Mainos

Millainen olet pelikentillä?

• 11 201
  • 136

Pelipaikkasi/pelityylisi?

• Äänestäjiä
    487

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Hidas ja ruipelo hyökkääjä joka välillä ärsyttää vastustajaa, mutta ei pakene ensimmäisenä paikalta tilanteen kuumentuessa.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Liukas laituri ehdottomasti. Salibandyssä. Nopeutta käytän hyväksi lajissa kuin lajissa, koska käsistä ei löydä tarpeeksi pehmeyttä.

Olen huomannut myös, että mussa on pientä agitaattorin vikaa. Vedän yleensä tilanteet loppuun asti ja pieni iholla pelaaminen kuuluu repertuaariin.

Viime ystävyysottelussa vastustajan keski-ikäinen maalitykki nosti pallon kesken pelin ja käveli pukukoppiin kommentoiden, että "oletko pelannut muuta kuin jääkiekkoa?" Ha. Vaikka sanaa "itkuraivari" inhoankin, niin tässä tapauksessa sopi hyvin kuvaan.

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Massaa omaavana jätkänä olen yleensä höntsyissä parhaimmillaan jos saa rynniä laidalta maalille ja töniä samalla pari kukkakeppipakkia nurin (lätkä)

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kirjoitellaas nyt tänne jokunen sana.

Oikeastaan koko salibandyurani ajan olin puolustava puolustaja, pelityylini oli kaikkea muuta kuin "herrasmiesmäinen" - maalille ei ollut tulemista ja jos vastustaja sattui vahingossa tai tahallaan huitomaan mailallaan maalivahdin näepille tms. niin muistutus tuli taatusti. Tämän salibandykaukalon todellisen kauhun ura päättyi sitten lopulta polvien hajoamiseen - mistä varmaan kaikki vastustajat olivat enemmän tai vähemmän tyytyväisiä.

vlad.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
jupster kirjoitti:
Olen huomannut myös, että mussa on pientä agitaattorin vikaa. Vedän yleensä tilanteet loppuun asti ja pieni iholla pelaaminen kuuluu repertuaariin.

Viime ystävyysottelussa vastustajan keski-ikäinen maalitykki nosti pallon kesken pelin ja käveli pukukoppiin kommentoiden, että "oletko pelannut muuta kuin jääkiekkoa?" Ha. Vaikka sanaa "itkuraivari" inhoankin, niin tässä tapauksessa sopi hyvin kuvaan.
Vaikutat olevan ihan täysi mulkku.

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Raaka snaipperi joka rankaisee paikan tullen. Pelisilmää myös kuulemma on vaikka muille jakaa ^^

Mun taktiikka lätkässä, futiksessa ja salibandyssa on se, että puolustuksen kautta lähetään hyökkäämään. Pjärkele!

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
"... saattoivat lajin erikoiseen valoon pelaamalla 10-10 tasapelin."

Säbässä I-divarissa aikanaan puolustava hyökkäilijä, spesiaaliteettina tehokkaan alivoimaduon muodostaminen sen toisen taiteilijan kanssa. Olinhan minä toki sitten puolustelijanakin, siistiotteisella ei-sikailevalla linjalla. Kun ei mene omalla vuorolla omiin, voi ihan hyvin syyttää muita joukkueen menestymättömyydestä.

Parhaimmillani olin kuitenkin hengenluojana. Bravuureina mm. ennen pelejä suoritettava "vittuakos siinä uhoatte, me hävitään tääkin peli"-mantra, sekä Mike Folignomaiset totaalisekoamiset ja "maaalimaaalimaaali!"-huudot siloin tällöin syntyneiden osumien kunniaksi. Riihimäellä totesimme alkulämmön syntyvän paljon paremmin pukukoppien saunassa kuin räntäsateessa lenkillä. Eipä sillä, kaiken maailman muitakin huuhailijoita siinä porukassa pelasi.

Viimeksi muokattu:

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Joka paikan höylä. Maskimies vaikka vartta ei liikaa ole. Matti Kaipainen, Jari Levonen, Sami Torkki.. Sinne päin. Ei nopea, ei hidas. Peruspelaaja, jonka voi laittaa alivoimalle, ylivoimalle ja tasakentällisin jäälle. Tehoja sais tulla lisää, mutta kun ei osu, niin ei osu. Ja vielä vaatimatonkin!

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tyypillinen johtaja. Jos vastustaja karkaa yksin läpi, karjaisen, "tänne se kiekko/pallo" ja tilanne on sillä ohi. Ihmettelen miksei pääsarjatasolla käytetä meidän johtajatyyppisten pelaajien ominaisuuksia mainitulla tavalla hyödyksi.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mr.Fox kirjoitti:
Erittäin huono power-forward silloin kun vielä pystyin polveni kanssa pelaamaan. - - - Torju siinä sitten, kun hikinen perse heiluu kymmenen sentin päästä nenästä ja paska haisee kuin sikalassa. Lähemmäs 90 kilon massa varustettuna ratapölkkymäisiin jalkoihin ei tehnyt puolustajien maalinedustan siivousurakkaa yhtään helpommaksi. Melko usein vaadittiin kahta miestä ja vielä useammin sääntöjenvastaisia otteita. Keppiä tuli melko surutta.
vlad kirjoitti:
Oikeastaan koko salibandyurani ajan olin puolustava puolustaja, pelityylini oli kaikkea muuta kuin "herrasmiesmäinen" - maalille ei ollut tulemista ja jos vastustaja sattui vahingossa tai tahallaan huitomaan mailallaan maalivahdin näepille tms. niin muistutus tuli taatusti. Tämän salibandykaukalon todellisen kauhun ura päättyi sitten lopulta polvien hajoamiseen - mistä varmaan kaikki vastustajat olivat enemmän tai vähemmän tyytyväisiä.
Tiedä sitten kumman onni se on enemmän, että meidän molempien saba-urat ovat ilmeisesti päättyneet polvivaivoihin. Maalivahteja en tosin näpeille napauttanut (en edes vahingossa), mutta kaikki muut pikkusikailut nimenomaan hyökkäyspään maalinedustalla oli kyllä hallussa. Jos vastassani olisi ollut sellainen pakki, jollainen kirjoitit olleesi, niin hyvin todennäköisesti ainakin toinen meistä (luultavasti molemmat) olisi päässyt aikaiseen suihkuun...

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Silloin joskus vuonna nolla ja jotain maalilla. Nopeat refleksit ja muuten melkoista imuriosastoa.

MOHJMTS

Jäsen
Salibandyssä joka paikkaa tulee pelattua. Pelisilmä ja syötöt ovat varmaan paras osa-alue, ranteeltakin kyllä lähtee suht hyvin. Nykyään vain kunto päässyt laskemaan niin huonoksi että olen joko alin pakki tai ylin hyökkääjä...

Jämerä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Oranje
Jalkapallossa kovaotteinen puolustava puolustaja. Kun ei tuota nopeutta ole liikaa suotu, niin pitää välillä käyttää sääntöjen vastaisia keinoja vastustajien liukkaiden hyökkääjien pysäyttämiseksi. Kortti tosin on heilunut viimeksi niinkin myöhään kuin joskus elokuun lopussa. Nopeutta pyrin paikkaamaan sijoittumisella.

Jääkiekossa tai oikeammin höntsyssä meikä on enemmän sellainen Jesse Niinimäki-tyylinen taiteilija. Kavereita on ihan kiva pyörittää ja joskus tulee jaettua namupasseja (ainakin omasta mielestä), mutta puolustaminen ei pahemmin kiinnosta. Nopeuttakaan ei luistimet jalassa kovin paljoa ole, tosin paremmassa jamassa luistelunopeuteni on kuin juoksunopeuteni. Ehkä siihen on vaikuttanut se, että luistelua on tullut harjoitettua jo ihan muutaman vuoden iästä saakka.

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Sählyssä olen joko tsekkityylinen laituri, joka ei vahingossakaan lauo tai vaihtoehtoisesti hyökkäävä puolustaja, joka ei vahingossakaan lauo. Tällä kaudella 16 peliä, 18 vetoa. 2+9 taisi olla saldot, valtaosa kaudesta pakkia pelaten. Kaksinkamppailuja voitan jos jaksan, yleensä en. Kyllä ne muut pallon mulle pelaa, ja jos ei niin olen kentän turhin jätkä. Pallon saatuani menetän sen yllättävän nopeasti, usein ja tehokkaasti. Peli on onnistunut, jos pääsen putkittamaan jonkun, mieluiten täysin tarpeettomassa paikassa pallon seuraavalle menettäen. Voitto tai tappio, aivan sama kunhan putket on laitettu.

Jalkapallossa pelataan pakkia tai puolustavaa keskikenttää, joka ei vahingossakaan lauo. Peli on onnistunut, jos pääsen putkittamaan jonkun. Edelleen mieluusti täysin turhassa paikassa. Pääpallon olen voittanut varmaan viime vuosituhannella.

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lähinnä tuo rooli on ollut rottomainen ja likaisen työn tekijä joka on voitu heittää kovan paikan tullen jäälle sekoittamaan vastustajan pasmat.
En siis mikään taiteilija mutta omalla panoksella tuon tilaa muille "paremmille" pelaajille.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mr.Fox kirjoitti:
Jos vastassani olisi ollut sellainen pakki, jollainen kirjoitit olleesi, niin hyvin todennäköisesti ainakin toinen meistä (luultavasti molemmat) olisi päässyt aikaiseen suihkuun...

Molemmat tai ainakin minä olisin lentänyt suihkuun - sitä tuli tehtyä useammankin kerran kun eivät perkeleet uskoneet ettei sen maalivahdin päälle hypitä ja pompita, eikä siihen maalinedustalle ollut muutoinkaan asiaa kun minä siinä mailani kanssa heiluin.

vlad.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Erästä (sittemmin maajoukkueenkin ruorissa ollutta) juniorivuosina minua valmentanutta miestä siteeraten: "Maple Leaf! Hyvä tekniikka ja pelisilmässä älyä, vahvat jalat, mutta ei ota peliä riittävän vakavasti, ja ylävartalon voima puuttuu!" - Kommentti oli suunnattu noin 15-vuotiaalle minulle, ja oli varmasti oikea. Siksipä olen viime vuosina keskittynyt kehittämään ylävartalon massaa, eritoten vyötärön kohdalta, koska se on tasapaks... anteeksi, tasapainoisen suorituksen kannalta suorastaan olennaista.

Nykyään olen pelaajana rakentava, pääsääntöisesti puolustava, mutta heti tilanteen niin salliessa (eli jos tulkitsen tilanteen eli vastustajan pelaajien asemoinnin sellaiseksi, joko oikein tai väärin) aktiivinen hyökkääjä. (Kertooko ketjun avauskysymys jotain vastaajistaan ihmisinä?)

Hulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joku muu, mikä

Periksiantamaton koohottaja: virtaa kuin Hagmanilla, kädet kuin törmäsellä, toisinaan koivumaisia oivalluksia. Ja vihollisten tila jää minimiin.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Liukas laituri ehdottomasti ja maalintekijä.Sillä tavalla homma toimii parhaiten ,koska meidän jengissä on sisäistetty se ,että tuo #77 on hyökkäävä hyökkääjä.
Jos nyt täytyy statseja laittaa niin 5 peliä ja 8+6.On jäänyt mun osalta pelit vähän vähälle tällä kaudella(joukkue pelannut 16 peliä).

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
#77 kirjoitti:
Jos nyt täytyy statseja laittaa niin
no ei tossa alustuksessa kyllä kysytty...

Namupasseja ja perstaklauksia jakeleva puolustava puolustaja olin jossain laudatur-opiston sählysarjoissa.

Fudistouhuissa olin namupasseja jakeleva oikea laita, midfielder/forward.

Lätkää en ole pelannut kuin väkipakolla koulussa, sillä vapaa-ajat vedeltiin fudista kesät talvet, nurtsilla, hiekalla, kivellä, jäällä ja pallolla.

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Olen aika sekopäinen kentällä. Kolmoskentän laituri tai vasen pakki, joka liikkuu joka paikassa liian lujaa väärään aikaan.
Auon päätäni ja hakkaan nivusille. Haastan riitaa ja otan aina turpiini.
Jos teen maalin niin se on aivan varmasti ihan helvetin ruma ja ihan maalinedestä ja veskan hallusta. Peliä en oikeen osaa tehdä, sillä en oikein jaksa sillä kiekolla tehdä mitään fiksua. Jäähyllä istun enemmän kuin käyn jäällä.

Haen ihan helvetinmoisia niittejä koko ajan, ja osunkin. Mutta usein lopputuloksena on se, että mua itseäni sattuu ihan saatanasti ja makaan selälläni milloin aivot tärähtäneen, milloin olkapää sijoiltaan.

Moni on kysynyt kaivataanko kaltaisiani jääkiekonpelaajia, mutta ainakin mulla on hauskaa, joten imekää munaa ja olkaa hereillä kun mua vastaan pelaatte.

Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Mitenkäs juuri teillä, jotka olette kovaotteisempia ja pelailette puulaakia, kun tulee tällainen yhteenotto, niin onko tullut vastaan tapauksia jotka ovat valmiita jatkamaan mähinää vielä kentän ulkopuolellakin?

Itselläni on tullut vastaan ainoastaan näitä herrasmiespelaajia, joiden kanssa on ollut kovaa kähinää kentällä, mutta sen ulkopuolella haasteltu ihan hyvässä hengessä. Itse pyrin jättämään nuo torat taakseni pelin tauottua, kun tapanani on muuttua lähes eri ihmiseksi kentällä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy