Tämä on aivan helvetillisen turhauttavaa, että nyt kun peli toimii, jalat liikkuvat ja viidellä viittä vastaan hallitaan otteluita, kuitenkin hävitään nollille pelaajien kokovartalokipsin takia. Muutoksia olisi pitänyt tehdä aikaisemmin.
Tämä on todella turhauttavaa. Harvoin poistun matseista ennen päätössummeria, mutta nyt Ilveksen tila veti niin surulliseksi, että oli pakko lähteä. Kaikesta näkee, että valmennus ja pelaajat yrittävät kaikkensa. Tosissaan he tekevät tota juttua ja siitä ei tarvitse olla huolissaan. Varmasti tuska on siellä vähintään yhtä suuri kuin meillä faneilla.
Olen kuitenkin eri mieltä siitä, että peli toimisi. On se ehdottomasti mennyt eteenpäin ja nykyisellä pelitavalla pelaaminen on jo selkeästi kontrolloidumpaa ja helpompaa. Edelleen kuitenkin vähän ihmettelen sitä, että miksei senttereitä hyödynnetä enemmän? Nyt peliä tehdään kyllä keskustan kautta, mutta lähinnä pakkien toimesta, jotka levittävät peliä laitaan tai sitten kuljettavat itse kiekon ylös. Laitureille ei kuitenkaa saada pelattua kiekkoa riittävästi vauhtiin. Tottakai enemmän kuin alkukaudesta, mutta tossa on vielä tekemistä, jotta päästäisiin kontrolloituna myös alueelle sisään. Pakkien kuskaamista en oikein ymmärrä, koska silloin mun mielestä kärsii kenttätasapaino. Monesti tuo pakkien kuskaaminen riskeeraa liikaa pelaamista, kun kiekonmenetyksen jälkeen vastustaja pääsee hyökkäämään heikommin organisoitua Ilvestä vastaan.
No suurin ongelma on kuitenkin tällä hetkellä maalinteossa, joka oli tänäänkin todella tuskaista. Tämä näkyi varsinkin ylivoimalla, jolla laukausten taso oli heikko. Kaikki rentous puuttuu ja viimeistely on väkinäistä. Osa menee tottakai Pelsujen hyvän alivoimankin piikkiin, mutta kyllähän toi Ilveksen ylivoima on edelleen kauttaaltaan surkeaa. Ensinnäkin kiekon saaminen kontrollissa alueelle oli monesti vaikeaa ja sitten kun yv saatiin pyörimään, olivat vedot heikkoja. Ei saatu tarpeeksi maskia Hovisen eteen, saati sitten Hovista sivuttaisliikkeeseen.
Jos jotain hyvää haetaan niin maalivahdit kyllä pystyvät tekemään sen mikä on tehtävissä. Tänäänkin Wiikman pelasi ihan hyvän matsin.
Aika hiljaikseksi tämä nyt vetää. Jos huomennakin tulee pataan niin sitten usko on viimeistään loppu. Toivottavasti pelaajilla ei usko lopu vaikka se on todella pahasti koetuksella ja huomennakin jaksavat tehdä kovaa duunia oman pelaamisen eteen.