenyy kyllä. Tuo 8 banaania aiheutti pienen loirimaisen naurunpyrskähdyksen...:)
Ole hyvä vaan. Minulla säälivän mutta hyväntahtoisen hymyn taas kirvoittaa se kun joku kertoo läträävänsä babylonin ruokateollisuuden kruununjalokivellä eli ruokakermalla.Melkoisen mielenkiintoinen päivämenyy kyllä. Tuo 8 banaania aiheutti pienen loirimaisen naurunpyrskähdyksen...:)
Ole hyvä vaan. Minulla säälivän mutta hyväntahtoisen hymyn taas kirvoittaa se kun joku kertoo läträävänsä babylonin ruokateollisuuden kruununjalokivellä eli ruokakermalla.
linkki youtube madcook
Huomenna tiedossa Kariniemen hunaja-chili kanafileesuikaileita, täytyy tehdä päätös lisukkeista. Vaihtoehtoina riisi taikka nuudelit. Miten muuten täällä palstalaiset tykkäävät valmistaa riisiä? Itse laitan sekaan aina voita sekä yleensä kanaliemikuution antamaan makua.