Kieltämättä tuntuu vastenmieliseltä asua samassa maassa sellaisten ihmisten kanssa, jotka oikeasti äänestävät keskustaa ja Persuja. Helsingissä noiden yhteenlaskettu kannatus on 18,5% eikä olisi lähellekään sitä ilman Rehniä. Mä en henkilökohtaisesti suostuisi asumaan Suomessa muualla kuin Helsingissä ja nyt tämänkin asuinalueen poliittiseen viihtyvyyteen vaikuttaa näin paljon se, mitä jotkut keskisessä ja pohjoisessa Suomessa asuvat ihmiset ajattelevat (tai siis yrittävät ajatella huonoin tuloksin).
Sitä taustaa vasten, että Vihreät oon Helsingissä paljon suositumpi kuin Suomen kaksi suosituinta puoluetta, ei pitäisi olla sinullekaan ihmetys, että vaalitulos järkyttää ja oksettaa. Mulle vaalitulos ei sinänsä ole syy muuttaa pois Suomesta, mutta olen harkinnut sitä vakavasti jo muutaman vuoden. Kieltämättä ajatus siitä, että joutuisi uutisissa kuuntelemaan taas Vanhasta, Väyrystä ja jotain Kike Elomaata ja Timo Soinia raivostuttaa siinä määrin, että voisin pikkuhiljaa palata Hammersmithiin. Tai Kungsholmenille. Päivänpolitiikka kiinnostaa ja haittaa ulkomailla paljon vähemmän, eli jos arvo- ja talousliberaali Suomi ei kerran ole mahdollisuus, niin ei Suomenkaan tarvitse olla mikään velvollisuus.
Niin, ja Hakkaraisen känniääliöydessä ei ole mitään hauskaa. Se on yksinomaan surullista, ikävää ja hävettävää.