Anteeksi nyt vaan kun tällainen menneessä ajassa elävä rasisti taas tässä yrittää synnyttää kohua tyhjästä, kun kaikki kuulemma olisi hyvin eikä mitään ongelmaa missään olisi, ellei me itse nostettaisi tällaisia mitättömiä juttuja esille. Mutta naurettava keksityn rasismin pelko, kamoon hei.
Tahkon laskettelukeskuksen vaarallisin rinne on Musta-Pekka. Musta on väri, jolla yleismaailmallisesti ja kansainvälisesti merkitään vaarallisimmat rinteet, Pekka on Tahkon pitkäaikaisen rinnepäällikön etunimi, ja rinne on nimetty hänen mukaansa. Yhden (1) ihmisen palautteen -- ja mahdollisesti juuri tällaista typerää rasisminpelkoa hyödyntämällä vitsaillen annetun -- perusteella Tahko aikoo muuttaa nimen, koska "aika on uusi".
– En halua lähteä sitä selittelemään. Vaihdamme sille nykynimen. Kansainvälisesti rinteet on luokiteltu värikoodein. Se on musta rinne. Tämä on helpointa. Keksitään sille uusi nimi, sanoo nykyinen toimitusjohtaja.
Tällaiset nimenmuutokset eivät ole mikään ongelma, antakoot rinteilleen ja asioilleen ihan minkä nimen itse haluavat. Mutta ne syyt ja perusteet, että pelätään jotain saakelin marginaalista twitteraktivistiryhmää jo ennen kuin he itse edes keksivät ryhtyä melskaamaan tällaisesta asiasta. Ja kysymyshän on vielä sekin, että jaksaisivatko edes he itse tästä keksiä rasismia, vai mennäänkö vain superpersupuolen parodiapöyristymisten takia.
Syyllisiä eivät viime kädessä ole ne mahdolliset persut, eivät mahdolliset huumoriveikot, eivätkä edes ne mahdolliset ääriwoket, vaan syyllisiä on ainoastaan tällaiset Tahko Mountainin toimitusjohtajat, jotka alistuvat tähän ja tekevät rasismin vastustamisesta pelleilyä.