Mainos

Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 274 869
  • 1 695

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Last of Us 2 ollut tässä työn alla jonkin aikaa. Kyllähän tämä edelleen erittäin hyvä peli on ja tarinan puolesta ihan siellä parhaiden joukossa, mutta vähän puuduttaa jatkuva vihollislaumojen teurastus. Tunti on aikalailla maksimi mitä jaksaa kerralla pelata.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS, sympatiat HIFK
Last of Us 2 ollut tässä työn alla jonkin aikaa. Kyllähän tämä edelleen erittäin hyvä peli on ja tarinan puolesta ihan siellä parhaiden joukossa, mutta vähän puuduttaa jatkuva vihollislaumojen teurastus. Tunti on aikalailla maksimi mitä jaksaa kerralla pelata.
Sama peli menossa. Ekaa kertaa pelaan. En oikeastaan tiedä tarinasta mitään, mutta työkaveri aiemmin maininnut, että luuli olevan jo lähellä pelin loppua, mut jatkuukin vain. Olen ymmärtänyt nyt tuon itsekin ja hieman tylsistyttää, mutta pelattavahan se on vain!
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Sama peli menossa. Ekaa kertaa pelaan. En oikeastaan tiedä tarinasta mitään, mutta työkaveri aiemmin maininnut, että luuli olevan jo lähellä pelin loppua, mut jatkuukin vain. Olen ymmärtänyt nyt tuon itsekin ja hieman tylsistyttää, mutta pelattavahan se on vain!
Mulla on uusintakierros menossa, viimeksi rankka tarina veti sen verran hiljaiseksi, että en ole halunnut muutamaan vuoteen koskea tähän lainkaan. Minua ei pituus sinänsä häiritse ja tarina tosiaan on ihan timanttia edelleen, mutta sienipäitä ja eläviä vihollisia saa teurastaa jatkuvalla syötöllä läjäpäin. Ja kun pelin tunnelma on onnistuneen ahdistava, kestän itse tuon n. tunnin ennenkuin möykky rinnassa kasvaa liian suureksi ja pakko laittaa pleikkari kiinni.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Hakkasin aikanaan TLoU2:n grounded modella per chapter permadeathilla. Vaikeimmat kohdat selvitä on mielestäni järjestyksessä 1. Ellien seraphite tetsaus. Yllättävän pitkä pätkä selvittäväksi. 2. Finding Strings. Ellien ja Joelin eka puhdistus on paha rasti kun koko paska pitää vetää yhdellä otolla. 3. Abbyn startti skidien kanssa. Alkukin on paha mutta se taloon jumiin jäänti on painajainen. Monia muitakin pahoja paikkoja on. On nostettava hattua jos joku vetää per act tasolla läpi. Puhumattakaan koko pelistä!

Itse olen pelannut remasteroitua GTA5:sta viime aikoina. On huikea peli myös. Mutta jää tauolle kun BG3 tulee!

Ja Elden Ring on edelleen kesken. Vitutti kun en saanut sitä tulijättiläistä millään hengiltä. No nyt olen ottanut taukoa jo pari kuukautta. Pakkohan se on joskus pelata läpi.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Death Stranding viimein tulilla (Directors cut). Kellossa 20 tuntia ja Chapter 4 taisi juuri mennä läpi.

Paikoitellen raivostuttava. Paikoitellen aivan maaginen ja rauhoittava kokemus. Joku tässä on koukuttanut ja tarinan avautumista seuraa mielenkiinnolla. Vaikea sanoa mikä lopullinen mielipide tulee olemaan, mutta en millään usko, että tarvitsee pelikokemusta katua. Ehdottomasti koettava loppuun asti
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Aiemmalla sivulla mainitsemani Jedi: Fallen Order tuli pelattua läpi, ja sellainen pikkupeukku ylöspäin kyllä kokemukselle, vaikka edellisellä sivulla kertomani asiat vähän rassasivatkin ihan loppuun saakka. Jatko-osaa ei taida tulla pelattua ihan hetkeen.

Aloitin eilen pelaamaan PS Extrasta bongaamaani Kena: Bridge of Spiritsiä, joka muistuttaa mun mielessäni jossain määrin aikanaan Xboxille ilmestynyttä Kameo: Elements of Poweria. Nätti peli ja pienet rotit ovat ihan hauskoja, mutta mietin, onko aika ajanut meikäläisestä jo ohi näiden platformerien ja melee-taistelupelien kanssa - pelkästään keskimmäinen vaikeustaso tuntuu paikoitellen ihan törkeän vaikealta bosseja vastaan. Tämä sekä Fallen Orderissa, että nyt Kenassa. Jälkimmäisessä heitin lusikan nurkkaan esimerkiksi Corrupted Taroa vastaan noin parikymmentä kertaa ennen kuin sain ukon juuri ja juuri kaatumaan. Toki videopelejä on tullut jauhettua kolmisenkymmentä vuotta, ettei tässä ihan nuoria enää olla, mutta en mä aiemmin muista ihan näin kuppainen suorittaja olleeni. Onko kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia?
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Onko kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia?
On. Itse olen huomannut, että näin 40+ ikäisenä ei enää riitä kärsivällisyys käyttää tuntikausia aikaa jonkun saman kohdan hinkkaamiseen uudelleen ja uudelleen. Lisäksi kun katson poikani Fortniten pelaamista, huomaan etten oikeastaan edes haluaisi yrittää opetella ampumaan ja rakentamaan samaan aikaan. Koko homman nopea sykkiminen tuntuu hieman luotaantyöntävältä.

Pelailen nykyään lähinnä tarinavetoisia pelejä ja häpeilemättä easy - normal vaikeusasteilla. En saa mitään kickseja siitä, että läpäisen pelin mahdollisimman vaikeasti.

Setämies.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja Elden Ring on edelleen kesken. Vitutti kun en saanut sitä tulijättiläistä millään hengiltä. No nyt olen ottanut taukoa jo pari kuukautta. Pakkohan se on joskus pelata läpi.
Ehkä pienet vinkit tästä siihen, jotta voit päästä jäämään jumiin sinne, minne itse jumahdin. Eli hieman pitemmälle, jossa tulee Beast Clergyman joka muuttuu Malekithiksi, kun energiat saa putoamaan puoleen.
Se Beeat Clergyman vielä kellistyy, mutta sen Malekithin kanssa ei tuntunut olevan mitään jakoa. ei oikein ideaakaan, että miten sen voisi voittaa. Jos jollain on, niin voi heittää...

Mutta se tulijättiläinen meni lukuisten yritysten jälkeen lopulta niin, että painetaan heti alussa kovaa vauhtia sinne sen jalkoihin ja hakataan niitä - toinen jalka on heikko ja murtuukin melko pian. Tässä kohtaa ainoa selkeä vaatimus on, että oma äijä kannattaa olla riittävän ketterä, jotta kykenee väistämään vihollisen kilven lyönnin siihen jalkoihin koska jos se osuu, niin sitä on kerrasta vainaa.

No sitten se putoaa kontalleen ja alkaa ampua tulipalloja. Niitä kannattaa mennä suojaan kivien ja puiden taakse. Se kutsuttava henkiapuri kannattaa säästää tähän toiseen vaiheeseen, koska ensimmäisestä selviää ilmankin. Kun se ei ammu niitä palloja, sitten juostaan sinne sen takasivulle hakkaamaan. Tässäkin on tärkeää olla vähän siellä "takakulmassa" enemmän kuin keskellä sivulla, sillä se kierähtää sivulle ja siihen jos alle jää, niin taas on kerrasta vainaa. Näin se kaatuu ja saat huomata että kohta on vaan pahempaa edessä. Ja näemmä tuon oman jumikohdan jälkeenkin on vielä viitisen päävastustajaa edessä, että noinkohan sitä jaksaisi rueta hinkkaamaan vielä, nyt olen antanut olla sitten viime kevään.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Pelailen nykyään lähinnä tarinavetoisia pelejä ja häpeilemättä easy - normal vaikeusasteilla. En saa mitään kickseja siitä, että läpäisen pelin mahdollisimman vaikeasti.

Setämies.
Kuin omalta näppäimistöltä! Pelaamisesta pitää pystyä nauttimaan, itsellä jäisi ainakin pelit kesken jos olisi liian vaikeaa.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Kuin omalta näppäimistöltä! Pelaamisesta pitää pystyä nauttimaan, itsellä jäisi ainakin pelit kesken jos olisi liian vaikeaa.
Tämähän se. Toki ymmärrän, että joku saa tyydytyksen siitä, että ratkaisee vaikeita pulmia jne. Itselle pelaaminen on ennenkaikkea keino irtautua hetkeksi arjesta ja kun oma työ on pulmanratkaisua, ei huvita tehdä sitä samaa enää illalla sohvalla.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Tämähän se. Toki ymmärrän, että joku saa tyydytyksen siitä, että ratkaisee vaikeita pulmia jne. Itselle pelaaminen on ennenkaikkea keino irtautua hetkeksi arjesta ja kun oma työ on pulmanratkaisua, ei huvita tehdä sitä samaa enää illalla sohvalla.
Siis tässä juuri pelaan Baldur's Gate 3:sta ja jatkuvasti joutuu ratkomaan moraalisia/eettisiä pulmia. Kumartaa toiseen suuntaan niin pyllistää toiseen, ja vielä kun päätökset saattaa tulla puraisemaan takapuolesta jälkikäteen kun sitä vähiten odottaa.

Mutta että jotain mikä vaatisi mikrosekunnin reaktioaikoja, niin nääh, olen jo liian vanha siihen.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Siis tässä juuri pelaan Baldur's Gate 3:sta ja jatkuvasti joutuu ratkomaan moraalisia/eettisiä pulmia. Kumartaa toiseen suuntaan niin pyllistää toiseen, ja vielä kun päätökset saattaa tulla puraisemaan takapuolesta jälkikäteen kun sitä vähiten odottaa.

Mutta että jotain mikä vaatisi mikrosekunnin reaktioaikoja, niin nääh, olen jo liian vanha siihen.
Joo siis tarkoitin ennenkaikkea perinteistä pulmanratkaisua. Toisaalta, ehkä tämäkin hieman riippuu viitekehyksestä, sillä esim. Football Manageria jaksan hinkata ja optimoida koska se ei tunnu työltä. Nopeita reaktioaikoja vaativiin peleihin sama. Niiden aika on itseltäni ohi.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka en itseäni kovinkaan vanhaksi koe niin aikalailla samoja ajatuksia ylhäällä olevien kanssa. Itsehän kutsun noita pelejä adhdjonnepeleiksi. Tällä hetkellä pelailussa juurikin Baldurs Gate, joka on ainakin ensimmäisten 20 tunnin aikana ihan GoY-tasoa. Juurikin sellaista roolipeliä mitä kaipaillut monta vuotta. Fallout New Vegas päässyt samalle tasolle.
 

Glove

Jäsen
Käynnistin Football Managerin pitkästä aikaa.Ei tätä hetkeen ole tullut pelattua. Nyt tuli heti ekassa pelissä voitto Champions Leaguen lohkovaiheessa Spartak Moscowia vastaan 5-0, laukaukset 28-2 ja kohti maalia 12-1. Rumastihan tuo vastustaja pelasi kun sai yhteensä seitsemän varoitusta.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Nyt kun tässä on menty tovi pienessä pelityhjiössä niin tuo Baldur's Gate 3 kiinnostaisi jo pelkän näkemäni palautteen perusteella. Aiemmista osista ei ole mitään kokemusta, eikä kyllä oikeastaan tuontyylisistä peleistä muutenkaan ellei lasketa jotain Skyrimia, joten kertokaas kokeneemmat voiko tällainen keltanokka hypätä suorilta tuon kolmosen pariin, ja onko peli ylipäätänsä sellainen jonka tyylin ja systeemi ummikkokin voi omaksua suht matalalla kynnyksellä, vai meneekö omaksumisessa pitkäänkin? Sillä vähän kyselen kun tuota ei ole PS5:lle saatavilla kuin digitaalisena, ja hintaakin on se 70e eli peliä ei voi pistää kiertoonkaan jos ei syystä tai toisesta iske.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Nyt kun tässä on menty tovi pienessä pelityhjiössä niin tuo Baldur's Gate 3 kiinnostaisi jo pelkän näkemäni palautteen perusteella. Aiemmista osista ei ole mitään kokemusta, eikä kyllä oikeastaan tuontyylisistä peleistä muutenkaan ellei lasketa jotain Skyrimia, joten kertokaas kokeneemmat voiko tällainen keltanokka hypätä suorilta tuon kolmosen pariin, ja onko peli ylipäätänsä sellainen jonka tyylin ja systeemi ummikkokin voi omaksua suht matalalla kynnyksellä, vai meneekö omaksumisessa pitkäänkin? Sillä vähän kyselen kun tuota ei ole PS5:lle saatavilla kuin digitaalisena, ja hintaakin on se 70e eli peliä ei voi pistää kiertoonkaan jos ei syystä tai toisesta iske.
Tarinassa on viittauksia aikaisempiin peleihin, sekä joitain (jokseenkin turhia omasta mielestä) cameoita, mutta voit lähteä liikkeelle ihan puhtaalta pöydältä. Tosin ehkä kannattaa välillä googlata että mikäs tuo rotu/jumala/jne onkaan.

Pelimekaniikkojen suhteen jos tällaisesta ei ole kokemusta, niin lähin verrokki olisi Xcom. Eli tappelu on vuoropohjaista, ja kannattaa mahdollisimman paljon käyttää ympäristöä hyväksi. Myös jos liikkuu jonkun vihollisen melee rangen ulkopuolelle (ja oli aiemmin vieressä) niin yrittävät saada yhden ilmaisen osuman, tämä kannattaa pitää mielessä. Ja on järkevämpää tappaa yksi vihollinen kuin saada kahdelle paljon damagea aikaan, kerta saavat silti hyökkäysvuoron.

Jos roolipeli missä omat valinnat oikeasti vaikuttaa tapahtumiin ja saa tehdä täysin omanlaisensa hahmon kiinnostaa, niin ei voi kuin suositella erittäin lämpimästi.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat
Kuin omalta näppäimistöltä! Pelaamisesta pitää pystyä nauttimaan, itsellä jäisi ainakin pelit kesken jos olisi liian vaikeaa.

Minä vihaan vaikeita pelejä. Elämässä on tarpeeksi haasteita joten peleiltä en kaipaa sellaista. Jotkut vuoropohjaiset jutut erikseen missä saa rauhassa pohtia asiaa.
Cities Skylinesiin olen käyttänyt satoja tunteja vain suunnitellekseni kaupunkeja, ei siinäkään mitää ”peliä” ole taustalla. Mukavaa pakoa arjesta,
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Menin tänään läpi A Plague Tale: Requiem . Peli on jatkoa A Plague Tale: Innoncenselle. Mielestäni ei ollut niin hyvä peli, kuin Innocense oli, mutta kyllähän tuostakin pelistä nautti. Kaunis peliympäristö ja -musiikki olivat pelin parasta antia.

Tänään aloitin Horizon: Zero Dawnin läpipeluun PC:llä. Myöhemmin illalla sitten aloitan Mortal Kombat 1:en (2023) Story Moden PS 5:lla, jahka pääsee pelaamaan.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Nyt muistan miltä tuntui, kun odotti tenavana joulua... Olispa jo helmikuu...
Tuossa näyttää olevan kaikki, mitä tuolta jatkolta toivoi...

 

Höylis

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Cyberpunkkia kehiin tuon 2.0 päivityksen jälkeen. Takana vasta pari tuntia, mutta nyt tämä peli alkaa olemaan siinä kunnossa missä olisi pitänyt olla julkaisun aikana.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Pelattiin tämmönen IT takes Two-nimimen co-op-peli puolison kanssa läpi. Hyvän mielen peli ja ainakin meidän kohdalla jäi riidat taka-alalle ainakin toistaiseksi. Olisi saanut olla pidempi tosin.

Robocop-peliähän tässä kovasti odottaa kun tuo leffa kuului sen verran tiiviisti lapsuuteen ja nuoruuteen. Riski on suuri että pelistä tulee floppi mutta katotaan
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Robocop-peliähän tässä kovasti odottaa kun tuo leffa kuului sen verran tiiviisti lapsuuteen ja nuoruuteen. Riski on suuri että pelistä tulee floppi mutta katotaan
Kyseinen studio teki aiemmin Rambo-pelin, jolla on "omanlaisensa" maine (Metacritic sanoo 23-34 versiosta riippuen). Mutta tekivät myös tässä jokunen vuosi sitten Terminator: Resistancen, joka on ihan passeli FPS-yksinpelikampanja, itse tykkäsin ainakin arvosteluja enemmän (eikä silti mitään Rambon kaltaisia arvosanoja saanut). Eli varovaisen optimistinen tämän suhteen.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Starfieldin missaaminen PS5-omistajana harmitti, joten päätin ottaa ihan hetken mielijohteesta Baldur's Gate 3:n siihen tyhjiöön pelkästään järjettömän kovien arvostelujen takia aikalailla sokkona, vaikka tällaisista peleistä ei ollut etukäteen oikeastaan mitään käryä. Niinhän siinä sitten kävi että peli on vienyt täysin mennessään viimeisen parin viikon aikana, ja vaikka stoori on vielä pahasti kesken, peliaika kellottelee jo melkoisissa lukemissa eikä kiima ole osoittanut taantumisen merkkejä ja tällä tullaan menemään selvästi ainakin sinne uuden Spider-Manin ilmestymiseen saakka. Aivan mielettömän mielikuvituksellinen, kiehtova ja koukuttava peli, ja kirsikkana kakun päällä vielä se että omalla leirialueella saa hengailla aina munasillaan barbaarina vieraista välittämättä.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Starfield
Starfieldin missaaminen PS5-omistajana harmitti...

Itsellä olisi ollut muuten sama tilanne, mutta tuli innostuttua vuodenvaihteessa laittamaan vanha pöytäkone vielä pelikuntoon ja Starfield pyörii nyt ihan kivasti, kunhan ei yritä ihan kaikkea kauneutta päälle laittaa. Eli tuli ostettua Starfield ja sehän on ollutkin omaan makuun hieno peli. Toki se pätee, että jos ei yhtään tykännyt Bethesdan aiemmista roolipeleistä, niin samat hyvät ja huonot tässäkin on. Silti tämä onnistuu siinä, mitä näkisin, että on ensisijaisesti haettu, eli tarjota avaruudessa suuri leikkikenttä, jossa voi kokolailla tehdä mitä tykkää. Itselläkin pelikellossa varmaan jo kohta jotain 40 tuntia, enkä ole oikeastaan pääjuonta pelannut yhtään. Myös se on osoittautunut ainakin todeksi arvosteluista, että inventaario/valikkokikkailu ja pelin hallitseminen helpottuu ainakin vähän, kun alkaa saada näppäimet ja asiat haltuun.

Eli tämä on hieno peli siinä, että niin paljoa kaikkea voi tehdä ja tulla vastaan ja aina on paikkoja ja lukittuja ovia ja muita, jonne ei meinaa päästä, jolloin pelin kaluaminen pohjia myöten on mahdotonta. Skyrimin ja Falloutin fiilari on läsnä, mutta niiden ongelmakohtia on saatu paranneltua ainakin alkuvaikutelman perusteella. Skyrimissä jäin lopussa jotenkin jumiin, enkä yksinkertaisesti enää keksinyt, miten pääsen pelin läpi, mutta sen suurempi ongelma oli aina minulle taistelu, joka oli vähän liian kökkö pysyäkseen mielenkiintoisena. Vaikka Starfieldissäkään taistelu ei mitään mullistavaa ole, on se hauskempaa kuitenkin minusta, kuin Elder Scrolls -maailmassa.

Fallout 4 tuli mentyä kokonaan läpi aikanaan, oli ihan ok, kunnes loopua kohti tylseni kyllä. Mutta se on aina näissä peleissä, kun ei enää oikein löydy mitään parempaa kamaa maailmasta.

Mutta siis tämän hetkisenä arviona, että Starfieldissä ei kyllä menneet 69€ hukkaan, tulee sen kanssa sen verran aikaa varmasti vietettyä ja pystyn katsomaan puutteiden tuolle puolen.

Death Stranding

Sitten voisi heittää vielä lopullisen tuomion PS5:llä nyt viimeisessä lopputaistelussa olevalle Death Strandingille. Peli oli kyllä paljon parempi, kuin minkä käsityksen sain alunperin nettiä lukemalla. Ja nyt kun se on viittä vaille valmis, niin aika sopivan mittainenkin. Hyvä kohta lopettaa, jos kakkonenkin on tulossa - sen pitää kyllä viedä asioita eteenpäin, jotta voi jatkaa kehujen jakamista, mutta tuossa on kyllä paljon mitä viedä pitemmälle.

Huonoimpina puolina, että sinne muulien leireihin eikä BT-alueille juuri ollut motivaatiota murtautua tarvittavaa enempää, kun ei sieltä oikein mitään käänteentekevää saanut. Toki on voinut olla, ettei olla haluttu tehdä Metal Gear Solidia uudestaan ja pistetty painotusta muualle, mikä on ihan fine, mutta ammuskelun kontrollitkin olivat aika huonot pleikkarilla.

Itse miten kehittäisin peliä olisi, että erillisten lopputaisteluiden sijaan, jotka olivat itselle ainakin ihan vain pakollisia läpirämpimisiä, lisäisin taistelemalla/leireihin hiipimällä saavutettavia asioita strategioissa kuljetustehtävien suhteen ja poistaisin melkein kokonaan selkeät lopputaistelukohtaukset. Tuontapaiset tosin taitavat olla aika syvällä Hideon DNA:ssa, mutta sanon vain, että tähän olisi voinut keksiä paljon pelillisesti mielenkiintoisemman grande finalen, kuin 3 tuollaista lopputaistelua putkeen. Katsotaan mitä ne nyt tuohon päättävät tuoda lisää. Sen core-peli on kuitenkin kai se, mihin kehityseffortit on laitettava, koska ei noi lopputaistelut tuosta kuitenkaan pahemmin kummene.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Maltillisia spoilereita tekstissä, älä välttämättä lue jos et ole peliä pelannut loppuun:

Death Stranding
Hyvin sanottu noista lopputaisteluista. Pelin melkein jokainen bossi oli sellainen "hohhoijaa"- kokemus, jonka odotti vain saavansa pois alta. Visuaalisesti tyylikästä, mutta muuten todella onttoa ja epätyydyttävää. Samoin nuo kohtaamiset Muulien ja BT-örkkien kanssa. Ei tule mieleen toista peliä, joissa viholliskohtaamiset olisivat olleet yhtä epätyydyttäviä. Muulit halusi aina kiertää kaukaa, kun tiesi miten kämäistä taistelua siellä on luvassa. Ehkä näiden kohtaamisten välttäminen oli Kojiman tarkoituskin? En tiedä...

Pelin lopetus oli myös yksi epäonnistuneimmista johon olen törmännyt. Loppu venyi venymistään ja paisui paisumistaan. Ainakin itselläni alkuun kovakin emotionaalinen lataus jossain kohtaa väsähti ja muuttui ärsytyksen puolelle, kun tarinaa ei millään saatu paketoitua.

Olihan tuossa pelissä omanlaisensa tunnelma, oli näyttävä visuaalisesti ja kaikin puolin kunnianhimoinen tekele. Yksinkertainen pelimekaniikka ei kuitenkaan kantanut koko tuota pelin järkyttävää kestoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös