Vanhapuuma
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Vaikka en ollut edes syntynyt vielä 70-luvulla, on se kaikesta huolimatta rockin kulta-aikaa. Joo, minä olen yksi niistä, joiden mielestä rock kuoli 80-luvulle tultaessa (jo vähän ennen itseasiassa). Populaarimusiikin ongelma ei ole ainoastaan se, että on yhä vaikeampi keksiä sellaisia biisejä, jotka olisivat jotakin "uutta", mutta myös se, että on yhä suurempi määrä esittäjiä ja biisejä, joihin näitä verrataan. Ja kun "uutta" on yhä vaikeampi luoda, olisin ihan tyytyväinen jo siihen, että jotakin toimivaa kierrätettäisiin uudelleen. Eli blues-vivahteista rockia kaipailen edelleen tekemään comebackia. ("Uusi"-sanan kohdalla käytän heittomerkkejä luonnollisesti siksi, koska toki kaikki musiikki pohjautuu johonkin, mutta heittäisin silti ilmaan ajatuksen, että 50-60 -lukujen taitteessa syntyi jonkinlainen murros niin musiikissa, musiikkiteollisuudessa kuin uudessa sukupolvessa tämän ottaessa populaarimusiikin kalliiksi omaisuudekseen.)
00-luvulla ei ole tehty mitään itseäni erityisesti säväyttänyttä musakkia, ja oikeastaan joitakin kivoja pilkistyksiä löytyy muun muassa Wolfmotherin ja vaikkapa Sigur Rosin muodoissa. Wolfmother ei säväytä niinkään taidokkaiden innovaatioiden muodossa - siinä on vain munaa.
Lopuksi. Minä en tiedä mikä siinä on, mutta monessa nykyajan alternative-indie-hipster-ug-yms.-bändissä on todella rasittavan kuuloinen laulaja. Musiikki sinänsä on monesti ihan ok kamaa, mutta... Blaaaah.
00-luvulla ei ole tehty mitään itseäni erityisesti säväyttänyttä musakkia, ja oikeastaan joitakin kivoja pilkistyksiä löytyy muun muassa Wolfmotherin ja vaikkapa Sigur Rosin muodoissa. Wolfmother ei säväytä niinkään taidokkaiden innovaatioiden muodossa - siinä on vain munaa.
Lopuksi. Minä en tiedä mikä siinä on, mutta monessa nykyajan alternative-indie-hipster-ug-yms.-bändissä on todella rasittavan kuuloinen laulaja. Musiikki sinänsä on monesti ihan ok kamaa, mutta... Blaaaah.