Mikä sapuska "tökkii"?

  • 19 516
  • 226

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sianliha ja lammas. En muutenkaan ole mikään liharuokien ystävä mutta nämä kaksi ovat super-yök.
Kotiseudullani tehtävä perinneruoka jossa lammasta paistetaan tuntikaupalla jossain helkutin puukiulussa, on aivan kertakaikkisen kuvottavaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Maksalaatikko ei vaan uppoa meikäläiselle.

Koulun minestroonikeitto on aivan hirveän makusta, mutta sitä on pakko syödä, että jaksaa sellasia 8-16 päiviä tylsillä tunneílla
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Keittoruuat ovat hernekeittoa lukuunottamatta pannassa, varsinkin nakkikeitto ja kesäkeitto aiheuttaa oksennusreaktion. Muuten kyllä olen varsin kaikkiruokainen.

Sitten hieman aiheen ulkopuolinen kysymys. Kuinka moni on maistanut tappaiskeittoa? Itse en kyseistä "herkkua" nähtyäni pystynyt syömään, mutta ne jotka ovat kyseistä keittoa syöneet, väittävät sen olevan suurta herkkua.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Onpas ronkelia porukkaa. Tässähän tulee nälkä kun tarjoatte listoillanne lempiruokiani. Täytyykin muistaa pistää etanapannut kehiin joku päivä, nam nam. :)

Enpä muista aikuisiältä safkaa, joka olisi oikeasti tökkinyt vaikka olen hyvin paljon eri ruokia maistanut. Munuaiset oli pitkään bannissa, mutta sekin johtui siitä, että olin edellisellä kerralla syönyt huonosti tehtyjä (tai muuten vaan huonoja) yksilöitä. Sama juttu hain kanssa, joka ensimmäisellä kerralla oli kumimaista kamaa jonka nieliminen tuntui fyyisesti mahdottomalta, mutta toisella yrittämällä ihan jeppiskamaa.

Jos hakemalla haetaan, niin lipeäkala nyt ei ihan suosikkeja ole, mutta kyllä sitäkin täytyy joka joulu maistaa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Maksalaatikko ja maksa kaikessa muodossaan. Ainoastaan maksamakkara on joskus ihan kelpo tavaraa. Myös kaikenlaiset kesäkeitot yms. vastaavat kierrän kaukaa.

- Kaikki epämääräisiä sisäelimiä ja verta sisältävät ruoat. Veriletut saattavat silti joskus olla ihan syömäkelpoista ruokaa.

- Nakkistroganoff. Nakit ihan OK, mutta jotenkin se ruskea kastike ja varsinkin vielä mukaan ympättyjen suolakurkkujen kera ei kyllä mitään herkkua ole.

- Kanaviilokki. Tiedä sitten, mistä johtuu, mutta tämä tökkii melko usein. Tosin syynä on varmaan ollut useimmiten jänteitä ja rustoja runsaasti sisältävä kana.

- Marjoista puolukka on mielestäni pahin, en vain oikein pidä siitä mausta. Käsittääkseni monien haukkuma kaalilaatikko taasen kelpaa minulle vallan mainiosti.
 

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes
Pitkä sylki

Pahimmille vihamiehilleni voin suositella sian kohtuja a´la koillis-Thaimaalainen keittiö. Sitä huttua ei söisi Koikkalaisen labradorin noutajakaan.
 

Jugorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, HC Sparta Praha, NY Rangers
Viestin lähetti Lawless
- Maksalaatikko ja maksa kaikessa muodossaan.
- Kaikki epämääräisiä sisäelimiä ja verta sisältävät ruoat.


Yhdyn näihin. Ikinä en ole maksa/veri/sisäelin-ruuista tykännyt. Myöskään kaalilaatikko ei minulle uppoa. Tiukkaa tekee myöskin lipeäkalan ja kaikenmaaliman kasvishömpötysten kanssa...
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Kaikki ruoka missä on oliiveja on pilalla, piimää en suostu juomaan mistään hinnasta ja sinappi pilaa myös ruuan kuin ruuan. Emmental juusto on myös yksi mitä en suostu syömään.
Mitään muita en keksi joten aika kaikkiruokainen olen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Viestin lähetti Lawless
- Maksalaatikko ja maksa kaikessa muodossaan.
- Kaikki epämääräisiä sisäelimiä ja verta sisältävät ruoat.
--------------------------------------------------------------------------------


Näissä olen hyvinkin paljon samoilla linjoilla.

Sienet on semmonen ruoka, jota voin syödä, mutta mielellään en. Tillilihaa en myöskään kykene syömään( trauma kouluajoilta).
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
No ei juurikaan ole ruokia, mitä en saa alas. Jos puhutaan ns. normaaleista ruuista.

Kesäkeittoa en ole saanut pitkään aikaan, se on hyvää.
Maksalaatikko menee alas koska vaan, kuten myös mustamakkara (kokeilkaa krapulaan jos pystytte syömään, tehoaa aikalailla).

Etanat ovat nam-nam. Valkosipuli-voisulassa vaalean leivän kanssa, jotain aivan uskomatonta.
Hamburger Börsissä syöty ja samoin Jet-Acen kokkaamana. Jotain niin käsittämättömän hyvää että. Maistuu herkkusienelle ne etanat. Sen kerran kun Jetti teki etanoina, syötiin neljään pekkaan lähes kolme kiloa sisäfilettä. Mutta se on sitten eri juttu...


Ai niin, on yksi ruoka mitä en saa alas. Porsaanpaisti tsjp, mihin on tungettu luumuja ja paistettu uunissa. yök. Tarhassa pakotettiin ja enää ei mene alas.
Jopa tilliliha meni peruskoulussa ilman tuskia. Taisin jopa hakea lisää.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Eikai kunnon miehelle mikään ruoka "töki"?

Eli kaikki menee ainakin tästä suusta alas.
 

snaphappy

Jäsen
Pinaattikeitto ja piimä.

Näistä ensimmäistä siivosi joskus muinoin opettajakin vaatteiltaan.
 
Oliivit.

Ja koulussa tarjottavat perunat ovat kyllä sen verran liimaisia ja limaisia, että tulee väkisinkin norjan kieli, ja vessanpönttö mieleen.

Ja pizzassa anakset saavat myös mielen mustaksi, ja hirttosilmukan kuvat silmiin.

Muuten olen kyllä melkoisen kaikkiruokainen.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kaalilaatikko/keitto ovat sellaisia ruokia joita meikäpoika ei vaan saa alas. YÄK! Kaali on muutenkin tuolla inhokkilistalla. Toinen on sitten oliivi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Voi juma!

Viestin lähetti Pete2004
Itse en oikein tykkää sienistä, etanoista, äyriäisistä tai muistakaan vastaavista ötököistä. Hernekeitto on kanssa ollut aina sellainen ruoka jota en pysty syömään. Listaan voisi vielä lisätä melkeimpä kaikki jouluruuat, esim. porkkana-, lanttu-, peruna- ja maksalaatikot yms.

Salaatti ei nyt oikeastaan mitenkään "töki", mutta sitä en melkeimpä koskaan osta enkä syö. Mukaanlukien kasvikset, vihannekset, juurekset, hedelmät, marjat ja muut naisten ruuat. Tämä jamppa tunkee siis ääntä kohti pääasiassa pitsaa ja makkaraa, piimän tai oluen kera.

Kova jätkä, perkele!
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Näistä perinteisistä suomalaisista sapuskoista löytyy tämmöisiä:

- Kesäkeitto löytyy minunkin listalta. Ei vaan uppoa.

- Lindströmin pihveistä on myös jäänyt ala-aste ajoista jokin kumma kammo ja niitä en ole sen jälkeen syönyt.

- Rosolli jää jouluna syömättä.

- Sipuli tökkii jostain syystä laatikoissa ja keitoissa. Salaateissa, pizzassa, pihvin kanssa jne. se kyllä uppoaa.

- Piimää olen yhdesti maistanut ja toista kertaa tuskin tulee.

- Kasviksista purjo ei maistu

Armeijassa oppi syömään montaa sellaista ruokaa, jota siviilissä hieman aikaisemmin karttoi. Ja kaiken lisäksi ne maistuivat melko hyvälle, varsinkin kun leireillä pimeässä ei nähnyt mitä pakista suuhunsa lappoi.
 

rectum

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Lapsena vihannekset eivät kuuluneet lainkaan ruokavalioon. Nykyään enää todella harva ruoka erityisemmin tökkii, mutta keitetyn kukkakaalin haju on harvinaisen luotaantyöntävä. Ei kiitos kukkakaalia mun lautaselle.
 

JNN

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Kupu
Makaronilaatikkoa ei kykene enää syömään, eikä kyllä makaronia muutenkaan. Kumma juttu sinänsä, kun muoto muuttuu spagetiksi, siitä tulee ihan eri makuista ja jälleen syömäkelpoista.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tomaattisilakat, Kaalikääryleet ja Kesäkeitto

Tuossa kolme, joita en kurkustani kovin mielelläni alas laita.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Eettisistä syistä olen jättänyt lihan aikoinaan kokonaan ruokavaliosta pois. Tosin riistaa (isän metsästämää) aina joskus tulee maistettua. Pointtina tossa on lihasta maksaminen.

Muuten kyllä kaikki menee alas, jopa lähes kaikkien parjaamat kesä- ja kaalikeitto (lemppareita). Mutta punajuurta en pysty syömään, ainakaan lämpimänä. Etikkapunajuurta olen taas pikkuhiljaa opetellut syömään. Kammo sitä kohtaan syntyi tuossa muutama vuosi sitten, kun koulussa keittiön tädit olivat keksineet tehdä punajuuri-aurajuustovuokaa. Ei pystynyt syömään.
Sen jälkeen minulle olikin sitten aina punajuuripäivinä varattu jotain muuta ruokaa. Hitto meillä oli loistavat keittiön tädit.
 

bunghole

Jäsen
Kaikki missä on sipulia.

Hyi vittu niitä suikaleita tai palasia jossain keitossa. Maunkin se pilaa ja peittää kaiken muun alleen. Valkosipuli taas oksettaa siitä syystä että sellainen ihminen joka on sitä syönyt haisee kymmenen metrin päähän seuraavan vuorokauden ellei käy suoliston puhdistuksessa sekä täydellisessä ihon, suun ja sisäelinten desinfioinnissa syötyään kyseistä ongelmajätettä.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Nykyisin kyllä menee oikeastaan mikä vaan kotiruoka tai yleensäkin tuore safka. Periaatteessa mikään ei töki. Jos tökkii niin se johtuu sitten siitä että sen hetkisessä olotilassa ei pysty syömään sitä. Mutta normaalisti syön mitä vaan. Ei saa olla ronkeli.

Ainoastaan valmisruoat alkaa maistumaan puulle. Eli kaikki roiskeläpät, valmishampurilaiset, metsästäjänpihvit sienikastikkeessa, pastat sinohomejuustokastikkeessa jne. Hyi vittu. Niitä on tullut joskus syötyä niin paljoa ettei enää, kiitos. Ovat vielä säilöntäaineineen epäterveellisiäkin.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suurin osa juustoista lukuun ottamatta normaaleja Edameja ja Oltermanneja tökkivät pahasti. Etenkin sinihome- ja fetajuusto ovat pannassa.

Samoin sipuli raakana tai helvetin isoina palasina esim. lihapullassa ei kyllä mene alas.

Pizzassa ei missään nimessä saa olla oliiveja tai ananaksia.

Makaronista ja spagetista en myöskään pidä. Ei oikein enää maistu kun koko elämän ajan on tuota ollut koulussa tai kotona ainakin muutaman kerran viikossa.
Kyllästyminen. Ja ihmetyttää miten jotkut kermaperseet eivät söisi mitään muuta kuin makaronilaatikkoa tai lasagnea.

Jouluna jää rosolli syömättä, ainakin jos siihen on sipulia tungettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös