Mitä tänään syötäisiin?

  • 377 589
  • 3 354

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Selfmade lihapullat ála spagetti bolognese.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään perus lihamakaronilaatikko, illalla salaattia ja kananuijia uunissa. Huomiseksi ostin Prisman tarjouksesta entrecotee pihvit, kun oli niin halpaa. Kaveriksi tulee valkosipuliperunat ja punaviinikastike.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tänään naudan kuvetta ja vihreää tankoparsaa. Kastikkeena lihalle kermainen bbq ja parsoille voi/sitruuna kaste ja mausteeksi parmesaania. Juomana jäävesi ja neidille viiniä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Burritot vuorossa. Tosin naudan jauheliha nyt proteiinina täyslihan verrokkina. Omatekemä guacamole maustuu jääkaapissa. Lisukkeina sipulia, juustoa, tulista salsakastiketta, tomaattia, paprikaa ja chilisoosia. Jauhelihan sekaan papuja chilikastikkeessa ja mausteiden lisäksi loraus kermaa. Juomana kivennäisvesi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelin äsken että mikä nyt oikein on, kun tuntuu vähän kaikki kiukuttavan ja vituttavan. Hoksasin sitten, että en ole aamuisen puuron ja puolikkaan sämpylän lisäksi syönyt tänään kuin yhden pullan kahvikupillisen kaverina.

Vaimo valmisti itselleen jumpan päälle kanaa ja kasviksia. Mulle ei kana maistu, joten meinasi jo mennä pakastepizzahommiksi, mutta jääkaapissa oli kuin olikin vielä yksi Kokkikartanon lihakaalilaatikko. Vähän myöhäiseksi meni tänään syömisen osalta, mutta samapa tuo. Nyt siis edessä höyryää lihakaalilaatikko puolukkahillolla ryyditettynä, salaatin virkaa toimittavat raejuusto ja tomaattilohkot, juomaksi kaatelin pitkän lasillisen rasvatonta piimää.
 

Masentaja

Jäsen
Eilen tuli "jääkaapin rääppeistä" kehitettyä perunasipulisekoituksesta, jauhelihasta ja pekonista sekä kermasta kiusaus. Tuli loistava mausto, kerrankin riittävä mutta ei liikaa, eli suolaa, pippurisekoitusta ja paprikamaustetta. Varovasti ekaa kertaa käytin Poppamiehen nestemmäistä valkosipulia. Kermojen lisäksi laitoin lorauksen maitoa vielä ja juustoraaste päälle. Aivan loistava setti tuli.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo tänään kävin kiinalaisessa. Odottelin ensin että tuli nälkä kun buffettiin menin, heh. Kotona harvemmin jaksan ruokia väsäillä. Mitään leipiä en ole jaksanut voidella varmaan kymmeneen vuoteen. Pitäis kyllä taas alkaa kun vasta hoksasin että Reissumieskin maksaa Prismassa vain 37 senttiä. Ja esimerkiksi kananmunatkin on tosi halpoja. Tossa leivässä mä vaan jotenkin mietin että koko ajan pitäis olla kaapissa vaikka mitä, margariinia, makkaraa, juustoa jne. Eikä ne leivätkään kauaa säily, ainakaan tuoreena eli hyvänä. Mä en jaksaisi sitä kierrettä. Pienenä jo näin tarpeeksi sitä touhua että vähän ennen sulkemisaikaa kiireellä kauppaan ostamaan pelkkää maitoa ihan vaan aamukahvia varten. Miksi ei samalla menis vaikka Mäkkäriin kun tulee nälkä. On mulla nytkin tuolla keittiössä ainakin parin viikon safkat, mutta mä en halua olla riippuvainen mistään sellaisesta nopeasti pilalle menevästä, vaikka niitäkin tietenkin välillä ostelen. Ja tietenkin jos joskus on vaikka muksuja niin pitää olla kaikkea kaapissa, mutta niissäkin jutuissa mä pyrin sitten ajattelemaan fiksusti.

Eikä se ole mitään uusavuttomuutta jos ei halua elää missään ikivanhassa ajassa, milloin joka maatalossa nostettiin itse omat perunat. Menkää te sinne pellolle kuokkimaan. Mä meen lätkämatsiin tai leffaan tai vaikka kapakkaan. Tullessa sitten voin syödä ne teidän nostamat potut. Tai no en jaksa ruveta keittelemään. Haen mielummin Mäkkäristä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pizza väsäillään tänään saunan jälkeen. Aineista, mitä kaapeista löytyy ja löytyyhän niitä. Täytteeksi purkkitunaa, sipulia, paprikaa, jalapenoa, valkosipulia, tomaattia ja edamia. Lätyn tomaattikastikkeen teen Lidlin tomaattimurskasta, paprikajauheesta, rouhitusta mustapippurista sekä chilisoosista.

Ai niin kapriksia löytyy vielä ja Aurajuustoa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tänään on jo syöty:

- Pekonisämpylöitä, joiden välissä prosciutto crudoa, mozzarellaa, pestoa ja tomaattia
- Amerikkalaisia pannukakkuja sekä vaahterasiirappia ja Sweet sensation -päärynää
- Itsetehtyä smoothieta
- Italialaista jäätelöä
- Moët & Chandonia, eli Möttöstä
- Reese'sin peanut butter cuppeja
- Chocolate chip cookieseja

M-m-mmm...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Päivän ruoaksi väännän maapähkinä-kasviskastikkeen, paistettua riisiä ja siikaa korianteri-lime -soosilla. Jälkkäriksi hedelmäsalaattia mascarponella, kermalla ja jälkkäriviinillä. Kahvi päälle. Huomenna jämät kastikkeesta kehiin, kasviksia uuniin ja broileria pannulle. Ehkä voisi viritellä jonkinmoisen omenapiirakan myös. Joo.

Aika kasvispainotteiseksi on mennyt tämä ruokailu viime aikoina, eikä se ole ollenkaan huono juttu. Toki alkuviikkoon olen ostanut lihapulla- ja perunamuussitarpeet, mutta lisukkeena useimmiten on kasviksia ja harvemmin enää perunaa, pastaa tai riisiä. Kalaa, lihaa ja linssejä sitten protskuina. Lisäksi kun olen vähentänyt aamupalan hiilarit puoleen ja ottanut siihen tilalle pähkinä-jogurtti -satsin tai rahkaa, tuntuu nälkäkin pysyvän paremmin pois, varsinkin kun laitan leikkeleitä, avokadoa yms. päällisiä leiville entistä enemmän.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Päivän ruoaksi väännän maapähkinä-kasviskastikkeen, paistettua riisiä ja siikaa korianteri-lime -soosilla. Jälkkäriksi hedelmäsalaattia mascarponella, kermalla ja jälkkäriviinillä. Kahvi päälle. Huomenna jämät kastikkeesta kehiin, kasviksia uuniin ja broileria pannulle. Ehkä voisi viritellä jonkinmoisen omenapiirakan myös. Joo.

Aika kasvispainotteiseksi on mennyt tämä ruokailu viime aikoina, eikä se ole ollenkaan huono juttu. Toki alkuviikkoon olen ostanut lihapulla- ja perunamuussitarpeet, mutta lisukkeena useimmiten on kasviksia ja harvemmin enää perunaa, pastaa tai riisiä. Kalaa, lihaa ja linssejä sitten protskuina. Lisäksi kun olen vähentänyt aamupalan hiilarit puoleen ja ottanut siihen tilalle pähkinä-jogurtti -satsin tai rahkaa, tuntuu nälkäkin pysyvän paremmin pois, varsinkin kun laitan leikkeleitä, avokadoa yms. päällisiä leiville entistä enemmän.

Alkaa lipsua semikarppauksen puolelle tuo. Ja totta, noilla eväillä pysyy nälkä pois ja olo paranee. Kohta ovat Thl:n kätyrit oven takana kertomassa että väärin hyvinvoitu.

Ja mitä tänään syömiseen tulee niin alkaa kallistua puolalaistyylisen ankan puolelle, omenoiden ja haudutetun punakaalin kanssa.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Raskas työviikko takana, tulin kaupan kautta himaan ja korkkasin ruuanlaittobissen. Aloin väsäämään kanan rintafileistä, pekonista ja koskenlaskijasta tehtyjä uunirullia, lohkoperunoita ja bearnaisekastiketta. Siihen vähän parsaa ja vihersalaattia till. Ruokajuomana toinen keppana. Äärimmäisen hyvä tapa aloittaa viikonloppu.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Perjantaina tein pääsiäisperinteeksi muodostuneen ison satsin pulled porkia ja jäätävän kulhon coleslawia, niitä nyt vedelty koko viikonloppu itsetehtyjen hampurilaissämpylöiden, pitaleipien ja vaimo myös pelkän salaatin kanssa. kylkeen tein chiliranskalaiset ja ruokajuomana joka päivä ollut kylmä cerveza limellä. Melkoista jenkkilarppaamista, silti tarpeeksi harvoin tehtynä helkkarin hyvää.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Keitän perunoita ja ruskeeseen kastikkeeseen tulee mitä jääkaapista löytyy eli itsetehtyjä lihapullia sekä kinkkusuikaleita ja tietysti sipulia. Perusmättöä siis. Pakko vähän sekotella noita aineksia, kun alkaa päivämäärät paukkumaan pitkiksi.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tein tänään itselleni iltavuoroiksi kebabsalaattia. Ihan simppelisti siis paistoin pussillisen kebablihaa sipulin kera ja laitoin kulhoon pussillisen valmissalaattia, paloittelin 10cm kurkkua ja purkin ananaspaloja. Kaikki sitten sekaisin. Kaksi päivää tuota syö ja on ihan riittävän ravitsevaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilen kävin tavoistani poiketen hakemassa Hesburgerilta apetta, valintani oli burger-salaatti (kyllä, väliviivalla) ja se oli odotuksiin nähden positiivinen yllätys. Tiedä sitten mistä johtui että salaattikin maistui salaatilta, olisiko juuri avattu uusi pussi tai jotain. Pekoni oli rapeaa, tomaattia ja kurkkua oli riittävästi. Oikein hyvä, jos se olisi aina noin maukasta niin voisin syödä tuollaisen useamminkin.

Tänään sitten perinteisen laiskan sunnuntain ruokaa, vaimo paistoi paketillisen jauhelihaa, sekoitti sen juustokermaperunoihin ja ei kun uuniin. Oikein hyvää tuli, vaikka vähän kuivanlaista, tuohon voisi seuraavaksi kaataa vähän esim. juustolla maustettua kermaa joukkoon. Aika lihapitoinen ruoka tosin, kun jauhelihaa oli se 400 grammaa ja kermaperunoita sellainen joku 700 gramman pussillinen, mutta mun mielestä jopa parempi noin.

Salaatin virkaa toimittivat kurrku ja tomaatti, juomaksi nautin puolen litran tuopillisen rasvatonta piimää.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Chicken Á la Indian style. Saksasta tilattu Curry pääsee oikeuksiinsa tässä ruuassa, parinaan Made in China soija. Soija purkin avauksessa oli vaikeuksia, mutta effortilla siitäkin suoriutui. Lisukkeena riisi, sekä välimeren paprika. Odotukset kovat. Pettymys tuskin on mahdollinen? Bon appétit!
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Aurajuustokermaperunoita kera täytettyjen ulkofilepihvien. Täytteenä kipparikallejuustoa ja pekonia.

Pihvit haudutetaan kermassa. Salaattia lisukkeeksi loiventamaan sydänrasitusta.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ajattelin keitellä hirvipelmeneitä alkuun sipulin, valkosipulin, eri pippurien, kuivattujen chilien sekä timjaminipun kanssa. Nyytit tämän jälkeen matalaan vuokaan ja päälle parmesaania, basilikaa, timjamia, kirsikkatomaatteja, mozzarellaa sekä hieman tomaattisosetta. Vuoka uuniin ja 20 minuutin jälkeen syömään.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Kaalilaatikkoa kotimaisesta kaalista. Jauhelihana tällä kertaa vasikkaa. Muuten ihan perinteiseen tapaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Savustin parin kilon kirjolohen leppä-omenapuu-kataja seoksella, kylkeen peruna-porkkana muusi.

Kirjolohi on yksi parhaista savukaloista ja edullinenkin, 4,90€/kg.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Paistettuja ahvenia, uuniporkkanoita, palsternakkapyreetä ja parsakaalia. Kylkeen ruisleipää.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
No vittu kalapuikkoja. Plöräytän mä niiden päälle kerman ja perunoita siivelle. Ei mitään salaatteja. Maistuu mulle.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tänään herätyskello oli soimassa kello 8:00 ja hyvästä syystä. Kävin nimittäin korkkaamassa Oulun Burger Kingin ja menin oven eteen odottamaan heti aamusta ruuhkan välttämiseksi. Tripla Whopper tarttui mukaan ja se taitaa myös olla paras tähän ketjuun postaamistani ruoista. Suosittelen kaikille. Kokoa , eikä makua oltu unohdettu. Excellent choice.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös