Tuli @El Lude'n minulle esittämästä kysymyksestä mieleen, että yksi kiinnostavuutta laskeva tekijä on joidenkin kirjoittajien kykenemättömyys ymmärtää lukemaansa. Enkä missään nimessä tarkoita tällä eri mieltä olemista. Keskusteluhan olisi todella tylsää, jos sitä kävisi vain sellaiset osapuolet, jotka ovat kaikesta samaa mieltä. Näin nopeasti ajateltuna tulee minulle mieleen nimimerkki @BigRedCat, jonka kanssa olen hyvin usein eri mieltä, eikä keskustelua ole haitannut kyvyttömyys ymmärtää, mistä milloinkin keskustellaan. Eräästä porilaisesta Lukon kannattajasta ei valitettavasti voi sanoa samaa.
Vielä suurempi kiinnostavuutta laskeva tekijä on tapa keskustella niissä ketjuissa, joissa tavataan suuria mielipide-eroja. Tämä on todella sääli juttu, sillä Jatkoaika ei kuitenkaan ole (paitsi feminismi-ketjussa) mikään kupla niin kuin esimerkiksi Punk in Finland. Voi olla, että nämät kaksi asiaa linkittyvät toisiinsa, ja ehkä selitys molempiin on ihmisten asennoituminen ja haluttomuus ymmärtää toisia. Mielipiteitä pitää pyrkiä ymmärtämään vaikka niitä ei hyväksyisikään.
Lopuksi kuitenkin todettakoon, että suurin kaikista on rakkaus. Niin myös Jatkoajan kiinnostavuutta laskevista syistä.
Vielä suurempi kiinnostavuutta laskeva tekijä on tapa keskustella niissä ketjuissa, joissa tavataan suuria mielipide-eroja. Tämä on todella sääli juttu, sillä Jatkoaika ei kuitenkaan ole (paitsi feminismi-ketjussa) mikään kupla niin kuin esimerkiksi Punk in Finland. Voi olla, että nämät kaksi asiaa linkittyvät toisiinsa, ja ehkä selitys molempiin on ihmisten asennoituminen ja haluttomuus ymmärtää toisia. Mielipiteitä pitää pyrkiä ymmärtämään vaikka niitä ei hyväksyisikään.
Lopuksi kuitenkin todettakoon, että suurin kaikista on rakkaus. Niin myös Jatkoajan kiinnostavuutta laskevista syistä.