Mikä sapuska "tökkii"?

  • 19 538
  • 226

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Katsotaanpa mitä tulee mieleen, varmasti jotain unohtuu:

-kesäkeitto: tämän ovat monet maininneet ja en ihmettele. Tulee erittäin masentunut olo, kun kuulee ruokana tarjottavan tuota yökötystä. Pystyy sitä kyllä syömään, mutta herkuttelu on erittäin kaukana siitä hommasta.

-sieniperunakeitto: tämä on jo jotain sellaista mitä en pysty syömään. Hajukin jo karmaisee, maku on sietämätön. Pysyttelen kaukana tuosta myrkystä.

-oliivit, feta (raejuusto).. kreikkalainen keittiö: jotain sanoinkuvaamattoman kauheaa. Oliivit eivät uppoa kuin erittäin pieninä paloina jonkun hyvän seassa, mutta siinäkin maistuvat usein pahalta. Fetaa on onneksi helppo välttää. Miten voi olla parasta, eri italialaista, keittiötä lähellä maailman surkein keittiö eli kreikkalainen? Vastakohtia.

-salami: valitettavan tavallista esimerkiksi pizzoissa. Ei kelpaa ja lisäksi tartuttaa pahan makunsa pizzan pinnalle vaikka sen siivun poistaisikin.

-mämmi: kammotus. Kyseistä moskaa kykenee syömään mikroskooppisen pienen nokareen jos sen hukuttaa sokeriin.

-perunamuussi: tätä pystyy kyllä syömään, mutta kivaa se ei ole. Kyllä menettää maukkainkin pihvi hohtonsa jos lisukkeena tarjotaan tuota mössöä. Todellinen ruokahetken latistaja. Pasta ja riisi hakkaavat sen mennen tullen.

..ja lopuksi maailman pahin ruoka tähän asti maistamistani...

-beans: YÖK! Ensimmäinen minulle tarjottu ateria Englannissa oli beans & toast. Ajattelin sen olevan ihan hyvää ja näyttikin vielä ihan makoisalta. Uuh! En pystynyt syömään. En todellakaan Vaikka miten yritin väkisin tunkea ne kohteliaasti naamaani niin ei. Lisäksi ne beansit pilasivat jo kosketuksellaan paahtoleivätkin syömiskelvottomiksi.

Sain joka päivä puolen vuoden ajan englantilaisen päivällisen ja lounaan. Jos joskus unohdin kokkeja muistuttaa siitä, että minun annoksiin ei sitä myrkkyjen myrkkyä tungeta niin jäin nälkäiseksi. Kaikki mihin beans koskee muuttuu todella pahaksi ruuaksi, jota ei voi todellakaan syödä edes pientä määrää. Vaikka raaputtelisit kaiken kastikkeen ja muiden beansien koskemien ruokien pinnat roskikseen, jää lautaselle silti se lemu ja maku. Siitä ei vain pääse eroon.

Edit. Ja pieni vilkaisu vielä muiden viesteihin toi mieleen lisää inhokkeja: voileipäkakut, maailman yliarvostetuin liha eli lammas jne. Valitettavasti näitä riittää..
 

Pateettinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Viestin lähetti sampio
Eräs tuttuni ei pysty syömään voileipäkakkua millään täytteillä tai missään muodossa, vaikka syö voileipiä ja muuta suolaista muuten aivan normaalisti. Syy tähän on se, että hän oli kerran erehtynyt ottamaan voileipäkakkua täytekakkuna. Makuhermot odottivat makeaa, mutta tavara olikin suolaista lihaa/majoneesia/yms.

Joo, tuo on paha yllätys, kun on tavallaan valmistaunut syömään aivan jotain muun makuista. Pari vuotta sitten Kiinassa luulin ostaneeni suolaisen piiraan, niinpä alkujärkytys oli iso, kun se oli hyvin allöttävän makeaa.

Viestin lähetti pavenro8
Himpan verran täytyy tätä minun voileipäkakkuinhoani selittää. Sehän siinä onkin kumma, että yhdessäkään kakussa, jota olen maistanut, ei ole ollut sellaista ainesosaa, jota en muuten söisi (tomatti kenties poikkeuksena, mutta kyllä sen nyt alas saa), mutta se cocktail siinä on vaan niin kauhean makuista.

