Itse ostin ensimmäisen iphoneni 2010 talvella ja pari kuukautta tästä macbookin, jolla kirjoitan tätä viestiä.
Ennen sitä itselläni oli käytössä joku HP:n PC ja Nokian luuri, jonka mallia en nyt enää muista.
Päivääkään en ole katunut, että vaihdoin leiriä. Yksinkertaisuudessaan se menee kutakuinkin niin, miten asia minulle vaihtoa pohtiessani esitettiin:
On aivan eri asia käyttää rautaa, jossa oleva softa on suunniteltu toimimaan suoraan sille kuin käyttää rautaa, jonka on valmistanut joku firma ja käyttää softaa, jonka on valmistanut joku toinen firma.
Toimivuudessa macbookkini on pessyt sata-nolla pc:n, siis ihan peruskäytöstä kun puhutaan. Kyseinen kone on kaatunut 4.5 vuoden aikana kymmenisen kertaa, joista melkeinpä suurin osa on alkanut tässä viimeisen vuoden aikana ja totuuden nimissä, ei tätä konetta ole kohdeltu kuin kukkaa kämmenellä.
Macin käyttöön totutteleminen vei kyllä oman aikansa ja varmasti joku kokeneempi saa tästä vielä enemmän irti kun osaa kaiken maailman judansseja, mistä itse en tiedä vielä mitään. En tiedä, koska en ole halunnut ottaa selvää.
Puhelimet on myös osoittautunut toimiviksi, tässä kyllä näkee tosin sen, että moni muu valmistaja on ottanut applen käytännössä kiinni. En usko, että iphone 5 on oikeastaan millään tavalla (muuten kuin designinsä) puolesta erityisempi kuin saman tasoiset kilpailijansa.
Itse en koe olevani mitenkään mac-uskovainen ja vähän naureskelen tuolle todella vahvalle vihaamiselle mitä täälläkin ilmenee. Kai se nyt on selvää, että ihmisillä on oma makunsa. Ihan samalla tapaa kyllä ihmettelen niitä, jotka ostaa ylipäätään yhtään mitään sen takia että se on Apple, Adidas, Audi tai mikä tahansa merkki joka koetaan jotenkin trendikkääksi.