Minä en jaksa uskoa, että 2020-luvulla se ihminen siellä kuvittelisi, että on ok. jättää vuokraamatta se kämppä jollekkin sen takia, että se ihminen omaa vaikka Lähi-idässä käytettävän nimen. Tai muutoin ulkomaalaiselta kuulostavan. Aivan varmana tietää, että niin ei saisi toimia. Se tekee täysin tietoisesti sen valinnan, ihan kuten sekin ihminen tekee joka sen jättää samasta syystä työhaastatteluun kutsumatta. Ei se ole mitään "minulla on oikeus" kyllä tätä on niin kauan jo jauhettu ja kyllä tuolla niin hyvin tietää jokainen joka työntekijöitä hakee, että kuinka helposti lävähtää se syrjintäsyyte. Kyllä se on täysin tietoista lain rikkomista mitä tuolla harrastetaan. Ei se ole missään piilossa rakenteissa. 10-15v sitten olisin vielä voinut ajatella kuten sinä, enää en millään voi niin paljon näitä asioita on mediassa ollut esillä ja niin hyvin tietää nykyään ihmiset oikeutensa.
Mitä tulee kouluihin, niin siihen aikaan kun minä ala-asteelle menin niin eipä telkkaria lapset kauheasti katselleet tai maailmasta ja sen menosta mitään tienneet. Miksi meillä olisi pitänyt olla muodostettuna jokin mielipide niistä muista ihmisistä? Televisiossa oli kaksi kanavaa ja paikallisesta lehdestä luettiin mitä maailmalla tapahtuu. Ei siinä maailmassa lapsi hirveästi muodostellut mitään mielipiteitä tuntemattomista. Oikeastaan kaikki tummat joita oli nähnyt oli jotain jalkapalloilijoita, tai urheilijoita ja ne oli yleensä aika sika hyviä siinä. Ben Johnson oli musta mies maito mainoksessa, eipä noita millään tavalla lapsena osannut yhdistää mihinkään muuhun. Enkä kyllä ymmärrä miksi olisi pitänytkään.