No ihan 80-luvulla olen ollut koulussa. En kyllä muista, että silloin olisi ollut mitään ohjelmia missä olisi mustista väännetty vitsiä sen enempää kuin kenestäkään muusta. En tosin ole koskaan muutoinkaan ymmärtänyt loukkaantumista vitseistä, vitsaillaan niissä sitten juopoille, kodittomille, juhalle jota sattuu aina leukaan tai millekkä muulle tahansa. En minä ole nähnyt niissä koskaan mitään väärää. Mutta ehkä se on minun pakopaikkani maailman todellisuudelta missä voi kipeistäkin asioista vääntää vitsin. Toki vitseilläkin on rajansa tyyliin se Pink Floyd ja sillä kuinka monen kanssa tuollaisia voi heittää ja missä välissä. Mutta ei nyt montako juutalaista mahtuu volgswageniin minusta ole mikään erityisen rasistinen vitsi vaikka jotkut sen voi sellaisenakin nähdä. Tuo lienee sitä rakenteellista rasismia. Minusta vain huumori on moisen yläpuolella ja samaa mieltä on aika moni koomikko ihan ihonväristä riippumatta.Ihmettelen sitten aikaa jolloin olet ollut koulussa. Meillä päin ainakin kaikki katsoivat noita nykyisin melkoisen epäkorrekteina pidettyjä mutta silloin suurinta huumoria olleita ohjelmia ja totta kai niistä tulee väkisin myös jonkunlaista "oppia" otettua. Siis esimerkiksi käsitys että tummaihoiset ovat naurettavia kun semmoisena ne esitettiin huumoriohjelmissa. Paikallislehtien lukemista ei kyllä meidän kylillä harrastettu lasten toimesta.