@BigRedCat onko tämä sitä cancelointia ja vanhojen kaivelua mitä vastaan olet kovasti? Siis että kaivellaan jonkun vanhoja syntejä esiin ja sitten kysytään miksi näistä ei irtisanouduta? Tai koitetaan kieltää joltain oikeus keskusteluun muiden virheistä kun on itse tehnyt jotain tyhmää? Mielestäni tuollainen käytös on perseestä, enkä esimerkiksi arvostanut sitä kun joidenkin koomikoiden tai tähtien elämää koitettiin hankaloittaa etsimällä heidän twiiteistään tai facebook postauksistaan jotain rasistisia, seksistisiä tai homofoobisia juttuja.
Mitä helvetin cancelointia? Minä en ole kieltäytynyt tai kieltäytymässä keskustelusta ko. nimimerkin kanssa, en ole vaatimassa samaa keneltäkään muulta tai esitä vaikkapa, että "mulla ei oo mitään opittavaa tältä natsilta". En ole yhteydessä hänen työpaikkaansa, en jaa hänen henkilöllisyyttään tai kehota ketään mihinkään. Päinvastoin, toivon todella ettei kukaan noin älyvapaaseen toimintaan ryhdy. Jotain rajaa näihin aasinsiltoihin...
Ei cancel-kulttuurin vastustaminen tarkoita sitä, että pitää olla silmät ja korvat kiinni siitä mitä kukakin on milloinkin sanonut. Kyllä ihmisten motiivit, älyllisen rehellisyyden ja todellisen position voi aivan mainiosti kyseenalaistaa heidän aiempien puheittensa valossa ilman mitään cancelointia. Voi myös "vaatia" heitä ottamaan kantaa tähän ilmeiseen ristiriitaan oman aiemman persoonan ja nykyään muihin kohdistettujen syytösten välillä, mutta ei tuo vaatiminen konkretisoidu mihinkään "suljetaan se ulos yhteiskunnasta, minä en hänen edustamassaan lafkassa asioi!!!" -tyyppiseen aktivismiin.
Kaikilta meiltä löytyy asioita joiden sanomista kadumme, ja jotka edustavat ajatusmaailmaa jota emme enää omaa. Minun pointtini tuossa oli, kuten aikanaan totesin, että " En kuitenkaan pidä asiallisena sitä, että räikeän rasistista kirjoittelua tukevasti aikuisena harrastanut valkoinen heteromies, tässä tapauksessa @Golden AWe, yrittää aktiivisesti leimata esimerkiksi kanssapalstalaisistaan rasisteja mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla. Tämä näyttäytyy puhtaasti projektiona. "
Tuon reaktion triggeröi se, että nähdäkseni asiallisesti keskustelemaan pyrkivä nimimerkki leimattiin rasistiksi enemmän tai vähemmän naurettavalla heitolla.