Mistä/kenestä olet kateellinen toiselle liigaseuralle?

  • 107 500
  • 229

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Oulun Kärpät, koska se on puolen Suomen joukkue. Toisaalta Oululla ei ole paikallisvastustajaa, meillä on KalPa ja tämä kumoaa aiemman virkkeen.
 

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens
HIFK:n Cheerleadereista. Ei meilläkään pahat ole, mutta onhan noi naapurin tytöt ihan omassa sarjassaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minusta meillä on Jyväskylässä Liigan parhaat "cheerleaderit." Niitä kun ei ole.

Ja asiaan. Olen todella kateellinen Bluesin juniorituotannolle. Vuodesta toiseen hyviä junnuja. Tosin minulle kyllä kelpaa sekin, että poimimme ne Näkyvät siellä hieman enemmän kokeneina. Pelsulle olen kateellinen hallista. Espoossa olisi ehkä vieläkin parempi, joskin hieman pienemmälle olisi tilausta Jyväskylässä. Jo muutamaan kertaan täällä mainittu Lukon taustajoukko on myös kadehdittava.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Kumma kyllä en ole oikein muiden joukkueiden pelaajista yhtään kateellinen, no ehkä Salminen, Kuparinen ja Huhtala olisi kiva saada takaisin, mutta en nyt varsinaisesti ole asiasta kateellinen.

Sen sijaan olen kaikille muille liigajengeille kateellinen jäähallista. Meillä sitä ei ole, vaikka fanit sellaisen ansaitsevat. Sen sijaan me joudutaan käymään katsomassa pelejä ahtaassa peltipurkissa, missä on mahdotonta ostaa kaljaa tai käydä kusella viikonloppumatseissa ja hakea vielä lopuksi makkaran. Kaiken tämän ehdit tekemään pelin aikana, mutta erätauolla voit tehdä vain yhden noista. Eli kaljalla ennen peliä, ekalla erätauolla makkara ja tokalla kusella. Että et vituttaa!
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Minä olen ihan tyytyväinen JYPiin. Enkä ole kovinkaan kateellinen monelle muulle seuralle. Jotkut puhuvat perinteiden perään, mutta itse en yleisemminkään ottaen pidä perinteitä suuressa arvossa. Lähinnä olen kateellinen niille joukkueille, jotka pärjäävät. Olen enemmän tuon funktionaalisuuden perään.

Ja joku HIFK-fani sanoi tuolla, että heillä on arvostetuimmat kannattajat. Valitan, itsellä tulee HIFK-fanista mieleen juuri se öykkäri grillikiskalta, jolla on suomileijona-riipus kaulassa ja HIFK-tatuointi niskassa. Ja ne vetää pataan. Saman tien. Ei väliä mitä teki. Tai jätti tekemättä. Seuraavana populaarikulttuurista lainattua, linkki vie aina ajankohtaisimman median, Lehden, sivuille, jossa löytyy näyte HIFK-fanista.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Näin nopeasti mieleen tulee Allu Tuppurainen JYPistä, jonka salaa toivoisin vielä joskus KalPa-paidassa näkeväni. Toinen on Ässien kotihallin tunnelma, joka on aivan omaa luokkaansa Suomessa. Myös HIFKin cheerleaderit tuovat pientä kateutta...

Muuta ei nyt mieleen tule. Omat pojat tulee todella suurella prosentilla takaisin KalPaan, joten kai me jotain sillä saralla oikein tehdään.

PS. Voutilaisen Jukka saa parin kauden päästä muuttaa sanat teoiksi ja pukea sen keltamustan asun päällensä Niiralan Montun pukukopissa! Härskille onneksi KalPa on Suomessa pelatessaan ainoa vaihtoehto, joten hänestä ei tarvitse olla huolissaan..
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Yks mikä tässä tuli vielä mieleen on Jyväskylän ja JYPin oma NHL-tähti. Tai siis kun sellaista ei ole koskaan ollut pysyvää. Jokereilla on Selännettä, Tepsil Koivun veljekset, KalPalla Kapanen yms. No ei tartte varmaan montaa kautta odotella kunnes Nyskylän oma #44 kirmailee taalajäillä.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
HIFK:n Cheerleadereista. Ei meilläkään pahat ole, mutta onhan noi naapurin tytöt ihan omassa sarjassaan.

No mä olen kateellinen kaikille cheerleadereja omaaville seuroille koska meillä ei semmosia ole. :(
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Haluaisin valmentajan, joka peluuttaisi hyvin fyysistä peliä, johon myös kuuluu tarpeen niin vaatiessa ilman hanskoja tapahtuva opastus siitä, miten meidän maalilla toimitaan.

Rahaa saisi olla hieman enemmän, ettei koko ajan pitäis olla niin tiukalla.

Rautiaiselle peliaikaa.

Muuten onkin sitten asiat paremmin kuin hyvin ja mitään en muuttaisi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jokereille Ben Eavesista ja Jarmo Kekäläisestä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
PS. Voutilaisen Jukka saa parin kauden päästä muuttaa sanat teoiksi ja pukea sen keltamustan asun päällensä Niiralan Montun pukukopissa! Härskille onneksi KalPa on Suomessa pelatessaan ainoa vaihtoehto, joten hänestä ei tarvitse olla huolissaan..

Näinhän se Jukka totesi, että kerho on hänen seuransa SM-Liigassa. Epäilen kuitenkin, että suuntaa Kuopioon ennemmin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
IFK:lle olen kateellinen siitä että heillä on viereisessä kunnassa joukkue jota voivat mielin määrin kyykyttää.

Pelicansille Pasi Nurmisesta. Huippuäijä.

Ilvekselle Raipesta.

Kalpalle ja Ässille faneista (mainitsinkin jo).

Lisäksi olen kateellinen kaikille niille joukkueille, joiden kannattajat ovat saaneet kokea kultamitalihuumaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Oulun Kärpät, koska se on puolen Suomen joukkue. Toisaalta Oululla ei ole paikallisvastustajaa, meillä on KalPa ja tämä kumoaa aiemman virkkeen.
Älähän nyt, avauskierroksen ns. paikallispelikierroksella Kärpät pelasi SaiPaa vastaan, onhan Lappeenrantakin Suomessa...

Mistään en ole kenellekään tai millekään kateellinen, joten ei tähän voi siltä pohjalta sanoa yhtään mitään. Aran jälkeen jos Suikkasen saisi Kärppiin, niin asiat menisivät silläkin saralla niin kuin pitäisikin mennä.

HIFK:stä en nyt sano mitään, ei ole aikani tulla kaapista!
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jokereille olen kateellinen Hjalliksesta, joka tajuaa pisniksen päälle, ja jolla on mahdollisuuksia saada Jarmo Kekäläisen tasoista ukkoa joukkueen peräsimeen... josta olen myös kateellinen (ja katkera Ben Eavesistä).
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ja joku HIFK-fani sanoi tuolla, että heillä on arvostetuimmat kannattajat. Valitan, itsellä tulee HIFK-fanista mieleen juuri se öykkäri grillikiskalta, jolla on suomileijona-riipus kaulassa ja HIFK-tatuointi niskassa. Ja ne vetää pataan. Saman tien. Ei väliä mitä teki. Tai jätti tekemättä.
Kannattaisi matkustella hiukan enemmän. Se avartaa. Näin sudeettina on kiva käydä jäähallissa, kun ei tarvitse pelätä turvallisuutensa puolesta. Ja aika kivan metakankin (positiivisessa mielessä) ne saavat aikaan hallissa, vaikka vastassa olisi JYP. Eikä siihen tarvita edes viidakkorumpuja.
 

Ralph

Jäsen
HPK:lle ottaisin muilta liigajengeiltä ensiksi sellaisen 7 600 ihmisen vetävän jäähallin. Ja sellainen löytyy Tapparalta ja Ilveskseltä. Siksi tämänkokoinen halli, koska Hämeenlinnaan en haluaisi sellaista yli 10 000 paikan hallia, kun kaupunki on kuitenkin pienehkö. Sitten jotta väkeä saadaan halliin, niin ottaisin Ässien katsomo- ja hallintäyttökulttuurin. Että pelejä käydään katsomassa vaikka ei aina menisikään joukkueella hyvin ja hallissa olisi ääntä. Sikakatsomosta en kuitenkaan luopuisi.

Yksi tapa saada yleisöä halliin, on kovat pelaajat. Pelaajabudjetin haluaisin tuolta Rauman Lukolta, sillä se on liigan suurimpia muttei suurin. Siksi ei suurinta Kerhoon, koska olisi tylsää lukea ostojoukkue -haukkuja. Pelaajia joista olen muille kateellisia, eli pelaajat jotka Kerhoon tässä ideassa tulisi, ovat mm. Eric Perrin, Janne Lahti, Tomas Zaborsky, Kris Beech ja Mikko Kousa.

PS. Voutilaisen Jukka saa parin kauden päästä muuttaa sanat teoiksi ja pukea sen keltamustan asun päällensä Niiralan Montun pukukopissa!

Kuten jo mainittu, Jukka Voutilainen on sanonut että hänen seuransa on Kerho, jos joku SM-Liigassa. Ja toivotaan että jos HV71:n jättää, niin HPK on osoite eikä mikään muu.
 

Dängleri

Jäsen
Pelicansin mainoksista olen kyl erittäin kateellinen. Esimerkkinä vaikkapa tämä "kyykky" mainos. Kyl siinä väkisin repes kun eka kerran katteli. Ja vielä kolmannellakin. Loistavaa markkinointia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuten jo mainittu, Jukka Voutilainen on sanonut että hänen seuransa on Kerho, jos joku SM-Liigassa. Ja toivotaan että jos HV71:n jättää, niin HPK on osoite eikä mikään muu.
Sentteriongelma on ratkaistu. Mutta laittaako Voutilainen ykköseen ja Hahl kakkoseen, vai toisinpäin?
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Jokereiden puolesta olen tyytyväinen kaikesta, tosin kotisivut voisivat olla yhtä hienot kuin SaiPalla. Ja SaiPan puolelta taas, noh...olisihan se kiva nähdä Kisapuistossa voittavaa ja viihdyttävää jääkiekkoa.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hallista Jokereille ja Bluesille (Turun hallissa en ole käynyt, joten en arvioi).

Onhan Hakametsä perinteikäs, mutta niin on Lada 1200L:kin. Molemmissa on yhteistä myös se, että nostaa aina hymyn huulille näköpiirissä, mutta ei sen sisällä haluaisi viettää aikaa...
 

viikst

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Washington Capitals
Mies josta olin ennen kateellinen Bluesille pelaa nykyään JYPissä, Arto Laatikainen nimittäin. Ei voi olla kuin tyytyväinen.

HIFK:lle olen kyllä hieman kateellinen, hieno halli, hienot perinteet, hienot pelaajat, hieno seura. Arvostan.

Hallin puolesta voi olla kateellinen kyllä monelle muullekin seuralle...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Olen kateellinen kaikille niille muiden seurojen kannattajille jotka ovat päässeet ihan itse kokemaan kun kannattamansa seura voittaa mestaruuden.

Nimimerkillä: Vasta pilke isän silmäkulmassa vuonna 1963
Tässähän se on -OO-:n kiteyttämänä koko juttu. Joskus tuntuu siltä ettei todennäköisesti jäljellä oleva elinaikani (30-40 vuotta) mahda riittää Lukolle mestaruuden tuomiseksi.

Viime keväänä kävi sellainen hassuhko juttu että erään baarista toiseen siirtymisen aikana huomasin kulkevani sellaisen joukon hännillä joka laulaa luikautti HIFK:n mestaruus/kannatusviisuja. Jättäydyin häveliäästi hieman kauemmas ja äimistelin että tuommoistako se sitten on. Kivahan se olisi itsekin joskus. Tosin...aika lailla yksikseen saisi Helsingin kaduilla hoilottaa.
 

Ralph

Jäsen
Sentteriongelma on ratkaistu. Mutta laittaako Voutilainen ykköseen ja Hahl kakkoseen, vai toisinpäin?

Paskanmarjat. Ensinnäkin, Jukka Voutilainen ei ole sentteri. Ja toiseksi, hänen paluunsa SM-Liigaan tapahtuu vasta muutaman vuoden päästä, jos silloinkaan. Nykyinen sopimus pitää hänet Ruotsin parhaassa kevääseen 2014. Jos tällöin Voutilainen ei enää jatka Jönköpingissä, Kerho saa vahvistuksen laituriosastolleen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen kateellinen kaikille niille muiden seurojen kannattajille jotka ovat päässeet ihan itse kokemaan kun kannattamansa seura voittaa mestaruuden.

Komppaan erittäin vahvasti. Muutenkaan näin Ässä-fanina on turha väittää etten olisi koskaan kadehtinut seuroja jotka ovat mitaleilla useammin kuin kerran kymmenessä vuodessa. Kadehdin jopa Hpk:n pronsseja vaikka kaikki eivät pronssia arvostakaan.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Kannattaisi matkustella hiukan enemmän. Se avartaa. Näin sudeettina on kiva käydä jäähallissa, kun ei tarvitse pelätä turvallisuutensa puolesta. Ja aika kivan metakankin (positiivisessa mielessä) ne saavat aikaan hallissa, vaikka vastassa olisi JYP. Eikä siihen tarvita edes viidakkorumpuja.

Jesh, Helsingissäkin olen kyllä asunut, jonkusenkin tovin. No tokihan tuo oli yleistys. Mutta se ei ole tietenkään yleistys, jos porilaisia pidetään hitsaajina, jyväskyläläisiä traktorijannuina jne? Mutta joo, ei ollut tarkoitus mollata, HIFK-fanejakin on koko joukko monenlaisia ihmisiä. Siinä mielessä kunnioitettavaa toki, että HIFK-faneja löytyy myös muualta Suomesta ilman mitään helsinkiläistaustaa. Ehkäpä ne "perinteet" ja "brändi" vaikuttavat asiaan. Minulle ne ovat vain punainen vaate. Har. Har.

JYPin "julkkisfaneja" sitten taas saakin jo etsiä, jos Nykästä, Frederikiä ja Arja Korisevaa ei lasketa mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös