Tätä juuri en tässä elitistien taiteeksi kutsumassa hömpötyksessä ymmärrä. Varmasti paljon työtä ja koulutusta kyseinenkin taiteilija tehnyt, mutta miksi kaiken jörjen mukaan taitojen ja maineen kasvaessa mennään yksinkertaisempaan suuntaan. Se on vittu puupölli, oli siinä kenen nimi tahansa.
Puupölli, joka on näyttää yksinkertaiselta, mutta on silti desingia. Puupölli, jonka koko ja muoto on tarkkaan suunniteltu. Kysymys on estetiikasta, jolla
elitistiravintola erottuu kotona tehdystä ruoasta. Kyllä sitä itsekin saisi aikaan ties minkälaisen annoksen, mutta Hans Välimäen valmistamana lihapiirakallakin on enemmän arvoa kuin minun entrecôte-pihvi.
Tärkein sana viestissä oli kuitenkin sana
ymmärrä, mikä kertoo hyvin sen, ettei kannata nauraa asioille, joita ei ymmärrä. En minäkään suoraansanoen ymmärrä kaikkea taidetta, etenkin oopperaa, mutta ei siinä mitään naurettavaakaan ole. Joku taas ei voi ymmärtää keräilykortteja, joilla voi olla paljonkin arvoa vaikka kysymys on vain pahvilapusta, jossa on valokuva. Mitä nauramista siinä on, jos tuotteen hinta ja kysyntä kohtaavat?
Väittäisin, että hyvin moni valmistaja tekisi tuollaisen jakkaran pienemmällä hinnalla, nopeammalla toimituksella ja täysin vastaavalla laadulla, mutta tässä ratsastetaan nimellä.
Nimi nyt vain on monelle se, jolla on paljon merkitystä. Vertauksena vaikka nyt vaikka Arabia, BMW ja Dom Perigon. Ehkä jo vuoden päästä meillä on uusi tunnettu nimi, kun
@TosiFani alkaa valmistaa puupöllejä ja myy niitä halvemmalla. Saa nähdä, löytyykö kysyntää vai onkohan sittenkin niin, että sillä nimellä ja muotoilulla on jotain merkitystä.