K
kiwipilot
Chilifries eli ranskalaisten päälle kauhallinen chili con carnea, kuorrotettuna köntillä smetanaa. Kyytipoikana punkkua.
lihavointi ihan omaTein tuossa juuri tortilla-setit, eli jauhelihan sekaan papuja tölkistä ja valmistacomausteet, salaadit ja kurkut ja tomaatit ja fetaa tai aurajuustoa sekä tietysti tortillat, täyttää hyvin, ei ole edes kovin kallista (kunhan ostaa Rainbow-versiot) ja kaippa tää suht terveellistäkin voisi olla. Maistuu erinomaiselta.
Etkö ole varma kumpaa se juusto oli? Aura on sitä missä on hometta ja feta on sitä kreikkalaista.
Meidän kulmilla ei ole kuin Mäkkäri ja Hese, ja ainakaan jälkimmäisessä en asioi kuin poikkeuksellisesti. Lauantaina oli poikkeus. Kävin lasten kanssa uimahallissa, ja kun emme olleet syöneet niin nälkähän siinä touhussa tuli. Mainoksen uhreina päädyimme Heseen kokeilemaan Kanacesar-hampurilaisia. Oli purilaisessa toki riittämiin rasvaa, mutta majoneesin kohtuullinen määrä yllätti positiivisesti. Ei ollut sellainen valuva rasvakymi kuin mitä pelkäsin.Illalla hain Burger Kingistä Quarterpounderin juustolla, kupongilla tietenkin, että sain alennusta.
Tänään olisi tarkoitus viritellä pekonijauhelihaspagettisekoitus. Eli kaikki sekaisin ja muksutkin tykkää takuuvarmasti.
Mausteita, mustapippuri ja chlili, runsaasti. Toki pastan tulee olla kohtuuullisen laadukasta esimerkiksi Barillaa eikä mitään Myllyn "parasta".
Pakko myöntää että kateeksi käy. Burger Kingin hampurilaisia kun ei voi kuuna päivänä verrata Hesburgerin tai Mäkkärin moskaan...kyllä minä sen piilotetun osuudenkin huomasin, mutta pakko tarttua kun lapaan syötit!Illalla hain Burger Kingistä Quarterpounderin juustolla
Pakko myöntää että kateeksi käy. Burger Kingin hampurilaisia kun ei voi kuuna päivänä verrata Hesburgerin tai Mäkkärin moskaan...kyllä minä sen piilotetun osuudenkin huomasin, mutta pakko tarttua kun lapaan syötit!
Tänään syötäisiin kaalilaatikkoa. Tai söin jo, aamulla tein sen uuniin, kävin salilla ja juuri korkkasin tuoreen vuoan. Kohta töihin pariksi tunniksi ja kotona päivälliseksi samaa safkaa.
"Jos voitan vuoden turkulaisen tittelin, tuuletan kovemmin kuin koskaan. Mä menen siihen meidän parvekkeelle, josta näkyy aina Pitkäsalmelle ja tempasen yhden Kukko-oluen ja sanon vaimolle, että "mä olen ihan v*tun kova jätkä", ehdokas täräyttää."
Mä olen tehnyt näitä niin, että laitan mukaan vähän ruokasoodaa, jolloin ne pullistuu kuin ilmapallot ja sitten sinne onkin helpompi tunkea sitä täytettä.Tänään meinattiin tehdä pitaleipiä. Eli tehdään ihan perus sämpylätaikinasta pitaleivän muotoisia, paistetaan.