Pidän kyllä positiivisena että öyhöttäjät kertovat avoimesti täällä että heitä ei vittuakaan kiinnostanut sen mustaihoisen junnun tunteet.
En olisi ihan odottanut tuollaista rehellisyyttä
Helppoa tää elämä on. Ei vaan ota nettikeskusteluita niin vakavasti. Kannattaa kokeilla joskus.Sinua ei oletettavammin olisi vakuuttanut sekään, mikäli mitään selitystä ei olisi annettu. Sinänsä varmaan aika hankalaa toimia ihmisenä kun paikat ovat savuavia aseita täynnä maailmassa jossa vahinkoja (eittämättä ikävä sellainen) ei ikinä tapahdu.
Ottamatta kantaa tähän mieliäpahoittaneeseen tapahtumaan, niin totean vahvalla toimitsijataustallani, että jäähyaition luukkuvahti torjunta laskiessaan ei ehdi musiikkia soittamaan.a) A-junnujen puuhastelukulttuurissa että 40-vuotias lapsensa pelissä oleva fleecetakki-isukki jonka tehtävänä pelissä oli musiikin soittaminen pelitauoilla ja luukkuvahtina oleminen sekä torjuntojen laskeminen päätti pelin kolmannessa...
Helppoa tää elämä on. Ei vaan ota nettikeskusteluita niin vakavasti. Kannattaa kokeilla joskus.
Pidän kyllä positiivisena että öyhöttäjät kertovat avoimesti täällä että heitä ei vittuakaan kiinnostanut sen mustaihoisen junnun tunteet.
En olisi ihan odottanut tuollaista rehellisyyttä
Nämä mielensäpahoittajat eivät ole myöskään kokeneet rasismia eivätkä omaa pienintäkään kykyä käsitellä asiaa edistyshenkisesti. Aikalailla poikkeuksetta alkaa alkukantainen someöyhötys joka ei johda mihinkään. Tai johtaa. Nimittäin siihen että tummaihoinen lapsi joutuu seuraamaan kun aikuiset ja nimenomaan valkoihoiset ihmisperseet vittuilevat kilpaa. Lopulta myrsky laantuu ja kukaan ei oppinut mitään. Kunnes koittaa uusi kohu.
Rasismi on tuomittavaa ja tasan yhtä tuomittavaa tulisi olla suu vaahdossa ja tunnehöyryissä tapahtuva asian käsittely. Kummatkin ylläpitävät rasismia.
Nämä kohut eivät todellakaan edesauta oikean rasismin kitkennässä. Hemmetti lauletaan niistä valkoihoisista naisistakin halveksuvasti ja sitten näitä soitetaan tyttöjen tanssitunneilla, eikä kukaan pahoita mieltään. Kaikki nämä ylireagoinnit ja someraivot satavat rasismin laariin.
Moni pitää varmasti tätä viestiä rasistisena - jos näin on, se ei ole tarkoitukseni. Tarkoitukseni olisi herättää vain yleistä pohdiskelua. Parhaillaan vain tuntuu, että yrittäessämme suojella eri ihmisryhmiä mielipahalta, lisäämme vain tabuja ja vähennämme yhteiskuntamme yksilökeskeisyyttä, ja lisäämme vastakkainasettelua, joka ei pitkässä juoksussa palvele ketään.
Lainauksissa puhutaan öyhöttäjistä, someöyhötyksestä ja - raivosta. Viitataanko näillä tämän ketjun keskusteluun?
On hirveä lynkkaus ollut kun huomioi, että kukaan ei edes tiedä nimeltä henkilöä joka lynkattu. Varsinainen maalittamisen maailmanennätys. Mutta siis tyyppi joka soitti ja sanoi että oli vahinko.
Kyllä vain. Vaikka sopii myös isompaan kuvaan. Ja ennen jotain näsäviisasta kysymystä: Aloita vaikkapa @Tadu jäkäräjuntti-kommentista ja etene siitä.
Samaa mieltä. Kun joukkuelajeissa syntyy sitä epätoivottua fyysistä kontaktia, olen usein itsekin hakenut salamannopeaa substantiivia seuraamaan alkuliitettä "vitun...", joka tulee herkästi tunteiden kanssa pihalle. Yleensä default-asetus on "...kusipää", jos on oikein päässyt kuohahtamaan, joka on sinänsä neutraali, koska se ei ole kovin henkilökohtaista. Mutta moni vie tilanteen vastaavissa tilanteissa mielellään henkilökohtaisuuksiin, ja jos ei ole nopeita hoksottimia, rimanalituksia tulee.Jääkiekon tapainen kamppailulaji voi olla yksi niistä paikoista missä toisen ihonväristä haukkuminen voi tulla ihan muista motiiveista kun rasismista, kun vielä muistetaan etteivät jääkiekkoilijat ole yleensä niitä penaalin terävimpiä kyniä.
Nummelassa aikoinaan moinen homma oli junnu-, että edustusjoukkueen peleissä kuuluttajan hommia, elikkäs silloin tällöin myös minun. Meillä oli käytössä nippu cd-levyjä, jotka oli luokiteltu sen mukaan, että minkä ikäjoukkueen pelistä oli kyse.
Tuli myös minulle aina yllätyksenä, että mitäköhän humppaa mahtaa seuraavaksi ämyreisträ ulos kajahtaa.
Tämä siis on öyhötystä ja raivoa? Ehkä pitkä ura nuorten parissa on nostanut sietokykyä...
Minusta voidaan puhua öyhöttämisestä kun aletaan vakavan asian tiimoilta tuottamaan tekstiä viestitolkulla vailla kunnollisia faktoja ja maalaillaan valheellista sekä korkealentoista kuvaa. Lopulta poistutaan takavasemmalle kun oikeastaan mikään ei väitteiden ja maalailujen osalta ollut kohdillaan. Sivulta 49 eteenpäin löytää kivuttomasti someaikaan sopivaa vihjailusyyttelyä. Omissa lapuissani juurikin vakavan asian karnevalisointia, öyhötystä ja vastaus kysymykseesi. Sitten on tietenkin vielä se että lopulta ei osata edes nostaa kättä virheiden merkiksi vaan kyseenalaistetaan tietoon tulleet faktat ja aletaan korostamaan "keskustelun tärkeyttä", eli kiemurrellaan kun se oma mielipide ei ollutkaan faktaa.
Ottamatta kantaa, että menevätkö some-lynkkaamiskäsitteen alle, niin onkohan tuollaisia vaatimuksia edes nähty? En ainakaan itse ole nähnyt.Mielestäni vaatimukset henkilöllisyyden selvittämisestä ja tappamisfantasiat menevät somelynkaamiskäsitteen alle vaikkei toimitsijan henkilöllisyys olekaan julkisessa tiedossa, kyseessä on kuitenkin selvästi identifioitavissa oleva yksittäinen ihminen.
Vaikka ymmärrän pointin, niin minusta ei-rasistinen henkilö ei käytä päin naamaan selvästi rasistista termiä edes sillä varjolla, että se on helppoa. Vaikka minä olen monenlaisia asioita sanonut ja tehnyt pelien ja tappeluiden tuoksinassa ja mennyt reilusti liian pitkälle ja hölmöillyt, niin minun helppo nähdä rajat asioille joita ei vain sanota.Olen itse taipuvainen ajattelemaan että läheskään aina verbaalinen rasistinen loukkaaminen ei välttämättä ole pohjimmiltaan rasistista vaan helppoa. Tummaa on helppo nimitellä ”vitun neekeriksi” ja valkoihoista voi sitten haukkua ”saatanan homoksi”, näin siis niissä piireissä missä ei paljoa olla kirjoja luettu eikä verbaalinen ilmaisu ole muutenkaan hyvää. Sivistyneemmät ihmiset vittuilevat sitten hienommin sanoin ja niin ettei kohde edes aina tiedä olevansa haukkumisen kohde.
En missään tapauksessa tarkoita että edes kovinkaan iso osa rasistisesta haukkumisesta olisi tälläistä pohjimmiltaan eräänlaiseen verbaaliseen lahjattomuuteen liittyvää, vaan eiköhän lähes kaikki rasistiselta kuulostava huutelu ole pohjimmiiltaankin rasistista. Jääkiekon tapainen kamppailulaji voi olla yksi niistä paikoista missä toisen ihonväristä haukkuminen voi tulla ihan muista motiiveista kun rasismista, kun vielä muistetaan etteivät jääkiekkoilijat ole yleensä niitä penaalin terävimpiä kyniä.
En minä ole minnekään poistunut. Ei vaan kiinnosta enää tämä keskustelu, niin ei ole kommentoitavaa. Mutta kun kerran tänne tagattiin ja minun kaltaiseni mielipidevaikuttajan mielipidettä kysytään, niin en usko selityksiä vahingosta. Virhearviointi tehty todennäköisesti yhden henkilön toimesta ja sitten pyritty minimoimaan vahingot.Minusta voidaan puhua öyhöttämisestä kun aletaan vakavan asian tiimoilta tuottamaan tekstiä viestitolkulla vailla kunnollisia faktoja ja maalaillaan valheellista sekä korkealentoista kuvaa. Lopulta poistutaan takavasemmalle kun oikeastaan mikään ei väitteiden ja maalailujen osalta ollut kohdillaan. Sivulta 49 eteenpäin löytää kivuttomasti someaikaan sopivaa vihjailusyyttelyä. Omissa lapuissani juurikin vakavan asian karnevalisointia, öyhötystä ja vastaus kysymykseesi. Sitten on tietenkin vielä se että lopulta ei osata edes nostaa kättä virheiden merkiksi vaan kyseenalaistetaan tietoon tulleet faktat ja aletaan korostamaan "keskustelun tärkeyttä", eli kiemurrellaan kun se oma mielipide ei ollutkaan faktaa.
Eiköhän ne kaikki toimittajat ja joukkueenjohtajat junnuissa ole pelaajien vanhempia....sekä oli erään joukkuetoverini isä....
En minä ole minnekään poistunut. Ei vaan kiinnosta enää tämä keskustelu, niin ei ole kommentoitavaa. Mutta kun kerran tänne tagattiin ja minun kaltaiseni mielipidevaikuttajan mielipidettä kysytään, niin en usko selityksiä vahingosta. Virhearviointi tehty todennäköisesti yhden henkilön toimesta ja sitten pyritty minimoimaan vahingot.
Olen monesti tälläkin palstalla nostanut käden ylös virheen merkiksi, mutta nyt ei ole syytä sille, joten en pidä vihjailuistasi kuten sinä et pidä keskustelutyylistäni.
Häh? Miten minä voisin laittaa faktaa siitä, että kyse ei ollut vahinko? Kyse on mielipiteestä uskooko nuo selitykset vai ei. Minä en usko, sinä uskot. Se on fine. Minä olen liian kyyninen, joten voin olla väärässäkin.Muistaakseni minä kysyin että ketä ovat tummaihoiselle lapselle soitettavan biisin puolesta olevat jäkärijuntit. Sinä muutaman tiesit ja yhtäkään et kyennyt nimeämään. Ja olet oikeassa. En pidä siitä että vakavan asian tiimoilta viljellään fiilispohjasyytöksiä. En tiedä mistä vihjailusta et pidä kun aika suoraan olen kertonut millaisesta keskustelutyylistä en pidä. Sinä olet viestiesi perusteella ilmeisesti juuri sitä osastoa jonka mielipide voittaa faktat?
Sinä et jäkärijuntteja halunnut nimetä, mutta laittaisitko jotain faktapohjaista siitä ettei kyseessä ollut vahinko? Kiitän jo etukäteen.
Onko ollut pieni jengi vai miksi yhden on tarvinnut noin moneen ehtiä?
Häh? Miten minä voisin laittaa faktaa siitä, että kyse ei ollut vahinko? Kyse on mielipiteestä uskooko nuo selitykset vai ei. Minä en usko, sinä uskot. Se on fine. Minä olen liian kyyninen, joten voin olla väärässäkin.
Jäkärijuntteja olivat ne ketkä tällä palstalla ekana ottivat asiaan kantaa ja kyseistä biisiä soittanut jäkärijuntti. Etköhän sinäkin sen ymmärtänyt, koska et ole tyhmä, mutta vänkäämällä vänkäät nyt.
Sinä et usko esiin tuotuihin faktoihin ja niitä nimimerkkejä et vieläkään kyennyt laittamaan. Etkä viestejä konteksteineen Case closed osaltani.