Mää meen tällä hetkellä niin monella tasolla ja kirjalla, että hyvä kun ite pysyn kärryillä.
Sänkykirjana eli digitaalisena menee tällä Scarlett, Tuulen viemään jatko-osa. Ei oikein toimi, puuttuu lähes täysin se historiallisuuden tausta ja sosiaalinen kommentaari mikä alkuperäisestä teki niin hyvän. Siinä välissä on vedetty Sean Averyn ja Matt Sorumin (ex-GNR, ex-Cult) kirjat ja palattu Scarlettiin.
Sitten mulla on vessassa eri satsi, siellä käytössä perinteinen paperikirja. Parhaillaan menossa Albert Goldmanin häväistyskirja Elviksestä. Tätähän siis silloin 30+ vuotta sitten markkinoitiin ihan oikeana elämänkertana, ja onhan Goldman hyvä kirjoittaja, tehnyt taustatyöt kuntoon eikä faktoissa muutenkaan varmaan mitään isoa väärää ole, mutta onhan se raskasta luettavaa, kun ei kolmea riviä pääse eteenpäin, etteikö mukana olisi jotain halventavaa, alentavaa, pilkkaavaa, halveksivaa tai muuta negatiivista. Käsittämätöntä kuinka paljon tuokin ukko viitsi nähdä vaivaa kirjoittaakseen kirjan ihmisestä ja ilmiöstä, josta ei pidä vähääkään. Onneksi olen nopea kakkaaja, niin ei tule kerralla yliannostusta tuosta kirjasta. Menneiden pinossa näkyy Mika Lartaman kirja (olisi kaivannut huomattavasti kovempaa kirjatoimitusta tai mikä se kustantamon editori nyt sitten onkaan, eikä tuollainen puoligangsteri-ihmistyyppi oikein nappaa yhtään) ja Artemis, joka on Yksin Marsissa -tekijän uudempi kirja lähitulevaisuuden kuussa elävästä yhteiskunnasta. Se oli suht kökkö, minkä pistän aika isosti sen piikkiin, että mies yrittää kirjoittaa nainen päähenkilönä ja miehet ei vaan tiedä naisista mitään.
Pääasiallinen kirjalinja mulla menee äänikirjana lenkeillä ja muun puuhastelun ohessa. Tuon Goldmanin vastapainoksi piti laittaa samaan aikaan menemään Peter Guralnickin kaksiosainen kirja Elviksestä (suomeksi Viimeinen juna Memphisiin ja Graceland), joka on sitten ihan loistava teos. Kertoo virheet ja vääryydet ja huonotkin asiat, mutta kunnioittaa kuitenkin kohdettaan. Tää on se suositeltava, jos Elviksen tarinan haluaa lukea. Siinä välissä meni nopsaan mm. Stephen Kingin uusin If It Bleeds, jossa on neljä pitkää tuttuun tyyliin ihan mukavaa tarinaa, mutta ei mitään isoa erikoista. Mää en jaa Kingin ihastusta Holly Gibneyn hahmoon.