varjo kirjoitti:Jos jostain kirjasta leffan saisi, niin ehkä Tuulenpuolesta, jos siitä vain karsisi oikeastaan kokonaan sen ilmamaailma-osion pois. Muut ovat sitten sellaisia, joista pitäisi karsia aivan liikaa (ja Pelaaja ehkä liian suoraviivainen).
Löytyväthän Hyperionit toki ihan kirjastoistakin, yleensä vieläpä hyllystä, ei niitä kukaan tervejärkinen lainaile :)
Toki voinee olla varoituksen sana paikallaan(enemmän ehkä ihan vartavasten scifikirjoja varten tarkoitetussa ketjussa, jota en jaksa nyt etsiä). Hyperion-saaga (ts. 4 kirjaa) on vähän sellainen, että oikeastaan koko ensimmäinen kirja on pelkkää johdattelua ja hyyyyyyyyvin raskas.
Olen samaa mieltä: Tuulenpuolesta saisi parhaiten elokuvan ja itse asiassa kirjan ilmamaailma jää muutenkin vähän irtonaiseksi koko hommassa, joten se joutaisi hyvin pois. Pelaajasta olen sikäli eri mieltä, että minusta se sopisi loistavasti leffaksi, koska juoni on Banks-scifiksi harvinaisen suoraviivainen. Tosin itse pelin kuvaaminen voisi olla melkoisen hankalaa, koska kirjailija on jättänyt paljon tilaa lukijan mielikuvitukselle.
Ok, kirjastoon siis ja kaivelemaan vähemmän tervejärkisten osastoa ;) Itse asiassa nyt kun puhuit tuosta johdattelevasta ensimmäisestä osasta niin heräsi mielikuva, että olisin sitä joskus about kaksytäviis vuotta sitten yrittänyt lukea (oliko kirjaa edes olemassakaan silloin), mutta teinixin kärsivällisyys ei tainnut riittää. Mutta nyt uusi yritys kehiin!