Millä autolla jatkoaikalainen ajaa?

  • 26 140
  • 306

Millä autolla jatkoaikalainen ajaa?

  • Audi

    Ääniä: 33 4,0%
  • BMW

    Ääniä: 46 5,6%
  • Citroen

    Ääniä: 25 3,0%
  • Fiat

    Ääniä: 25 3,0%
  • Ford

    Ääniä: 71 8,7%
  • Honda

    Ääniä: 23 2,8%
  • Lada

    Ääniä: 6 0,7%
  • Mazda

    Ääniä: 29 3,5%
  • Mercedes-Benz

    Ääniä: 32 3,9%
  • Mitsubishi

    Ääniä: 11 1,3%
  • Nissan

    Ääniä: 43 5,2%
  • Opel

    Ääniä: 82 10,0%
  • Peugeot

    Ääniä: 45 5,5%
  • Renault

    Ääniä: 36 4,4%
  • Saab

    Ääniä: 18 2,2%
  • Skoda

    Ääniä: 16 2,0%
  • Toyota

    Ääniä: 68 8,3%
  • Volkswagen

    Ääniä: 78 9,5%
  • Volvo

    Ääniä: 60 7,3%
  • Joku amerikkalainen

    Ääniä: 27 3,3%
  • Joku korealainen

    Ääniä: 3 0,4%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 44 5,4%

  • Äänestäjiä
    820

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Ford Escort vm. -90. Peruskärry, jonka sain mummolta lainaan ainakin kesän ajaksi. Kelpaa hyvin meikäläiselle, vaikka tehoja ei älyttömästi olekaan.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Sledge Hammer!
Chrysler Neon 2.0 vm. 1999. 68000 km lasissa ja hyvin kehrää.
Mulla oli samanlainen ja vaikutti todella hyvältä peliltä. Vuosimalli oli minullakin 99 ja noin 80 000 km tuli ajeltua ilman ongelmia.

Tällä hetkellä körötellään Honda CRV:llä, n. 7 000 km ajettu.
 
Viestin lähetti Dante
Saakohan tähän jotain lastua?

Varmaan saa, mutta ei siitä juuri mitään hyötyä ole. Chippaus toimii turboissa, mutta vapaaastihengitävissä pelkkä lastun vaihto ei juurikaan tehoa lisää.
 

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Kuulun näköjään enemmistöön

eli alla Obelixi, mulla vm-98 Vectra 2,0 DTi ajettuna 150 000.
Enää en oikeestaan dieseliä tarttis, eli jos joku haluaa ostaa pois niin siitä vaan...

Hyvin on toiminut. Turbon letku puhkes kerran ja vei tehot, mutta muuten.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nissan/Datsun Cherry vuosimallia -82. Hyvä peli, ei mene hajalle sitten millään... ;)

EDIT. Täällä ulkomailla olen ajellut kahdella autolla (maasturilla) ja ne ovat Toyota Land Cruiser ja joku Isuzun pikappi maasturi. Molemmat ovat aivan uusia. Kohta pääsen ajelemaan uudella amerikkalaisella Dodge Durangolla joka on myös maasturi!
 
Viimeksi muokattu:

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ford Escortilla ajetaan, mutta vain niin kauan kun saan Saabin läpi rekisteröintikatsastuksesta, eli toivottavasti ensi viikolla vaihtuisi.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hondurasia on tullut kannatettua siitä asti kun kortin sain. Autoni on vanha, mutta teinirassien aatelia vielä monta vuotta.
Ja pesee tehoissakin "ykspistekutoset" Passatit mennen tullen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti scholl
millainen auto toi on?

Laiskan miehen pikkuauto, jossa on laatu kohdallaan. Yhtä hiljainen kuin BMW:n isoveljensä. Moottori on pikkudieselien luxusta, joka on käytössä myös uudessa 300-sarjassa. Vaihtamisen tarve on olematon, automaatti toimii lähes huomaamatta ja madalletun alustan ansiosta auto pysyy tiessä mutkaisillakin teillä kuin liimattuna. Ohjaus on tarkka ja vanhan kolmossarjan ongelmasta, eli ohjauksen vetelystä valtateillä ei ole enää tietoakaan. Parasta autosssa moottori. Huonointa takatilat, jossa pitkillä kavereilla polvet ottaa selkänojaan kiinni.
 
Itse kävin koeajolla uudella 320i:llä. Oikeastaan jäin kaipaamaan vain kuutoskoneen murinaa, vaikka kyllähän tuokin kohtuullisesti liikkui. Erittäin laadukkaan ja viimeistellyn oloinen auto, kuten odottaa sopii. Touringia voisi jopa harkita, kunhan sellainen kauppaan saapuu.

Dieselit ja automaatit jätän keski-ikäisille läskimahoille.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Nännimäinen
Itse kävin koeajolla uudella 320i:llä. Oikeastaan jäin kaipaamaan vain kuutoskoneen murinaa, vaikka kyllähän tuokin kohtuullisesti liikkui. Erittäin laadukkaan ja viimeistellyn oloinen auto, kuten odottaa sopii. Touringia voisi jopa harkita, kunhan sellainen kauppaan saapuu.

Dieselit ja automaatit jätän keski-ikäisille läskimahoille.

Kokonaisuutta ajatellen melko hauska kirjoitus. Ilmeisesti konservatiivisten ihmisten on vaikea käsittää nykyistä diesel-tekniikan kehitystä bensa-autoihin verratuna. Suosittelen kuitenkin testaamaan esimerkiksi sitä 320 dieseliä vaikka ilman sitä automaattia. Takaan ettei 320i käy enää edes mielessäsi, jos ei sitten dieselvero tai auton korkeampi hinta asetu esteeksi.
 
Viestin lähetti Ohmi
Kokonaisuutta ajatellen melko hauska kirjoitus.

Loppuun piti laittaa jotakin hauskaa...

Pidempää kokemusta dieseleistä ei ole, mutta toki muutamalla koeajolla on käyty. Tiedän, että nykydieselit ovat hulppeita laitteita ja sitä vääntöähän niistä löytyy. Ohituksissa ei pienempää pykälää tarvitse hakea.

Mutta.

Dieselmoottorin ääni on ruma. En pääse nauttimaan 6500 kierrosta minuutissa ärjyvän moottorin soundeista tai tehopiikistä kiekkamittarin punaista sektoria lähestyttäessä. Helppoa ja tehokasta, mutta ei lainkaan urheilullista. Siis minun mielestäni. Makuasioitahan nämä. Ehkäpä minäkin sitten vähän isompana...
 

tony

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Southampton, Deutsches Afrika Korps
Itse ajan 730dA Bimmerillä ja dieselnakutus on kyllä kaukana. Suora kutonen hyrrää komeasti, varsinkin kun on lämmin. Kylmänä kuuluu kieltämättä vähän aikaa sellainen pienimuotoinen nakutus. Steptronic laatikko pelaa myös koneen kanssa kuin unelma.
Ohmin kanssa samaa mieltä dieseleistä muutenkin. Vääntö ja teho on mahtava ja ajonautinnon voittamiseen tarvitaan bensapelistä todella isoa konetta, isoilla tehoilla.Eli pienempikin kuin kolmen litran dieseli kepittää mielestäni kaikki t-sportit, e-typet ym kirjainyhdistelmät ainakin ajomukavuudessa ja ohitustilanteissa, ei tietystikään virallisessa 0-100km/h.

120dA on muuten helvetin hyvä ajettava. Onnittelut hankinnasta, Ohmi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti tony
.Eli pienempikin kuin kolmen litran dieseli kepittää mielestäni kaikki t-sportit, e-typet ym kirjainyhdistelmät ainakin ajomukavuudessa ja ohitustilanteissa, ei tietystikään virallisessa 0-100km/h

Aivan totta - itselläni on alla ensimmäinen dieseli eli Audi A4 2,5 tdi avant. Ai että mä nautin.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Viestin lähetti Bluesbrother
Citikka on alla. C2 VTS mittarissa nyt noin 2700km. Auto jo kolmas Ckakkonen vuoden sisällä. Tyytyväinen olen kaikin puolin. Pieni mutta PiBBurinen.

Kolmas...WTF?!?
 

The Analyser

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toverit.
Viestin lähetti tony
Itse ajan 730dA Bimmerillä ja dieselnakutus on kyllä kaukana. Suora kutonen hyrrää komeasti, varsinkin kun on lämmin. Kylmänä kuuluu kieltämättä vähän aikaa sellainen pienimuotoinen nakutus. Steptronic laatikko pelaa myös koneen kanssa kuin unelma.
Ohmin kanssa samaa mieltä dieseleistä muutenkin. Vääntö ja teho on mahtava ja ajonautinnon voittamiseen tarvitaan bensapelistä todella isoa konetta, isoilla tehoilla.Eli pienempikin kuin kolmen litran dieseli kepittää mielestäni kaikki t-sportit, e-typet ym kirjainyhdistelmät ainakin ajomukavuudessa ja ohitustilanteissa, ei tietystikään virallisessa 0-100km/h.

120dA on muuten helvetin hyvä ajettava. Onnittelut hankinnasta, Ohmi.

Itse asiassa taitaa tuo uusi A6 audi, jota (isoisän autona) tuli 3.0TDI- koneella käytyä käskemässä, jättää ne monet myös 0-100 km/h. 7.3s automaattina. On muuten vakio A6-ssa jäykempi alusta kuin omassa 95-mallisessa 9000 Aero Saabissani. Jämäkkä kuin mikä. (Tosin taitaa raideleveys etc. mitat olla myös aika eri luokkaa, A6 on lähes edellisen A8:n kokoinen) Saab sentään jättää tuon saksan hyökkäysvaunun joka nopeudessa. Kohta laitetaan isompaa Holsetia ja odotetaan 320hp/500Nm. Ei se nytkään "vain" lastutettuna ihan laiska ole :)
 
Viestin lähetti Red Devil
Kolmas...WTF?!?

No kun sitä teki mieli vaihtaa 1,4 VTR malli tehokkaampaan noin 9kk ikäisenä.
Sitten tehokkaampi lähti lapasesta ja lunastukseen. Sittemmin sain uudemman tilalle. Siis kolmas kaara menossa.

P.S olen aika hyvää pataa autokauppiaan kanssa.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Wilzu
Vallitsevien olosuhteiden vuoksi en autoa omista. Isi-liisingillä, julkisilla kulkuneuvoilla ja fillarilla pärjää hyvin. Autona aina tarpeen tullen metallinmusta Toyota Corolla -03.

Olosuhteet ovat vuodessa ehtineet muuttua sen verran, että auto piti ostaa. On tullut menoja ja töitä, yleensäkin kaikkea mikä vaatii yhä enemmän liikuskelua paikasta a paikkaan b, joskus paikan c kautta.

Vanhempien opettamana kallistuin myös Toyotaan, vaikkakin vähän sattumalta. Ikäisekseen nähden hyväkuntoinen Toyota Carina 1,6 XLi vm. -90 saapui pihaan. Vähän laittoahan tuo vaatii, mutta ehta ajopeli siitä vielä tulee.
 

scholl

Jäsen
Chrysler Sebring 2,7 V6 Limited Cabrio Autostick.
Onpas kamalan hankala nimi, mutta mukava auto näillä kesähelteillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös