Mun mielestä Slashin kirja on hyvä. Antaa ainakin hyvän mielikuvan millaiseksi kusipääksi Axl muuttui. Jatkuvat keikkojen myöhäiset alkamiset ymym... Bändi muuttui täysin yhden diktaattorin hallitsemaksi ja valitettavasti myös musiikin taso laski kuin lehmänhäntä. Ei ole Appetiten voittanutta levyä :)
Tuo on juuri toi ongelma, miksi oon hieman hyljeksinyt Slash-opusta, koska, kuten olen olettanut, siinä jälleen kerran kuvataan Axl kusipäänä jne. Mutta mitenhän on? Mikä on se kuuluisia totuus? Jotenkin tuntuu, ettei voi olla niin, että noin kaikki on hra Rosen syytä. Paljon kyllä, ei sillä, mutta jotenkin haiskahtaa ettei ihan kaikki.
Mitä olen pienessä päässäni kelannut niin Duff oli dena, kun taas Slash, Izzy ja Steven narkkeja. Sen sijaan Axl oli pikkaisen ihan muuten vain sekaisin päästään eli hullu. Fuckin' crazy. Eli jokaisella oli ongelmansa. Diktatuuriasiasta voi sanoa, että ehkä Axl koetti pelastaa hänelle sen maailman tärkeimmän asian kun muut sekoili. Totuus löytynee näkemysten (diktaattori vs. pelastaja) väliltä. Symppaan Axlia. Hänelle on vittuiltu niin paljon että tuntuu että vähän liikaa.
Mutta tutustun ja luen Slash-opuksen myös kehotuksestasi! Mulla on ennakkoluuloja sitä käkkäräpäätä kohtaan, mutta on vain oma vikani että näin on. Mua on ärsyttänyt kun Slash on "hyvis" ja Axl "pahis". Perkele etten vain viimein toteuttaisi haavettani laajasta teoksesta, jossa käsitellään mulle tärkeimmän bändin jutut. Guns N' Roses oli mulle "small town white boylle" aivan uskomaton elämys, että semmosta voi olla, että joku voi laulaa ja soittaa niin. Kaiken sen tukkahevipaskan keskellä. Marcel Proustin ja Fedor Mihailovits Dostojevskin ohella Guns N' Roses on mulle merkinnyt ja merkittee eniten.
OT:n välttämiseksi: luen just kirjaa, joka kertoo W.G. Sebaldista, kirjailijasta, joka oli kans kivan outo. Opuksen on kirjoittanut Rax Rinnekangas ja sen nimi on Nocturama. Tosin mua ärsyttää, kun tää kirjoittaja puhuu siitä, miten jotkut kirjailijat on joutunut kärsii mm. siitä että heidät on viety oikeuteen kunnianloukkauksesta, kun Rinnekangas ite vei oikeuteen kun Pekka Kejonen häntä mollas. Toki Kejonen on pösilö mutta silti.