Millä autolla jatkoaikalainen ajaa?

  • 26 561
  • 305

Millä autolla jatkoaikalainen ajaa?

  • Audi

    Ääniä: 33 4,0%
  • BMW

    Ääniä: 46 5,6%
  • Citroen

    Ääniä: 25 3,0%
  • Fiat

    Ääniä: 25 3,0%
  • Ford

    Ääniä: 71 8,7%
  • Honda

    Ääniä: 23 2,8%
  • Lada

    Ääniä: 6 0,7%
  • Mazda

    Ääniä: 29 3,5%
  • Mercedes-Benz

    Ääniä: 32 3,9%
  • Mitsubishi

    Ääniä: 11 1,3%
  • Nissan

    Ääniä: 43 5,2%
  • Opel

    Ääniä: 82 10,0%
  • Peugeot

    Ääniä: 45 5,5%
  • Renault

    Ääniä: 36 4,4%
  • Saab

    Ääniä: 18 2,2%
  • Skoda

    Ääniä: 16 2,0%
  • Toyota

    Ääniä: 68 8,3%
  • Volkswagen

    Ääniä: 78 9,5%
  • Volvo

    Ääniä: 60 7,3%
  • Joku amerikkalainen

    Ääniä: 27 3,3%
  • Joku korealainen

    Ääniä: 3 0,4%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 44 5,4%

  • Äänestäjiä
    820

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Olenkohan tähän ketjuun jo vastannut? No menköön...

Alfa Romeo 156 2.0 TS
Ajettu tällä lämminverisellä italiaanolla on 82 000 km.
 

asloser

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, 7 Ringettes, Kurra, JoKP 88-89
Itsellä on Peugeot 406 2.0 farmari vm.2003, vaimolla Renault Scenic 2.0 vm.1999. Niinpä minusta tämä komentti oli kokolailla hauska:

Viestin lähetti Niisku
Peugeot 406 hdi farmari vm.2002.
Ihan hyvä peli, ollut uudesta asti meillä kakkosautona.
Pieniruokanen, kestävä ja näppärä.

Dieseli on varmasti pieniruokainen, ja kai niitä 406-mallisia on kestäviä/laadukkaitakin yksilöitä (omani ei ole), mutta että Näppärä? 406 on mielestäni mukava auto ajaa moottori - ja maantiellä, mutta näppärän auton siitä saa vain käyttämällä rälläkkää ja leikaamaalla puoli metriä keulasta ja perästä pois. Lotja mikä lotja. Kaupungille ahtaisiin paikkoihin lähden paljon mielummin vaimon autolla...
 
Viimeksi muokattu:

Jokke

Jäsen
Viestin lähetti Ohmi
Vastataan nyt sitten tähänkin ihan ajankuluksi - liian monta välipäivää :(

Itselläni on menossa jo toinen Volvo S40 T4:n. Itseasiassa, vaihtoehdot ovat melko vähissä, jos hakee tilavaa neliovista sport-autoa, jonka hinta varusteineen pitäisi jäädä alle 42 000,- €.

Öö sport-auto? T4?

Itsellä oli joskus T4, enkä sitä sanoisi kyllä sport-autoksi. Kyllähän se tehdas lupailee "kovia" kiihtyvyyksiä, mutta missään testeissä ei vielä ole niihin lukemiin päästy.

Niin ja sportti-autot on sitten erikseen, eikä tässä ketjussa ole vissiin yhtään vielä mainittu. :)

Ei millään pahalla, kunhan kerroin omat kokemukseni.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Jokke
Öö sport-auto? T4?

Itsellä oli joskus T4, enkä sitä sanoisi kyllä sport-autoksi. Kyllähän se tehdas lupailee "kovia" kiihtyvyyksiä, mutta missään testeissä ei vielä ole niihin lukemiin päästy.

Niin ja sportti-autot on sitten erikseen, eikä tässä ketjussa ole vissiin yhtään vielä mainittu. :)

Ei millään pahalla, kunhan kerroin omat kokemukseni.

Niin kyseessä oli siis eri ominaisuuksien kokonaisuus. 0-100 km-/h 7.8 sekunnissa tiputtaa aika monta nipponin poikien Sport-autoina mainostamaa pikku riisikuppia(honda, toytota, etc.) ja Volvossa on kuitenkin neljä ovea ja kohtalaiset tilat viidelle hengelle alle 42000 €:lla.

Mutta siinä olet todallakin oikeassa, ettei näistä nyt mitään urheiluautoja saa vielä tekemälläkään, kun viisikymppiset sedät painaa dieselibemareilla/mersuilla ohi niin liikennevaloissa kuin maantielläkin. Valitettavasti nuo todelliset urheiluautot kuitenkin ovat hieman eri hintaluokassa...

T: Onnellinen BMW:n omistaja
 

mamba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tylsällä miehellä tylsä auto:

Toyota Corolla 1.4 5D vm.2002, väri hopea.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Ohmi
Niin kyseessä oli siis eri ominaisuuksien kokonaisuus. 0-100 km-/h 7.8 sekunnissa tiputtaa aika monta nipponin poikien Sport-autoina mainostamaa pikku riisikuppia(honda, toytota, etc.) ja Volvossa on kuitenkin neljä ovea ja kohtalaiset tilat viidelle hengelle alle 42000 €:lla.

Mutta siinä olet todallakin oikeassa, ettei näistä nyt mitään urheiluautoja saa vielä tekemälläkään, kun viisikymppiset sedät painaa dieselibemareilla/mersuilla ohi niin liikennevaloissa kuin maantielläkin. Valitettavasti nuo todelliset urheiluautot kuitenkin ovat hieman eri hintaluokassa...

T: Onnellinen BMW:n omistaja
Kehunet myös tiloja suhteutettuna auton muihin ominaisuuksiin, eikö? Henkilöautoksi S40:ssä on nimittäin aivan järkyttävän pienet tilat. Viittä aikuista en ottaisi kyytiin 20 km pidemmälle matkalle aivan helposti tai en haluaisi ainakaan istua takapenkillä...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ainakin juuri poistuneen korimallin S40 on sisätiloiltaan pienen perheauton luokkaa. Samalla puolelle ei voisi kuvitella eteen 180 cm aikuista ja taakse turvaistuinta. Se kun vaan ei mahdu.
Toki tämä myynnissä ollut Classic-malli tarjosi miellyttävää ulkonäköä ja mainota varustelutasoa, mutta perheellisenä joutui hylkäämään S/V40 malliston.

Lieneekö uudessa mallissa yhtään tilavampaa?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti sampio
Kehunet myös tiloja suhteutettuna auton muihin ominaisuuksiin, eikö? Henkilöautoksi S40:ssä on nimittäin aivan järkyttävän pienet tilat. Viittä aikuista en ottaisi kyytiin 20 km pidemmälle matkalle aivan helposti tai en haluaisi ainakaan istua takapenkillä...

Juurikin näin. Yritin kehua T4:n suorituskykyä suhteutettuna tiloihin, käytännöllisyyteen(4-ovea+takahutlaari) ja hintaan, mutta olen sen tehnyt ilmeisen väärin, kun jokaiseen kohtaan on puututtu tähän mennessä erikseen. Pelkästään samalta automerkiltä löytyy sitten tietenkin esim. T6 johon viisi karvaista miestä mahtuu jo paremmin, suorituskyky jopa muistaakseni paranee, mutta kun tuo hinta alkaa sitten jo nousta. En tiedä onko muilla samoja ongelmia kuin minulla, mutta itselläni auton hinnan nousu 10 000 €:n portaissa pistää miettimään onko se tuon hinnan väärtti.

Omalla kohdallani auton valinta on kuitenkin mennyt siten, että a)autossa pitää olla tarpeeksi tehoa eli suorituskykyä b) autossa pitää tarpeeksi tilaa c) autossa pitää olla 4-5 ovea käytännöllisyyssyistä d) auton ulkomuodon on viehätettävä silmää e) viimeisen hankinnan jälkeen kritteriksi on myös noussut äänettömyys f) auton hinta pysyy käteiskaupan rajoissa.
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
VW Kleinbuss vm 1974 on osaomistuksessa ja viikonloppuisin ajossa, mutta Mitsubishi Colt vm 1990 on käytössä arkisin. Hassu juttu on se, että molemmat syövät bensaa lähes yhtä paljon ja kulkevatkin melkein yhtä hitaasti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Ohmi
Juurikin näin. Yritin kehua T4:n suorituskykyä suhteutettuna tiloihin, käytännöllisyyteen(4-ovea+takahutlaari) ja hintaan, mutta olen sen tehnyt ilmeisen väärin, kun jokaiseen kohtaan on puututtu tähän mennessä erikseen.
Niinpä. Mutta minkäs sille mahtaa, kun yksinkertaisia ollaan.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Pösön 205 vuosimallia 1995. Mukava pikkuauto joka ei ole pettänyt kertaakaan. Aina lähtee helposti käyntiin eikä vie paljoa bensaa.
 

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomenna Autoni eli vuoden 1998 Mondeo vaihtuu 2004 Mondeoon. Viikonloppu pelastettu.
 

Oliwa33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames, TPS, Jokipojat, Oliwa#33,
Fiat 600 vuosimallia tosvanha. Aivan uskomatoman kaunis menopeli vaikka ei vauhsilla hurmaakkaan!
 
Peugeot 306:n onnellinen omistaja olen ollut nyt jonkin aikaa, vuosimalli on -95.
Ei mitään valittamista todellakaan, mutta hyviä puolia löytyy toki, mm. ei syö paljon bensaa ja ruostetta saa tästä autosta etsiä suurennuslasilla.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ennen tuli ajettua Saabilla, mutta nykyisin alla on Peugeot 307 -04. Mukava peli, eikä tule kesälläkään kuuma, kun ilmastointi jauhaa.
 

The Analyser

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Toverit.
Saab 9000 Aero. Lastutettu 265 hk, kulutus sekalaisessa ajossa 9,5l/100km. Monessako autossa on sama teho/kulutussuhde? Ehkä uusissa dieseleissä. Aika hiljasta taitaa muuten olla.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Peugeot 205 vm. 1988. Still going strong.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Mazda 323:lla sitä kaasutellaan tällä hetkellä. Ihan pätevä kärry vieläkin, kun ottaa huomioon vehkeen korkean iän. Ensimmäiseksi autoksi tuo on ihan hyvä. Katsastuksestakin meni läpi helposti.
 

Jugorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, HC Sparta Praha, NY Rangers
Ei vielä millään. Ensi syksynä isukin Opel Astralla "pitäisi" ruveta ajelemaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös