No pitäisikö jonkun vastuullisen suomalaisen poliitkon sitten sanoa, että "venäjän valtapuolue, joka veljeilee kokoomuksen kanssa, syleksii toistuvasti meidän suomalaisten tärkeinä pitävien demokraattisten periaateiden päälle". Vaikka Kiviniemi tai Urpiainen?
No niin, argumentoit ja puolustat omiasi muitten tekemisten kautta. Ki ja Urp ei minua nyt kiinnosta ollenkaan. He ovat minun pointissa irrelevantteja.
Itse nostit omasi sille suurelle jalustalle, sille joka on varattu suomalaisen sananvapauden viimeisille puolustajille. He olivat mielestäsi ne, jotka tulevat viimeinkin rikkomaan suomettumisen kahleet, jotta me, suomalaiset, pystymme seisomaan ylpeinä suuren ja mahtavan (mutta ei siis bkt:llä mitattuna) Venäjän edessä.
Ongelma vain on se että omasi ei oikeasti pysty siihen. Kiviniemi ja Urpilainen pelaa sitä peliä mitä meillä on aina pelattu. Sitä peliä mikä perustuu todellisuuden sanelemiin realiteetteihin. Mm semmosiin realiteetteihin että venäjä pystyy muutamalla tullilla pistämän tuhansia suomalisia työttömiksi. Kysykää vaikka virolaisilta. Ja ne tapppeli jostain kälysestä patsaasta.
Jykä ja Stuppi pelaavat pelkkää teatteria. Tekopyhää politikointia. Ajoitus oli mitä parhain ja ruokkii kokkareiden kentän henkilökulttia. Samalla keräävät ääniä muualta, kun kutittelevat hereille suomalaisten äidinmaidossa saatua ryssävihaa ja kommaripelkoa.
Jos fyrkka- ja ulkkariministerimme olisivat oikeasti pelkäämättömiä venäjän haastajia, oikeasti haluaisivat puhua asioista oikeillla nimillä, oikeasti haluaisivat poistaa ne mustat pisteet suomalaisesta poliittisesta keskustelusta, niin puhutaan sitten ihmisoikeuksista, sananvapaudesta, korruptiosta, Hodorowski, Politskaja jne. Kaikki kikkalu jollain bkt:llä on pelkkää paskanjauhantaa. Koko tämä jupakka vain todisti sen, että koko ulostulossa oli substanssia tasan nolla. Jykä ja Stuppi ovat ihan yhtä lauhkeita sylikoiria kun kaikki muut mitä venäjään tulee.
Mites se meni: can talk the talk (ja sitäkin vain hetken), but can´t walk the walk.
Paskin homma on se että tämä kokkareiden velipuolue teki tässä omien suuntaan pienen propagandavoiton. Pääsevät paistattelemaan länsimaisen demokratian johtajien kanssa, että ollaan niin erinomaisia että harasoo. Ja Jykä & co tarjosivat sen niille hopealautasella omien sisäpoliittisten pyrkimystensä takia.