Itse en ole koskaan asunut muualla kuin stadissa ja en voisi kuvitella muuttavani poiskaan täältä, mutta olen suuresti harkinnut muuttoa pois Kalliosta. Mua ahdistaa ja vituttaa nämä ituhipit joita alueella on kokoajan vain enemmän.
Itse olen asunut vähän pidempään nyt Kalliossa ja vähän on tullut se fiilis, että omistusasunto tulee jostain muualta. Ei tosin näiden ituhippien tai muiden viherpiipertäjien takia, vaan ihan noin muuten. Toki voi mennä vanhuuden piikkiin, mutta enemmän nuo Vaasankadulla pilveä myyvät kaverit häiritsevät kuin aikanaan Aleksis Kiven Kadulla persettä tarjonneet. Samoin kaiken näköistä hörhöä paahtaa nykyään tuolla vapaana ja kasin sporan perusteella monen "loppusijoituspaikka" on Diakonissalaitos tai Ruusulankatu. Perinteiset spurgut on mulle ihan ok, mutta nämä saatanan sekakäyttäjänistit tuntuvat tulevan "tavallisten kansalaistenkin" iholle.
Melkoista rappioromantiikkaa, mutta esimerkiksi eilen Piritorin S-marketissa kauppias kovaan ääneen läksytti jollekin ettei asiakkaisiin kosketa. Tämä kassalinjojen takana, kassa taas hakkasi vartijakutsua aika tahtiin. Hesaria dallatessa sitten Amfetamiinixina piffillä tunnetun kaverin kimpussa oli neljän poliisin verran väkeä. Hesarin sporapysäkillä (8&9) sitten vielä oli omaa elämöintiään. Tämä siinä kuuden maissa tai vähän jälkeen.
Toki nuo maailmaa parantavat ja todellisuudesta irti elävät hipit ovat asia erikseen, mutta mielestäni varsin pieni ja siedettävä paha tällä alueella. On joo ihqua jakaa kehityspua ja katsella pilvessä kukkaiskuvia, mutta eipä noista yksikään ole mua koittanut rullata tai psykoosipäissään ole toiminut uhkaavasti. Ja tosiaan, joko mun oma vanhuus vaikuttaa tai tietty levottomuus on vuosien saatossa lisääntynyt kun kulmille tai helppojen kulkuyhteyksien päähän on avattu näitä Kaarlenkadun vastaanottokeskuksia ja Ruusulankadun nistiluolia.