Kaveri joskus puhui saaneensa sairaalassa kaiken ruoan soseena. Joku karjalanpaisti tehosekoittimen käsittelyn jälkeen ei välttämättä ollut kauhean kiehtova mössö, eikä perustelu "menee ne mahassa joka tapauksessa sekaisin" kuulostanut kauhean hienolta.

Kai siinä on vähän se juttu kun Frendeissä kun Rachel teki englantilaista jälkiruokaa hieman soveltaen sattuneesta syystä. Hilloa, kermavaahtoa jne. ja sitten sinne naudanlihaa.

Joku taisi tuolla uusavuttomien viestiketjun puolella mainita, että olivat käyttäneet Fazerin sinistä tehdessään ruskeaa kastiketta.
 
Viimeksi muokattu:

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen töissä tuli hyllyjä täyttäessä muutaman inhokki lisää mieleen:

-Kookos, kaikissa muodoissaan, myös pelkkä tuoksu riittää
-Sinihomejuustot
-Kahvi
-Olut
-Sokeroidut aamuaismurot
-Piimä

Joku kertoli juttua voileipäkakusta, että kun oli odottanut makeaa ja olikin ollut suolaista tjsp. Tuli siitä vain mieleen , kun kerran meillä töissä joku uusi työntekijä oli ensimmäistä kertaa paistopisteessä ja paistettavana oli ollut lihiksiä ja omppumunkkeja. Tyttöhän oli reippaasti sokeroinut ne lihikset ja myynyt munkit suolaisina. Kyllä siitä jonkin verran taisi tulla asiakaspalautetta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Nämä tuli mieleen muutamassa minuutissa:

- Kahvi
- Herneet
- Kala missään muodossa
- Kana missään muodossa
- Salaatinlehdet
- Eksoottiset hedelmät
- Kaikki sisälmykset, maksat yms.
- Maksamakkara
- Keitetyt porkkanat
- Joulukinkku
- Pavut
- Oliivit
- Kaikki sienet
- Voileipäkakku
- Sipuli missään muodossa
- Kaali
- Pinaatti
- Lähestulkoon kaikki jouluruoat
- Äyriäiset
- Hernekeitto
- Pannukakku
- Mämmi
- Siskonmakkara
- Kananmunat
- Ravut
- Keitot joissa kasviksia
- Huonosti valmistetut (eläin)pihvit
- Puolukkahillo
- Tofu
- Luumut
- Mustaherukat
- Paprika
- Parsa
- Maustekurkut purkissa eli liemessä
- Fetajuusto
- Piimä
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mämmi on sellainen mistä en pidä yhtään. Sosekeitot on myös sellaisia joihin en ihan ensimmäisenä koske.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tökkiihän aika monet, mainitaan nyt joitain mieleen tulevia:

-kesäkeitto, tämä on se oksetus #1
-pinaattikeitto ja kaikki missä on pinaattia
-useimmat juustot, ei kuitenkaan kaikki
-hernekeitto
-kasvisruoat
-melkein kaikki hapanimelät, siis vittu kyllä mä syön hapanta ja imelää, mutta en yhtä aikaa!
-ravut, simpukat, ym.
-sienet
-paprika
-pavut
-olut

Tommy-paralla on melko rajallinen ruokavalio... olisi hauska myös nähdä tuossa rinnalla lista siitä, mitä Tommy pystyy syömään. :)
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti BigRedBob
Tommy-paralla on melko rajallinen ruokavalio... olisi hauska myös nähdä tuossa rinnalla lista siitä, mitä Tommy pystyy syömään. :)

Itsehän kerjäsit:

- jauhelihaa (nauta että sikanauta)
- pihvit naudasta
- lihasuikaleita
- salami
- pekoni
- kebab

lisukkeiksi:
- peruna
- riisi
- pasta

kasviksista kylmänä:
- kurkku
- tomaatti
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
- Kesäkeitto
- Sieniruoat
- Homejuustot (jos ruoka on homeessa, se on pilalla)
 

tigger

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki hyrylän mugen "a lá carte" mätöt,
(pl. pyttis). erityisesti joka tiistainen
kalalounas oli omiaan parantamaan
varusmiesten mielialoja..... nolla
 

timosusi

Jäsen
Pyrin aina syömään kaikkea ja kaiken, ja yleensä on ihan hyvällä halulla ruoat uponneetkin. Joitain ruokalajeja tyyliin hapankaali tai intin kinkkupasta banaanilla ei nyt välttämättä ilokseen syö, mutta kuitenkin pahimpaan nälkäänsä. Vaan yhdessä eineessä olen kohdannut voittajani:

Borts-keitto

Kahdesti olen yrittänyt tätä punajuurilitkua syödä, mutta molemmilla kerroilla se palasi parissa sekunnissa mahasta takaisin suuhun. Ei kiitos.
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Kyllä tätä listaa lukiessa huomaa meidän suomalaisten elintason. Kehdataan itkeä ja valitta aivan peruselintarvikkeista tehdystä ruoasta. Ainoa mikä minua etoo ja kuvottaa on tuo teidän valittaminen että joku ruoka oksettaa tai tai etoo tai kuvottaa niin että maailma on sekaisin.
En ole suomessa enkä n. 35:ssä maassa kohdannut vielä ruokaa joka olisi oksettanut tai etonut. Kaikkea on voinut syödä, ehkä kaikki ei ole ns. ykkösherkkua mutta syötävää kyllä, varsinkin suomessa ei ole mitää mikä voisi aiheuttaa mitään oksennusreaktiota.
Ainoa mikä jäi osittain ulkomailla syömättä oli raaka naudanmaksa, tosin paistoin sen mediumiksi ja söin suurella ruokahalulla.
Asia ei vaadi kuin oikeaa asennetta ja tutkivaa mieltä, maailmasta löytyy niin paljon nautittavia makuja ja elämyksiä joita ei kannata jättää kokematta lyhyen elämän aikana.
En tietenkään kannata Fear Factory tyylista raakojen torakoiden tai matojen ynnä muiden vastaavien syömistä, vaan oikeaksi ruoaksi tehtyä ainesta.

Tosin itse söin tänään etanoita, tosin kypsiä valkosipulin ja hahenmaksavoilla höystettyjä........nam..... valkkarietanat oli parempia. Pääruoaksi n.9-11 erilaisesti maustettua silliä ja silakkaa, graavilohta kanamunaa jonka päällä jotain kreemiä jonka päällä lohenmätiä, savusilakkaa ja kaiken kruunuksi lohikeittoa joka oli tehty uusista perunoista.....nam.......
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vituttaa tuollaiset moralistit. Ketjun otsikko kysyy, mikä ruoka tökkii. Porukka vastaa ja yhden mielestä se on väärin tökitty. Tsiisös. Ja sitten vielä nillittää elintasosta samassa viestissä, missä pröystäilee eliittimuonillaan.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Suurin osa ruoista on mennyt alas suurella nautinnolla, mutta pinaattikeitosta ja makkaroista, etenkin saksalaisista makkaroista, en voi sanoa pitäväni.
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Viestin lähetti Ossi
Vi Ja sitten vielä nillittää elintasosta samassa viestissä, missä pröystäilee eliittimuonillaan.

Eliittimuonilla????

Silli, silakka, tarjouksessa ollut (5,60 €/kg) lohi, jonka itse suolasi, ei kuulosta kovin elitiiltä, ainoastaa siltä että viittsii nähdä vaivaa jotta perheen sunnuntai lounaalla olisi jotain tavillisesta poikkeavaa perus lihapullien sijaista. Sillit olen itse maustanut ja säilönyt ja kaupasta ostetut tuoreet silakat joiden kilohinta ei tainut olla edes euroa savustin itse.
Etanatkin oli pakaste tavaraa jotka löyti myös samaisesta ELIITTI Prismasta kuten nuo muut tuotteet.

Mielestäni yritin asiallisesti kertoa että mikään kotimainen ruoka ei ole oksennuksen arvoista kuten jotkut tuolla aiemmin väittävät. Kerroin myös että ei kaikki ole minullekkaan ns. ykkösherkkua jota haluaisin joka päivä syödä, kuten nuo etanat. En myöskään himoitse nahkiaisia, mutta niitäkin olen syönyt niin etikkaliemiessä kuin savustettuina, eikä oksettanut yhtään, vaan oli aivan syötävää, tosin en niitä heti huomenna ole menossa ostamaan, nehän voi olla vaika tietämättäni elitiin ruokaa.

On aivan eriasia sitten miettiä mikä on eliitin ruokaa ja mikä ei.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noh, minun korvaani etanat, hanhenmaksavoi ja lohenmäti vain kalskahtavat elitistisiltä sapuskoilta. Pointtini on joka tapauksessa se, että makuasioista voi kiistellä, mutta mielipiteitään on turha pakkosyöttää toiselle, saati sitten julistaa toisen mielipide makuasiassa absoluuttisesti vääräksi. Ja vielä ikävämpää on moralisointi moisen kustannuksella.

Itse pidän monia tässä ketjussa mainittuja ruokia suurena herkkuna, mutten silti tuomitse niitä kirjoittajia siksi, että he eivät satu pitämään samoista ruuista. Tuomitsen heidät siksi, että he ovat niin paljon minua huonompia ja tyhmempiä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Tommy
Itsehän kerjäsit:

- jauhelihaa (nauta että sikanauta)
- pihvit naudasta
- lihasuikaleita
- salami
- pekoni
- kebab

lisukkeiksi:
- peruna
- riisi
- pasta

kasviksista kylmänä:
- kurkku
- tomaatti
Joo kiinnostuksesta kyselin, kun itse olen ainakin omasta mielestäni helvetin nirso syömään oikeastaan mitään, no, mä syön sentään mielelläni toisinaan kalaa ja kanaa, mutta muuten meillä näyttäis olevan melko samanlainen maku. Paitsi Kebabia en syö.
 

Memmu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ice71: ei siinä keitossa sitä siskonmakkaran kuorta ollut, mutta kun sitä kaupan lihatiskillä katsoo, niin riittää jo samaan aikaan oksennusrefleksin. Saatikka, että sitä söisi vielä, on sitten kuorta tai ei.

Kouluajoilta jäi tämäkin kammo. Melkeen joutui oksentamaan lautaselle, että pääsi syömästä keittoa ja pois ruokalasta. Se oli sitä aikaa, kun lautanen piti olla tyhjä tai lähdet ilman välituntia suoraan luokkaan seuraavalle tunnille. Onkohan sekään ollut ihan oikein? Puhutaan siis 80-luvusta.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
- KAIKKI maksaruoat
- KAIKKI veripohjaiset sapuskat
- Sisäelimet
- Valkoinen kastike, yäk!
- Kalakeitto, kalapuikot... savukala on tosi jees.
- Kesäkeitto, pinaattikeitto
- Lauantaimakkara, hyi saatana!
- Lihaa tai makkaraa tai jotain sinnepäin muistuttava epämääräisen näköinen rulla, joka kantaa kaupassa nimeä Piknik-paisti.
- Silakkarullat
- Lanttulaatikko, porkkanalaatikko, joulukinkku, rosolli...Joulu on meikäläiselle pahinta aikaa ruoan suhteen, koska pöydästä ei löydy mulle yhtään mitään syötävää. Tarkoitan siis silloin, jos ollaan sukulaisten luona ja itsellä ei ole oikeutta päättää pöydän antimista.

Onneksi on kaupassa paljon vaihtoehtoja mitä laittaa ruoaksi, joten ei tässä nälkään kuolla.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Viestin lähetti Mr Pilli
Eliittimuonilla????
..blaa..blaa..blaa..blaa..blaa..
On aivan eriasia sitten miettiä mikä on eliitin ruokaa ja mikä ei.

Pari aika suksen mittaista tilitystä sait aikaiseksi aiheesta kuitenkin. Ketjun nimi on "Mikä sapuska "tökkii"?" ja se tarkoittaa samaa kuin "Tässä ketjussa listaamme ruokia, joiden syöminen tuottaa hankaluuksia". Olepa hyvä ja suksi etanoinesi sellaiseen ketjuun, missä listataan mitä tällä hetkellä, juuri hetki sitten tai vähän sitäkin aikaisemmin söi.

Ei tarvitse kiittää.

EDIT: On-topic:
- maksa muunlaisessa muodossa kuin jauhemaksapihveinä tai maksalaatikossa
- munuaiset
- muut erikoisehkot elimet
- hillosipulit (laattamus majoris)
- kaikenlaiset oliivit

Suunnilleen kaikki muu menee.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti tinkezione
Olepa hyvä ja suksi etanoinesi sellaiseen ketjuun, missä listataan mitä tällä hetkellä, juuri hetki sitten tai vähän sitäkin aikaisemmin söi.


Gaash, nyt ne kahvit meni kyllä näppikselle. Loistava letkautus jäsen numero tinkezionelta, kiitos.

Anteeksi chat, tämän ketjun aloittajana loin itselleni itse itseäni korostaen oikeuden tähän chattiviestiin. Ei tule toistumaan vähään aikaan .
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Mr Pilli
Kaikkea on voinut syödä, ehkä kaikki ei ole ns. ykkösherkkua mutta syötävää kyllä, varsinkin suomessa ei ole mitää mikä voisi aiheuttaa mitään oksennusreaktiota.

Voidaan testata. Tule syöttämään meikäläiselle pinaattikeittoa. Varaa mukaan vaihtovaatteet.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Kesäkeitto, se ei mee alas ei sitten millään. Kesäkeitto taitaa olla kamalin ruoka minkä tiedän tai ainakin se tuli ensimmäisenä mieleen, kun mietin pahoja ruokia. Nuorempana olin nirso ruokien suhteen, mutta nykyään menee lähes kaikki ruuat paitsi kesäkeitto.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ykkös inhotuksena ihmisillä näyttää olevan kesäkeitto. Inhotkaa kesäkeittoanne rauhassa, mutta haluaisin tietää mikä siinä noin hillittömästi inhottaa, sillä kesäkeitto on omastamielestäni todella hyvää perussafkaa.

Ainakin kotitekoinen kesäkeitto on loistavaa. Koulujen ja muiden suurkeittiöiden keitto tai mikä muu ruoka tahansa saattaa olla kyllä ihan hirveää paskaa. Myös kaalilaatikko on suurkeittiöissä valmistettuna melkomoista jöötiä, mutta itse valmistettuna maailman mahtavinta mättöä. Mutta jos sekavihanneksia ja perunoita sekoittaa keskenään, niin miten siitä saa sellaista, että suurinosa ihmisistä voi pahoin? Veikkaan, että monessa tapauksessa vika on kokissa eikä aineksissa.

Itsellä ei mitään suurinhokkeja ole, mutta oliivit jää lautaselle suurella prosentilla. Myös fetajuusto on ihmellistä märkää kumia. Myös kisikat on helvetin pahoja, paitsi sellaiset tuoreet, viininpunaiset on taas loistavia. Yleensäkin itselläni hylkimisreaktion aiheuttaa, ja on aina aiheuttanut, se jos ruoka tuntuu suussa hölmölle. Joskus lapsena tämä aiheutti pahoja ongelmia koulussa yms. koska lautanenhan oli syötävä tyhjäksi.
 
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat, Sympatiat: HPK
Aloitampa urani sitten tästä ketjusta
Sapuskoja jota ei eivät putoa muualle kuin roskikseen

1. Janssonin kiusaus
- Anjovista kauheampaa tavaraa saa hakea jo urakalla

2. Silakkalaatikko + kaikki Silakkahärdellit
- Pidän kyllä kalasta, mutta silakka saa aikaan etomisreaktion

3. Kesäkeitto
- Vaikka vanhemmiten olen oppinut syömään paljon sellaisia ruokia joita inhosin lapsena,
niin tätä moskaa en syöttäisi edes sioille.

4 Suolakurkku
- Ei uppoa edes hampurilasen välissä

5. Sinappi
- Sama juttu kuin edellisessä kohdassa
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös