Minkä kirjan luit viimeksi / mitä luet nyt?

  • 649 470
  • 5 561

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pahoittelut.. Minulla jäi siis kesken jo tuo hopeasiivet.
Eipä mitään, niin jäi minullakin. Katsoin juuri mitä olin kirjasta tänne kirjoittanut.
Camilla Läckberg: Hopeasiivet
Kirja on kyllä hyvin vahvasti feministinen. Se jopa ärsytti ja rasitti. Miehet oli tyhmiä kusipäitä, manipuloivia paskoja ja lähinnä täysin moraalittomia. Naiset taas oli fiksuja, osaavia, moraalisia ja toisilleen solidaarisia. Ja kun naiset eivät olleet toisilleen solidaarisia niin se johtui siitä että miehet kiristi heitä. Ja lopussa kiitos seisoi kun naiset sai nöyryyttää miehiä. Ihan koko kirjaa en edes kyennyt lukemaan koska viesti oli niin selvän feministinen että alkoi ärsyttää. Luin alusta ja lopusta että juoni selvisi. Vaikka olihan se selvillä alusta saakka... Naiset voittaa.

Taidan lukea Läckbergin kirjoja päästäkseni paheksumaan niiden feminiinisyyttä ja täten korostamaan etten itse tunnusta tuota aatetta. Ja onhan se niin että hän on hyvä kirjoittaja (helppoa lukea) mutta aiheet on nyt niiden dekkareiden jälkeen olleet minulle vieraita ja juonenkäänteet omaan makuun jopa "hulluja".
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Markku Salomaan uunituore "Tarza", tietokirja Tarja Halosesta. Painavaa asiaa, ei vain Halosesta vaan maamme viime vuosikymmenten poliittisesta historiasta.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Ousmane Sembène ~ Jumalan puupalikat

Alice Munro ~ Kerjäläistyttö

Ensin mainittu eilen, jälkimmäinen tänään. Sembène on haastava ja ennen kuin pääsin rytmiin, meinasi jäädä kesken. Aihe (rautatieläisten lakko Senegalissa 1947) kantoi kuitenkin loppuun asti. Iloinen yllätys.

Munro oli, no, hämmentävä. En vain saanut käsistäni koko aamuna. Tunnistin itseni monessa kohdin. Tähän palaan.

Aiemmin tällä viikolla kesken jäi Louis-Ferdinand Célinen Kuolema luotolla. En päässyt mukaan kolmen pisteen virkkeenpäätöstekniikkaan. Brutaali hän oli kuten ennalta osasin aavistaa, mutta seksikuvaukset olivat uuvuttavia kuten koko melkein koko opus. Ei sopinut minulle.

Nyt aluillaan Françoise Mallet-Joris'n Kahvila Taivasten valtakunta. Rinnalle noussee Keigo Higashinon Uskollinen naapuri, jos dekkariaivolohkoa alkaa kolottaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jo Nesbön Valtakunta tuli juuri taisteltua läpi. Ei siinä sikäli mitään taisteltavaa ollut, mutta aikaiset herätykset generoivat hiukan nirkoisesti lukuaikaa per ilta nukkumaan mennessä. Ei ole mikään kirjallisuuden merkkiteos, mutta yksi seikka jäi päällimmäisenä mieleen. Oli meinaan pakko välillä tarkistaa, ettei vaan sattunut kuitenkin joku Stephen Kingin kirja käteen. Meni muuten aivan täydestä Kinginä, paitsi ne pakolliset yliluonnollisuudet toki puuttuivat. Jotenkin ne henkilöhahmot ja miljöö oli vedetty suoraan Kingin katalogista, kerrontakin hyvin samankaltaista. Niin ja puuttuihan siitä Harry Holekin, eli ihan yksittäinen opus tuo on. Ihan viihdyttävä, mutta ei tajunnanräjäyttäjä. Noista yksittäisistä Nesbön kirjoista Isänsä poika on kirjana muutaman pykälän parempi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U2

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Onko täällä kukaan lukenut Keplerin Joona Linna-dekkareita? Jännitys hyvin läsnä jokaisessa teoksessa ja uppoaa hyvin tällaiseen harvoin kirjoja lukevallekin. Lukenut olen Keplerin sarjasta nyt Hypnotisoijan, Paganini ja paholaisen, Vainoojan sekä Kaniininmetsästäjän. Kaikki olleet omalla tavallaan loistavia.
Tällä hetkellä lukulistalla kesken on Reijo Mäen Tolvana Vares-sarjasta. Niistäkin olen pitänyt, on aina plussaa kun tapahtumat sijoittuvat Suomeen vaikkakin pääasiassa Turkuun.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Onko täällä kukaan lukenut Keplerin Joona Linna-dekkareita? Jännitys hyvin läsnä jokaisessa teoksessa ja uppoaa hyvin tällaiseen harvoin kirjoja lukevallekin. Lukenut olen Keplerin sarjasta nyt Hypnotisoijan, Paganini ja paholaisen, Vainoojan sekä Kaniininmetsästäjän. Kaikki olleet omalla tavallaan loistavia.
Tällä hetkellä lukulistalla kesken on Reijo Mäen Tolvana Vares-sarjasta. Niistäkin olen pitänyt, on aina plussaa kun tapahtumat sijoittuvat Suomeen vaikkakin pääasiassa Turkuun.
Kaverilta tuossa joku aika sitten pyysin vinkkejä ja suositteli noita Keplereitä painottaen että pitää sitten lukea järjestyksessä. No, lainasin kirjastosta ensimmäisen ja heti alkuun tajusin sen lukeneeni joskus. En muistanut millainen oli loppuratkaisu tai muuten juonenkäänteet mutta sitä mukaa kun kirja eteni, niin aina muistin vähän eteenpäin että mitä tulee tapahtumaan.
Sen jälkeen lainasin pari seuraavaa kirjaa ja kun ne kirjastosta hain niin heti takakansien perusteella tajusin lukeneeni nekin. No, luin uudestaan ja aika samalla lailla kuin ekan kanssa en muistanut kovin tarkkaan koko juonta. Kolmannen (Tulitodistaja) kanssa tosin alkoi jo olemaan vähän parempi muistikuva koko juonesta. Eli olisinko noita sitten sitä mukaa lukenut kun aikanaan (vajaa 10 vuotta sitten) ilmestyivät. Ihan alkoi jo jännittää että mihin asti tässä sarjassa päästään ennenkuin tulee sellainen kirja mitä en ole lukenut aiemmin.

Nyt eilen hain neljännen (Nukkumatti) ja olen aika varma että tuota en ole lukenut. Tosin alussa aikalailla kerrataan edellisen kirjan loppua, joten en vielä lukenut illalla niin pitkälle että voisin olla varma että onko tämä nyt ihan ensimmäinen lukukerta itselle.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pahoin pelkään, että olisi näin tyhmälle miehelle turhan vaativaa materiaalia, ei tekstissä ole varmasti edes tavuviivoja.

Luvussa on Francesco Totti - Rooman kuningas. Vaikken lajiniilo olekaan, onhan tuostakin lajista mukava välillä lukea.

Tottin kirja oli tosi hyvää luettavaa. Harvinaista lukea nykyaikana miehestä joka oli uskollinen seuralleen. Kirjassa pääsi hyvin millaista futishulluus on kun fanit piirittävät joka hetki ja joka paikassa. Kirja oli hyvin kirjoitettu ja se avasi minulle millainen mies Totti on. Minulle Totti on ollut jonkinasteinen inhokki, mutta pitää arvostaa miestä saavutuksineen.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tottin kirja oli tosi hyvää luettavaa. Harvinaista lukea nykyaikana miehestä joka oli uskollinen seuralleen. Kirjassa pääsi hyvin millaista futishulluus on kun fanit piirittävät joka hetki ja joka paikassa. Kirja oli hyvin kirjoitettu ja se avasi minulle millainen mies Totti on. Minulle Totti on ollut jonkinasteinen inhokki, mutta pitää arvostaa miestä saavutuksineen.
Nyt on huonosti muotoiltu mutta en parempaakaan keksi, yllättäen välillä tuntui kuin oikeaa kirjallisuutta olisi lukenut, mukavaa lukea urheiluteosta jossa oli käytetty kieltä kauniisti, osansa varmasti suomentajallakin. Olihan mukana pelin kieltäkin eikä kentällä käytetty korulauseita.

Minulle kanssa fanien toiminta oli hämmentävää, täysin vierasta. Joskus tuli dokumentti Maradonasta ja se vasta hullua olikin, peliuransa jälkeen Napolissa ukko vilahti jollain parvekkeella ja sitä väenpaljoutta. Sakki kiipeili autojen päälle eikä todellakaan ollut kenenkään kiihkoilijan oma auto, mahtanut olla omistajalla vaikeaa vääntää hymyä naamalle kun auto näyttää perunapellolta, no mutta kun Maradona nähtiin paremmin auton katolta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minulle kanssa fanien toiminta oli hämmentävää, täysin vierasta. Joskus tuli dokumentti Maradonasta ja se vasta hullua olikin, peliuransa jälkeen Napolissa ukko vilahti jollain parvekkeella ja sitä väenpaljoutta. Sakki kiipeili autojen päälle eikä todellakaan ollut kenenkään kiihkoilijan oma auto, mahtanut olla omistajalla vaikeaa vääntää hymyä naamalle kun auto näyttää perunapellolta, no mutta kun Maradona nähtiin paremmin auton katolta.
Offtopicia, mutta joskus kattelin jonkun dokkarin Boca Juniorsin faneista. Aivan mielisairasta touhua. Siä oli joku Maradonalle perustettu kirkko, joku kävi terapiassa kun rakasti Bocaa enemmän kuin vaimoo ja lapsiaan ja sitä rataa. River Platen kannattajat on alinta pohjasakkaa eikä oo rikos pistää moinen hengiltä. Hienoja ja tasapainosia ihmisiä.
 

Spire

Jäsen
Offtopicia, mutta joskus kattelin jonkun dokkarin Boca Juniorsin faneista. Aivan mielisairasta touhua. Siä oli joku Maradonalle perustettu kirkko, joku kävi terapiassa kun rakasti Bocaa enemmän kuin vaimoo ja lapsiaan ja sitä rataa. River Platen kannattajat on alinta pohjasakkaa eikä oo rikos pistää moinen hengiltä. Hienoja ja tasapainosia ihmisiä.
Tää oli varmaan sama dokumentti, missä oli joku pimeä mummo joka ompeli Maradonalle kalsareita tms. Saattoi kyllä olla joku toinen Bocan pelaaja kuin Maradona, en muista.

Ketjuun liittyen luin Jeren (Karalahti) elämänkerran. Olin vältellyt tätä jo kauan, mutta päätin nyt kuitenkin lukea ihan vaan koska olen lurkannut luvattoman paljon herraa käsittelevää ketjua täällä. Ehdottomasti positiivista että jaksoin lukea kirjan loppuun, muuten se nyt oli juuri sellaista säheltämistä mitä oletinkin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tää oli varmaan sama dokumentti, missä oli joku pimeä mummo joka ompeli Maradonalle kalsareita tms. Saattoi kyllä olla joku toinen Bocan pelaaja kuin Maradona, en muista.
Taisi olla eri dokkari, en oo ihan varma. Mutta tonkin oon nähnyt. Ite muistelisin että vei Martin Palermolle sukkia ja boksereita :D
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on huonosti muotoiltu mutta en parempaakaan keksi, yllättäen välillä tuntui kuin oikeaa kirjallisuutta olisi lukenut, mukavaa lukea urheiluteosta jossa oli käytetty kieltä kauniisti, osansa varmasti suomentajallakin. Olihan mukana pelin kieltäkin eikä kentällä käytetty korulauseita.

Minulle kanssa fanien toiminta oli hämmentävää, täysin vierasta. Joskus tuli dokumentti Maradonasta ja se vasta hullua olikin, peliuransa jälkeen Napolissa ukko vilahti jollain parvekkeella ja sitä väenpaljoutta. Sakki kiipeili autojen päälle eikä todellakaan ollut kenenkään kiihkoilijan oma auto, mahtanut olla omistajalla vaikeaa vääntää hymyä naamalle kun auto näyttää perunapellolta, no mutta kun Maradona nähtiin paremmin auton katolta.

Kirjassa käytetään sujuvaa kieltä ja on suurimmaksi osaksi ensimmäisen persoonan kertomaa. Todella aukaisi Tottin maailmaa.

Offtopicia, mutta joskus kattelin jonkun dokkarin Boca Juniorsin faneista. Aivan mielisairasta touhua. Siä oli joku Maradonalle perustettu kirkko, joku kävi terapiassa kun rakasti Bocaa enemmän kuin vaimoo ja lapsiaan ja sitä rataa. River Platen kannattajat on alinta pohjasakkaa eikä oo rikos pistää moinen hengiltä. Hienoja ja tasapainosia ihmisiä.

Jimmy Burnsin kirja Maradonasta on myös todella hyvä luettavaa. Futis on todella elämä muualla maailmassa ja sitä täällä pohjolassa ei välttämättä ymmärretä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Jacob Israel - Sadistin päiväkirja

Puoleen matkaan miten kuten räpiköin, yritin pitää tahtia yllä että takakansi tulisi nopeammin vastaan, tulihan se kun laittoi kannet kiinni. Onneksi oli kirjaston kirja, jos olisi oma niin kyllä harmittaisi hankinta. Hyvän paperin hirveää tuhlausta, kannessa lukee true crime, true crap olisi parempi.

Luen seuraavaksi oikeaa kirjallisuutta, haluan paskan tekstin maun pois silmistäni.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Jo Nesbön Valtakunta tuli juuri taisteltua läpi. Ei siinä sikäli mitään taisteltavaa ollut, mutta aikaiset herätykset generoivat hiukan nirkoisesti lukuaikaa per ilta nukkumaan mennessä. Ei ole mikään kirjallisuuden merkkiteos, mutta yksi seikka jäi päällimmäisenä mieleen. Oli meinaan pakko välillä tarkistaa, ettei vaan sattunut kuitenkin joku Stephen Kingin kirja käteen. Meni muuten aivan täydestä Kinginä, paitsi ne pakolliset yliluonnollisuudet toki puuttuivat. Jotenkin ne henkilöhahmot ja miljöö oli vedetty suoraan Kingin katalogista, kerrontakin hyvin samankaltaista. Niin ja puuttuihan siitä Harry Holekin, eli ihan yksittäinen opus tuo on. Ihan viihdyttävä, mutta ei tajunnanräjäyttäjä. Noista yksittäisistä Nesbön kirjoista Isänsä poika on kirjana muutaman pykälän parempi.

Jo Nesbolta ilmestyy jo kesäkuussa uusi reiätön (kyllä sä hoksaat) kirja nimeltä Mustasukkainen mies. En voi sitä kiistää, mutta onhan Nesbo varmaan suosikkini näistä jännityskirjailijoista. Ja paljon on tosiaan Kingimäisiä ainakin nämä Holesarjan ulkopuoliset. Nesbo ei vain käytä yliluonollisuutta.

Onko täällä kukaan lukenut Keplerin Joona Linna-dekkareita? Jännitys hyvin läsnä jokaisessa teoksessa ja uppoaa hyvin tällaiseen harvoin kirjoja lukevallekin. Lukenut olen Keplerin sarjasta nyt Hypnotisoijan, Paganini ja paholaisen, Vainoojan sekä Kaniininmetsästäjän. Kaikki olleet omalla tavallaan loistavia.
Tällä hetkellä lukulistalla kesken on Reijo Mäen Tolvana Vares-sarjasta. Niistäkin olen pitänyt, on aina plussaa kun tapahtumat sijoittuvat Suomeen vaikkakin pääasiassa Turkuun.

Olen lukenut ja olen pitänyt. Mielestäni täysin samaan kategoriaan menee Stefan Ahnhemin Fabian Risk sarja. Meno on yhtä lujaa, mutta kerroksia on ehkä enemmän ja henkilöhahmot jollain tavalla sympaattisempia. Ja nämäkin kannattaa lukea järjestyksessä. Risk sarjassa(kin) on jatkuvaa juonta, joka jatkuu kirjasta toiseen. Risk sarjassa on se kummallisuus, että toinen kirja palaa ajassa taaksepäin. Mielestäni se kannattaisi jopa lukea ihan ensimmäiseksi.

Kolmas vähän samantapainen on Emelie Scheppin Jana Berzelius sarja. Tähän vielä se Harry Hole Nesbolta, niin eiköhän tässä ollutkin oma top4 ainakin skandijännäreistä. Paljon hyvää toki jää ulkopuolelle. Eikä aina voi sanoa pommin varmasti mikä on paras saati top5:ssa.

Mikä näitä omia suosikkeja yhdistää, on se, että ne ovat vähän synkempiä ja karumpia. Itse en jaksa mitään kepeää brittidekkaria. Toki sitäkin puolta saa olla sivuosassa. Suomidekkarit eivät isommin ole jaksaneet innostaa. Seppo Mustaluoto menee, muttei kyllä pääse lähellekään suosikkejani. Elina Backmanin debyytti oli ihan jees, joskin se rakkausromaani, mikä siihen oli sisällytetty oli vaivaannuttavasti kirjoitettu. Katsotaan miten tuo toinen lähtee, joka kohta ilmestyy. Remekset ja Mäet eivät kyllä lähde sitten ollenkaan (Monesti olen yrittänyt). En osaa sanoa, mikä on syynä.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nostetaan ketjua taas ylös.

-Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt: Hylätyt

Viihdyttävä dekkari. Uteliaana ihmisenä olisin halunnut nähdä kaikki ne kysymykset, jotka murhaajan mielestä mittasivat ihmisen tiedot ja sivistyksen.

- Indrek Hargla: Apteekkari Melchior ja Rataskaivonkadun kummitus

Kannattaa lukea, jos keskiajan historia kiinnostaa. Melchior on varsin onnistunut hahmo ja antaa hyvän syyn jatkaa kirjasarjan lukemistani.

- Håkan Nesser: Vasenkätisten seura

Håkan Nesser on aina yhtä hyvä ja eläköitynyt Van Veeteren ei petä tälläkään kertaa.

- Ann Rosman: Sukellus syvyyksiin

Olen lukenut aikaisempia Karin Adler-dekkareita. Nyt ei oltu tuttuun tapaan Marstrandissa, vaan rikosta ratkaistiin pääasiassa Orkneysaarilla. Hyvä kirja, josta sain mielenkiintoista tietoa mm. öljynporauslauttojen sukeltajista.
 

Jotva

Jäsen
Nyt alkaa olla lopuillaan Pave Maijanen - Elämän nälkä -kirja.

Kiinnostava teos, joka on tarjonnut itselleni uutta ja yllättävää tietoa. Ensinnäkin minulle tuli yllätyksenä, että Pave oli IFK:n kannattaja. Jokereiden matseissahan hän oli kuitenkin aikoinaan tuttu näky, mutta kirjasta löytyi tähänkin ristiriitaan selitys.

Toinen mielenkiintoinen yksityiskohta liittyi Mestarit lavalla -kiertueosaan. Muut mestarit eli Pave, Hector ja Pepe kutsuivat Kirkaa Ryssäksi. Kirjassakin siis nimenomaan isolla kirjoitettuna. On saattanut sivullisista kuulostaa rankalta.

Kokonaisuutta katsoen Pave oli varsinainen musiikin moniosaaja ja oli monessa mukana, rockia, iskelmää, oopperaa, Euroviisuja jne. Eipä näitä kaikkia ole ennen ihan hahmottanut.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Nyt alkaa olla lopuillaan Pave Maijanen - Elämän nälkä -kirja.

Kiinnostava teos, joka on tarjonnut itselleni uutta ja yllättävää tietoa. Ensinnäkin minulle tuli yllätyksenä, että Pave oli IFK:n kannattaja. Jokereiden matseissahan hän oli kuitenkin aikoinaan tuttu näky, mutta kirjasta löytyi tähänkin ristiriitaan selitys.

Toinen mielenkiintoinen yksityiskohta liittyi Mestarit lavalla -kiertueosaan. Muut mestarit eli Pave, Hector ja Pepe kutsuivat Kirkaa Ryssäksi. Kirjassakin siis nimenomaan isolla kirjoitettuna. On saattanut sivullisista kuulostaa rankalta.

Kokonaisuutta katsoen Pave oli varsinainen musiikin moniosaaja ja oli monessa mukana, rockia, iskelmää, oopperaa, Euroviisuja jne. Eipä näitä kaikkia ole ennen ihan hahmottanut.
Tätä olen meinannut pariinkin otteeseen e-kirjana ostaa, nyt kun otit puheeksi ja olet pitänytkin kirjasta, ostin viimein. Eikä hintakaan päätä huimannut, 9.90€ Elisan kirjakaupasta.
 

Jotva

Jäsen
Nyt alkaa olla lopuillaan Pave Maijanen - Elämän nälkä -kirja.

Kiinnostava teos, joka on tarjonnut itselleni uutta ja yllättävää tietoa. Ensinnäkin minulle tuli yllätyksenä, että Pave oli IFK:n kannattaja. Jokereiden matseissahan hän oli kuitenkin aikoinaan tuttu näky, mutta kirjasta löytyi tähänkin ristiriitaan selitys.
Pakko korjata virhe ennen kuin joku muukin huomaa. Se oli Hector, joka oli IFK-fani ja "joutui" istumaan Paven kanssa Jokereiden peleissä. Tuli näköjään luettua vähän hätäisesti tuo kohta. Kirjan lopussahan Pave kertoo, miten päätyi Jokereiden kannattajaksi ja tuota edellä olevaa kirjoittaessa en ollut ehtinyt ihan kirjan loppuun.

Seuraavaksi täytyykin aloitella Pendergast-sarjan viimeisin kirja. Aika hömppää, mutta luetaan nyt koko sarja, kun on tullut aloitettua.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Juhani Karilan Pienen hauen pyydystys saatu päätökseen ja kyllähän tuon lukemisesta nautti. Todella hieno ja erilainen teos. Sai omankin mielikuvituksen laukkaamaan kun asioita ei selitetty liian pitkälle. Esim. Lapin mytologiaa käsitellään todella arkipäiväisenä asiana ja sitähän se kirjan miljöössä on.

Eilen illalla aloitin Bill Buffordin Among the thugs:in. Kirja on julkaistu jo 1990 ja kertoo toimittajan kokemuksista jalkapllohuliganismin parissa. Toimittaja vietti kahdeskan vuotta (1983 - 1990) brittihuligaanien seurassa. Varmasti mielenkiintoinen teos kun kirjoittaja on siis amerikkalainen toimittaja joka ei ole edes kiinnostunut jalkapallosta. Käy elämänsä ensimmäisessä futismatsissa juuri tuolloin 1983 vaikka on asunut briteissä jo useamman vuoden opiskelujen takia.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Onko kukaan lueskellut Lucinda Rileyn Romaanisarjaa Seitsemän sisarta? Ajattelin kokeilla sitä seuraavaksi kunhan saan keskenolevan Seppo Jokisen kirjan loppuun, olisi kiva kuulla kommentteja.
 

Baikonur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mark Laneganin muistelmat Sing Backwards And Weep tuli viimeksi luettua. Pakahduttavan karu lukukokemus. Paikoitelen hyvin inhottava myös. Musiikistaan pidän kovasti ja tuon kirjan lukemisen jälkeen vielä hieman enemmän. Tarinalla olisi voinut olla hyvinkin toisenlainen loppu.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Onko kukaan lueskellut Lucinda Rileyn Romaanisarjaa Seitsemän sisarta? Ajattelin kokeilla sitä seuraavaksi kunhan saan keskenolevan Seppo Jokisen kirjan loppuun, olisi kiva kuulla kommentteja.

Luin muistaakseni Vaarallisen kirjeen tai jotain. Sen perusteella vähän sellaista kiltimpää jännityskirjallisuutta. Kirjoittaa hyvin ja ideaa on, mutta se on omaan makuun vähän liian pitkäveteistä. Miten sen sanoisi.. Olisiko se enemmän naisille suunnattua, jos tällainen kommentointi on enään sallittua. Sanotaan vaikka näin, että ei varmasti ole liian raakaa, eikä jännittävää. Toki tämä teos ei kuulu tuohon sarjaan ja voi olla ihan erilainen. Ainiin RIP.

Vaikka mitä on tullut kuunneltua. Mutta mainitaan Keskisarjan Kyllikki Saari teos. Se oli mukaansa tempaava teos ja pisti miettimään. Erittäin viihdyttävä ja samalla vakava teos. Murhan lisäksi hyppysellinen suomalaista elämää ja sielunmaisemaa sotavuosilta 1950-luvulle. Tällaisia teoksia sitä kaipaa, missä mennään siihen suomalaisuuden historiaan tavallisten tallaajien kautta. Melkein voi haistaa ne Isojoen multapaukut ennen nykyteknologian esiinmarssia.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Luin muistaakseni Vaarallisen kirjeen tai jotain. Sen perusteella vähän sellaista kiltimpää jännityskirjallisuutta. Kirjoittaa hyvin ja ideaa on, mutta se on omaan makuun vähän liian pitkäveteistä. Miten sen sanoisi.. Olisiko se enemmän naisille suunnattua, jos tällainen kommentointi on enään sallittua. Sanotaan vaikka näin, että ei varmasti ole liian raakaa, eikä jännittävää. Toki tämä teos ei kuulu tuohon sarjaan ja voi olla ihan erilainen. Ainiin RIP.
Aloitin kuuntelemaan sitä Sisarus-kirjasarjan avausosaa mutta jäi kesken. Ei siinä mitään vikaa ollut mutta luonnehdintasi on aika osuva: sopinee paremmin naisille kuin miehille. Jatkan Seppo Jokisen parissa, on niin nautinnollista kuunneltavaa ettei paremmasta väliä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kesä saa ja dekkarit. Ian Rankinin (Rankimman?) Rebus-sarjaa luen läpi toistamiseen. Jotenkin tuon skotlantilaisen, elämään pettyneen ja alkoholisoituneen keski-ikäisen komisarion elämän vaikeudet tuppaavat lyömään neulaa myös allekirjoittaneen itsensä haasteidentäyteiseen psyykkeeseen. Kuten Rebus, myös Evil on syntynyt väärään aikaan ja kymmeniä vuosia liian myöhään, ja kokee oppimansa moraalikoodin vanhentuneeksi ahneuden vuosituhannella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös