Milloin rasismi on oikeasti rasismia?

  • 699 831
  • 5 915

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Niin siis kuka on lynkattu? Lähteekö teillä vähän mopo käsistä näiden juttujenne kanssa, kun nyt on jo onnistuttu myötäloukkaantumaan jonkun satunnaisen tuntemattoman lätkävanhemman puolesta. Tämäkö on sitä parempaa hyvesignalointia?
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Palatakseni viestiketjun alkuperäiseen otsikkoon, onko tummaihoiselle "N-sanan" esille tuonti aina rasismia, vai voiko se olla esimerkiksi useissa näissä jääkiekkotapauksissa pelkkää tilanteen synnyttämää vihaa, joka purkautuu verbaalisena väkivaltana ensimmäisen vastustajassa huomatun ominaispiirteen kautta? Toisin sanoen, liikkuuko kiekkopiireissä poikkeuksellisen paljon rasismia (tummaihoiset pois jäältä!), vai vihaa, joka toisinaan purkautuu ajattelemattomasti?

Esimerkiksi viime pelissä joukkuekaveriani haukuttiin hörökorviensa takia. Siinä tunteiden myrskyssä ei tuntunut parempaa keksimään. Ja onhan se niin, että meillä kaikilla on kipupisteitä, joiden kautta meitä pystyy loukkaamaan. Ja tummaihoisilla yksi iso kipupiste on rotu. Siihen tarttuminen on helppo tapa osoittaa aggressiota. Useimmat tajuavat onneksi olla tarttumatta siihen. Eikä tämän kipupisteen tiedostaminen tee sinusta automaattista rasistia.

Tietenkin täytyy olla melkoinen k*sipää jos käyttää ihmisiä vastaan niitä kipeimpiä kipupisteitä, ja rodun tullessa esiin, kaikki varmasti mieltävät sen rasismiksi. Mutta jos tavoitteemme on siirtyä kohti värisokeaa yhteiskuntaa - eikö yksilön yksilöä kohtaan suorittama aggressio pitäisi lukeutua aina samaan vihateko-kategoriaan, varsinkin jos teon motiivi ei ole idealistinen?

Moni pitää varmasti tätä viestiä rasistisena - jos näin on, se ei ole tarkoitukseni. Tarkoitukseni olisi herättää vain yleistä pohdiskelua. Parhaillaan vain tuntuu, että yrittäessämme suojella eri ihmisryhmiä mielipahalta, lisäämme vain tabuja ja vähennämme yhteiskuntamme yksilökeskeisyyttä, ja lisäämme vastakkainasettelua, joka ei pitkässä juoksussa palvele ketään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
On hirveä lynkkaus ollut kun huomioi, että kukaan ei edes tiedä nimeltä henkilöä joka lynkattu. Varsinainen maalittamisen maailmanennätys. Mutta siis tyyppi joka soitti ja sanoi että oli vahinko.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Pidän kyllä positiivisena että öyhöttäjät kertovat avoimesti täällä että heitä ei vittuakaan kiinnostanut sen mustaihoisen junnun tunteet.

En olisi ihan odottanut tuollaista rehellisyyttä

Tämä on askel parempaan suuntaan.

Ei se toki nyt vaikeasti havaittavaa ole ollut että tietyt hyvinvointivaltion ylihyvinvoivat valkoiset karnevalisoivat/omivat vakavan aiheen ja perustelevat itseään "tarkoitus pyhittää keinot" -tyylisellä retoriikalla. Jos joku yksittäinen tapaus iskee lopulta faktoilla vastapalloon, alkaa kiemurtelu ja ns. takaportittelu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Sinua ei oletettavammin olisi vakuuttanut sekään, mikäli mitään selitystä ei olisi annettu. Sinänsä varmaan aika hankalaa toimia ihmisenä kun paikat ovat savuavia aseita täynnä maailmassa jossa vahinkoja (eittämättä ikävä sellainen) ei ikinä tapahdu.
Helppoa tää elämä on. Ei vaan ota nettikeskusteluita niin vakavasti. Kannattaa kokeilla joskus.
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
a) A-junnujen puuhastelukulttuurissa että 40-vuotias lapsensa pelissä oleva fleecetakki-isukki jonka tehtävänä pelissä oli musiikin soittaminen pelitauoilla ja luukkuvahtina oleminen sekä torjuntojen laskeminen päätti pelin kolmannessa...
Ottamatta kantaa tähän mieliäpahoittaneeseen tapahtumaan, niin totean vahvalla toimitsijataustallani, että jäähyaition luukkuvahti torjunta laskiessaan ei ehdi musiikkia soittamaan.
Nummelassa aikoinaan moinen homma oli junnu-, että edustusjoukkueen peleissä kuuluttajan hommia, elikkäs silloin tällöin myös minun. Meillä oli käytössä nippu cd-levyjä, jotka oli luokiteltu sen mukaan, että minkä ikäjoukkueen pelistä oli kyse.
Tuli myös minulle aina yllätyksenä, että mitäköhän humppaa mahtaa seuraavaksi ämyreisträ ulos kajahtaa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Helppoa tää elämä on. Ei vaan ota nettikeskusteluita niin vakavasti. Kannattaa kokeilla joskus.

Vakavasta aiheesta keskustelu onkin ihan hyvä ottaa vähän rennommin. Ehkä vähän jopa vitsillä jos oikein rentoutuu.

Valitettavan usein vakavammasta asiasta keskustellessa se mielipide on osalla ihmisistä jo etukäteen päätetty - ei ole kärsivällisyyttä odottaa informaatiota miten jokin tietty asia oli mennyt. Tapahtumien kulku < kohteena oleva aihe. Varsinkin jos on vähemmistössä olevien syrjinnästä kysymys, niin tuolloin on hyvä karauttaa paikalle kilpi kiiltävänä valkoisella ratsulla puolustamaan oikeamielisyyttä ja keräillä helpot pisteet taivaspaikkaa lunastettaessa.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pidän kyllä positiivisena että öyhöttäjät kertovat avoimesti täällä että heitä ei vittuakaan kiinnostanut sen mustaihoisen junnun tunteet.

En olisi ihan odottanut tuollaista rehellisyyttä

Nämä mielensäpahoittajat eivät ole myöskään kokeneet rasismia eivätkä omaa pienintäkään kykyä käsitellä asiaa edistyshenkisesti. Aikalailla poikkeuksetta alkaa alkukantainen someöyhötys joka ei johda mihinkään. Tai johtaa. Nimittäin siihen että tummaihoinen lapsi joutuu seuraamaan kun aikuiset ja nimenomaan valkoihoiset ihmisperseet vittuilevat kilpaa. Lopulta myrsky laantuu ja kukaan ei oppinut mitään. Kunnes koittaa uusi kohu.

Rasismi on tuomittavaa ja tasan yhtä tuomittavaa tulisi olla suu vaahdossa ja tunnehöyryissä tapahtuva asian käsittely. Kummatkin ylläpitävät rasismia.

Nämä kohut eivät todellakaan edesauta oikean rasismin kitkennässä. Hemmetti lauletaan niistä valkoihoisista naisistakin halveksuvasti ja sitten näitä soitetaan tyttöjen tanssitunneilla, eikä kukaan pahoita mieltään. Kaikki nämä ylireagoinnit ja someraivot satavat rasismin laariin.

Lainauksissa puhutaan öyhöttäjistä, someöyhötyksestä ja - raivosta. Viitataanko näillä tämän ketjun keskusteluun?
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Moni pitää varmasti tätä viestiä rasistisena - jos näin on, se ei ole tarkoitukseni. Tarkoitukseni olisi herättää vain yleistä pohdiskelua. Parhaillaan vain tuntuu, että yrittäessämme suojella eri ihmisryhmiä mielipahalta, lisäämme vain tabuja ja vähennämme yhteiskuntamme yksilökeskeisyyttä, ja lisäämme vastakkainasettelua, joka ei pitkässä juoksussa palvele ketään.

Hyvää pohdiskelua koko viesti. Olen itse taipuvainen ajattelemaan että läheskään aina verbaalinen rasistinen loukkaaminen ei välttämättä ole pohjimmiltaan rasistista vaan helppoa. Tummaa on helppo nimitellä ”vitun neekeriksi” ja valkoihoista voi sitten haukkua ”saatanan homoksi”, näin siis niissä piireissä missä ei paljoa olla kirjoja luettu eikä verbaalinen ilmaisu ole muutenkaan hyvää. Sivistyneemmät ihmiset vittuilevat sitten hienommin sanoin ja niin ettei kohde edes aina tiedä olevansa haukkumisen kohde.

En missään tapauksessa tarkoita että edes kovinkaan iso osa rasistisesta haukkumisesta olisi tälläistä pohjimmiltaan eräänlaiseen verbaaliseen lahjattomuuteen liittyvää, vaan eiköhän lähes kaikki rasistiselta kuulostava huutelu ole pohjimmiiltaankin rasistista. Jääkiekon tapainen kamppailulaji voi olla yksi niistä paikoista missä toisen ihonväristä haukkuminen voi tulla ihan muista motiiveista kun rasismista, kun vielä muistetaan etteivät jääkiekkoilijat ole yleensä niitä penaalin terävimpiä kyniä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Lainauksissa puhutaan öyhöttäjistä, someöyhötyksestä ja - raivosta. Viitataanko näillä tämän ketjun keskusteluun?

Kyllä vain. Vaikka sopii myös isompaan kuvaan. Ja ennen jotain näsäviisasta kysymystä: Aloita vaikkapa @Tadu jäkäräjuntti-kommentista ja etene siitä.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On hirveä lynkkaus ollut kun huomioi, että kukaan ei edes tiedä nimeltä henkilöä joka lynkattu. Varsinainen maalittamisen maailmanennätys. Mutta siis tyyppi joka soitti ja sanoi että oli vahinko.

Mielestäni vaatimukset henkilöllisyyden selvittämisestä ja tappamisfantasiat menevät somelynkaamiskäsitteen alle vaikkei toimitsijan henkilöllisyys olekaan julkisessa tiedossa, kyseessä on kuitenkin selvästi identifioitavissa oleva yksittäinen ihminen.

Uskoisin että mikäli itse olisin myrskyn silmässä niin se ei juurikaan hetkauttaisi, uskon mahdolliset yhteydenotot työnantajallenikin menevän lähinnä kuuroille korville. Toisaalta tunnen useita ihmisiä jotka eivät tilannetta pystyisi handlaamaan, vaan tuollainen suoraan omaan itseen liittyvä julkinen keskustelu vaikuttaisi vahvasti negatiivisesti psyykeeseen.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jääkiekon tapainen kamppailulaji voi olla yksi niistä paikoista missä toisen ihonväristä haukkuminen voi tulla ihan muista motiiveista kun rasismista, kun vielä muistetaan etteivät jääkiekkoilijat ole yleensä niitä penaalin terävimpiä kyniä.
Samaa mieltä. Kun joukkuelajeissa syntyy sitä epätoivottua fyysistä kontaktia, olen usein itsekin hakenut salamannopeaa substantiivia seuraamaan alkuliitettä "vitun...", joka tulee herkästi tunteiden kanssa pihalle. Yleensä default-asetus on "...kusipää", jos on oikein päässyt kuohahtamaan, joka on sinänsä neutraali, koska se ei ole kovin henkilökohtaista. Mutta moni vie tilanteen vastaavissa tilanteissa mielellään henkilökohtaisuuksiin, ja jos ei ole nopeita hoksottimia, rimanalituksia tulee.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nummelassa aikoinaan moinen homma oli junnu-, että edustusjoukkueen peleissä kuuluttajan hommia, elikkäs silloin tällöin myös minun. Meillä oli käytössä nippu cd-levyjä, jotka oli luokiteltu sen mukaan, että minkä ikäjoukkueen pelistä oli kyse.
Tuli myös minulle aina yllätyksenä, että mitäköhän humppaa mahtaa seuraavaksi ämyreisträ ulos kajahtaa.

Joskus neljännesvuosisata sitten, jolloin itse pelailin juniorimaalivahtina luonnonjääsarjassa, sama henkilö hoiti jäähyaition luukkuvahdin, kuuluttajan ja DJ:n hommat. Lisäksi hän toimi joukkueenjohtajanamme sekä oli erään joukkuetoverini isä ja kova kiekkofani.

Muistan erään pelin, jossa hän oli juuri kuuluttanut ylivoiman vastustajallemme ja unohtanut mikrofonin kiireessä päälle ja kouraansa. Kesken vastustajan ylivoimakuvion kuuluu yhtäkkiä kovaäänisistä tiukka huuto: "Hei! Maalilta miehet, jätkät!".
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämä siis on öyhötystä ja raivoa? Ehkä pitkä ura nuorten parissa on nostanut sietokykyä...

Minusta voidaan puhua öyhöttämisestä kun aletaan vakavan asian tiimoilta tuottamaan tekstiä viestitolkulla vailla kunnollisia faktoja ja maalaillaan valheellista sekä korkealentoista kuvaa. Lopulta poistutaan takavasemmalle kun oikeastaan mikään ei väitteiden ja maalailujen osalta ollut kohdillaan. Sivulta 49 eteenpäin löytää kivuttomasti someaikaan sopivaa vihjailusyyttelyä. Omissa lapuissani juurikin vakavan asian karnevalisointia, öyhötystä ja vastaus kysymykseesi. Sitten on tietenkin vielä se että lopulta ei osata edes nostaa kättä virheiden merkiksi vaan kyseenalaistetaan tietoon tulleet faktat ja aletaan korostamaan "keskustelun tärkeyttä", eli kiemurrellaan kun se oma mielipide ei ollutkaan faktaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta voidaan puhua öyhöttämisestä kun aletaan vakavan asian tiimoilta tuottamaan tekstiä viestitolkulla vailla kunnollisia faktoja ja maalaillaan valheellista sekä korkealentoista kuvaa. Lopulta poistutaan takavasemmalle kun oikeastaan mikään ei väitteiden ja maalailujen osalta ollut kohdillaan. Sivulta 49 eteenpäin löytää kivuttomasti someaikaan sopivaa vihjailusyyttelyä. Omissa lapuissani juurikin vakavan asian karnevalisointia, öyhötystä ja vastaus kysymykseesi. Sitten on tietenkin vielä se että lopulta ei osata edes nostaa kättä virheiden merkiksi vaan kyseenalaistetaan tietoon tulleet faktat ja aletaan korostamaan "keskustelun tärkeyttä", eli kiemurrellaan kun se oma mielipide ei ollutkaan faktaa.

Ok, olemme tästä asiasta eri mieltä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mielestäni vaatimukset henkilöllisyyden selvittämisestä ja tappamisfantasiat menevät somelynkaamiskäsitteen alle vaikkei toimitsijan henkilöllisyys olekaan julkisessa tiedossa, kyseessä on kuitenkin selvästi identifioitavissa oleva yksittäinen ihminen.
Ottamatta kantaa, että menevätkö some-lynkkaamiskäsitteen alle, niin onkohan tuollaisia vaatimuksia edes nähty? En ainakaan itse ole nähnyt.
Sitä vastoin olen kuitenkin lähes varma, että maalittamisesta puhuminen ilman tiedossa olevaa henkilöllisyyttä on vielä enemmän kaukaa haettua kuin termin rasismi käyttäminen tässä yhteydessä.
Olen itse taipuvainen ajattelemaan että läheskään aina verbaalinen rasistinen loukkaaminen ei välttämättä ole pohjimmiltaan rasistista vaan helppoa. Tummaa on helppo nimitellä ”vitun neekeriksi” ja valkoihoista voi sitten haukkua ”saatanan homoksi”, näin siis niissä piireissä missä ei paljoa olla kirjoja luettu eikä verbaalinen ilmaisu ole muutenkaan hyvää. Sivistyneemmät ihmiset vittuilevat sitten hienommin sanoin ja niin ettei kohde edes aina tiedä olevansa haukkumisen kohde.

