Millä autolla jatkoaikalainen ajaa?

  • 26 290
  • 306

Millä autolla jatkoaikalainen ajaa?

  • Audi

    Ääniä: 33 4,0%
  • BMW

    Ääniä: 46 5,6%
  • Citroen

    Ääniä: 25 3,0%
  • Fiat

    Ääniä: 25 3,0%
  • Ford

    Ääniä: 71 8,7%
  • Honda

    Ääniä: 23 2,8%
  • Lada

    Ääniä: 6 0,7%
  • Mazda

    Ääniä: 29 3,5%
  • Mercedes-Benz

    Ääniä: 32 3,9%
  • Mitsubishi

    Ääniä: 11 1,3%
  • Nissan

    Ääniä: 43 5,2%
  • Opel

    Ääniä: 82 10,0%
  • Peugeot

    Ääniä: 45 5,5%
  • Renault

    Ääniä: 36 4,4%
  • Saab

    Ääniä: 18 2,2%
  • Skoda

    Ääniä: 16 2,0%
  • Toyota

    Ääniä: 68 8,3%
  • Volkswagen

    Ääniä: 78 9,5%
  • Volvo

    Ääniä: 60 7,3%
  • Joku amerikkalainen

    Ääniä: 27 3,3%
  • Joku korealainen

    Ääniä: 3 0,4%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 44 5,4%

  • Äänestäjiä
    820

Robinson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Jukurit, Viking Stavanger, Oilers
Skodalla tulee nykyään ajeltua. 1,8l Octavia vm. 2003. Erittäin hyvä auto, tyytyväinen olen ollut ja entinen Peugeot kalpenee kyllä Octavian rinnalla. Mielessä on kuitenkin käynyt Skodan Superb-malli. Jospa sitten ensi vuonna vaihtuisi, kun alkaa tuota ikää jo autolla olla?
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Tällä hetkellä ajelen Volkswagen Caddylla, 2.0 SDi, vm. -05. Tilava auto, koirat sopii hyvin autoon, joka olikin tärkein kriteeri autoa valittaessa.

Omistuksessani on myös Seat Cordoba 1.6, vm. -00, joka on kyllä tällä hetkellä myynnissä. Perheeseen kun ei tarvita kahta näin uutta autoa.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Edesmenneen isoisäni Audi 200 quattro vm -91. Mittarissa 139.000 kilometriä! Vanha mutta loistokuntoinen. Täysin ruosteeton ja hieno.

Auto varmaan toimii vielä silloinkin kun nykyinen omistaja itse kasvaa jo koiranputkea.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Edesmennen isoisäni Toyota Corolla 1.3 DX vm -85. Mittarissa 138000 km! Vanha, mutta loistokuntoinen. Melkein täysin ruosteeton, äärettömän näppärä. Tähän asti vaihdettu on vain normaaleja kuluvia/vaihdettavia osia, kuten ilmanputsari, bensansuodatin, lamput, jne. Vähän extreme-hakuisempi vaihdon kohde on takavalojen johdot, kupuun oli kertynyt vettä => käyttökelvottomaksi ruostuminen.

Jos toimii minun kuolemaani saakka, en elä vanhaksi.
 

Haoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, pipi
Omana autona on Volvo 340GL -87, joka on kyllä osoittautunut helvetin huonoksi ostokseksi.

Kesään asti olen onneksi saannut käyttöön VW Golf TDi -98.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Viestin lähetti Haoki
Kesään asti olen onneksi saannut käyttöön VW Golf TDi -98.

Nämä ovat kyllä viereenkirjoittaneen jatkoaikalaisen unelma-autoja. Jostain syystä olen näihin todella tykästynyt. Osasyy on tietenkin siinä, että vanhemmillani on tuollainen, tosin muutaman vuoden vanhempi.

Kerran olin jo ihan hilkulla ostaa 1,9 TDi Golfin vuodelta -96 (tai -97, en enää muista). Sellainen sopivan pienikokoinen, olin kyllä täysillä jo tekemässä kauppaa, mutta viime hetkellä vain mietin sittenkin rahankäyttöni niin, että tämä ohitettiin.

Olen Toyotallanikin pärjännyt, ei siitä jäänyt mitään traumoja sen kummemmin.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensi viikolla pitäisi mennä tekemään kauppoja seuraavanlaisesta autosta :

Hintaa 24.900 + tkulut
1.9 tdi rs 96kw
310n / 1700rpm

Vakiona mm :

Abs/msr
Ajotietokone
Luistonesto
Turvatyynyt
Alut kesä- talvirenkaissa
Ilmastointi
Sähköikkunat -peilit
Vakionopeudensäädin
Helmiäisväri

Tähän enään esp ja auto on ainakin meikäläiselle aika riittävästi varusteltu.

Kyseessä on tietenkin Skoda Fabia 1.9 tdi rs -05.

Ajoa alkaa tulla lähes 30tkm vuoteen ja dieseliin on vaihdettava eikä mikään muu kuin tdi tule kyseeseen. Käytännössä vw halvemmilla varaosilla ja huolloilla.

Ja kyllä, skodaan vaihtaminen oli kynnys mutta nimestä viis sillä hinta-laatusuhde ratkaisee. Sekä skodalta saatava auton iän kestävä ilmainen tiepalvelu euroopassa painoi hieman valinnassa.

Vaihtoon lähtee xsara -98 eikä tule ranskatarta pätkän vertaa ikävä. Pikkuvikoja auto täynnä enkä taida todellakaan olla ainoa viallisen citikan omistaja. Ei enää ikinä ranskalaista autoa.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Ford Sierra 2.0 '85 ja on nätti!

Kortti tulee parin viikon sisällä, mutta ajeltu jo on.

Ajettu: 270 000 km
Kone jo hiukan kutiteltu, teho n. 120 hv

Tulossa:
- ikkunantummennukset
- auton ja puskureiden maalaus mustiksi
- vapaavirtasuodatin
- 2-ulostulo äänenvaimennin
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Vanhalla Audilla sitä tulee ajeltua, kuitenkin ehkä parhaimpia autoja kun on sattunut olemaan. Lisäksi hyvänä puolena näin Tallinnassa asustellessa on se, että ei ole niin paljon pelkäämistä että joku varastaisi. Maantiellä ja pitkällä matkalla todella mukava , kone on 2.3 l ja antaa tarvittaessa mahdollisuuden päästä pois jaloista. Kaupunki ajossa ehkä liian iso ja kömpelö, bensaa kuluu myöskin hieman liikaa kaupunkiolosuhteissa. Että sellaista.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Aanestys sossitty! Millas aanestat kahta autoa???

Perheessa on seka 2005 Jeep Liberty Sport etta 2002 Honda Civic Coupe.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Vaikka minulla ei vielä ajokorttia olekkaan, niin kyllä auto jo löytyy.
Peugeot 205 vm. 90. Ja lisäksi perheessäni on kaksi muuta pösöä. 407 ja Boxer.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Honda Civic Type-R vm. 2003
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Vastaukseni oli tuo joku muu, sillä minä en aja MILLÄÄN autolla !! :-) Ainoa " menopelini " on tuttu ja turvallinen polkupyörä. Olen aina niin persaukinen, että minulla ei varmaan koskaan tule olemaan varaa autoon... Enkä edes oikein autoa haluaisikaan, sillä en autoista perusta. Autot sucks ! Jo pikkutytöstä haaveeni on ollut joskus omistaa moottoripyörä tai EDES mopo tai skootteri. Nähtäväksi jää, toteutuuko haaveeni koskaan... Ehkä ainoastaan sitten, jos jostain voitan ison tukun rahaa... Velkaa EN AIO ottaa, sitä muutenkin persaukisella ihan tarpeeksi...
 

Dr.Mengele

Jäsen
Suosikkijoukkue
PORIN ÄSSÄT, Pasi Peltonen, Pauli Levokari, RuosV
Vastasin joku muu. Minä taitan matkaa lähinnä vuoden -70 sinisellä pappa-tunturilla. Minut voit bongata lähinnä pohjois-porin alueelta.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
VOLVO / FORD

Tällä hetkellä pelinä toimii perus Ford Focus mutta kohta on tulossa Volvo C70 cabrio jota on jo hetki mehusteltu.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Golf 3 1.8 GT, alustasarjalla, tuplaputkella, aluvanteilla, leveillä renkailla, valkoisilla vilkuilla ja muilla ah niin tärkeillä ominaisuuksilla.

Juuri kävin kesärenkaat vaihdattamassa ja tuntuu kuin olisi kone vaihdettu samalla, on se nastat & asfaltti niin ikävä yhdistelmä.

EDIT: Tämä on jo neljäs VW:ni.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Haukat
En omista autoa, mutta tarpeen vaatiessa käyttööni siunaantuu vuoden 1995 VW Golf. Sillä pääsee eteenpäin, mikä riittää minulle mainiosti. Autot vempeleinä eivät kiinnosta oikeastaan pätkääkään, enkä ymmärräkään niistä juuri mitään.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
BMW 523i -96. Ihan kiva ensimmäiseksi autoksi.
Sillointällöin porukoiden Toyota Carina E 2.0 -94 pääsee huristelemaan. Silloin huomaa ja muistaa miten ihanan auton omistaa.

Haaveissa vaikkapa Seat Leon 1.8T 20V. Ehkä parinvuoden päästä, kuka tietää.

Golffin hautasin tuossa autoja ostaessa, kun niiden etuvalot ovat käsittämättömän rumat. Koneessa lähes kolme litraa tilavuutta ja silti tuollaiset lyhdyt, uudemman mallin valoja tosin en sillä silmällä ole katsellut.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Mazda 323 Neo
vm -97

-paze-
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Chrysler Neon 2.0 vm. 1999. 68000 km lasissa ja hyvin kehrää. Hankittu Autokeskuksesta jonka katossa valitettavasti roikkuu Jokereiden pelipaita. Suomenruotsalaisia rahajyskyjä, ehkä?
 

Qwerty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seat Cordoba 1.6, vm -00, ajettu 106 tkm. Gangsterimalli. Musta ja tummennetut takalasit. Tosin olen huono vastaamaan tähän ketjuun, ko pätkäsivät ajokiellon päälle. Se siitä siis.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Opel Vectra 2.2 hb sport, -02 62000km.
Olen ikäni ajanut laiskoilla autoilla ja luulin ostaneeni menopelin. Vitunmarjat! Kone on älyttömän matalaviritteinen (~150hv) ja varsinkin alakierrosten vääntöä kaipaa lisää. Tulipa opittua (taas) kantapään kautta teho/paino-suhteen merkitys. Saakohan tähän jotain lastua? Hyviä puolia alusta, sisätilat ja -äänet. Niin, miksei ulkonäkökin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös