Mistä/kenestä olet kateellinen toiselle liigaseuralle?

  • 107 488
  • 229

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Kuten jo mainittu, Jukka Voutilainen on sanonut että hänen seuransa on Kerho, jos joku SM-Liigassa. Ja toivotaan että jos HV71:n jättää, niin HPK on osoite eikä mikään muu.
Tuo on todellakin aika vanha maininta, koska kumma kyllä kun miehen näin HV71 - KalPa pelissä tuolla ruotsinmaalla, niin mies aikas suoraan että liigassa KalPan paita kiinnostaa pukea päälleen. Riku Hahl ja Mikko Jokela ovat aika hyviä esimerkkejä että sanat ovat monesti pelkkää helinää.

Mutta takaisin aiheeseen, eli olen kateellinen tietyllä tapaa Jokereille koska heillä on monesti näitä hyviä junnuja ja nyt vihdoin toivon ettei heidän uriaan tuhota Ilmalassa. mm. Pulkkinen ja Teräväinen on sellaisia joiden toivon mielummin saavan paikkaa kokoonpanossa kuin joidenkin "jarkkoruutujen" myöskin ihmettelen miksi hitossa ei Tuohimaalle anneta sitä peliaikaa vaan hankitaan ässistä ja jostain unkarista kavereita ja ei anneta omalle vahdilleen mahdollisuuksia tehdä "Lehtosia"

Eli siitä voi olla kateellinen, että on "varaa" menettää Lehteröitä ja Hovisia muihin seuroihin.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
En nyt tiedä onko tämä kateuttakaan, mutta arvostan joukkueita, jotka osaavat tehdä hyvät kotisivut ja arvostavat omia junioireitaan, sekä legendojaan sopivilla "paidannosto" seremonillaan.

Varsinkin Tapparassa on hyvät sivut historiastaan. Kunpa Jokereillakin olisi samanlaiset.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikeastaan ainoa asia mistä olen kateellinen - kaikille muille liigaseuroille - on lippujen hinnat. Muualla pääsee katsomaan pelejä puoli-ilmaiseksi kun HIFK:lle joutuu maksamaan itsensä kipeäksi että pääsee jonkun tolpan tai vaijerin takaa katsomaan matsin.


Tottakai olisi kiva jos näitä Pulkkisia, Armioita ja Vatasia pelaisi HIFK:ssa, mutta ei niistä oikein osaa olla kateellinen kun omassa jengissä pelaa se kaikista kirkkain timantti.
 

Faxing Berlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokereille olen kateellinen Hjalliksen lompakosta...

Tämä ajattelutapa ottaa päähän ja ehkä sen voi kääntää niin, että olen kateellinen HIFK:lle sekä Kärpille.

Jokereilla oli viime vuonna kolmanneksi suurin pelaajabudjetti (2.6M, HIFK 2.7M, Kärpät 2.8M) ja tänä vuonna taitaa olla suurin(?) 100k:n marginaalilla HIFK:iin. Budjetitkin tuntuvat aina vähän heittelevän julkaisusta riippuen. Oli miten oli voidaan mielestäni sanoa, että kolme pelaajabudjetiltaan kärkijoukkuetta operoi keskimäärin ihan saman suuruisilla rahoilla.

Silti Jokerit ovat sieluton ostojoukkue, jossa Hjallis piffaa kaiken, kun taas HIFK:lle maksetaan siitä, että päästään pelaamaan seurassa ja Suomen pohjoisimmassa kaupungissa tshekitkin valaistuu uudesta kodistaan alkaen ottamaan "kotipaikkakunta"-alennuksia.

Noin muutoin en ole (eikä minusta kenenkään Jokerifanin tarvitse olla tällä hetkellä) kateellinen mistään. Tietysti kaikki joukkueet ottaisivat Granlundin, mutta hänen naapurissa skulaaminen ei ole asia josta tarvitsisi olla kateellinen.
 
Mää olen kateellinen kaikille seuroille, jotka uskaltavat nostaa rohkeasti omia junioireitaan vastuullisiin rooleihin (esim. Armia, Ristolainen, puhumattakaan Ilveksestä). Täällä ostetaan mielummin parhaat päivänsä nähneitä paskoja kuin annetaan omille rohkeasti vastuuta.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kettumaisen kadehtimukset:

1. Oman joukkueen mestaruus. Minulle riittäisi yksi Lukon mestaruus elinikäni aikana.
2. Faneja kuunteleva/kunnioittava seurajohto.
3. Harrastajien määrä junioritasolla.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Ainut asia, mitä voisin kuvitella, on mainosten asettelu pelipaitoihin. Toisaalta mulle kyllä käy tilkkutäkkikin, jos sillä tavoin Kärpät pystyy hyvään taloudelliseen tulokseen.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tässä on nyt 37 vuotta eletty ja niistä noin 34 vuotta käyty Raumalla katsomassa Lukon pelejä ja kannustettukin melko reippaasti aikanaan. Nykyään enemmän TAP TAP-meiningillä mutta olisi se saatanan kiva nähdä ja kokea tuo Suomen mestaruuden saaminen Raumalle ja Lukolle.

Siitä olen kateellinen kaikille, jotka tuon ovat saaneet kokea. Mikähän se olotila olisi kun kerran pronssikin saa jo liikuttumaan?
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Olen kateellinen joukkueille, joilla on pelitapa.
Olen kateellinen joukkueille, joilla on kunnon ykkösvahti.
Olen kateellinen joukkueille, joilla on edes kelvollinen ykkössentteri.
Olen kateellinen joukkueille, joilla fanit pitävät ääntä hallissa.
Olen kateellinen joukkueille, joiden pelaajista yli 5 haluavat pelata pelaamassaan seurassa.
Olen kateellinen joukkueille, joilla on osaava valmennustiimi.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä ajattelutapa ottaa päähän ja ehkä sen voi kääntää niin, että olen kateellinen HIFK:lle sekä Kärpille.

Jokereilla oli viime vuonna kolmanneksi suurin pelaajabudjetti (2.6M, HIFK 2.7M, Kärpät 2.8M) ja tänä vuonna taitaa olla suurin(?) 100k:n marginaalilla HIFK:iin.

Kuten itse sanoit, Jokereilla on tällä kaudella suurin budjetti. Olen siis sille kateellinen. Ja pilkunnussijana ja näsäviisaana ihmisenä voisin kysyä, miten muiden joukkueiden pelaajabudjetit liittyvät tähän? Olenko jossain sanonut, että olen kateellinen Hjalliksen lompakolle juuri siksi että se on liigan suurin?
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä ketju!

KalPalle Mustasta verkostosta ja hallista joka on satavarmasti parempi kuin Hippoksen lato vaikken ole siellä koskaan käynytkään.

HIFKille siitä että se sytyttää kaikki joukkueet automaattisesti kannattajia myöden + faniporukasta.

Jokereille Hjalliksen rahoista, Bluesille hallista ja Salonojan rahoista.

Ässille Armiasta ja "porilaisesta hulluudesta".

Pelicansille Hovisesta (seuraava NHL-maalivahti).
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Narreille joustavista kaukalon laidoista.. On se vaan ihme ettei muita joukkueita / halleja kiinnosta pelaajien turvallisuus
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Narreille joustavista kaukalon laidoista.. On se vaan ihme ettei muita joukkueita / halleja kiinnosta pelaajien turvallisuus

Pitäkääpäs mielessä, kuka nämä sen ajan uudenaikaiset "NHL-tyyliset" karkaistut lasipleksit aikoinaan ensimmäisenä toi Suomeen ja heti piti kaikkialle muuallekin saada samanlaiset, kun ne on niin cool. Nämä, joita nyt niin kovasti moititaan ja ihan aiheesta.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Narreille joustavista kaukalon laidoista.. On se vaan ihme ettei muita joukkueita / halleja kiinnosta pelaajien turvallisuus
Komppaan. Eikö niiden pleksien pitänyt tulla täksi kaudeksi KAIKKIIN SM-liiga halleihin? Veikkaajan haastattelussa(J.P. Vuorinen) kävi näin ainakin ilmi
viimekaudella puhuttaneen Mikael Granlundin loukkaantumisen jälkeen. Lehteä en varmaan enää löydä, mutta siinä oli muistaakseni ilmoitettu joku liigaseuroille asetettu takaraja änäripleksien hankkimiselle. 1/14 joukkueista on nämä hankkinut. Kiire tulee, vaikka takaraja olisi vasta ensi(tai sitäseuraavan...)vuoden puolella.
 

trap

Jäsen
Espooseen on ainakin tulossa ensi kaudeksi. Näin ainakin viime talvena kuulin.

Jokereiden nykytoiminnan ammattimaisuutta ei voi kuin ihailla. Blues on hyvä esimerkki täysin päinvastaisesta toiminnasta ja puuhastelusta.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaikille niille SM-liigan joukkueille. Joilla on ylivoimakuviot kohdallaan. Tai joilla ylipäätään on kuvio. Tapparalla sitä ei ole.
 
Kateus maistuu kuselle, armo ananasmehulle ja rakkaus rommille joten valinnan pitäisi olla helppo.

Kun maaäidin povesta satuin hyppäämään kehiin Hippos-hallin kulmilta niin suosikkijoukkue valitsi minut, en minä sitä. Ainahan JypHT:n /JYPin kannattaminen ei ole ollut helppoa henkisesti mutta kiitos Seppäselle myös siitä että näinä päivinä JYP-fanin ”tarvitsee” olla kateellinen muille huomattavasti harvemmista asioista kuin ennen.

Tyytyväisyyteen ei ole kuitenkaan varaa joten olen jossain määrin kateellinen esim.

Kaikilla muilla pojilla on aina isompi… nimittäin kotihalli, perkele. Hitto mestiksestäkin löytyy useampi joukkue joiden katsomoon mahtuu selkeästi enemmän jengiä kuin JYPin pyhättöön. Varmasti jos Jyväskylän lätkähalli vetäisi esim. Oulun tai Porin verran eli about sen 6400-6700 henkilöä niin olisi Seppäsellä helpompi kasvattaa kukoistavaa dynastiaa Keski-Suomeen. Kyllä se tönö varmaan täyteen saataisiin monessa ottelussa kauden aikana pleijareista puhumattakaan.

Lisäksi muilla joukkueilla on omia NHL-kasvatteja, meillä on vain Vatanen jonka NHL-status on vielä realisoimatta. JYP-kasvatit taalajäillä ovat näitä Timo Vertaloita ja Tuomas Pihlmaneja.

Oulun Kärppiin asenteeni on hieman samat kuin naisiin – nuoret kiinnostaa, muut ei niinkään. Hieman olen kateudella katsellut aina Ouluun kun sieltä sitä nuorta lupaavaa kiekkomiestä tulee vuosi toisensa jälkeen. Vai onko kyseessä sittenkin vain se että Kärpät vie puolen Suomen juniorit joka vääristää tulosta. Onneksi meillä on nykyisin edes Vatanen joka kyllä kieltämättä on lievittänyt tuota tuskaa kummasti.

Olen myös kateellinen niille joukkueille joiden markkinointiviestintä on joko tyylikästä tai muuten ihan vaan tasokkaan nykyaikaista – JYP luottaa perinteisenpään markkinointisisältöön. Bonuksena kuitenkin se että fani voi ostaa Prismasta JYP-ruisleivän tai musiikkikaupasta JYP-sähkökitaran – näistä räjähtävistä innovaatioista pitäisi muiden olla kateellisia.

Erityisen kateellinen olen niille jotka asuvat suosikkijoukkueensa kotikaupungissa – itse asun satojen kilometrien päässä joten matseihin pääsee harvemmin paikalle. Onneksi nykyään voi laillisesti rekisteröidä parisuhteen Urhon kanssa ettei jää ihan yksin rattoisan elämän iloista paitsi.

Anteeksi OT mutta olen hieman kateellinen myös sellaisille tyypeille jotka osaavat avata näin mahtavia uusia keskusteluketjuja joita kukaan ei ole keksinyt aiemmin.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Olen myös kateellinen niille joukkueille joiden markkinointiviestintä on joko tyylikästä tai muuten ihan vaan tasokkaan nykyaikaista – JYP luottaa perinteisenpään markkinointisisältöön. Bonuksena kuitenkin se että fani voi ostaa Prismasta JYP-ruisleivän tai musiikkikaupasta JYP-sähkökitaran – näistä räjähtävistä innovaatioista pitäisi muiden olla kateellisia.

Minä taas näin Blues-kannattajana olen kateellinen kaikille joukkueille jolla yleensä on markkinonntiviestintää. Oma suosikkijoukkueeni kun ei tähän joukkoon kuulu.

Erityiskateus tässä tietysti kohdistuu HIFK:hon, jolla tuo puoli on todella kunnossa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minä olen Blues-kannattajana myös kateellinen niille seuroille, joilla on ammattimainen ja pitkäjänteisesti toimiva organisaatio.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Kunnon kannatusryhmä tyyliin Eteläpääty, vaikka Hippoksen rummut ovat perinteiset ja sambaryhmä varmasti sitoutunut touhuun, niin kyllähän se olisi hienoa jos JYPilläkin olisi näitä nuorehkoja jotka hoilaisivat eri chanteillä joukkueensa kunniaa..

Halli on niin surullisen pieni, että melkein kaikille muille liigaseuroille voisi olla kateellinen, ehkäpä jyväskylään kuitenkin paras olisi sellainen Nordis-Baronan kokoinen.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Listataan jokaisesta muusta joukkueesta vähintään yksi kateellisuuden kohde:

Blues
-Jussi Salonoja
-Juniorituotanto
HIFK
-Vetää yleisöä halliin riippumatta paikkakunnasta
-Chearleaderit
-Kotipaita
-Peltonen & Granlund
HPK
-Maalilaulu
-Ylittää aina ennen kauden alkua tehdyt arvioinnit
Ilves
-Jesse Niinimäki
-Mestaruuksien määrä
-Perinteet
Jokerit
-Hjallis Harkimo
-Jarmo Kekäläinen
-Nykyiset laidat/pleksit
-Nykyiset pelipaidat (mainoksien asettelu)
-Ilari Filppula
KalPa
-Musta Verkosto
-Sami Kapanen
Kärpät
-Ehjä Jari Viuhkola
-"Puolen Suomen joukkue"
Lukko
-Tukijat
-Perttu Lindgren
Pelicans
-TV-mainokset
-Kai Suikkanen
SaiPa
-Richard Lintner
Tappara
-Perinteet
TPS
-Turkuhalli
Ässät
-Tunnelma kotiotteluissa
-Ryan Caldwell

Jotain saattoi unohtua.

Niin ja kaikki eivät todellakaan ole mitään suuria kateuden aiheita. Suurimmat ovat HIFKin chearleaderit, Lukon, Jokereiden ja Bluesit tukijat/omistajat sekä Jokereidet NHL-malliset laidat.
 

Ralph

Jäsen
Erityisen kateellinen olen niille jotka asuvat suosikkijoukkueensa kotikaupungissa – itse asun satojen kilometrien päässä joten matseihin pääsee harvemmin paikalle.

Tämä unohtui, tähän sama nimittäin. Itselläni vain ei ole satoja, vaan "vain" sata kilometriä suosikkijoukkueen hallille.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Tämä unohtui, tähän sama nimittäin. Itselläni vain ei ole satoja, vaan "vain" sata kilometriä suosikkijoukkueen hallille.

Itse komppaan myös tätä, ~250km matkaa Hartwallille. Mutta onneksi Kisapuistoon ei ole kuin pari kilometriä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös