Millainen on kauden 2011-2012 Ilves?

  • 451 162
  • 1 290

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Mitä voidaan menettää nostamalla tuoretta verta mukaan?

Hyvä pointti. Ketään nyt erityisesti mainitsematta korvattavien joukosta, mutta esimerkiksi Tomi Wilenius ei ole pelannut vielä yhtään ottelua edustusjoukkueen riveissä. Ei minulla Wileniuksesta kovin suurta otantaa ole, mutta ainakin Pitsiturnauksessa poika esitti paikoin pelimiehen elkeitä.

Pakeista nyt ainakin kapteenimme kaipaisi hieman itseluottamusta. Rohkea veto olisi laittaa mies LeKiin pariksi peliksi hakemaan onnistumisia. Sinne Leimun pakkipariksi.

Tappara nosti kriisivaiheessa ennakkoluulottomasti Barkov Jr.:n joukkueeseen ja nyt mies on Tapparalle korvaamaton. Ilves voisi kyllä hakea rohkeasti vastaavaa. Mielellään useampi pelaaja kerrallaan, jotta erityisesti henkinen vaikutus olisi kerralla suurempi.

Tiistaina nykäskylästä ei ole pisteitä odotettavissa, jos mikään ei muutu. Valmennusjohto voisi nyt olla rohkea ja innovatiivinen, kun potkuistakaan ei liene pelkoa.
 

Fordél

Jäsen
Kaikki lupaavat junnut, joilla taso öpaut riittää niin ei muuta kuin koittamaan, mutta vaikea kuvitella, että sieltä tulee mitään ratkaisijoita. Positiivista energiaa ehkä, jolla silläkin on oma merkityksensä. Kuitenkin Ilveksen ongelmat ovat ratkaisupelaajien virheissä ja heikoissa esityksissä sekä ylipäänsä ratkaisuihin kykenevien pelaajien määrässä. Kärki on hyökkäyksessä liian kapea ja kun sekin vielä on jäässä niin tässä ollaan, kiitos Pajuojan ja Hiitelän virheiden. Olisi edes se Rask takaisin jengissä, merkkaisi todella paljon.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Miksi Ilves peluuttaa niin kapeaa rinkiä? Meillä on liigakelpoista reserviä parin kentällisen verran LeKissä ja A:ssa.

Samaa on tullut pohdittua. Mitä varten se farmi on olemassa? No sitä varten, että pelipaikoista olisi kilpailua. Peli ei suju, farmiin ja uutta ukkoa tilalle.

Nyt ollaan jo siinä tilanteessa, että tollasen kierrätyksen pitäisi sitten olla jo merkittävä. Vähintään kentällinen miehiä kerralla, mieluummin enemmänkin.


Tilanne on ikävä kyllä sellanen, että odotusaika on ohi. Marraskuun alussa 10p säälirajaan on asia, että se vaatii toimia. Se vaatii isoja toimia. Otteluita on alettava voittamaan, vähintään näitä alakastin seuroja vastaan. Ei siis 50/50 vaan tappion pitää olla tapparoita, saipoja ja kerhoja vastaan poikkeus.


Muutos ei takaa mitään, mutta muutos on mahdollisuus. Koska tähän mennessä tehdyt muutokset eivät ole riittäneet, niitä on tehtävä lisää. Ja nopeasti. Organisaatio ei kestä taatusti millään tasolla sitä, että kohta joudutaan sanoon, kattellaan tossa ens syyskuun puolessavälissä... tässä on yli 10kk seuraavaan kauteen, ja tollasta aikaa "pelaamatta" ei voi olla.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Miksi Ilves peluuttaa niin kapeaa rinkiä? Meillä on liigakelpoista reserviä parin kentällisen verran LeKissä ja A:ssa. Nämä kaverit eivät ole ehtineet tuhota itseluottamustaan häviämällä illasta toiseen, joten sieltä saataisiin joukkueen ummehtuneeseen henkiseen tilaan tuuletusta.

Itse olen vaatinut tuota ilves.comin puolella jo sen 15 ottelun ajan. On se helvetin kumma juttu, että Tapparassa pelaa pakissa sellaisia nimiä joita en ole koskaan kuullutkaan ja vielä puolet rosterista, mutta esim. Markus Västilä joka on huippuluokan hyökkäävä junioripakki, ei ole saanut edes yhtä minuuttia peliaikaa koko kaudella, vaikka peli on ollut mitä sattuu. Väitän, että Västilä olisi saanut näyttöpaikan jokaisessa muussa joukkueessa sm-liigassa paitsi tässä meidän nuorten kehittäjä-Ilveksessä.

Tämä nuorten kehittäminen-projekti on näköjään heitetty ajat sitten romukoppaan, koska nythän Kuronen on käytännössä ainoa ei-viimekaudella pelannut juniori, joka on saanut todellista vastuuta edustuksessa. Eli se siitä strategiasta sitten. Jos kelkan kääntäminen tässä pelaajien kierrätys asiassa on jäärä-Pajuojalle yhtä vaikeaa ja hidasta, kuin pelitavan vaihtaminenkin oli, niin tuskin saa yksikään uusi jannu tilaisuutta koko loppukauden aikana.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä nostaisin hienoa syksyä A:ssa pelaavan Eero Savilahden suoraan ykkösen keskelle, Jessen ja Tonin väliin. Västilä Tukion pariksi ja Wilenius tai Nikkilä Leen ketjun toiseen laitaan. KKK:n voi pitää ennallaan, Myttynen LeKiin parin kierroksen ajaksi isolle vastuulle onnistumisia keräämään. Ulkomaalaispakit saman tien kauppatavaraksi ja kova hyökkääjä sisään sitten, kun löytyy.

Varmaan hyviä ja rohkeita kokeiluita, mutta sinä olet Pajuojan kanssa näimmä samalla linjalla, eli Mara saa perseillä pelistä toiseen, mutta kun on kapteeni, niin pelipaikka on taattu. Itse pistäisin Maran katsomoon muutaman ottelun ajaksi. Ulkomaalaispakit ovat tällä hetkellä ainoa osa, joka hoitaa sen perustehtävän, eli puolustamisen kunnolla, joten en heistä luopuisi ennen kuin Kesä on kaukalossa.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On se helvetin kumma juttu, että Tapparassa pelaa pakissa sellaisia nimiä joita en ole koskaan kuullutkaan ja vielä puolet rosterista, mutta esim. Markus Västilä joka on huippuluokan hyökkäävä junioripakki, ei ole saanut edes yhtä minuuttia peliaikaa koko kaudella, vaikka peli on ollut mitä sattuu.

Tapparassa tuskin olisi nähty edes Barkov junioria kentällä, ellei valmennus olisi vaihtunut. Siinä vaiheessa, kun negatiivinen kierre päällä, ei löydy rohkeutta kokeiluihin, vaan mennään periaatteella "ei sekoiteta enempää". Hirvonenhan ei juurikaan edes sekoittanut hyökkäystrioja, vaan hämmennys ja pukukopin ovien heilunta alkoi vasta ulkopuolisen ja objektiivisemmin joukkueen tilaa arvioineen RD:n toimesta.

Västilä, Mäkinen ja Laine tuskin heikentäisivät Ilveksen iskukykyä, jos toiseen suuntaan menisivät esim. pahiten alisuorittavat Tukio tai Järventie.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vähentäisin Maran vastuuta tasaviisikoin ja alivoimalla.
Minusta se ei nyt vaan riitä Maran kohdalla. Tiedän, että on valmennukselle kova paikka pistää pitkällä sopimuksella oleva kapteeni vilttiin, mutta jos miehen saldo on 17 pelistä 1+1=2 ja +/- tilasto 13 pakkasella, niin tuo ei muuta mitään. Minusta ainoa keino on pistää mies kahden ottelun ajaksi katsomoon.

Puolustuksesta laitat vilttiin ne, jotka osaa ja haluaa puolustaa. Tuosta ratkaisusta olen todella eri mieltä kun nuo jätkät ei ole päästäneet kahdessa viimeisessä pelissä yhtään omiin (ei edes vajaalla) ja eivät ole ottaneet yhtään jäähyäkään.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ulkomaalaispakkien laittamisessa kauppatavaraksi on toki pointtinsa, mutta se on kuitenkin todettava, että näiden otteet ovat jo hetken olleet alakerran parhaimmistoa. Heille luulisi tosin löytyvän ostajia, kun useammassakin joukkueessa on tarvetta pakeille.

Pahimpia vapaamatkustajia nämä eivät kuitenkaan tällä hetkellä ole.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuten totesin, laittaisin ulkkikaksikon kauppatavaraksi, en siis vilttiin, jotta saadaan rahaa kovaan hyökkääjähankintaan. Pelillisesti molemmat kuuluvat tällä hetkellä puolustuksen kärkikuusikkoon.
Rahoiksi laittamisella on perusteet, mikäli se sentteri oikeasti saadaan. Sitä ja kaverien kaupaksi saamista odotellessa on turha tehdä koostumuksia, missä he eivät ole mukana ja kauden floppia ei uskalleta laittaa vilttiin.

Kerro minulle, miksi et laittaisi Maraa välillä katsomon puolelle kun hänen mokailujensa vuoksi menetetään koko ajan pisteitä?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kapteenin hyllyttäminen on ryhmädynamiikan kannalta niin radikaali toimenpide, että sen vaikutuksia olisi mahdoton arvata. Pahimmillaan se saattaisi jopa nostattaa valmennusjohdon vastaisen opposition joukkueen sisällä.
Olen samaa mieltä, mutta parhaimmillaan se näyttää kaikille, että vapaamatkustajilla ei ole tila, oli titteli sitten mikä tahansa.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kapteenin hyllyttäminen on ryhmädynamiikan kannalta niin radikaali toimenpide, että sen vaikutuksia olisi mahdoton arvata. Pahimmillaan se saattaisi jopa nostattaa valmennusjohdon vastaisen opposition joukkueen sisällä.

Onkohan meillä enää mitään menetettävää, jonka takia tällaista ratkaisua pitäisi pelätä?

Mitä ryhmädynamiikkaan tulee, niin kokisin, että eipä sekään mitään mielialoja kohottavaa toimintaa ole, jos yksi, kollegoitaan paremmassa asemassa oleva työntekijä saa jatkuvasti kusta muidenkin hommat, mutta saa siitä huolimatta jatkaa samalla tavalla päivästä toiseen. Jääkiekkojoukkue ei tietenkään oikeaa työyhteisöä (missäpä oikeassa firmassa pari vuotta töissä olleille märkäkorville maksettaisiin huippujohtajan palkkaa?) vastaa, mutta kyllä tuollainen pupelointi varmasti vituttaa pelikavereita.
 

Kaivanto

Jäsen
Tapparassa tuskin olisi nähty edes Barkov junioria kentällä, ellei valmennus olisi vaihtunut. Siinä vaiheessa, kun negatiivinen kierre päällä, ei löydy rohkeutta kokeiluihin, vaan mennään periaatteella "ei sekoiteta enempää". Hirvonenhan ei juurikaan edes sekoittanut hyökkäystrioja, vaan hämmennys ja pukukopin ovien heilunta alkoi vasta ulkopuolisen ja objektiivisemmin joukkueen tilaa arvioineen RD:n toimesta.

Dufvan mukaan Barkovin nostamista miesten rinkiin liigassa ehdottivat nimenomaan Hirvonen ja Marko Ojanen. Barkov pelasi miehissä jo harjoituspeleissä.

Hirvonen sekoitti Tapparan ketjuja alkukaudella jokaiseen otteluun ja kokeili Tenuten viltittämistä. Samoin vuotta aiemmin hän ei sekoittanut ketjuja pelin sujuessa, mutta tappioputkessa kokoonpanot alkoivat elää ja Lucenius viltitettiin.

Dufvan tultua olennaisin muutos oli mainitsemasi pelaajaliikenne, jonka keskeisin motiivi näkyy olleen pienten hyökkääjien vaihtaminen suurempiin.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ulkomaalaispakit saman tien kauppatavaraksi ja kova hyökkääjä sisään sitten, kun löytyy.

En minä kyllä lähtisi myymään niitä ainoita puolustajia, jotka tässä joukkueessa osaavat hitusen myös puolustaa. Bäckströmin palkka ei millään voi olla sellaista tasoa, että sen vapauttamisella jotain merkittävää panosta sentterihankintaan saataisiin. Glennin voi olla, mutta kuinka suuren osan Glennin palkasta uusi seura olisi tässä vaiheessa kautta valmis ottamaan harteilleen? En kyllä lähtisi myymään, koska tuo kuitenkin olemuksellaan melkoisesti jämäkkyyttä puolustuspäähän. Sekoilee välillä, mutta yleensä kuitenkin selvästi mainettaan parempi.

Koska joukkue tarvitsee suuria muutoksia, on joukkuetta lähdettävä muuttamaan kalleimpia pelaajia kauppaamalla. Katseet kohdistuvat tässä erityisesti Masi Marjamäkeen, sillä hänen pelillinen arvonsa joukkueelle on tällä hetkellä mitätön, mutta palkka olettavasti melkoisen mittava. Vaihtoarvoa voisi EHT-voimahyökkääjästatuksen myötä olla kuitenkin vielä kohtalaisesti. Masi voisi toki olla hyödyllinen joukkueelle, jos meillä olisi huippusentteri, mutta kun ei ole. Ei meillä ole varaa maksaa EHT-tason palkkaa ajoittaisesta hyvästä karvaustyöskentelystä.

Maalivahtiosastolla puolestaan kaikki riippuu siitä, pystyykö Kolppanen pelaamaan liigatasolla. Jos pystyy ja voidaan epäillä Toskalan fysiikan kestävän loppukauden, niin Wiikman lihoiksi. Pitäisi vaan saada Wiikmanille muutama hyvä ottelu alle statuksen nostattamiseksi, mikä tällä itseluottamustasolla voi olla aika hankalaa.

Muilta osin voisi tiedustella, haluaisiko HIFK viime kauden tehopakkinsa loppukaudeksi takaisin ja jaksaisiko Mara vielä yhden kauden reissata, pakkipuutteita kun siellä tällä hetkellä taitaa melkoisesti olla.
 

Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilveksen keskustelupalstalla vaaditaan kovasti selitystä siihen, miksi Ilves sortuu vuosittain kriisiin. Hiitelän tai Meskasen on vastattava.

Sitä kommunikaation halua vaan ei tunnu juuri löytyvän, paria lyhyttä nettikommenttia lukuunottamatta. Viime Jyp-matsissa Klubilla seurailin johdon touhuja – tai niiden täydellistä puuttumista! Haastateltavina olivat JYPin päällikkö Seppänen ja Tyni!!!!! Samoja m*****ja, jotka vinoilivat viime keväänä playoff-aikaan meille ihan täysillä. Ja meidän oma hpj lymyilee siellä tikkitakki päällä jossain pylvään takana perheensä kanssa. Ei keskustellut vieraiden kanssa edes, vaikka lähes kaikki tärkeimmät asiakkaat olivat paikalla. Eikös tässä vaikeassa tilanteessa olisi pitänyt olla haastateltavana meidän oma hpj?
Puku päälle Ilves-logo ylpeästi rintapielessä ja suoraselkäisesti hommiin, niinhän se oli sen aiemmankin johdon aikana! Sen, jota ei olisi uskonut koskaan tulevan ikävä, vaikka nyt on kieltämättä tullutkin.
 

Bronco

Jäsen
Sitä kommunikaation halua vaan ei tunnu juuri löytyvän, paria lyhyttä nettikommenttia lukuunottamatta.

Haluan selventää, että viestillä jota lainasit, halusin nimenomaan osoittaa kuinka osa faneista purkaa Ilveksen omalla keskustelupalstalla pettymystään järjettömillä vaatimuksilla. Ikään kuin Hiitelä ja Meskanen voisivat antaa apteekin hyllyltä syyt sille, miksi joukkue ei ole menestynyt moneen vuoteen ja sitten kaikkien syysmasennus olisi lääkitty. Ei onnistu.

Se, ettei Meskanen ole kirjoitellut Ilves.comiin yhtä aktiivisesti kuin ennen, on varsin ymmärrettävää selatessa ko. keskustelupalstan sekasortoa. Joku voisi kutsua sitä jopa "olemattomaksi tasoksi". Jos fanit haluavat pitää keskusteluyhteyden Meskaseen, luulisin sen onnistuvan hieman asiallisemmalla käytöksellä kuin mitä suurin osa kollegoistamme siellä tällä hetkellä esittää.

Ja meidän oma hpj lymyilee siellä tikkitakki päällä jossain pylvään takana perheensä kanssa.

Olen tavannut Meskasen Share Ilveksen järjestämässä illassa tänä vuonna eikä tämä kuvaus sovi yksiin oman mielikuvani kanssa. Tuolloin hän oli arkivaatteissaan yksi meistä, juttelemassa illan kiekkokierroksesta ja vapaa-ajan asioista ennen ns. virallisen tilaisuuden alkamista, nostamatta itseään kenenkään yläpuolelle.

Mahdoton sanoa miten on hoitanut tehtävänsä jne, mutta tuo kuvaus vaikuttaa minun mielestäni siltä kuin sinulla olisi jotain henkilökohtaista Meskasta vastaan.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Dufvan mukaan Barkovin nostamista miesten rinkiin liigassa ehdottivat nimenomaan Hirvonen ja Marko Ojanen. Barkov pelasi miehissä jo harjoituspeleissä.

Idea on varmasti ollut olemassa, mutta mikseivät nämä itse uskaltaneet nostaa tätä kokoonpanoon, kun alkukaudesta lähtien oli selvää, ettei sentteriosasto ole toivotun vahva? Kyllä itse lasken tämän enemmän RD:n ansioksi, joka on "pelirohkea" valmennusmielessä.

Lisäksi mun mielestä melko jääräpäisesti peluutettiin Makkosen ketjua samassa koostumuksessa, vaikka homma ei lähtenyt toimimaan. Nuoria ei kokoonpanossa näkynyt läheskään nykyistä määrää, johon toki suurin syy on loukkaantumiset.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Melko mielenkiintoista, että hallituksen puheenjohtaja kirjoittelee Ilves.comin foorumilla tällaisiä: Minun puolestani Summanen olisi tervetullut valmentamaan Ilvestä, mutta ymmärtääkseni hän ei ainakaan tällä kaudella ole käytettävissä minkään suomalaisen joukkueen valmennustehtäviin. - Hannu Meskanen

Joku voisi jälleen nostaa esille kysymyksen roolijaosta ja luottamuksesta seuran sisällä. Jätänpä sen kuitenkin tekemättä. Ehkä näen vain nyt kriisin keskellä haamuja sielä missä niitä ei ole.
 

Pikachu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilveksen tiedottamisesta

Kaukosäädin tuossa ihmetteli roolijakoa ja tiedotusta. Hänelle ja muillekin tiedoksi, että olen utj:n esimies ja olemme sopineet tietystä työnjaosta. Jos se mielestäsi on väärin, olen siitä puolestasi pahoillani.

Summasen tilannehan käsittääkseni selvisi jo Tapparan valmentajavaihdon yhteydessä, jolloin Risto Dufva totesi Raimon kieltäytyneen valmennuspestistä.

t. Hannu Meskanen
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viime Jyp-matsissa Klubilla seurailin johdon touhuja – tai niiden täydellistä puuttumista! Haastateltavina olivat JYPin päällikkö Seppänen ja Tyni!!!!! Samoja m*****ja, jotka vinoilivat viime keväänä playoff-aikaan meille ihan täysillä. Ja meidän oma hpj lymyilee siellä tikkitakki päällä jossain pylvään takana perheensä kanssa.
Tämä on mennyt ohi, mitä ne (Seppänen ja Tyni) vinoilivat?
Mulle tulee vain mieleen Ilves valmentajan juttu, että meillä ei ole tarpeeksi hyviä pelimiehiä:

linkki vie tapahtumaan.
Pajuoja sotajalalla: Lahti raiskaa koko lajin! - Kiekko - Keskisuomalainen
 
Viimeksi muokattu:

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Jätänpä sen kuitenkin tekemättä. Ehkä näen vain nyt kriisin keskellä haamuja sielä missä niitä ei ole.

Tämä Ilveksen tilanne on kyllä pirun kinkkinen. Perinteisesti kun ongelmia tulee, niin yksi löytää syyn kuskista, yksi autosta ja kolmas autonkorjaajasta.

Oli syy mikä tahansa, niin vaikka tämä kausi on mennyt päin seiniä, niin on mielestäni ihan turha taas heitellä kiviä jokaiseen liikkuvaan osaan, mitä organisaatiosta löytyy. Meillä on edelleen strategia, jota mielestäni pitää seurata. Nyt on annettu vihreä valo uudelle vahvistukselle, mutta tuskin siihenkään tontille kannattaa ottaa ensimmäisetä vastaantulevaa pelaajaa. Ideaalitilanteessa tämä vahvistus voisi jatkaa vielä ensi kaudellakin.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kaukosäädin tuossa ihmetteli roolijakoa ja tiedotusta. Hänelle ja muillekin tiedoksi, että olen utj:n esimies ja olemme sopineet tietystä työnjaosta. Jos se mielestäsi on väärin, olen siitä puolestasi pahoillani.

Ja käsittääkseni utj:n alainen on valmentaja. Siksi ihmettelin kuinka hallituksen puheenjohtaja kommentoi valmentaja tilannetta, kun luulin sen postin kuuluvan utj:lle. Toki jos olette sopineet Hiitelän kanssa että myös sinä kommentoit (tai jopa päätät) valmentaja- ja pelaaja-asioita, muuten kuin vain rahallisessa mielessä, olen tietysti hakoteillä.

Sen ymmärrän että kommentoit Summasta hänen tekemänsä selvityksen osalta.

Muuten tykkään että edes joku on laskeutunut kannattajien tasolle kommentoimaan asioita, varsinkin kun Pajuojan kirjoitukset Ilves.comissa loppuivat alkukaudesta kuin seinään.

Summasen tilannehan käsittääkseni selvisi jo Tapparan valmentajavaihdon yhteydessä, jolloin Risto Dufva totesi Raimon kieltäytyneen valmennuspestistä.

t. Hannu Meskanen

Tuon Dufvan, Summasen ja Tapparan casen luin itse rivienvälistä kaatuneen nimenomaa seuran nimeen. Dufva totesi jotenkin näin että "ymmärrettävistä syistä Summanen ei lähtenyt mukaan". Toki taustalla on luultavasti myös jotain verotukseen liittyviä asioita.
 
Viimeksi muokattu:

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tuon Dufvan, Summasen ja Tapparan casen luin itse rivienvälistä kaatuneen nimenomaa seuran nimeen. Dufva totesi jotenkin näin että "ymmärrettävistä syistä Summanen ei lähtenyt mukaan". Toki taustalla on luultavasti myös jotain verotukseen liittyviä asioita.

Toisaalta, voihan ne ymmärrettävät syyt liittyä myös verotuksellisiin asioihin. Yhtälailla kasapäin verottajalle maksettava summa on ymmärrettävä kuin vaikkapa seurauskollisuus.
 

Fordél

Jäsen
Kuten totesin, laittaisin ulkkikaksikon kauppatavaraksi, en siis vilttiin, jotta saadaan rahaa kovaan hyökkääjähankintaan. Pelillisesti molemmat kuuluvat tällä hetkellä puolustuksen kärkikuusikkoon.

Mun kaaliin ei mahdu logiikka, jossa pakeista parhaimmisto ja vielä hintalaatusuhteeltaan paras osio laitetaan menemään. Mun logiikassa juuri heidät tulisi pitää. Tilanne on siltä kannalta kusinen, että Järventie on täysin flopannut. Näin ollen ei ole oikein mahdollisuutta luopua esim. Koistisesta täksi vuodeksi. Jos Järventie pelaisi viime vuotisella tasolla voisimme laittaa Koistisen vaikka KHL:ään ja saada resursseja ykkössentteriin.

Kyllä tää tilanne on kauttaaltaan niin päin vittua, että vaikea tässä on mitään järkevää ehdotella.
 

Fordél

Jäsen
Pidän molemmista ulkomaalaispakeistamme sekä pelaajina että tyyppeinä kaukalon ulkopuolella, mutta heistä kumpikaan ei kuulune Ilveksen tulevaisuuden suunnitelmiin ja siksi nimenomaan heidän väistymisensä seuraavien kausien vastuunkantajien tieltä olisi perusteltua. Ilves ei pelaa mitaleista tällä kaudella.

Miksi sitten esim. Bäcströmin kanssa tehtiin jatkosopimus jos hän ei kuulu suunnitelmiin? Peltola ja Jokipakka kaiketi kuuluu tulevaisuuden suunnitelmiin, mutta he ovat joutuneet kärsimään tästä joukkueen kasaamisesta. Ei Ilveksen johdon toiminnassa siis tunnu olevan päätä eikä häntää.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Mun kaaliin ei mahdu logiikka, jossa pakeista parhaimmisto ja vielä hintalaatusuhteeltaan paras osio laitetaan menemään. Mun logiikassa juuri heidät tulisi pitää.

On katsottava pitemmälle kuin kevääseen. Ulkit eivät koskaan ole strategisesti pitkän tähtäimen runkoa. Heidät on aina mahdollista korvata, eikä heihin siltojen polttamine aiheuta pitempiaikaista vahinkoja.

Olisi sitä paitsi strategian mukaista peluuttaa Västilää, Lainetta & kump näiden tilalla.

Toisekseen, ulkeilla on myyntiarvoa, eli heistä saa rahaa jota tarvitaan mahdolliseen sentterihankintaan.


JOS pelaajakaupoilla hankintaan rahaa, on kaupattavien kärjessä AINA ulkit. Koska heistä saa rahaa ja koska heidän strategiamerkityksensä ei ole iso.


Pelaajakauppatapauksessa kaupattavien pelaajien järjestys on siis loogisesti Glenn(ulkki, myytävissä isolla rahalla), Backström (ulkki, ei tosin ehkä kovin paljoa fyffeä saatavissa), Lee (ulkki, myytävissä), Wikman (ei tulevaisuuden suunnitelmissa junnukassareiden odottaessa jonona takana), Masi Marjamäki (rahallinen etu suuri, ei korvaamaton pelaajatyyppi), Koistinen (jos ottaja Venäjältä ja sopparin mukainen ulkomailla pelaaminen miehelle itselleen sopii).



Lopuista ei saa rahaa, tai ei kannata strategisesti luopua. Korkeintaan Leki kierrätystä muille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös