Pakkohan tämä on myöntää, vaikka pitkin hampain...
Olen kateellinen Ilvekselle. Faneista.
En vain sen takia, että Ilveksellä on poikkeuksellisen uskolliset fanit (tasainen kannatus, vaikka joukkue kyntää kaudesta toiseen sarjan hännillä), tuollaisia diehard-faneja kyllä löytyy muiltakin, harvalta joukkueelta tosin niin paljon kuin Ilvekseltä. Tapparalta ei ainakaan.
Mutta Ilveksellä on myös Suomen asiantuntevimmat kiekkofanit. Siitä olen kateellinen. Ero on aika ilmeinen verratessa Ilveksen keskustelupalstaa oikeastaan minkä tahansa muun joukkueen keskustelupalstaan, jotka ovatkin sen rinnalla lähinnä fanituspalstoja. Ilveksen palstan parhaat kirjoittajat ovat sitä tasoa, että heidän tekstejään lukemalla olen itsekin oppinut katselemaan ja ymmärtämään peliä aivan uudella tavalla. Tietysti hienoinen Ilves-väritys paistaa parhaistakin kommentaareista läpi, mutta sen oppii nopeasti suodattamaan pois.
Joillakin Ilves-aktiiveilla tosin näyttää nousseen vähän hattuun tieto omasta erinomaisuudesta. Esim. jatkikseen kirjoittavilla ilvesläisillä näkyy toisinaan sellainen hieman sellainen (implisiittinen) asenne, että he automaattisesti tietävät kiekosta enemmän kuin muut vain sen takia, että ovat Ilves-faneja.
Nyt kun mulle vielä aukeaisi se, mikä ihmeen syy saa kuitenkin noinkin ymmärtäväiset kiekkoihmiset kasvamaan niin kieroon, että jo lapsena valitsevat kahdesta vaihtoehdosta sen väärän... (postinumero? mulla oli lapsena 33310, sittemmin 33100 - ekassa oli enemmän sinioransseja, jälkimmäisessä keltavihreitä).