solamnic76 kirjoitti:
Eli oviaukkoon rynnätään henkensä edestä tönien ja tungeksien, vaikka hiukan rauhallisemmalla tahdilla jokainen ehtisi vaivatta.
Ja ennenkaikkea vituttaa se käsittämätön kansanosa, joka tunkee esim. junaan sisään ennen kuin kyseisellä asemalla jäävät matkustajat ehtivät pois oviaukosta.
Ei jumalauta, sen lisäksi että yleiset käytöstavat puoltavat päästämään ulostautuvat ihmiset pois ennen junaan ryntäämistä, luulisi ihan perusjärjenkin sanovan näille vammaisille, että junaan mahtuu paremmin, kunhan hetken odottaa oviaukon tyhjenemistä. Mutta ei, aina on sakkia puskemassa sisään välittömästi kun ovet aukeavat, ja sekös pistää aina kiehumaan.
Tätä harrastaa varsinkin teinit mutta yhtälailla vanhemmat ihmiset, enkä meinaa käsittää tällaista toimintaa. Itse olen ollut jo pitkän aikaa ollut täysin järkkymätön kannassani, jonka mukaan yksikään eteeni astuva ihminen ei junaan astu, ennen kuin olen itse ulkona. En tietenkään ala kaikkia lähimaastossa olevia tönimään, mutta jos joku sisäänpyrkivä urpo on suoraan siinä ajolinjallani yrittäessäni ulos junasta, en väistä sitten milliäkään.
Asia saattaa joutua uuteen harkintaan, jos edessä seisookin parimetrinen korsto, mutta toistaiseksi muutama perustyyppi sekä pikku-Eminem ovat kiltisti survoutuneet mukanani takaisin laiturille, kun ovat alkaneet tungeksimaan sinne junasta poispyrkivään väkijoukkoon. Ihmettelevät ja mulkoilevat hetken tönimistäni, kun eivät raukat ilmeisesti tajua maailmanmenosta yhtään mitään.