Mitä tänään syötäisiin?

  • 379 203
  • 3 364

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihan vaan kaalilaatikkoa, nam!!

Kualluatikkova olisi tarkoitus tehdä huomenillalla alkuviikoksi valmiiksi. Huomenna teen yrtti-sitruuna -maustettua broitskua, riisiä ja kermakastiketta kasvisten kera, vaimon toiveesta. Tänään oli possun ribsit uuniin kautta ja uunin grillitoiminnolla viimeisteltynä. Vaikka olikin tuollainen korvikekeino, oli itse ribsit aivan törkeän hyviä. Suuhun suli suorastaan. Tykkään kyllä itsestäni kokkina.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitkän, kaverin apuna vietetyn muuttopäivän jälkeen meillä rillattiin eli korkattiin kotiterassin grillikausi.

Hyvät pihvit, mutta jälleen kerran aterian kruunasi sopivasti öljyssä ja mausteissa käytetyt ja parilalevyllä grillatut kasvikset. Ei se vaadi kun sipulia ja paprikoita, ja kyllä maistui.

Tulee taas viime kesän tavoin grillattua aikamoinen määrä kasviksia ja kalaa, sekä tietenkin lihaa tässä lupaavasti alkaneen kesä- ja grillikauden aikana.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tuli sitten ostettua sähkösavustin. Ihan törkeän hyvä hankinta. Kuten kaikki asioista perillä olevat tietävät kala on ensinnäkin ihan helvetin kallista valmiina tuotteena savustettuna tai loimutettuna.

Tänään syötiin perunamuusia ja itse savustettua lohta. Sähkösavustin maksoi hintansa takaisin jo ensimmäisellä käyttökerralla.
 

Pekkis

Jäsen
Tuli sitten ostettua sähkösavustin. Ihan törkeän hyvä hankinta. Kuten kaikki asioista perillä olevat tietävät kala on ensinnäkin ihan helvetin kallista valmiina tuotteena savustettuna tai loimutettuna.

Tänään syötiin perunamuusia ja itse savustettua lohta. Sähkösavustin maksoi hintansa takaisin jo ensimmäisellä käyttökerralla.

Sähkösavustin on ehkä paras hankinta, mitä on tullut hommattua. 1.5 kg kala valmistuu puolessa tunnissa, ja siinä samalla voi sitten grillata lihaosaston syömäkuntoon ja nautiskella kylmää ölkkensböögeliä. Tervetuloa kesä ja huippuhetket tuolla takapihalla...!
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Tänään syödään hampurilaisia! Pihvitaikina ready, lisukkeet ready, enää odotellaan Suomen ottelun alkua niin voi pistää tulille.

Mitäs noi nyt tulee pitämään sisällään: juustoa, tomaattia, sipulia, kurkkusalaattia, ketsuppia ja sinappia. Majot ja salaatit jäi jonnekin kauppaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt mennään yksinkertaisesti grillimakkaran voimin kisakatsomossa. Muutamaa eri mauilla (pippuri, juusto, jalapeno, paprika, homejuusto jne) säväytettyä lihaisaa grillimakkaraa paahtumaan grilliin. Lisukkeiksi paria eri salaattia...siis valmiita eineksiä. Grilli/chiliä ja grilli/sinappista lautasen reunaan. Lisänä vielä dippinä piparjuuri/kermaviili settiä.

Nopeaa purtavaa kisakatsomoon. Juomana vodkaa, lonkkua ja olutta.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Loman kunniaksi päätin duunata pitkästä aikaa vanhan kunnon lihasoossin jota faijakin tapasi aina tehdä. Eli ihan perus tollanen demi glace kastikepohja, kermaa ja vähän sinappia siihen potkuksi kastikkeelle. Sitten vaan ruskistaa possun sekä naudan suikaleet ja heittää sekaan paprikaa,suolakurkkuja,hillosipuleita ja herkkusieniä. Kylkeen perunamuusia ja punajuurisalaattia. Jumalauta että on hyvää.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Loman kunniaksi päätin duunata pitkästä aikaa vanhan kunnon lihasoossin jota faijakin tapasi aina tehdä. Eli ihan perus tollanen demi glace kastikepohja, kermaa ja vähän sinappia siihen potkuksi kastikkeelle. Sitten vaan ruskistaa possun sekä naudan suikaleet ja heittää sekaan paprikaa,suolakurkkuja,hillosipuleita ja herkkusieniä. Kylkeen perunamuusia ja punajuurisalaattia. Jumalauta että on hyvää.

Tuohan kuulostaa jo aivan taivaalliselta sapuskalta eikä niin vain "heitän tässä arjen keskellä hieman apetta jengille".

Tuli nälkä. Hieno ja erittäin herkullinen menu tälle päivälle!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
On käynyt iltapäivän mittaan ihan helvetisti tekemään mieli hernerokkaa. Rocca brutal sellaisena kuin Jalostaja sen tekee ei kuitenkaan riitä, vaikka siitä saa hyvän bodyn. Tarvitaan tukevoitusta. Kermaa/smetanaa/voita, sipulia, aivan pienesti jotakin chilipohjaista kastiketta ynnä sinappia. Olennainen lisä on vielä tryffeliöljy. Jo pieni määrä riittää antamaan hernekeitolle suorastaan kuninkaallisen vihkimyksen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
On käynyt iltapäivän mittaan ihan helvetisti tekemään mieli hernerokkaa. Rocca brutal sellaisena kuin Jalostaja sen tekee ei kuitenkaan riitä, vaikka siitä saa hyvän bodyn. Tarvitaan tukevoitusta. Kermaa/smetanaa/voita, sipulia, aivan pienesti jotakin chilipohjaista kastiketta ynnä sinappia. Olennainen lisä on vielä tryffeliöljy. Jo pieni määrä riittää antamaan hernekeitolle suorastaan kuninkaallisen vihkimyksen.

Nyt on tämä ketju vallankin parhaimmillaan. Löytyy unalmallista lihasoossia hillosipuleilla sekä herkkusienillä ja täydellistä hernekeittoa kermalla ja tryffeliöljyllä. Mitä vielä? Hiton nautinnollisia herkkuja. Yksinkertaista ruokaa loistavilla lisukkeilla terästettyinä. Tulkaa meille tekemään tällaisia safkoja niin tarjoan vaikkapa...

...grillattua possua lohkoperunoilla sekä kastikkeeksi kermaisaa chili/chipotle soosia bourbonilla maustettuna. Lisäksi rapeakuorista patonkia omatekoisella aijolilla ja sitruunaöljyllä.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Loman kunniaksi päätin duunata pitkästä aikaa vanhan kunnon lihasoossin jota faijakin tapasi aina tehdä. Eli ihan perus tollanen demi glace kastikepohja, kermaa ja vähän sinappia siihen potkuksi kastikkeelle. Sitten vaan ruskistaa possun sekä naudan suikaleet ja heittää sekaan paprikaa,suolakurkkuja,hillosipuleita ja herkkusieniä. Kylkeen perunamuusia ja punajuurisalaattia. Jumalauta että on hyvää.

Kyllä tuli tännekkin nälkä. Tosin itselleni ei maistu hillosipulit ja suolakurkut(kastikkeessa), muuten aivan loistavalta kuulostaa!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tänään on vapaapäivä ja alan pian tekemään oikein vanhan kunnon nakkikastikkeen (ei se pohjaan palanut)....:)

HK:n kuorinakkia paistumaan, sitten valkosipulia ja sipulia paahtumaan. Sitten nyrkillinen voita pannuun ja jauhot päälle. Kastiketta tuunaan kermalla, kahvilla ja pippureilla. Komiaa! Keitetyt pernat kylkeen ja fetasalaattia myös.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kastiketta tuunaan kermalla, kahvilla ja pippureilla. Komiaa! Keitetyt pernat kylkeen ja fetasalaattia myös.

Niin että mitäpä vittua?

Minun ruokalistallani on tänään ollut natriumglutamaatilla vahvistettuja kananmunia, Lidlin nimisuojaa nauttivia piiraksia ja voita.
 
Laitan näihin tummiin kastikkeisiin aina pienen kupillisen kahvia joukkoon. Tuo loistavan aromin esim. jauhelihakastikkeeseen.
Tuoko paljon väriä? Teen silloin tällöin random kaapinpohjapihveille yms. random kaapinpohjakastikkeita nestesuuruksella, mutta ei niitä oikein voi muille tarjota ellei värjää jollain....

Mulla mennyt tänään aamiaiseksi lautasellinen kaurapuuroa ryyditettynä margariinilla ja hampunsiemenillä, lounaaksi 8 banaania, välipalaksi ananas ja kymmenen taatelia, päivälliseksi paistelin wokkia tofusta, nuudeleista ja parsakaalista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kahdeksan banaania? Eikö tuosta mene suoli tukkoon seuraavaksi viikoksi suurin piirtein?

Meillä syötiin tänään possunlavasta revityn lihan ympärille viriteltyä keittoa. Ja syödään huomennakin.
 
Päinvastoin, banaanihan aiheuttaa tottumattomalle ripulia. Minun ruokavaliossani banaani on kaurapuuron kanssa peruskivi, niistä saan vähintään kolmanneksen päivän kaloreistani noin kolmella eurolla. Muut komponentit sitten voivat vaihdella päivittäin. Tuo 8 banskua on oikeastaan minimimäärä mitä päivittäin menee. Jos ei rahasta olisi kiinni, niin söisin pääsääntöisesti tuoreita hedelmiä. Suomessa vaan melko kallista touhua.

Viikonloppuna meni tuota pulled porkiakin kun testailin juhannusmenyytä. Aivan saatanan hyvää, tosin ilman bbq-kastiketta yllättävän valjua.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tuoko paljon väriä? Teen silloin tällöin random kaapinpohjapihveille yms. random kaapinpohjakastikkeita nestesuuruksella, mutta ei niitä oikein voi muille tarjota ellei värjää jollain....

Mulla mennyt tänään aamiaiseksi lautasellinen kaurapuuroa ryyditettynä margariinilla ja hampunsiemenillä, lounaaksi 8 banaania, välipalaksi ananas ja kymmenen taatelia, päivälliseksi paistelin wokkia tofusta, nuudeleista ja parsakaalista.

Tuo kyllä. Esim. ruokakerman kanssa pelatessa soosi vaalenee välillä liikaakin ja kahvi tuo mukavasti tummaa väriä. Lorautin vielä BBQ-kastiketta, niin avot. Wokkipannullinen meni hujauksessa, kun muija, muksu ja anoppi siippoineen pistelivät menemään. Kokille jäi sitten jämät ja olihan se hyvää, vaikka itse tehty ruoka harvoin maistuu superhyvälle.

Melkoisen mielenkiintoinen päivämenyy kyllä. Tuo 8 banaania aiheutti pienen loirimaisen naurunpyrskähdyksen...:)
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Tuo kyllä. Esim. ruokakerman kanssa pelatessa soosi vaalenee välillä liikaakin ja kahvi tuo mukavasti tummaa väriä. Lorautin vielä BBQ-kastiketta, niin avot. Wokkipannullinen meni hujauksessa, kun muija, muksu ja anoppi siippoineen pistelivät menemään. Kokille jäi sitten jämät ja olihan se hyvää, vaikka itse tehty ruoka harvoin maistuu superhyvälle.

Melkoisen mielenkiintoinen päivämenyy kyllä. Tuo 8 banaania aiheutti pienen loirimaisen naurunpyrskähdyksen...:)

Ja vielä yksi tylsä ja varmaan kaikkien tietämä tapa saada soosiin väriä ja vähän suolaisuutta on tietenkin soijakastike.

Sitten yksi juttu mitä tulee itse aina mahdollisuuksien mukaan käytettyä. Olen kesäisin ja syksyisin aika innokas sienestäjä. Ja kun niitä kaikkia sieniä ei ehdi/pysty tuoreena käyttämään, osa sienisadosta tulee kuivattua. Ja kun niitä kuivattuja sieniä sitten aikanaan liottaa, siitä liotusliemestä saa oikein hyvää matskua esim. kastikkeisiin tai risottoon.

Joku muistaakseni muutama sivu sitten (en nyt pikku hönössä jaksa tarkistaa) kertoi harrastavansa samaa toimintaa. Suosittelen!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ole hyvä vaan. Minulla säälivän mutta hyväntahtoisen hymyn taas kirvoittaa se kun joku kertoo läträävänsä babylonin ruokateollisuuden kruununjalokivellä eli ruokakermalla.

linkki youtube madcook

Eei pitä kiihtyä, sano Turhapuron Uunokin. Pyrin itsekin syömään banaanin päivässä tai ainakin jotain hedelmään pitää joka päivä syödä. 8 kerralla on vaan meikäläiselle aika raju määrä. Mutta eipä tuossa mitään, kukin tavallaan.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Huomasin tämän ketjun sattumalta ja ai että tuli nälkä, täytyypi tästä kerrosleivät käydä tekaisemassa. Spontaani naurukohtaus harton banaanimäärälle, kukin tyylillään!

Tänään tuli käytyä isovanhemmilla lounaalla, mummi se osaa loihtia "normaalista ruoastakin" taivaallista. Ihan perus nakkikastikkeella sekä perunamuusilla sai vatsan täyteen. Kotona tuli muutama tunti sitten vedettyä eiliset jauhelihakastikkeen jämät spagetin kera, paljon pippuria ja sekaan ruokalusikallinen raejuustoa. Huomenna tiedossa Kariniemen hunaja-chili kanafileesuikaileita, täytyy tehdä päätös lisukkeista. Vaihtoehtoina riisi taikka nuudelit. Miten muuten täällä palstalaiset tykkäävät valmistaa riisiä? Itse laitan sekaan aina voita sekä yleensä kanaliemikuution antamaan makua.

Hyvä ruoka tekee aina päivästä paremman.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Huomenna tiedossa Kariniemen hunaja-chili kanafileesuikaileita, täytyy tehdä päätös lisukkeista. Vaihtoehtoina riisi taikka nuudelit. Miten muuten täällä palstalaiset tykkäävät valmistaa riisiä? Itse laitan sekaan aina voita sekä yleensä kanaliemikuution antamaan makua.

Mä olen joskus ammoin hommannut Lidlistä riisinkeittimen. Sikäli kiva peli, että ei tarvi valvoa, että kiehuu samalla yli, kun häkkäilee muuta syötävää. Ja toinen hyvä puoli on se, että yleensä keittimen mukana tulleessa höyrytysosassa tulee höyryteltyä parsakaalia, porkkanaa, yms. vastaavaa lisuketta.

Enkä nyt tahdo kenenkään tottumuksia moittia, mutta ite oon tykännyt laittaa kanafileiden (niistä saa halutessaan myös suikaleita) joukkoon marinadiksi milloin mitäkin: hunajaa, chiliä, currya, yrttejä, valkosipulia, ihan mitä vaan. Eli suosittelen kyllä kaikkia boikotoimaan kaikkia valmiiksi "marinoituja" (=säilöntäaineilla kyllästettyjä) lihatuotteita. Jos ei muuten, niin älkäätten nyt hyvänen aika ostako marinadiöljyä lihan kilohinnalla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös