Mikä ärsyttää ihmisissä

  • 40 208
  • 307

Spetelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Bayern, SoJy, Manse PP NSU, Packers
Vituttaa ihmiset, jotka eivät pidä käteistä mukanaan, vaikka tietävät varmasti, että tulevat sitä tarvitsemaan. "Mul ei oo yhtään käteistä, ku käytän vaan tätä pankkikorttii!". Saatana, sitten saa aina itse olla lainaamassa rahaa heille. Ja pahimmassa tapauksessa he eivät muista itse enää velkojaan, vaan joudun itse kyselemään omien lainojeni perään. Ugh!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sellaiset, jotka vielä viisi vuotta eurojen käyttöön oton jälkeen laskevat ostoksia markoissa. Samat puupäät yleensä valittavat myös miten hinnat ovat nousseet ja että "se mikä ennen maksoi markan, maksaa nykyään euron". Paskanjauhantaa sanon mä! Mikään hyödyke Suomessa ei ole kuusi kertaa kallimpaa nykyään markka-aikaan verrattuna ja jos sattuu olemaan, niin se ei todellakaan johdu nykyisestä valuutasta!
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Spetelius kirjoitti:
Vituttaa ihmiset, jotka eivät pidä käteistä mukanaan, vaikka tietävät varmasti, että tulevat sitä tarvitsemaan. "Mul ei oo yhtään käteistä, ku käytän vaan tätä pankkikorttii!". Saatana, sitten saa aina itse olla lainaamassa rahaa heille. Ja pahimmassa tapauksessa he eivät muista itse enää velkojaan, vaan joudun itse kyselemään omien lainojeni perään. Ugh!
Elä itsekin samalla tapaa? Rahat kotiin ja kortti mukaan. Säästät pitkän pennin ja aina on joku hyväuskoinen puolituttu jolta voi kysyä lainaksi rahaa. Takaisinmaksusta ei tarvi huolehtia, jos se puupää muistuttaa siitä niin sitten maksaa ja jos ei muistuta niin ei se sitä tarvitse.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Spetelius kirjoitti:
Vituttaa ihmiset, jotka eivät pidä käteistä mukanaan, vaikka tietävät varmasti, että tulevat sitä tarvitsemaan. "Mul ei oo yhtään käteistä, ku käytän vaan tätä pankkikorttii!". Saatana, sitten saa aina itse olla lainaamassa rahaa heille.

Ja missä se kortti ei sitten käy? Kortilla höylään menemään, ja joskus jos erikseen tiedän että se ei jossain käy, niin nostan sitten rahaa. Myös baarissa höylään ensimmäisellä kerralla enemmän, ettei tarvitse jokaista paukkua erikseen höylätä. Eikä ole tarvinnut rahaa lainailla.
 

Rocco

Jäsen
Vituttaa ihmiset jotka ovat jatkuvasti oikeassa, ja tietävät kaiken kaikesta. Varsinkin silloin kun ovat humalassa.

Toinen vituttava tekijä on ääretön tyhmyys... Esimerkki: Kun Suomessakin protestoitiin Ranskaa ydinkokeiden takia, eräs ihminen tokaisi että "en syö ranskalaisia perunoita, en syö ranskanleipää, enkä ranskalaisia pastilleja." Sitten kun sille koitti selittää ettei se auta, koska perunat ranskalaisiin, vilja ranskanleipään ja sokeri jne karkkeihin on suomalaisten maanviljelijöiden ja elintarviketeollisuuden tuottamaa ja heidän (eli suomalaisten) kantapäähän osuva, eikä vaikuta Ranskaan mitenkään, hän ei ymmärtänyt.
 

purkki_paa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa eräs kaverini, häneltä kun kysyy että "lähetkö baariin/puntille/lätkämatsiin/yms tapahtumaan) niin vastausta saa odottaa niin kauan ja kysyä tarkennus kyssärin "Siis onko toi ny kyllä vai ei?"

Esimerkiksi tänään kysyin häneltä, että lähteekö tänään meikäläisen kanssa puntille. No siinä sitten hän arpoi "no ku emmä oikee tiiä...ehkä...en ehkä lähe" ja kunnes sain suunvuoron niin piti kysyä että mitä helvettiä nyt aikoo tehdä. Lopulta sai lypsettyä sen, että lukee yo kokeisiin...ei sen puolin mitään, ihan hyvä ja järkeenkäypä syy. Mutta miksei sitä vastausta voinut heti sanoa "en lähe"?

Tai sama kaverini ja viime perjantai oli päivä, kun soitin illalla että josko lähtisi ottamaan kuppia kenties. Siinä taas tajuton arpominen eikä mitään kunnollista vastausta vain "no ku emmä tiiä...täytyy miettiä"...ja lopulta sai vastaukseksi revittyä hänestä irti ettei lähde, kun oli juuri abiristeilyllä ja sitä seuraavana päivänä ottanut reippaamin. Tuossakin oli hänellä taas hyvä syy olla lähtemättä ja ihan perusteltu sellainen, joten miksei sanoa "en lähe" suoraan?

Tai jos kysyy, että lähtisi seuraksi lätkämatsiin,konserttiin, vapaaotteluita katsomaan...yms niin hirveä arpominen ja aina sama vastaus "täytyy miettiä" ja vastauksen saat tyyliin vikana päivänä ennen tapahtumaa. Varaa siinä sitten mahdolliset liput ennen kuin ne loppuvat kesken tai suunnittele, että mihin lähdet tapahtuman jälkeen iltaa istumaan(kun kyseinen kaveri on Jokeri fani, eikä luonnollisestikaan viihdy HIFK henkisten kaverieni kesken niin hyvin)...stana! Kiva aina hänen takiaan venyttää suunnitelmia ja selittää muille "no kyl mä tuun jos.....".
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Rocco kirjoitti:
...koska perunat ranskalaisiin...

Niin ja ranskalaiset perunat on alunperin Belgiasta, joten niiden protestointi auttaa siksi vielakin vahemman...

Tarinan mukaan (joita on monia) tama "vaarinkasitys" ja ruuan nimi tulee siita, kun francofoni belgialainen tuli muinoin New Yorkiin ja esitteli nama rasvassa paistetut suikaleperunat, niin tyhma jenkki ei tajunnut kysya mista aija on kotoisin. Hanelle riitti vaan se, etta mies puhui ranskaa ja han oli siten ranskalainen.

Noh, parempi se ranskalainen peruna pelkialaista perunaa nimena on! Toisaalta missaan ei saa parempia "fritteja" kun Belgiassa. Son tosi.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Dhearted kirjoitti:
Ihmiset jotka eivät vain voi millään tajuta. Esim. jos yrittää selittää jotain asiaa, ja kyseessä on jokin heidän mielestään ikävä asia, niin ei edes yritetä ymmärtää mitä toinen tarkoittaa. Koska edellä mainittu teksti oli noinkin epäselvää niin esimerkki:

Jossain ylen keskusteluohjelmassa oli aiheena väestönkasvu yms. Joku professori siellä sitten sanoi että "AIDS on hyvä asia väestönkasvun kannalta". Sitten muut osanottajat rupeaa kauhistelemaan siinä, että miten se voi olla hyvä asia että ihmisiä kuolee. Ja vaikka kuinka proffa koittaa selittää, että ei tarkoita että "Hyvä että on AIDS, niin väestö vähenee" vaan jos ajatellaan asiaa pelkästään väestönkasvun kannalta (ei humaanisti), niin se on väestönkasvun kannalta hyvä asia.

Vituttaa tuommoinen.

Alleviivaan.
Yritäpäs selostaa härmäläiselle perusjuntille mielipidettä jonka mukaan korvamerkittyä rahaa ei pitäisi nykyaikaisessa yhteiskunnassa enää esiintyä vrt. Ray:n ja Veikkauksen yleishyödylliset asiat. Mihin tarvitaan päällekkäisiä veronkantojärjestelmiä? Tässä et pääse puusta pitemmälle ennekuin tulee kysymyksiä tyyliin "mut eiks se oo vaan hyvä juttu et kerätään näille rahaa"...
Joo ja sit kun yrittää paukapäille kertoa että palautusprosentin nostaminen tuo enemmän rahaa järjestäjälle niin ei mene perille saatana kirveelläkään.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Erittäin ärsyttäviä tapauksia ovat ihmiset, joilla on lukemattomasti yleviä periaatteita mutta jotka toimivat itse koko ajan niitä vastaan. Eräs vanha tuttavani kuuluu tämän porukan ehdottomaan aateliin. Seuraavassa on muutamia esimerkkejä:

- Hänen mielestään kaikilta rattijuopoilta pitäisi ottaa ikuisesti kortti pois (itse hän ajoi kerran kännissä "ihan vain muutaman kilometrin rauhallisella tiellä, kun oli pakkasta eikä ollut rahaa taksiin").

- Hänen mielestään kaikki pakolaiset ovat "saatanan loisia, jotka tulevat tänne hyväksikäyttämään valtiota ja kusettamaan rahaa". Itse hän tosin on tehnyt lukuisia pimeitä töitä, muutamia vakuutuspetoksia ja monenlaisia pienempiä juttuja, jotka ovat langenneet veronmaksajien harteille.

- Häntä vituttaa, etteivät pakolaiset voi Suomessa elää "maassa maan tavalla". Itse hän tosin käyttäytyy jo Tallinnan-laivalla tavalla, joka saisi Matti Nykäsenkin kateelliseksi.

- Hän vihaa "kaikkia vitun sivareita, jotka, vittu, vaan lusmuilee". Itse hän tietysti vemppaili noin puolet armeija-ajastaan ja lopun aikaa istui jossakin työkaluvarastossa.

- Hän vihaa "kaikkia saatanan vaimonhakkaajia", mutta kohtelee kuitenkin omaa vaimoaan kuin kotiorjaa.

- Hän ei voi käsittää, miksi Suomessa vanhuksista pidetään niin huonosti huolta (Hänen ainoa keksimänsä selitys on, että syynä ovat somalit). Itse hän ei käynyt juuri koskaan tervehtimässä omia isovanhempiaan edes silloin, kun nämä olivat kuolemansairaita.

- Ylipäätään lähes kaikki sellaiset ihmiset, jotka jollain tavalla poikkeavat hänen omasta ajatusmaailmastaan, pitäisi "vittu, viedä saunan taakse, saatana".
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vihaan epäaitoja ihmisiä. Tai teennäisiä. Töissä on yksi tällainen. "Mitäs oikein kuuluu? Ai, mmmh, niiin, juu, aivan, ihanko totta, hihi, no sehän vasta onkin, mmm, niin.." Hemmetti, jos vastaus kiinnostaa niin paljon, että kaikki energia pitää käyttää epäaitoon myötäilemiseen puheeni päälle, niin jättäisi kysymättä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Omakehujat ja ihmiset jotka eivät ota huomioon toisia kovinkaan, vaan ajattelee lähes aina ensin itsensä kautta.

Jännä olisi tietää millälailla nämä elävät tyttöystäviensä kanssa, tai oikeastaan miten tyttöystävät elävät heidän kanssaan. (joita heillä kaiken järjen vastaisuudessa riittää)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onneks oon sen verran inhimillisten pikkumaisten tunteiden yläpuolella, etten inhoo tai vihaa ketään!
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Tyypit, jotka yrittävät nähdä jotain positiivista suomalaisessa mieshiihdossa, joka on kuitenkin edelleen aivan pohjalla.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikki jotka rittää kännissä päteä perkele. painkukoon sinne vitun luziiin prkleen porvarit pätemään, clubissa tuli 21vuotiaallekin vanha olo. nekin teinit ärsyttää jotka kuvittelee kohdanneensa jonku elämänsä rakkauden ja todellisuudessa ne panee kaikkea mikä liikkuu.

Säälittävää....
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ihmiset, jotka eivät ole koskaan itse uskaltaneet haaveilla mistään, tai eivät ole uskaltaneet/pystyneet tekemään mitään haaveidensa toteuttamiseksi, ja sitten dissaavat toisten unelmia ja heidän mahdollisuuksiaan toteuttaa ne.

"Ei se kuule niin helppoo oo." on tämän porukan taisteluhuuto.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alastomat tai melkein alastomat kauniit naiset, jotka ovat telkkarissa, eikä tässä mun vieressä työn alla.

Todella harmittavaa, että noita on.
 

sem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
JWill kirjoitti:
Tyypit, jotka yrittävät nähdä jotain positiivista suomalaisessa mieshiihdossa, joka on kuitenkin edelleen aivan pohjalla.

Täällä taas on jo viikon ärsyttänyt työkaverit jotka eivät näemmä kykene kuvittelemaan että on ihmisiä joita hiihto ei kiinnosta lain.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
sem kirjoitti:
Täällä taas on jo viikon ärsyttänyt työkaverit jotka eivät näemmä kykene kuvittelemaan että on ihmisiä joita hiihto ei kiinnosta lain.

Ei kyse ole hiihdosta itsestään vaan yhteishengen kohottamisesta. Tässä firmassa katsottiin juuri yli 10 hengen voimin ja osalla ei ollut juurikaan hajua mistä on kyse.

Ymmärrän toki, jos yhteishengen kohottaminen ei kiinnosta, ei minuakaan, olin vain katsomassa hiihdon lopun ilman viivettä, kun muuten katselen striimistä.
 

Rocco

Jäsen
Tobias kirjoitti:
Onko siis kyse kateudesta?
Ei vaan siitä että usein tällaiset ihmiset ovat kaikkea muuta kuin oikeassa. Kunhan vain pätevät ns. tiedoillaan.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Avaudutaanpa hieman, sillä itseäni ärsyttää "köyhät opiskelijat", jotka valittavat rahan puutetta.

Ennen kuin kukaan ehtii lainaamaan, mainittakoon, että itsekin olen opiskelija. Ja ei, raha ei minullakaan kasva puussa. Silti Kelan sponsorointi ja viikonlopputyöt riittävät minulla elämiseen varsin hyvin. Lienee hyvä mainita, että ilman töissä pyörimistä minulle jäisi vuokran jälkeen käyttörahaa kuukausittain 30 euroa, joten töissä käyminen on minulle pakonomaista, jotta pystyy makselemaan laskuja, käymään hallissa sekä salilla, unohtamatta ajoittaisia nollaustuokioita.

Olen totta kai vasta opintojeni alussa noin vuoden opiskelleena, joten suurta perspektiivia minulla ei ole jokaisesta rahanreijästä kuukausittain, mutta sen verran itsenäistä elämää on takana, että rahaa osaa käyttää ja vähälläkin pärjää. Lisäksi arvostan todella paljon sellaisia opiskelijoita, jotka panostavat täysillä opintoihinsa ja pärjäävät niillä vähillä Kelalta tulevilta rääpiäisillä.

Nyt sitten takaisin aiheeseen ennen kuin lähdetään kokonaan ohi aiheen. Meinaan tuossa taannoin teimme pienoisen iskuryhmän kanssa hyökkäyksen risteilylle. Viina virtasi, onhan kännissä Kupulaisen Sepi lainatakseni kiva olla, ja oluttakin tuli tuotua maihin muiden omien tuliaisten lisäksi. Eräs ryhmästämme osti minun lisäkseni lavan olutta mukaansa, pitäähän sitä jotain lyhyitä muistoja olla reissulta mahdollisten tautien lisäksi.

Kesti viikko tai kaksi ja edessä oli välitentit. Luennoitsija oli jo etukäteen ilmoittanut, että kokeeseen PITÄÄ ottaa mukaan omat konseptit - ei mitään yksittäisiä A4:sia vaan aivan normaaleja konsepteja. Ennen tenttiä tämä edellä mainittu sankari repäisee ässän hihasta ja sanoo, ettei hänellä ole konsepteja "kun ei ole rahaa".

Tässä vaiheessa meinasi pitkä pinnani pettää ja lähellä oli tokaista, että olisiko kannattanut jättää risteily sittenkin väliin ja panostaa sikäli pienoiseen rahasummaan, jolla koepaperit saa ostettua. Niitä, kun tulee tarvitsemaan tulevaisuudessakin.

Taitaa jannulle riittää se, että helpot tuet napsahtavat tilillle, opiskelija-alennuksia saa useasta paikasta ja pippaloita riittää.


Niin ja toinen ihmistyyppi, jota vihaan ylikaiken ovat laiskat. Itse kuulun niihin ja tämän takia tekeekin mieli rankaista itseäni esimerkiksi salilla. Jos vain sinne jaksaisi sinne lähteä.
 

Jarschka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kahlailin tässä sairaslomapäivää viettäessäni koko ketjun läpi ja aika kattavastihan noi ärsytykset on jo kasassa. Yksi pikkujuttu kuitenkin jäänyt käsittelemättä: puhelimessa lounastavat moukat.

Teen duunia, jossa ollaan aika paljon puhelimessa asiakkaiden kanssa. Välillä ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun joutuu >10 minuuttia kuuntelemaan mouskutusta, litinää ja muminaa ja yrittää jotenkin hillitä itsensä ja pysyä asiassa koko ajan.

Onko täällä saman alan ihmisiä, jotka ovat keksineet jonkun kohteliaan tavan ilmoittaa asiakkaalle, että "syö, vitun vatipää, ensin ja soita sitten"?
 

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Meikäläisen itsehillintää koettelevat ainakin seuraavat ihmisryhmät

1. alituiseen valittavat, muita kyttäävät, yltiönegatiiviset työtoverit ("Siis toi tuli taas noin myöhään töihin!" "Siis toi teepussi on bioroska!" "Sun työaikaloppu jo, etkö lähde kotiin?")

2. viime hetkellä tapaamisen peruuttavat ihmiset. Jotain sovitaan, suunnitellaan, varmistetaan vielä aamulla, että kaikki on reilassa. Ja sitten tunti tai puol tuntia ennen h-hetkeä: "Sori, mulle tuli muuta." Ei jumalauta sovita muuta, ellei se ole jotain TODELLA tärkeää.

3. tuppisuut, jotka tulevat junassa seisomaan viereesi mulkoillen vihaisesti. Luoja on antanut meille puhumisen lahja, käyttäkäämme sitä siis! "Anteeksi, minulla on paikkalippu siihen missä istutte."

4. ihmiset, joille ei mene jakeluun kirveelläkään. Esim. tyyppi joka soittaa lomasi aikana sinulle 10 kertaa, vaikka olet heti ensimmäisellä kerralla ilmoittanut olevasi tavoitettavissa seuraavan kerran viikon kuluttua, ja kertonut sen hänelle vielä kolme kertaa sen jälkeenkin.
 

Erik Loka

Jäsen
Just tätä tänään mietin, sopivasti sattui sitten ketjukin olemaan ylhäällä samasta aiheesta.

Ihmiset, jotka koittavat tulla keskusteluun väkisin mukaan, tietämättä yhtään mitään puheenaiheesta. Mua syö se jostain syystä ihan vitusti, etenkin joku tyhmä täysin asiaankuulumaton heitto, jolla siihen keskusteluun koitetaan päästä mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös