Varsinaista lätkää en ole koskaan pelannut, mutta koulun tennispalloversiossa olin yleensä puolustava pakki, jonka ainoa tehtävä oli poikittaissyötön katkaiseminen tai hyökkääjän pysäyttäminen. Ainoa edes jokseenkin tehokkaaksi huomaamani taktiikka oli rojahtaa jäähän makaamaan ja toivoa parasta. Kaatuminen olikin ainoa asia, jonka ehdin jäällä tehdä ennen kuin peliväline oli jo kaukalon toisessa päässä.
Sählyssä/salibandyssa olen ehkä parhaimmillani maalivahtina. Kouluaikoina kaveri hoiti kuitenkin sen puolen minua paremmin ja itse päädyin puolustajaksi. Puolustamisesta tajusin vain ja ainoastaan sen, että jonkun pitäisi sitäkin tehdä, mutta ainakin pysyin poissa taitavampien tieltä. Myöhemmin veri on vetänyt hyökkääjäksi, mutta huonon taitotason ja peliälyn takia rooli on takatolpalle hiipivä roskamaalitykki. Kikkoja pitää kuitenkin yrittää aina, vaikkei ne juuri onnistuisikaan.
Jalkapallossa aloitin oikeana laitapakkina. Tekniikan karttuessa tuli hinku hyökkäävämpään rooliin, mutta kun nopeus, peliäly, syöttötaito, laukaisukyky ja kestävyys on surkuhupaisaa luokkaa, niin sopivin pelipaikka lienee vaihtopenkin lämmittäjä. Pallonhallinnan osalta olen kuitenkin mielestäni parempi jalkapalloilija kuin salibandyn pelaaja.
Yhteistä kaikkien lajien rooleilleni on ehdottomasti laiskuus ja otteiden pehmeys. Mutta sitä kautta myös reilu peli!