Mistä/kenestä olet kateellinen toiselle liigaseuralle?

  • 107 466
  • 229

Luu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Loistava sentterikaarti?
Suurempi budjetti?
Suosikkipelaajasi pelaa väärässä jengissä?
Urheilutoimenjohtajakin niillä on...?
Jumaliste ne cheerleaderit!?

Eli mikä on eniten kateutta aiheuttava asia, jonka haluaisit saada kannustamaasi liigajengiin toisesta SM-liigaseurasta?

Tottakai (melkein) kaikki haluavat Granlundin ja Peltosen omaan jengiin, samanlaisen Areenan kuin Jokereilla ja (ex-?) Mustat Kobrat persusta halliin heiluttamaan, mutta muutakin saa keksiä.

Itselläni kateutta aiheuttaa mm. toisten seurojen huippulupaavat pakit tyyliin Sami Vatanen, Ville Pokka ja Rasmus Ristolainen. Omasta jengistä ei ole liiemmälti tullut huippulupauksia tälle osastolle. Simo-Pekka Riikola dominoi A-junnuissa tällä hetkellä, mutta on vielä kaukana siitä, että saisi siirrettyä otteensa miesten peleihin.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Olen kateellinen Ässille liigan hienoimmasta naapuriseurasta (mm. budjetti, hieno remontoitu kotihalli ym.). Kyllä kelpaa lähteä paikallisotteluita seuraamaan vieraspeleihinkin.

Olen myös ehkä hieman kateellinen Isonmäen jäähallin tunnelmasta ja siitä Armiasta.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Jos ihan mitä tahansa saisi mistä tahansa joukkueesta poimia, niin valmentajan voisin Kerhoon vaihtaa - käytännössä mistä tahansa joukkueesta. Muuten ihan ok näin. Tai no, Jari Sailio voisi tehdä comebackin.
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Loistava sentterikaarti?
Suurempi budjetti?
Suosikkipelaajasi pelaa väärässä jengissä?
Urheilutoimenjohtajakin niillä on...?
Jumaliste ne cheerleaderit!?

Kuulostaa vähän kierrätyskeskus-matskulta jälleen, mutta menkööt. Ainakin tuo lista on HIFKlla ihan kunnossa. Rahaa on, mestaruus tuli, Ville ja Mikke löytyy, cheerleaderit kohdillaan, Nybari utjnä, pelaajamateriaali liigan kärkeä ja kaiken kaikkiaan upea seura. Maalivahdit tosin ainoa kysymysmerkki jälleen. Parhaimmillaan liigan parhaimmistoon kuuluva osasto, kun Juuso on kondiksessa. Kyllä Lunkallakin voi aina jonkun aikaa mennä. Sanotaan näin, että en ole kateellinen muille liigaseuroille maalivahtitilanteesta, koska millään muulla jengillä ei ainakaan tällä kaudella oo mitään ylivoimaisesti parasta maalivahtia. Onhan siellä hyviä äijiä, mutta tasaisuus (hyvä niin) paistaa liigasta. Riksman parhaimmillaan (=kunnossa) siis liigan ykkösvahti.

Eli ainoat kateellisuuden aiheet ovat ylipäätään maalivahtiosasto (ei taso, vaan kunto) ja tuo HIFKn kuuluisa mv-valmennus.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Kateellisuus on turhaa. Meillä on hieno halli, taitavia pelaajia, kovia pelaajia, lupauksia, hyvät koutsit, hyvä tj, rahaa ja kaiken kaikkiaan asiat pitkästä aikaa siten, kun ne pitäis olla.

Jos oltais kysytty kaksi kautta sitten, niin asia voisi olla eri lailla...
 

scholl

Jäsen
Eli mikä on eniten kateutta aiheuttava asia, jonka haluaisit saada kannustamaasi liigajengiin toisesta SM-liigaseurasta?

Mikään ei aiheuta kateutta, koska se on yksinkertaisesti vahingollinen ominaisuus, mutta voi olla asioita, joita muissa organisaatioissa arvostaa. Jos lähdetään liikkeelle siitä, mitkä ovat IFK:lla huonosti niin ne ovat 1) halli ja 2) maalivahtivalmennus. Halliksi en ottaisi mitään nykyhalleista, koska mikään niistä ei sopisi optimaalisesti IFK:n käyttöön. Toki Narreilla, Tepsillä ja Bluesilla on parempi hallitilanne. Maalivahtivalmennuksessa pitää varmaan mainita TPS, heiltä on tullut jatkuvasti uusia, päteviä veskareita.

Suurimmassa osassa muita asioita IFK on liigan paras.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Olen suuresti kateellinen sekä Ässille että Lukolle. Ihanaa olisi, jos Kerholtakin löytyisi vastaava rivalrypartneri kuin noilla kahdella, niin tulisi tähän kannattamiseen vieläkin enemmän maustetta.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joukkueeni on hallitseva Suomen mestari.
Joukkueellani on Suomen parhaat cheerleaderit.
Joukkueeni on täynnä mielenkiintoisia pelaajia, tähtipelaajista superjunnuun ja nippuun omia kasvatteja.
Joukkueeni on tänäkin vuonna kilpailukykyinen, jopa ihan tuplamestaruuteen asti.
Joukkueeni pelaa mielestäni Suomen tunnelmallisimmassa hallissa.
Joukkueeni on Suomen perinteikkäin seura. arvot ovat kunnossa ja kannattajat arvostettuja.

Mistä olen kateellinen? Noh, yksi asia: Eteläpääty. IFK:n fanit vievät määrällisesti Jokerifaneja kuin pässiä narussa, mutta naapurissa on vähän turhan kova noususuhdanne kun koko hallin pääty on täynnä nuorta porukkaa jotka kannattavat intohimoisesti. Keski-Eurooppalaisen fanikulttuurin suurena ihailijana ei voi muuta kun nostaa hattua Jokerifaneille, niin kipeää kun se tekeekin.

IFK:n puolella Stadin Kingit saavat vähintään yhtä hyvää tunnelmaa aikaiseksi, mutta se on futismatseissa se. Kiekon puolella ollaan jääty auttamatta kakkoseksi vaikka nyt jonkun talviklassikon huutokilpailu voitettiinkin. Kiekkokausari kun maksaa saman verran kun kaikkien muiden lajien (jääpallo, jalkapallo, käsipallo) yhteensä, niin ei sinällään mikään ihme ettei Kingejä niin paljoa lätkän puolella ole näkynyt. Tähän toki toivottavasti jossain kohtaa tulee muutos niin voidaan jälleen mennä ryminällä ohi ja takaisin IFK:n arvon mukaiselle paikalle, Suomen parhaiksi faneiksi.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän toki toivottavasti jossain kohtaa tulee muutos niin voidaan jälleen mennä ryminällä ohi ja takaisin IFK:n arvon mukaiselle paikalle, Suomen parhaiksi faneiksi.

Mulle se tunnelma on edelleen sitä vahvaa kiinnostusta peliin ja sitä kautta myötäelämiseen - se on osattu ympäri Suomea jo vuosikymmeniä ja on todellista "kulttuuria". Tasatahtiin taputtamiset, yksinkertaiset huudot, kohahdukset jne.. Onhan tuo Nordis valittu jo vuosia melko suvereenesti parhaimman tunnelman omaavaksi halliksi liigapelaajien äänestyksessä. Eniten tässä nykyajan hössötyksessä häiritsee jokin kulttuurin tuominen ikäänkuin se olisi puuttunut ja sitten sitä tehdään niin keinotekoisesti. Mulla ei sinänsä ole mitään nykynuorien yrittämisiä vastaan. Mulle se vaan sattuu olemaan ihan vitun sama kuinka monta chanttia löytyy jostain virsikirjasta, päästääkö papatit kovempaa ääntä kuin kiinarit, tifot väreineen, hallin haltuunotto ja muu tilpehööri. Edelleen hienoimpia katsomoelämyksiä on ne matsit kaukaisuudesta, jossa yleisö mouhusi tunteella väärin kokemastaan tai ilosta ja huuti ilmoille yksinkertaisia kannatushuutoja, jolla saatiin hallin rakenteet huutamaan leipää. Uutta voi toki tuoda, mutta turha kuvitella että se on automaattisesti jotain parempaa kuin ennen oli. Sorry, tämmöinen kuva on tullut tästä uuden sukupolven tifokikkailukannattamisen piiristä ja tämä ei koske vain sämpyläpiirejä. Tässä maassa on katsomokulttuuria ollut siitä päivästä lähtien, kun yleisö on kahden joukkueen peliä paikalle saapunut seuraamaan ja valinnut omansa.

Tällä hetkellä en ole kateellinen mistään tai oikeastaan kateus ei kuulu muutenkaa repertuaariini.
 
Viimeksi muokattu:

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Perinteikkäistä paikallispeleistä olen hieman kateellinen Tampereen, mutta etenkin Helsingin seuroille. No, futiksessa onneksi mennään vielä kerran Turun Derbyn merkeissä tälle syksyä.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joukkueellani on Suomen parhaat cheerleaderit.

Ei muuten varmasti ole.

Jokereille olen kateellinen Hjalliksen lompakosta ja Ilari Filppulasta, HIFK:lle olen kateellinen Granlund-Peltonen parivaljakosta. Kärpille olen kateellinen sen kannatus-alueesta ja Saipalle olen kateellinen liigan hienoimmasta logosta. Olen siis erittäin kateellinen ihminen.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei muuten varmasti ole.
No tätä paremmuutta nyt on vähän vaikea mitata, mutta liigaseuroista nyt ainakin. Tätä mieltä oltiin myös Maikkarin äänestyksessä ja sama ryhmä esiintyy myös maajoukkueemme peleissä. Kilpacheerleading nyt sitten asia erikseen, mutta silläpä ei juuri olekaan mitään tekemistä jäähallien tanssityttösten kanssa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mulle se tunnelma on edelleen sitä vahvaa kiinnostusta peliin ja sitä kautta myötäelämiseen - se on osattu ympäri Suomea jo vuosikymmeniä ja on todellista "kulttuuria". Tasatahtiin taputtamiset, yksinkertaiset huudot, kohahdukset jne..

...

Mulla ei sinänsä ole mitään nykynuorien yrittämisiä vastaan. Mulle se vaan sattuu olemaan ihan vitun sama kuinka monta chanttia löytyy jostain virsikirjasta, päästääkö papatit kovempaa ääntä kuin kiinarit, tifot väreineen, hallin haltuunotto ja muu tilpehööri. Edelleen hienoimpia katsomoelämyksiä on ne matsit kaukaisuudesta, jossa yleisö mouhusi tunteella väärin kokemastaan tai ilosta ja huuti ilmoille yksinkertaisia kannatushuutoja, jolla saatiin hallin rakenteet huutamaan leipää.

En voisi enempää samaa mieltä olla. Parhaat muistot ovat juurikin tilanteista, joissa huomaa kiroilevansa kovaan ääneen Levosen tuomiota, vaikka yleensä tulee käyttäydyttyä hillitysti julkisilla paikoilla. Tai kun huomaa seisovansa kädet kohti kattoa suoraa huutoa karjuen HIFK:n maalin jälkeen, vaikka hetki aiemmin pönötti kädet puuskassa penkissä. Ja nuo chantit ovat paras tapa tiputtaa iso osa katsomosta kannustuksen ulkopuolelle, suurin osa ei vaan pysty eikä edes jaksa kiinnostua. Eikä millään pahalla, kannustuksen lisämausteena menevät hienosti, ja jos maistuu, niin antaa palaa vaan. Meinasin tikahtua nauruun silloin, kun joku väitti vakavalla naamalla jokerifanien vieneen talviklassikossa pidemmän korren, kun pyörittivät enemmän jotain chantteja. Viis siitä, että HIFK- fanit hallitsivat maisemaa ja myös äänimaisemaa. Yksinkertainen on kaunista, viime kaudella paras fiilis oli aina, kun ensin tuli "yläkerta-alakerta" ja heti perään "stadin kingit,ifk". Ja loppu koko hallin voimin.
 

Epsilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahti vs. Everybody
No tätä paremmuutta nyt on vähän vaikea mitata, mutta liigaseuroista nyt ainakin. Tätä mieltä oltiin myös Maikkarin äänestyksessä ja sama ryhmä esiintyy myös maajoukkueemme peleissä.

Voitto tuossa maikkarin äänestyksessä on luotettavuudeltaan samaa tasoa, kuin seiskan jutut.

Mutta kateellinen olen Kerholle. Surkeista olosuhteista huolimatta, Hämeenlinnassa ollaan mitalipeleissä tasaisen tappavaan tahtiin.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tottakai (melkein) kaikki haluavat Granlundin ja Peltosen omaan jengiin, samanlaisen Areenan kuin Jokereilla

Melkein kaikki haluavat samanlaisen Areenan kuin Jokereilla? En voi uskoa sitä. Kokoa ja näköä löytyy, mutta muutenhan tuollainen halli tappaa tunnelman, jos se ei ole täynnä. Harvassa paikassa samanlaista hallia saisi täyteen, Jokeritkin vain ajoittain. Keskikokoinen hyvin suunniteltu halli on ainakin minun käsittääkseni huomattavasti parempi ratkaisu.

Muille olen kateellinen menestyksestä, kaikki muuhan Lahdessa on jo suht hyvin. Ei se menestyskään voi loputtomasti meitä kiertää...
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Yksi asia: olen kateellinen niille, joilla on kunnollinen fanikatsomo päädyssä (Jokerit, Saipa, Kalpa?). Olikohan muita.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
En ole kauhean kateellista sorttia mutta kunnioitan aika monessa seurassa pieniäkin asioita:

Blues - kunnioitan Jussi Salonojaa, joka pumppaa rahojaan lätkään. Kova kiekkomies ja aito lätkäjätkä. Ymmärtää lätkästä pitkän junnu-, divari ja harrastesarjauran johdosta paljon enemmän kuin keskiverto jatkoaikalainen. Asia josta harvoin saa kredittiä.

HIFK - arvostan fanien "puusilmäisyyttä". Kykyä ihan aidon oikeasti uskoa että HIFK on uranuurtaja ja kykyä vaalia perinteitä, joista ei mitään edes tiedä. Kunnioitan seuran "kasvattamia" pitkän linjan kiekkomiehiä, kuten Hessu Järn, Göran Stubb, Murtsi Murto, Hakki Hagman ja Hexi Riihiranta.

HPK - Kokoomus, Hilpas Sulin ja Sikakatsomo. Liigan ehkä aggressiivisin kotiyleisö. Pelikellon käyttäjä.

Ilves - Suomen perinteikkäin kiekkoseura. Piste. Minäkin haluan merkkipäivänä onnentoivotukset Montreal Canadiens-seuralta!

Kärpät - Seppo Arponen, Reksa Ruotsalainen ja Pekka Lilleberg. Konkurssista divareiden läpi aina mestaruuteen asti. Ei huono.

Lukko - RTK. Järjestely joka on Lukon pelastanut monta kertaa.

TPS - SM-liigan ruhtinas. Triplat aivan käsittämättömiä suorituksia.

Ässät - Kotiyleisö. Sekä hyvässä että pahassa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
En minä kyllä ole kateellinen Jokerien halllista. Tykkään enemmän omasta.

Kalpalle olen kateellinen fanikulttuurista. Jumalauta sieltä tulee tusinan verran busseja johonkin pronssiotteluun Espooseen ja viettävät täällä karkeloitaan. Tavallaan samasta myös Ässille, mutta tykkään enemmän Kalpa-faniudesta koska se on vähän rennompaa, ei niin veren maku suussa - savolaisen lupsakkaa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tunnusta olevani kateellinen, mutta arvostan erittäin suuresti Lukon taustaorganisaatiota. Ilman RTK:ta Raumalla tuskin pelattaisiin liigakiekkoa. Jonkin verran olen ollut kateellinen joukkueille, jotka kykenevät lähes jatkuvasti menestymään, vaikka resurssit ovat vaatimattomat verrattuna HIFK:hon.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Olen kateellinen Ässille tunnelmallisesta hallista. Tuollaisen hallin kun Ilves saisi, toki modernina (käytävät ympäri hallia kahdessa tasossa) ja hieman isompana (8500 henkeä vetävänä).
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen kateellinen kaikille niille muiden seurojen kannattajille jotka ovat päässeet ihan itse kokemaan kun kannattamansa seura voittaa mestaruuden.

Nimimerkillä: Vasta pilke isän silmäkulmassa vuonna 1963
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
En ole itsekään kateellinen mistään, onhan TPS perinteikäs ja menestynyt seura, monessa urheilulajissa vieläpä. Kunnioitan kuitenkin eri joukkueissa muutamia asioita, listaanpa jokaisesta muutaman kunnioitettavan tai hienon asian josta jokaisen joukkueen fani saisi olla kannattamassaan joukkueessa ylpeä.
Aakkosjärjestyksellä mennään.

Blues: Juniorit. On pistänyt silmään, että Bluesin junnuista on kouliintunut hyviä liigapelureita.

HIFK: Perinteet ja pelaajisto (Granlund, Peltonen jne). Helsinkiläisyydestä huolimatta hieno seura ;)

HPK: Katsomokulttuuri ja sikakatsomo Rinkelinmäellä. Ei nyt tullut muutakaan mieleen.

Ilves: Vaikka onkin Tampereelta, perinteet hienot. Arvostan.

Jokerit: Jauhan samaa, mutta myös perinteet. Ja Kekäläisen ammattitaito. Nauttikaa kun nyt voitte.

JYP: Nousu liigan kärkikastiin ja Sami Vatanen.

KalPa: Kapasen Sami ja muut veteraanit. Hyvä juniorimylly.

Kärpät: Pohjoisen ylpeys, 2000-luvun dynastia. Hyviä junnuja myös.

Lukko: Viime kauden pistepörssin voittaja ansaitsee kunniamaininnan. Lindgren. Olen myös aina pitänyt jostain kumman syystä Lukosta, tykkään logosta vaikkei nimeen liitykään.

Pelicans: Kai Suikkanen! Hieno mies. Nupe ja maalivahtitoiminta.

SaiPa: Pieni ja piskuinen, mutta taisteleva. Juniorit ainakin saavat pelata. Lintner.

Tappara: Perinteikäs, menestynyt tamperelaisseura. Tepsitaustaisia pelureita seuraan mielenkiinnolla.

TPS: Omin silmin katsottuna edelleen Suomen hienoin seura. Kävi miten kävi, tulee aina olemaan. Hieno historia ja hienot pelaajat kautta olemassaolon.

Ässät: Porilainen hulluus ja porilaislähtöiset suuret nimet Suomi-jääkiekon historiassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
HPK - Kokoomus, Hilpas Sulin ja Sikakatsomo.
Toi oli aika kova veto. Respect. No, saitte tekin nauttia hänestä, hiukan mutkan kautta tosin.

Minähän en ole kateellinen kenellekään enkä mistään. Minusta on vain mukavaa, jos joku pärjää elämässään tai työssään, urheilusta puhumattakaan. Ehkä sitten on kotiasiat kunnossa itselläkin ja urheilu tuntuu mukavalta.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Kenestäkään pelaajasta en osaa olla kateellinen, mutta Kai Suikkasesta olen vähän kateellinen Pelicansille. Jotain se tekee oikein. Ja siinä sivussa kertoo hauskoja juttuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös