Mikä tuossa markkinoinnissa on loistavaa? Veikkaan, että se porukka johon tuo kampanja vetoaa ei ole sitä Reissumiehen vakiokuluttaja ja ne taas jotka ovat, voivat ottaa tuo somekampanjan vittuiluna. Ylipäätänsä tuollainen mielenterveysongelmille naureskelu ja vähättely on ala-arvoista touhua.Aivan loistavaa markkinointia! Vertautuu Pub Sidrien somekampanjiaan.
Tässä casessahan se ongelma ei suinkaan ollut afroamerikkalaisen miehen kuva paketissa, vaan tuotteen nimi Uncle Ben's. Uncle ja aunt ovat sanoja joiden käytöllä tässä yhteydessä on rasistisia piirteitä. Reissumies ei kai koskaan ole erityisesti tarkoittanut minkään tietyn väristä Jantusta, joten sitä ei voi kovin rasistisena nähdä.
Olisi ihan hirveän paljon helpompi keskustella asioista jos nokkelat sanailijat kaikelta hassuttelultaan edes ymmärtäisivät kritisoimansa ilmiön kontekstin. Ei ole ihme ettei yhteisymmärrystä löydy jos puhutaan aivan eri asioista.
Mikä tuossa markkinoinnissa on loistavaa? Veikkaan, että se porukka johon tuo kampanja vetoaa ei ole sitä Reissumiehen vakiokuluttaja ja ne taas jotka ovat, voivat ottaa tuo somekampanjan vittuiluna. Ylipäätänsä tuollainen mielenterveysongelmille naureskelu ja vähättely on ala-arvoista touhua.
Vähän erihenkinen kuva tulossa reissariin kun mitä oli riisipaketissa. Suomessahan nyt ole mitään ihmeempää konnotaatiota kuin korkeintaan elokuvien kautta tulleena, mutta kai siinä Ben-sedän kuvakin toi mieleen riittävän isolle osalle väkeä ns. house-niggerin että nähtiin aiheelliseksi päivittää koko brändi kerralla.Tätä uncle juttua on puitu tässä ketjussa jo sadan viestin verran. Yhtä kaikki se pärstä lähti riisipaketista eikä pelkkä teksti, joten oli se kuvakin "rasistinen".
Pahvilaatikossa afroamerikkalainen on sopimaton, mutta muovipussissa jeppis.
Itselle on aivan sama vaikka leipäpussissa olisi kuva vaikka jiirisirkkelistä, mutta mielenterveysongelmien vetäminen mukaan mainoskamppanjaan oli aika nolo.
Olisi muuten kova mainos "Jos et aja nokian nastarenkailla olet varmasti hullu, joten soita numeroon 09 2525 0111". Heti vaihtaisin kitkat nastoihin.
Sanotaanko näin, että kun katsoo mamujen ostoksia, siellä ei juuri ruisleipää ole, vaan vaaleinta mahdollista leipää ja sen näkee myös vyötäröltä.Tummaleipäkin jää näillä sitten hyllyyn, joutuvat tyytymään vaaleaan pullamössöön...
Minullakin on sellainen kutina, että tämä ei mennyt nyt ihan sinne reissumies kansan mainosmakuun.Mikä tuossa markkinoinnissa on loistavaa? Veikkaan, että se porukka johon tuo kampanja vetoaa ei ole sitä Reissumiehen vakiokuluttaja ja ne taas jotka ovat, voivat ottaa tuo somekampanjan vittuiluna. Ylipäätänsä tuollainen mielenterveysongelmille naureskelu ja vähättely on ala-arvoista touhua.
Minullakin on sellainen kutina, että tämä ei mennyt nyt ihan sinne reissumies kansan mainosmakuun.Mikä tuossa markkinoinnissa on loistavaa? Veikkaan, että se porukka johon tuo kampanja vetoaa ei ole sitä Reissumiehen vakiokuluttaja ja ne taas jotka ovat, voivat ottaa tuo somekampanjan vittuiluna. Ylipäätänsä tuollainen mielenterveysongelmille naureskelu ja vähättely on ala-arvoista touhua.
Olisin nähnyt mielelläni Reissaripussiin painettuna reissumiehet Pirkka-Pekan ja Aaken, reissun päällä tulilla tuolla reilusti pohjoisemmassa.
Hyvä idea ja väärin ostaneet paikkakunnat täytyy sitten canceloida.Jospa kauppiaat julkaisevat eri pussinkuvien myyntitilastot jotta saadaan tietää millä paikkakunnilla ostetaan väärin.
Tuli tuosta @adolf viestistä mieleen, että onkohan Mikko Alatalo ottanut koskaan julkisesti kantaa esittämiinsä biiseihin. Alatalohan on kaikkien pullantuoksuisten mummojen ihannelaulaja niin voisi kuvitella hänenkin pahoitelleen näitä lauluja jossain
naistenlehdessä. PP:kin pahoitteli vanhoja vähemmistösketsejään median välityksellä.
Neekerin poika
Kyllä sitä ollaan nyt niin neekeriä
Joo. Meinasin ostaa jatkossakin reissumiestä ja en ajatellut katsoa minkänäköinen henkilö siinä pussukassa on. En ole sitä tehnyt tähänkään päivään asti.
Go woke, go broke.
Nyt olisi aika iskeä markkinarakoon, Kärkkäinen vaikka pistäisi verkkokauppaan myyntiin "AITO SUOMI MIES RUIS LEIPÄ EI HOMONEEPERI!" -brändin pehmoruispaloja, etikettiin suomi-konepistooli ja liehuva siniristilippu. Bundlena sitten 3 pakettia leipää, Afrikan tähti peli roturealistisilla grafiikoilla ja aitokrominen leijonakoru yhteishintaan 39,99€ ja rahan tuloa ei voi estää....
Kovaa alkaa boikotoijilla olemaan ruisleipäsektorillakin. Etenkin, jos asuu seudulla, jossa vähittäiskauppavalikoima rajoittuu vain suurten leipomoiden tuotteita myyvään perusmarkettiin.
Eikö Uncle Bens tuotteista ollu joku että se tumma setä lähtee siitä riisipaketin kannesta? Miksi niitä pitää nyt laittaa reissumiespussiin?
Nyt olisi aika iskeä markkinarakoon, Kärkkäinen vaikka pistäisi verkkokauppaan myyntiin "AITO SUOMI MIES RUIS LEIPÄ EI HOMONEEPERI!" -brändin pehmoruispaloja, etikettiin suomi-konepistooli ja liehuva siniristilippu. Bundlena sitten 3 pakettia leipää, Afrikan tähti peli roturealistisilla grafiikoilla ja aitokrominen leijonakoru yhteishintaan 39,99€ ja rahan tuloa ei voi estää.
Ja tässä Alatalon kommentit viiden vuoden takaa: Mikko Alatalo, mitä ajattelet neekerilauluistasi nyt?