Mille naurat juuri nyt?

• 13 412 178
  • 50 846

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Luin tämän facebook-kirjoituksen useampaan kertaa lävitse, enkä silti löytänyt kirjoituksen punaista lankaa. Tyydyn siis vain nauramaan kun joku "kaupungin X kovin poke" avautuu taas siitä miten portsarit ovat aina oikeassa ja muutenkin aina niin helvetin kovaa äijää.

Alle vielä lainauksena linkin sisältö siltä varalta ettei joku tuota näe:
Janne Suodenjärvi kirjoitti:
Tulee joskus hetkiä kun et syystä tai toisesta pääsekään ravintolaan sisälle ja haluat välttämättä aloittaa pikku sanailun sen ovimiehen kanssa.

Lähtökohtaisesti se ovimies on kuullut jo lähes kaikki solvaukset ja loukkaukset mitä pystyt siinä kahden promillen amatöörihumalassa sille jokeltamaan. Mitä enemmän vuosia on takana, sitä suurempi sietokyky sillä on.
On myös riski että se ovimies on parikymppinen jannu joka on on just aloittanut salilla käymisen. Huonot hermot ja kokematon äijä ovella on oikeasti vaarallisempi kuin se 120-kiloinen koko ikänsä metallia vääntänyt ukko.
Jos sillä nuorella jätkällä on ollut vaikka paska päivä muutenkin takana niin se on valmista kauraa. Se on pari tuntia aikaisemmin riidellyt kotona tyttöystävänsä kanssa tai sen koira on kuollut tai sen äiti on sairaalassa rintasyövän vuoksi. Sä et tietenkään voi sitä tietää, mutta sä teit sen päätöksen aukoa turpaasi sille. SINÄ yksin päätit tehdä niin. Kun sä ajat minkä tahansa nisäkkään ahtaalle se puolustautuu. Sä et voinut tietää että sen poken hermot oli yhtä lyhyet kuin kepit kääpiöiden bilisjoukkueessa. Menit rajan yli ja sanoit sille: "No jos mä en pääse sisään baariin niin taidan mennä nussimaan sun mutsias"
Se oli siinä. Poke vetäs lätkän pois rinnasta eikä viitsinyt edes katsoa näkeekö kukaan vaan se latas lähes täydellisen suoran sua naamaan. Nenä murtui välittömästi ja kolme ylemmän rivin hampaista irtosi. Seisoit jalat lähes yhdessä ja humalatila oli melkoinen joten sun tasapaino oli huonompi kuin yksivuotiaalla. Kaaduit suoraan taaksepäin ja kolautit pääsi katukivetykseen. Tässä kohtaa ei ole muita vaihtoehtoja kuin sairaala. Nenäleikkaus edessä. Hammasremppa tulee myös. No mites sen portsarin käy. Ovella ei ole valvontakameraa eikä kukaan nähnyt mitään. Sun känninen sana vastaan töissä olevan järjestyksenvalvojan sanaa.
Melko varmasti saat takkiis. Ovimies on putipuhtoinen jannu. Ei ole saanut edes parkkisakkoja. Vakuutus korvaa sulle tietenkin jotain mutta omavastuun osuus noissa on kuitenkin satoja euroja. Sitten haluat viedä käräjille sen portsarin. Koko homma kaatuu yhteen lauseeseen sen ovimiehen sanomana.
"Mies oli niin humalassa että kaatui ja löi kasvonsa katuun."
Se oli siinä. Oikeudenkäyntikulut ja asianajajan palkkiot tekivät yhteensä 2200 euroa ja sä pääsit vielä vähällä. Kaikki toi vain koska sun oli pakko soittaa suutasi ja saada viimeinen sana. Et voinut pitää turpaas kiinni ja lähteä kotiin tai toiseen ravintolaan. Voi perkele!

Otetaan uudestaan koko homma.
Eli nyt jäit ulkopuolelle. Olet liian humalassa. Mitä mietit? No miten se portsari voi mukamas tietää koska mulla on pää täynnä?
Ammattilainen laskee sen kokonaisuuden. Valtaosalla ihmisistä ensin puhe rupeaa sammaltamaan ja sitten motoriikka ei toimi enää täysin.
Sitä on vaikea arvioida kuinka monta ihmistä se oviäijä "lukee" illan mittaan, mutta satoja kuitenkin. Sitten kun niitä vuosia on kertynyt ne luvut on jo miljoonia. Mä olen katsonut miljoonien ihmisten puhetyyliä, ulosantia, niiden tyyliä kävellä, elekieltä, vaatetusta, tissejä ja perseitä niin se silmä mikä siihen on kehittynyt on hämmästyttävä. Mä pystyn muutamassa sekunnissa vain katsomalla sua laskemaan päässäni susta kymmeniä eri asioita.

No nyt sä sitten avaat pelin. Mä olen siinä ovella. Sanot mulle: "No jos mä en pääse sisään baariin niin taidan mennä nussimaan sun mutsias."
Mä hymyilen ja pistän välittömästi takaisin:
"Sä et sais sun mäkkärin miniporkkanan kokoisella mulkulla nussittua edes hymyä oravalle saati sitten mun äitille"
Mitä vittua! Mikä äijä toi oikein on? Se ei suuttunut. Päätät nostaa panoksia hiukan.
"Hei läski! Tuus tänne kadulle niin katotaan saatana!
Mä hymyilen vielä enemmän ja vastaan:
"Pari kiloa on tosiaan taas tullut kun on grilliruoka maistunut."
Ei jumalauta! Toi kusipää vittuilee mulle.
Mitä mä teen? Mä voisin lähteä kotiin nukkumaan. Muijakin olis tyytyväinen. Mä voisin koittaa jos ne tossa toisessa baarissa ottais mut vielä sisälle. Vitut saatana! Mulle ei vittuilla! Tulet mun eteen ja ehdit huitaisemaan kerran. Ihmettelet heti etten edes hievahtanut. En yrittänyt torjua tai väistää sun lyöntiä. Otan sen vastaan. Se osui silmäkulmaan. Sitten lähti. Kolmessa sekunnissa makaat vatsallasi kadulla 120 kiloa Jannea sun selässä. Melkein vedän sun olkapäät sijoiltaan kun laitan sut rautoihin. En ole tässä kohtaa niin kovin hellä. Soitan poliisit jotka vie sut putkaan yöksi. Kahden viikon kuluttua postissa tulee kirje jossa kehoitetaan hakemaan haaste. Olen nostanut sua vastaan syytteen pahoinpitelystä ja järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta. Sitten tulee käräjäpäivä. Asianajajasi sanoo heti alkuun että nyt ollaan melko heikoilla tässä. Nyt siinä ovella olikin se kamera. Valvontakameran nauhasta näkyy selvästi HD-kuvanlaadulla kun kävelet portsarin luokse ja lyöt sitä. Sitten se portsari käyttää täysin hyväksyttyjä ja puolusteltavissa olevia voimakeinoja kun se pistää sut katuun. Portsari suostuu sovitteluun 1500euron korvausta vastaan. Sä et suostu. Loppujen lopuksi häviät jutun ja kokonaissumma nousi yli kolmeen tuhanteen euroon. Se vitun portsari vaati korvaukset kivusta ja särystä, rikki menneistä silmälaseista ja kaikesta mahdollisesta.
Ei jumalauta! Miten näin voi käydä? Nyt sulla on rikosrekisteri ja kohtalainen vitutus.
Salin ulkopuolella näet mut. Tulen sun luokse ja en sano muuta kuin: "Kiitos lomarahoista" Lähden hymyillen kotiin katsomaan netistä seuraavaa Thaimaan matkaa.

Tiesinkö mä että siinä käy näin? No tietenkin tiesin. Mä tiesin sen jo siinä kohtaa kun en ottanut sua sisään ravintolaan ja jäit siihen aukomaan päätäsi.

Muistakaa ystävät aina tekojenne seuraukset. Kukaan muu ei tule kantamaan vastuuta sun teoista. Miettikää ennen kuin teette. Kun käyt jonkun päälle niin miten siinä voi käydä? Se jätkä saattaa olla 170cm ja 60 kiloa mutta se on harrastanut painia 7-vuotiaasta asti. Se laittaa sut nippuun ennen kuin ehdit suutas avata.

Mä olen nähnyt tässä duunissa lähes kaiken mahdollisen.
Mä olen nähnyt kun helvetin isokokoiset portsarit melkein kusee alleen kun joku vähän vilauttaa puukkoa.
Mä olen nähnyt kun pikkupoika on yksin hakannut tajuttomaksi ryhmän mustalaisia.

Ihmistä ei koskaan saisi arvioida ulkonäkönsä perusteella mutta silti me kaikki teemme sitä joka päivä. Se miten me toimimme, määrittelee sen keitä me olemme.

Ensi kerralla kun se ovimies sanoo sulle että ota taksi ja mene kotiin, niin ehkä se tietää mistä se puhuu.

Hauskaa illanjatkoa kaikille tasapuolisesti. :)

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Ihan hyvä tarinahan tuossa on, mutta ei itselläkään mitään hajua, että mitä siinä yritetään sanoa. Älä auo päätä portsarille? Ja siitä raavittiin saatanallinen romaani. Pisteet siitä. Ja sinä-passiivi on paras. Jos sä auot päätäs portsarille, niin sä saat turpaas. Paitsi multa, koska mä oon niin ammattitaitoinen, että mä en anna sulle turpaan, vaan vittuilen koska olen niin teräväkielinen ja muutenkin paras.

Nick Neim

Jäsen
Ei ole turhaan portsariksi tuokaan jamppa päätynyt. Muutenkin ovimiehissä tuntuu olevan noita huumoritapauksia aika paljonkin, vaikka joukkoon toki mahtuu muutamia ammattilaisia. Näitä ammattilaisia mielellään kiittääkin tipin muodossa illan päätteeksi.

Kerran muuten röökillä ollessani näin, kun eräs portsari alkoi pyörittämään asiakasta lumihangessa sen kummempaa syytä. Saatana kun en saanut sitä videolle, niin olisi sitäkin pellehermannia voinut kiristää ja huolella. Ties vaikka olisi tinttassut muakin turpaan jos vähän olisi vittuillut, niin olisipahan ollut kunnon todistusaineistot (video, muut ulkona olijat + täysin selvä pää kun olin autolla) mikäli se paskahousu olisi alkanut muuta väittämään. Se asiakas oli aivan saatanan tuubassa, mutta sen takki oli jäänyt sisälle kun oli (ilmeisesti?) tullut pihalle vain tupakoimaan, eikä sitten enää päästettykkään takaisin. Portsari käski kuitenkin vain painua vittuun, vaikka kotiavaimet olivat kuulemma taskussa. Jonkun aikaa ne siinä kinaili, kunnes portsari saattoi tämän asiakkaan liioitellusti maihin kahteen otteeseen. Toinen portsari joka tuli tilanteeseen ymmärsi oitis yskän, ja kävi narikasta hakemassa sen tuntomerkkejä vastaavan takin, ja asiakas lähti välittömästi takin saatuaan kävelemään pois tuon puljun edestä. Olikohan sillä mulkkupokella koira kuollut, tyttöystävän kanssa riitaa vai äiti sairastamassa syöpää?

En kyllä vittu tajua. Omallakin äidillä on hoidot käynnissä ja silloin tällöin töistä johtuen pinna kireällä, mutta alkaisin sen takia vetämään jengiä tuolla kupoliin, jos kuulee vähän vittuilua yöelämässä? On harvinaisen pienimunaisia ja -sieluisia ihmisiä täällä maailmassa.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
En kyllä vittu tajua. Omallakin äidillä on hoidot käynnissä ja silloin tällöin töistä johtuen pinna kireällä, mutta alkaisin sen takia vetämään jengiä tuolla kupoliin, jos kuulee vähän vittuilua yöelämässä? On harvinaisen pienimunaisia ja -sieluisia ihmisiä täällä maailmassa.

Niin, ammattitaidottomuutta se ensisijaisesti on. Portsaritkin kun ovat loppujen lopuksi asiakaspalvelijoita, vaikka osalla tuntuu olevan sellainen fiilisi, että he ovat koko kaupungin kovimpia gangstereita.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Imagessa joskus 10 vuotta sitten poket esittelivät pukeutumis"tyyliään", siis sitä nahkaliivihomoilua, ja kertoivat olevansa kunniallisia ja velvollisuudentuntoisia ihmisiä. Ilmeisesti on olemassa toinen todellisuus, jossa näin on.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Se on kyllä jännä että nämä portsarit jotka kehuvat olevansa tunnettuja kaupungin parhaimpana portsareina ovat yleensä kuitenkin niitä lyhyellä pinnalla varustettuja luupäitä. Asiakkaan näkökulmasta voisin väittää että hyvän portsarin tunnistaa siitä ettei menetä ikinä missään tilanteessa hermojaan. Ei edes vaikka asiakas tulisi siihen kuppilan oven eteen panemaan poken syöpää sairastavaa äitiä. Jos hermot ei kestä humalaisia tai vittuilevia ihmisiä, niin paikkasi ei ole ovella. Mene vaikka kirjaston vahtimestariksi.

Ei nyt pahalla jos täällä on ovimiehen hommia tekeviä palstalla, mutta mitä olen oman tuttavapiirini kautta päässyt alaa seuraamaan niin varmaan puolet ovimiehistä ei kyllä ole järjellä pilattuja. Jotain kertoo jo se että törmäsin tuohon yllämainittuun stooriin kun portsarin hommia tekevät kaverini jakoivat tuota hyvänä kirjoituksena. Pari näistä kavereistani on vieläpä tasoa Hesburgerin yö-vartija, mutta se ei vähennä tuon egon paisuttelua. Onhan se kyllä vähän läppä kun seisot Hesen jonossa joskus yöllä ja jossain seinustalla seisoo nuori järkkärinalku kädet vyöllä samalla kun haukankatse tiiraa että milloin pääsisi jollekin sanomaan jostakin. Olen ennenkin kertonut täällä eräästä kaveristani, joka toimi joskus festarien vip-alueen portsarina, ja Nykäsmatti koitti päästä alueelle sisään. Matti oli tietenkin vedonnut siihen että on Matti, mutta tämä poke-kaverini keksi sitten helvetin omaperäisen vastauksen "mulle on ihan sama kuka sä luulet olevas, mut mä oon etunimi+sukunimi, ja mä oon se kaveri joka ei päästä sua tänne alueelle sisään."

RäpyläRepe hyvin tuossa yllä mainitsikin, että portsarin hommat ovat ehkä asiakaspalvelua parhaimmillaan, mutta silti monella ovimiehellä itsellään tuntuu olevan sellainen työnkuva, että portasin tehtävä on olla muiden yläpuolella ja valita asiakkaat ihan vain pärstäkertoimen perusteella. Ja sitten kun kovistellaan asiakkaita, niin itketään myöhemmin että kun Suomessa ei ole tippi-kulttuuria. Ja kolikot ei kelpaa tipiksi.

edit: Täytyy lisätä Vintiöiden legendaarinen Portsari-pätkä. Ehdottomasti tämän ketjun kamaa ja todellakin liittyy aiheeseen: Vintiöt - Portsari - YouTube

Viimeksi muokattu:

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Yle:n teksti-tv:n uutiselle:
"Kuningas osui FC Lahden paidassa".

Nauran sille, että menin halpaan ja oletin Litmasen tehneen paluun.

Oikeastaan Ylen porukan pitäisi mennä nurkkaan ja hävetä tuollaista uutisointia, sillä ei ole kuin yksi kuningas. Ja mikään selitys ei ole se, jos jonkin sukunimi on Kuningas.

Vähän samanlainen kävi kohdalleni Hesarin nettisivu otsikoi pikku-uutisesen: Prince Pori Jazziin.

Meikäläinen suurena Prince-fanina oli jo varaamassa majoitusta kesän tapahtumaan. Tarkempi tutustuminen tekstiin paljasti karun todellisuuden: joku nevöhöörd Prince-niminen kaveri siirtyi Poriin pelaamaan jalkapalloa.

Painetussa lehdessä tämä oli tietenkin urheilusivuilla, mutta netti-Hesarissa jutut ovat sikin sokin. Eihän tuossa valehdeltu, mutta pieni harhaanjohtamisen maku jäi suuhun.

Eihän tuossa valehdeltu, mutta pieni harhaanjohtamisen maku jäi suuhun.

Tuosta Kuningas-uutisesta jää mielestäni suuhun pieni harhaanjohtamisen maku, mutta tuo sut harhauttanut otsikko on jo kyllä ihan silkkaa paskaa. Ei se futisseura käsittääkseni ole mikään Pori Jazz, Vaan FC Jazz. "Porin Jazz" olisi vielä jotenkin ymmärrettävä muoto, mutta "Pori Jazz" täysin käsittämätön väännös. Ei täällä Suomessa ole sellaisiakaan seuroja kuin Rauma Lukko, Tampere Ilves, Oulu Kärpät jne., vaan Rauman Lukko, Tampereen Ilves, Oulun Kärpät jne.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
SK otsikoi samasta aiheesta: "Jazz vahvisti: Prince Poriin".

Toimituksessa on tajuttu tuo @Kirjoittelija:n mainitsema ongelma joukkueen nimen kanssa, ja väkisin koitettu saada aikaan mahdollisimman harhaanjohtava otsikko. Prince on vieläpä kaverin etunimi.

Ralph

Jäsen
Minusta otsikossa "Kuningas osui Lahdessa" ei ole mitään muuta huonoa kuin se, että onko tosiaan yhden pelaajan onnistuminen otsikoinnin arvoinen asia. En seuraa Veikkausliigaa, joten onko tosiaan tämä Mikko Kuningas niin kova kaveri, että hänen pitää aina olla otsikoissa kun tekee maalin?

Jos Jari Litmasen ura jatkuisi ja hän tekisi maalin sekä siinä käytettäisiin tuollaista otsikkoa YLE:llä, niin sehän olisi nauraminen aiheinen asia. Ei ne nyt mitään lempinimiä käytä pelaajista otsikoissa. "Salama onnistui Ducksin paidassa", "Mikke epäonnistui rankkarissa Wildin tappiopelissä", "Jykä johdatti joukkueensa voittoon" tai "Jäämies kaasutti paalulle Monzassa". Viimeinen otsikko kuulostaa toki Iltasanomien otsikolta, mutta ei kai YLE sentään.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos Jari Litmasen ura jatkuisi ja hän tekisi maalin sekä siinä käytettäisiin tuollaista otsikkoa YLE:llä, niin sehän olisi nauraminen aiheinen asia. Ei ne nyt mitään lempinimiä käytä pelaajista otsikoissa. "Salama onnistui Ducksin paidassa", "Mikke epäonnistui rankkarissa Wildin tappiopelissä", "Jykä johdatti joukkueensa voittoon" tai "Jäämies kaasutti paalulle Monzassa". Viimeinen otsikko kuulostaa toki Iltasanomien otsikolta, mutta ei kai YLE sentään.

On vain yksi Kuningas ja siksi Kuninkaan kohdalla voisikin käyttää. Se nyt olisikin naurun aiheinen asia, jos jostain nuorehkosta pelaajasta kuten vaikka Mikestä puhuttaisiin Mikkenä.

Se ongelma tässä on, että ihmisten tiedetään menevän halpaan ja sitten naureskellaan onnistuttiinpa. En tiedä kuinka moni Ylen toimittaja lukee palstaa, mutta aivan mahdollista, että ketjusta on puhuttu taukohuoneessa, jos siellä urheilua seurataan. Tästäkin ottelusta olisi voinut kirjoittaa otsikon mikä ei aiheuttaisi epäselvyyksiä, mutta ei.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo otsikko oli täysin arvattavissa heti, kun näki maalintekijän nimen ottelukierroksen ollessa käynnissä. Samanlaiset otsikothan nähtiin jo ennen kautta, kun Kuningas siirtyi FC Lahteen.

Ajeltiin sunnuntaina mökiltä kavereiden kanssa kun huomasin Kuninkaan tehneen maalin FC Lahdelle, samantien mainitsin että hassuttelijat pääsevät nettilehdissä kohta vauhtiin kun alkaa uutiset Kuninkaan maalista.

Onneksi osasin siis varautua näihin otsikoihin ja muut toivottavasti vielä toipuvat tuosta nytkin nähdystä ns. itsestäänselvyyshuumorista, jos eivät tienneet kyseisen Kuninkaan olevan Veikkausliigapelaaja ja vielä Lahdessa.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
mutta mitä olen oman tuttavapiirini kautta päässyt alaa seuraamaan niin varmaan puolet ovimiehistä ei kyllä ole järjellä pilattuja. Jotain kertoo jo se että törmäsin tuohon yllämainittuun stooriin kun portsarin hommia tekevät kaverini jakoivat tuota hyvänä kirjoituksena

Tuo naamakirjan vinkuteinin avautuminen nauratti aivan hemmetisti, mutta muistin vastaavia. Olin opiskeluaikana rahanahneena sontiaisena myös silloin tällöin poken hommissa. En muista milloin olen korottanut ääntäni koskaan, jos olenkaan. Kerron yleensä asiat ja mahdolliset epäkohdat mahdollisimman tarkkaan monotonisen rauhallisella äänelllä, jolloin tulos on sopivan arvattava.

Takintaskut piti tyhjentää tippiksistä illan aikana pari kolme kertaa, sillä hartiat menevät pikkuhiljaa lyttyyn. Puhumattakaan kolmenkympin takin leikkauksista.
Poistin yleensä kolme-neljä henkilöä illan aikana, mutta vajavaisen urani aikana vain yhden känniääliön pää edellä viiden metrin päähän.
Olisiko minusta sittenkin tullut nuorempana hyvä kiekonheittäjä?

Poken iltaan kuuluu merkillisiä asioita: syöksypusuja, extemporehalauksia, loppuillan kertomuksia lapsuuden väärinkäytöstä kummistustaloihin, joihin ei voi mennä - ilman minua.
Jollen saanut vähintään pariakymmentä käyntikorttia tai puhelinnumeroa typyiltä illan aikana aikana, niin oli varmaan syytä ihmetellä.

Portsarin homma on suunnilleenn sama kuin psykoterapeutilla.
Usko kuulemastasi se rumat 3,5 %:a.
En parjaa pokeja tai terapeutteja. Paska homma, mutta jonkun...

Edit: Ikävää oli näyttää kämmentä omille überkännisille tuttaville.

Lisäedit: Valmiiksi puku päällä pääsin pojuna viereisen korttelin yökerhoon, jossa tyttelöiset vuorostaan ymmärsivät, miksi maksan Lagavulinin kymmenen sentin kolikoilla. Pääsin avautumaan heille, jotka vuorostaan...

godspeed

Jäsen
Kiinnostavinta olisi kuulla pokejen harjoittamasta "naamarajasta", sillä sellaista takuuvarmasti jotkut harrastavat. En ole joutunut kohteeksi kuin kerran, silloin vähän päälle parikymppisenä, mutta oltiin menossa kahden neidin kanssa baariin ja minä olin ilmeisesti "väärä" kyseiseen ravinteliin. En ollut juuri yhtään humalassa, joten seurassa olleet neiditkin ihmettelivät mistä kyse, jolloin koko seurue meni sitten viereiseen baariin. Sai jäädä se herrasmies ihmettelemään tapausta itsekseen. Joskus olen kuullut myös argumentista "liian humalassa" sellaisten asiakkaiden kohdalla, jotka olisivat voineet kävellä katkoviivaa pitkin niin suoraan, että katkoviivasta olisi tullut yhtenäinen, mutta silti "ei asiaa tänne", sillä aikaa kun itse suurin piirtein konttasin sisään.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kerran hain kaverin duunista kello yhdeksän ja olin ottanut muutaman tuopin. Mentiin sitten siihen Makkaratalon paskamestaan, jonka nimi on Friday's, ja portsari alkoi vinkua että oot kännissä. Siis alkoi vinkua tälle töistä tulijalle. Tämä tapahtui noin 1993. Se oli jotenkin vajaaälyinen se poke. Semmonen viiskymppinen äijä, jolle olis pitänyt mielistellä. Päästiin me sitten sisään, mikä oli huono juttu, sillä Friday's oli niin nolo mesta. Kaveri sinne halus, en mä.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiinnostavinta olisi kuulla pokejen harjoittamasta "naamarajasta", sillä sellaista takuuvarmasti jotkut harrastavat.

Tuo pitää paikkaansa. Meidän manageri sai toisen aivohalvauksensa. Sporttisena kaverina hän kulki silti mukana, mutta "The Poket" olivat eri mieltä. Toista puoltaan laahaava ja kuolaava persoona ei viikonloppuiltana ole poken unematapaus.
Noin 138 dB:n keskustelun jälkeen koko porukan fiksuin, vaikkakin kuolaava, jäsen saatiin sisälle.

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Haha, hyvää settiä kyllä tuo portsarin avautuminen. Muun muassa tämä kohta:

Eli nyt jäit ulkopuolelle. Olet liian humalassa. Mitä mietit? No miten se portsari voi mukamas tietää koska mulla on pää täynnä?
Ammattilainen laskee sen kokonaisuuden.

Eli siis oliko puhe nyt siitä samasta ammattilaisesta, joka antaa humalaisen vittuilun mennä tunteisiin henkilökohtaisten ongelmien takia, lyö tätä turpiin aiheuttaen hankalia vammoja minkä jälkeen valehtelee oikeudelle ja luikertelee kuin koira veräjästä?

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Haha, hyvää settiä kyllä tuo portsarin avautuminen. Muun muassa tämä kohta:

Eli siis oliko puhe nyt siitä samasta ammattilaisesta, joka antaa humalaisen vittuilun mennä tunteisiin henkilökohtaisten ongelmien takia, lyö tätä turpiin aiheuttaen hankalia vammoja minkä jälkeen valehtelee oikeudelle ja luikertelee kuin koira veräjästä?

Sairaalassa ei tietenkään osata erottaa, tuliko vamma nyrkillä lyömisestä vai pään iskeytymisestä katukiveen. Samalta näyttävät. Tuokin on mielenkiintoinen lähestymistapa ammattilaiselta, että vastataan vittuiluun vittuilulla, eikä yritetä edes rauhoitella asiakasta.

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Sairaalassa ei tietenkään osata erottaa, tuliko vamma nyrkillä lyömisestä vai pään iskeytymisestä katukiveen. Samalta näyttävät. Tuokin on mielenkiintoinen lähestymistapa ammattilaiselta, että vastataan vittuiluun vittuilulla, eikä yritetä edes rauhoitella asiakasta.

Toki osataan erottaa, mutta se ei ollut pointtini, vaan se, että kirjoittajan mielestä asiakkaihin laittomilla keinoilla käsiksi käyvä järjestyksenvalvoja on "ammattilainen". Tuo vittuilukaan ei mitään ammattimaista otetta tietenkään edusta. Kevyttä läppää JV:n on osattavakin heittää, mutta tuollainen menee ainoastaan nokittelun puolelle. FB-päivytksen laittanut henkilö vaikuttaa joka suhteessa klassiselta wannabe-alfaurokselta, jolla on koko ajan kova näyttö päällä. Lain määräämällä asemallaan yrittää sitten kyykyttää muita, kun sosiaalisessa hierarkiassa ylenemiseen ei järjellisemmät keinot riitä.

Siis ihan oikeasti. Järjestyksenvalvoja. Henkilö, jonka täytyy lain mukaan valvoa järjestystä ja ehkäistä järjestyshäiriötä. Ehkäistä, ei aiheuttaa. Siinäkin vaiheessa kun asiakas alkaa vittuilemaan, olkoonkin että härskisti ja tarkoituksenaan loukata JV:n ja hänen läheisensä kunniaa, pitäisi käytöksen pysyä asiallisena. Ei edes ystävällisenä, vaan asiallisena. "Arvioin käytöksesi perusteella, että olet liian humalassa, jotta sinut voisi päästää sisään anniskeluravintolaan. Voisitko poistua paikalta?" vs. "Höhö, sulla on pieni kulli!" Ne pienet erot. Onko tuon esimerkin vastauksella mitään muuta tarkoitusta, kuin provosoida asiakasta? Ovela keino toki ansaita lomarahoja, mutta täysin epäammattimaista henkilöltä, jolla on suhteellisen vastuullinen tehtävä.

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Toki osataan erottaa, mutta se ei ollut pointtini, vaan se, että kirjoittajan mielestä asiakkaihin laittomilla keinoilla käsiksi käyvä järjestyksenvalvoja on "ammattilainen". Tuo vittuilukaan ei mitään ammattimaista otetta tietenkään edusta. Kevyttä läppää JV:n on osattavakin heittää, mutta tuollainen menee ainoastaan nokittelun puolelle. FB-päivytksen laittanut henkilö vaikuttaa joka suhteessa klassiselta wannabe-alfaurokselta, jolla on koko ajan kova näyttö päällä. Lain määräämällä asemallaan yrittää sitten kyykyttää muita, kun sosiaalisessa hierarkiassa ylenemiseen ei järjellisemmät keinot riitä.

Siis ihan oikeasti. Järjestyksenvalvoja. Henkilö, jonka täytyy lain mukaan valvoa järjestystä ja ehkäistä järjestyshäiriötä. Ehkäistä, ei aiheuttaa. Siinäkin vaiheessa kun asiakas alkaa vittuilemaan, olkoonkin että härskisti ja tarkoituksenaan loukata JV:n ja hänen läheisensä kunniaa, pitäisi käytöksen pysyä asiallisena. Ei edes ystävällisenä, vaan asiallisena. "Arvioin käytöksesi perusteella, että olet liian humalassa, jotta sinut voisi päästää sisään anniskeluravintolaan. Voisitko poistua paikalta?" vs. "Höhö, sulla on pieni kulli!" Ne pienet erot. Onko tuon esimerkin vastauksella mitään muuta tarkoitusta, kuin provosoida asiakasta? Ovela keino toki ansaita lomarahoja, mutta täysin epäammattimaista henkilöltä, jolla on suhteellisen vastuullinen tehtävä.

Juu, en varsinaisesti sun kommenttiin kirjoittanut vastausta, vaikka lainasinkin tekstiäsi. Jatkoin vain lisäihmettelyä tästä ammattilaisesta. Varmasti ollut hauska kirjoittaa tuota tekstiä, kun itse kuninkaana tekee kaikki oikein ja oikeuslaitoskin tanssii täydellisesti oman pillin mukaan asiakkaan ollessa täysi idiootti. Todella realistinen kuvaus portsarin arjesta. Oikeastaan tuo koko teksti pitäisi vinkata kaverin työnantajalle, jotta ne saisi oikean kuvan tästä ammattilmiehestä.

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Sen verran täytyy paljastaa, että Jannen kirjoitukset on kuin mummon pierut.
Mukana on ilmaa ja vähintään puolet paskaa.

Kannattaa lueskella myös vanhoja tuotoksia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy