Maailma muuttuu tottakai. Kaikki muutokset eivät kuitenkaan ole hyväksi. Toisaalta toinen näkee muutoksen hyvänä asiana ja toinen näkee saman muutoksen huonona asiana. Kaikkia ei voi miellyttää samaan aikaan.
Minä vastustan esimerkiksi liiallista digitalisaatiota, näen sen tuovan ongelmia. Esim. ekaluokkalaiset eivät tarvitse älypuhelimia.
Vastustan myös liiallista liberaaliuutta. Ei ole hyvä, että ei uskalleta arvostella asioita sen takia, että pelätään jonkun loukkaantuvan.
Vastustan myös EU:n liittovaltiokehitystä.
Nuo tulivat ekaksi mieleen.
Mitä tulee tähän rasismi- kysymykseen, niin en ymmärrä miksi sitä rasismia pyritään näkemään kaikkialla. Minusta esim. karkkipaperit tai sukkahousujen värit eivät ole rasistisia, vaikka ne halutaan rasistisina nähdä. On olemassa oikeaa rasismia ja keksittyä rasismia. Nykyään keksitty rasismi niputetaan yhteen oikean rasismin kanssa ja tuota asiaa vastustan. Kun mikä tahansa asia voidaan kokea rasistisena, niin oikeaa rasismia ei kohta enää tunnisteta.
Kiitos vastauksestasi. Olen samaa mieltä, että ihan kaikki koettu rasismi ei ehkä oikeasti olekaan rasismia, mutta noissa erilaisissa karkki- ja jäätelöpaperiasioissa (ne vaikuttaisivat sinua jotenkin häiritsevän, kun niitä muutellaan, tämä tekemäni johtopäätös, joka voi olla vääräkin) olen sitä mieltä, että niitä on ihan hyväkin muuttaa, jos joku niissä näkee tai kokee rasismia tai muuta syrjivää. Joku Fazerin lakupaperi, alun perin 1920-luvulta, siinä kuvattu neekerihahmo (uskallan käyttää sanaa tässä asiayhteydessä) on varmaankin ollut sopiva, tai ei ainakaan ole osattu paheksua, aikanaan. Mutta kyllähän tuo nykypäivänä on jotain ihan muuta ja ei kaikkia asioita, joita ei ole pidetty paheksuttavana sata vuotta sitten, tule ylläpitää ihan vaan sen vuoksi, että se ei joskus ollut väärin.
Se, että onko se karkkipaperi rasismia vai jotain muuta typeryyttä, siihen minulla ei ole vahvaa kantaa, eikä minusta pidäkään takertua siihen, että mikä on se oikea termi sille. Monia termejä käytetään muutenkin väärin, jotkut mm. puhuvat ikärasismista.