En missään tapauksessa tarkoita että edes kovinkaan iso osa rasistisesta haukkumisesta olisi tälläistä pohjimmiltaan eräänlaiseen verbaaliseen lahjattomuuteen liittyvää, vaan eiköhän lähes kaikki rasistiselta kuulostava huutelu ole pohjimmiiltaankin rasistista. Jääkiekon tapainen kamppailulaji voi olla yksi niistä paikoista missä toisen ihonväristä haukkuminen voi tulla ihan muista motiiveista kun rasismista, kun vielä muistetaan etteivät jääkiekkoilijat ole yleensä niitä penaalin terävimpiä kyniä.
Vaikka ymmärrän pointin, niin minusta ei-rasistinen henkilö ei käytä päin naamaan selvästi rasistista termiä edes sillä varjolla, että se on helppoa. Vaikka minä olen monenlaisia asioita sanonut ja tehnyt pelien ja tappeluiden tuoksinassa ja mennyt reilusti liian pitkälle ja hölmöillyt, niin minun helppo nähdä rajat asioille joita ei vain sanota.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minusta voidaan puhua öyhöttämisestä kun aletaan vakavan asian tiimoilta tuottamaan tekstiä viestitolkulla vailla kunnollisia faktoja ja maalaillaan valheellista sekä korkealentoista kuvaa. Lopulta poistutaan takavasemmalle kun oikeastaan mikään ei väitteiden ja maalailujen osalta ollut kohdillaan. Sivulta 49 eteenpäin löytää kivuttomasti someaikaan sopivaa vihjailusyyttelyä. Omissa lapuissani juurikin vakavan asian karnevalisointia, öyhötystä ja vastaus kysymykseesi. Sitten on tietenkin vielä se että lopulta ei osata edes nostaa kättä virheiden merkiksi vaan kyseenalaistetaan tietoon tulleet faktat ja aletaan korostamaan "keskustelun tärkeyttä", eli kiemurrellaan kun se oma mielipide ei ollutkaan faktaa.
En minä ole minnekään poistunut. Ei vaan kiinnosta enää tämä keskustelu, niin ei ole kommentoitavaa. Mutta kun kerran tänne tagattiin ja minun kaltaiseni mielipidevaikuttajan mielipidettä kysytään, niin en usko selityksiä vahingosta. Virhearviointi tehty todennäköisesti yhden henkilön toimesta ja sitten pyritty minimoimaan vahingot.

Olen monesti tälläkin palstalla nostanut käden ylös virheen merkiksi, mutta nyt ei ole syytä sille, joten en pidä vihjailuistasi kuten sinä et pidä keskustelutyylistäni.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Meikäläisen nuoruudessa rasismia oli rotuerittely. Nykyisin riittää, että kritisoi haitallista maahan muuttoa (käytetään pakolais statusta tietoisesti väärin, hyötymistarkoituksessa) tai kritisoi ääri-ilmiöitä. Silleen ne asenteet muuttuvat. Fakta tosin jää jäljelle mutta ei siitä kukaan ole kiinnostunut. Rasisteja ovat persut ja lähes miljoona suomalaista. Kutsuisin tätä enneminkin suvaitsettomuudeksi, mutta rasismi on terminä tuomitsevampi ja yleistävämpi. Ja ennenkaikkea, nykyisin myös yksilöivä, maalittamisen kohde. Tästä ei hyvää seuraa, koska nyt yhteiskunta jakautuu. Ja millä hinnalla?
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...sekä oli erään joukkuetoverini isä....
Eiköhän ne kaikki toimittajat ja joukkueenjohtajat junnuissa ole pelaajien vanhempia.
Onko ollut pieni jengi vai miksi yhden on tarvinnut noin moneen ehtiä?
Tulipahan muutamaan kertaa yhtä Taposta kuuluteltua MV:ksi, jota nykyään kuuluttelee vähän ammattimaisemmat kuuluttajat DDR-hallissa....
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
En minä ole minnekään poistunut. Ei vaan kiinnosta enää tämä keskustelu, niin ei ole kommentoitavaa. Mutta kun kerran tänne tagattiin ja minun kaltaiseni mielipidevaikuttajan mielipidettä kysytään, niin en usko selityksiä vahingosta. Virhearviointi tehty todennäköisesti yhden henkilön toimesta ja sitten pyritty minimoimaan vahingot.

Olen monesti tälläkin palstalla nostanut käden ylös virheen merkiksi, mutta nyt ei ole syytä sille, joten en pidä vihjailuistasi kuten sinä et pidä keskustelutyylistäni.

Muistaakseni minä kysyin että ketä ovat tummaihoiselle lapselle soitettavan biisin puolesta olevat jäkärijuntit. Sinä muutaman tiesit ja yhtäkään et kyennyt nimeämään. Ja olet oikeassa. En pidä siitä että vakavan asian tiimoilta viljellään fiilispohjasyytöksiä. En tiedä mistä vihjailusta et pidä kun aika suoraan olen kertonut millaisesta keskustelutyylistä en pidä. Sinä olet viestiesi perusteella ilmeisesti juuri sitä osastoa jonka mielipide voittaa faktat?

Sinä et jäkärijuntteja halunnut nimetä, mutta laittaisitko jotain faktapohjaista siitä ettei kyseessä ollut vahinko? Kiitän jo etukäteen.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muistaakseni minä kysyin että ketä ovat tummaihoiselle lapselle soitettavan biisin puolesta olevat jäkärijuntit. Sinä muutaman tiesit ja yhtäkään et kyennyt nimeämään. Ja olet oikeassa. En pidä siitä että vakavan asian tiimoilta viljellään fiilispohjasyytöksiä. En tiedä mistä vihjailusta et pidä kun aika suoraan olen kertonut millaisesta keskustelutyylistä en pidä. Sinä olet viestiesi perusteella ilmeisesti juuri sitä osastoa jonka mielipide voittaa faktat?

Sinä et jäkärijuntteja halunnut nimetä, mutta laittaisitko jotain faktapohjaista siitä ettei kyseessä ollut vahinko? Kiitän jo etukäteen.
Häh? Miten minä voisin laittaa faktaa siitä, että kyse ei ollut vahinko? Kyse on mielipiteestä uskooko nuo selitykset vai ei. Minä en usko, sinä uskot. Se on fine. Minä olen liian kyyninen, joten voin olla väärässäkin.

Jäkärijuntteja olivat ne ketkä tällä palstalla ekana ottivat asiaan kantaa ja kyseistä biisiä soittanut jäkärijuntti. Etköhän sinäkin sen ymmärtänyt, koska et ole tyhmä, mutta vänkäämällä vänkäät nyt.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko ollut pieni jengi vai miksi yhden on tarvinnut noin moneen ehtiä?

Alle 6000 asukkaan jo edesmennyt paikkakunta, ja tuolloin jalkapallo oli se ykköslaji, joka veti enemmän myös vapaaehtoisia vanhempia. Toki jääkiekossakin oli tehokkaasti valjastettu kaikki mahdolliset mukaan. En muista enää, että mikä tuossa oli yleensä käytäntönä. Olisiko ollut joku poikkeustilanne, kun joutui tekemään tuolla kertaa tuollaisen moniroolin...

Silloin ei onneksi ollut vielä mitään YouTubea tai Spotifyta. Selvittiin varmaan monilta kohuilta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Häh? Miten minä voisin laittaa faktaa siitä, että kyse ei ollut vahinko? Kyse on mielipiteestä uskooko nuo selitykset vai ei. Minä en usko, sinä uskot. Se on fine. Minä olen liian kyyninen, joten voin olla väärässäkin.

Jäkärijuntteja olivat ne ketkä tällä palstalla ekana ottivat asiaan kantaa ja kyseistä biisiä soittanut jäkärijuntti. Etköhän sinäkin sen ymmärtänyt, koska et ole tyhmä, mutta vänkäämällä vänkäät nyt.

Sinä et usko esiin tuotuihin faktoihin ja niitä nimimerkkejä et vieläkään kyennyt laittamaan. Etkä viestejä konteksteineen Case closed osaltani.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Sinä et usko esiin tuotuihin faktoihin ja niitä nimimerkkejä et vieläkään kyennyt laittamaan. Etkä viestejä konteksteineen Case closed osaltani.

Niin, tässä ei ole kellään mitä faktaa. Ainoa joka tietää asian faktana on kappaleen soittanut. Minulla on mielipide, TosiFanilla on ja @ZayWest omaa sellaisen. Ei meistä kukaan voi sanoa faktana, että kun toiminnanjohtaja on kysynyt mitä tapahtui niin onko silloin kerrottu totuus vai muutettu versio.

Vai onko meillä jossain ollut esillä näyttönauhoitus musiikkia soittaneen puhelimesta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös