Mikä sapuska "tökkii"?

  • 19 512
  • 226

bunghole

Jäsen
Viestin lähetti Kuvernööri
Mahtavaa, olen löytänyt sielunveljeni. Läpi lyhyen elämäni olen aina joka paikassa pyytänyt kaiken ilman sipulia, ja vastaukseksi tulee lähinnä ylimielisiä ja naurahtelevia katseita, ja ei pystytä käsittämään sitä, miten joku ei voi syödä sipulia. Tämä reaktio on tuttu lähinnä pikaruokaloiden myyjiltä, frendeiltä tulee sitten suoraa kuittailua.

Kerran pizzakuski toi minulle paketin mikä lemusi valkosipulille jo oven läpi. Ilmoitin, että en tilannut valkkarilla ja en halua tätä syödä. Kuski pariin otteeseen kysyi että, "eiko sina pysty syödä", sitten meni perille ja tunnin päästä tuli uus tilalle. Siihen oli todennäkösesti runkannut lastinsa koko pizzerian työntekijät, mutta paljon paremmalta sekin maistu ku valkosipulin kanssa.

Loistavaa! *ojentaa tassua*

Itse pyydän joka paikassa ruokani ilman sipulia ja kotona asuessani palvelu parani viimeisinä vuosina kun äitini kyllästyi ikuiseen vääntämiseen sipulista. Hän ei siltikään käsittänyt että miten en voi syödä sipulia ja testasi aluksi makuaistiani laittamalla ruokiin sipulia ja väittämällä ettei siinä sitä ole. Kun kuitenkin sen maistoin hän lopulta alkoi valmistamaan minulle samaa ruokaa kuin muulle perheelle mutta ilman sipulia. Muu perhe söi samaa sipulilla ja väitti kuinka "ruoka ei maistu millekkään ilman sipulia". Itse pidän tulisesta ruoasta ja saan sen kyllä maistumaan muutenkin kuin pilaamalla sen sipulilla. Mieluummin vaikka ilman makua kuin sipulin maun kanssa.

Tuosta mainitsemastasi tapauksesta voin sanoa että suosi suomalaista. Itse en syö kuin kotipizzaa sekä periaatteellisista että terveydellisistä syistä. En ole rasisti, jos joku sitä luulee, vaan kannatan ennemmin suomalaista yritystä joka maksaa verot ja muut lakisääteiset maksut sekä tekee ruokaa joka on terveysviranomaisten mukaan ihmisravinnoksi kelpaavaa. Tiedän tällaisia olevan kyllä ulkomaalaisissakin mutta vähemmistöä he ovat. Onneksi moni muu suomalainen ajattelee samoin sekä kannattaa rehellisiä yrittäjiä ja on valmis maksamaan laadusta hieman enemmän. Itselläni on siinä mielessä hyvä tilanne että tunnen työntekijöitä ja omistajia muutamasta kotipizzasta joten ei tule edes mieleenkään mennä edes hinnan takia johonkin hyväveli-pizzeriaan. Itse olen mielestäni pizzan suurkuluttaja ja se kuuluukin normaaliin ruokavaliooni. Vakiopizza on pysynyt nyt samana jo kolme vuotta. Sitä tulee syötyä noin 4-5 kertaa viikossa eikä siihen vain kyllästy. Välillä vaihtelua tulee haettua hampurilaisista ja niitä pääasiassa mäkkäristä.

Viestin lähetti Grumpy
Itse pyrin välttämään ruokia, missä on sipulia. Ei vain pysty syömään. Jotenkin tuntuu, että sipulia täytyy aina törkätä joka ruokaan.

Ja sitten vielä oikea kammotus, graavilohi, jota jouduin kerran yhdellä illallisella nielemään vedet silmissä. Pelkkä ajatuskin puistattaa.

Aight! *ojentaa tassua myös Grumpylle*

Kuten ylempänä kerroin, joidenkin ihmisten mielestä ei muka voi jättää ruoasta pois sipulia ja korvata sitä muilla mausteilla. Itse en kyllä keksi mitään järkevää selitystä miksi kyseinen rikkakasvi on sotkettu ruokaan joskus. Sama kuin laittaisi koiranputkea keittoon, lihapulliin, makaronilaatikkoon, kermavaahtoon, karamelleihin jne.

Kaikenkaikkiaan pidän "yksinkertaisista" ruoista. Mielestäni ruokaan ei saa sekoittaa liikaa eri aineksia vaan mielestäni hyvä ruoka (sellaista jota haluaa syödä mahansa täyteen) sisältää yleensä kolme elementtiä, lihan+peruna/pasta/nuudeli+mausteet. Jos ruoka on tehty laittamalla kaikki jääkaapista löytyvä lihamyllyyn paketteineen ja kääreineen ja vedetty soosiksi niin ei se paljon innosta maistamaan. Myös kasvikset, lukuunottamatta perunaa, saisi pitää salaattilautasella. Pidän niistä mutten lihan kanssa yhdessä enkä keitettyinä tai paistettuna. Myöskään ravintoloiden hienot nimet, kuten ranskaksi kirjoitettuna, eivät saa viisaria värähtämään tai minua sen nälkäisemmäksi. Joudun kuitenkin varmistamaan että mitä ruoka sisältää ennen kuin tilaan sitä. Yksi mielenkiintoinen ruoan nimi kuitenkin löytyi Turtlesista. Sitä olisi hauska maistaa, nimittäin kermavaahtopizza:)
 

ShitBreak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, NHL
Perunasalaatti. Joskus ala-asteella pidin siitä vielä, mutta sitten kun sitä oli koulussa... Päätin ottaa reilun annoksen vain perunasalaattia, ja niinhän siinä kävi että salaatti oli eri makuista kuin kotona. Sen jälkeen oon jättäny suosiolla sen lautasen reunalle.

Muita karseen makusia ruokia on kaikki kalaruuat(ei kalapuikot), kaikki keitot(mitä niillä turhilla vesillä tekee), kaikki kiusaukset, suurin osa vihanneksista ja kaikki missä on pippuria.
Nämä tuli nyt aluksi mieleen.

En taida olla kovinkaan monen ruuanlaittajan suosiossa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös