Ihmiset jotka jahkailevat. Ei jokaista pikkuasiaa tarvi analysoida joka kantilta ennen kuin voi toimia tai sanoa jotain.
Jälkiviisaat. Esim duunissa kun tekee jonkun homman mitä kukaan muu ei suostunut tekemään, sitten nämä pellet kesken työn/lopputuloksen nähdessään sanovat "MINÄ olisin kyllä tehnyt tuon näin ja näin..." pari kertaa olen iskenyt paperit käteen ja sanonut että ole hyvä ja tee sitten ja kävellyt pois. Sitten juostaan perään alahuuli väpättäen "en mä nyt sitä noin tarkoittanut..."
Reilua alinopeutta ajajat ja ne jotka eivät osaa vilkuttaa liikenneympyrässä.
Lihavat ihmiset, varsinkin lentokoneessa viereisellä paikalla..
Olen isoluinen, minulla on sairaus.. jne jne.. saamattomuutta, tahdon heikkoutta. 1% voi olla joku sairaus taustalla mille eivät voi mitään.
Tatuoidut kaljupäät joista jotka kaikki luulevat olevansa kaupungin kovimpia/vapaaottelijoita/Alfauroksia. Sitten pitää aukoa päätään joka paikassa, kiilata baaritiskillä jne.. sitten kun ei katselekaan muualle vaan suoraan silmiin ja väisty sivuun niin alkaa tiedätkö kukä mä olen, tai nyt tulee turpaan.. kun vastaus onkin hymyillen lausuttu "anna tulla mutta pidä huoli että pudotat mut heti, koska mä hakkaan susta paskat pihalle jos niin ei käy." alkaa taas huuli väpättää ja " hei leikkiä mä vaan laskin, eihän tässä mitään.."
Pata-Sami taitaa olla varsinainen alfa-urosten ilmentymä juttujen perusteella. Ärsyttää netissä lesoilevat velliperseet ja muut itsetunnon kohottajat yli kaiken.
Edellä mainitun lisäksi itseä ärsyttää:
1) pomojen nuoleskelijat. Kaverit jotka ovat lievästi epävarmoja oman osaamisensa tasosta ja kompensoivat sitä pohjattomalla ja läpinäkyvällä mielistelyllä. Kysellään paremmin osaavilta ja esitetään ne eteenpäin omina tuotoksinaan.
2) ihmiset, joiden teot eivät vastaa puheita. Usein ilmenee työpaikoilla. "Olen hyvä siinä, siinä ja tässä. Mutta jostain syystä "en voinut tehdä sitä, sitä ja tätä, koska (insert syy)."
3) vittumaiset naapurit. Talon järjestyssäännöissä sanotaan että ylenmääräinen mekkalointi on kielletty välillä 22-06. Sehän ei suinkaan tarkoita että taloa voi pitää omana henkilökohtaisena kinkeriluolanaan kaikkina muina aikoina.
4) samojen asioiden loputon jankkaaminen. Ihmiset jotka sanovat saman asia eri muodoissaan kolmessa peräkkäisessä lauseessa ja 20 kertaa päivän aikana.
5) sama kuin sam spaden jahkailu. Yksinkertaisintakin asiaa pyöritellään tuntitolkulla, ei osata lopulta tehdä päätöstä, välillä kysytään muiden mielipidettä ja sitten kun ratkaisu on lopulta tehty, aletaan voivottelemaan jälkikäteen josko olisi pitänyt kuitenkin valita toisin.
6) ylpeät ihmiset. Tiedetään jotain, mutta sitä ei voi vahingossakaan kertoa kenellekään muulle. Muuten menetetään omaa ylivertaisuutta ja ainutlaatuisuutta.
7) pihit paskanaamat. Tarjotaan vuorotellen päivälliset juomineen kohtuullisen hyvässä ravintolassa, mutta kun se oma vuoro koittaa niin enää ei valitakaan listalta haluttua viiniä vaan s-etukortilla mitäänsanomatonta talon viiniä ja mitään alku-/jälkiruokia ei kyllä enää millään jaksa syödä. Puhumattakaan että sikarin saisi.
8) pihit paskanaamat, osa II. Kaikki mitä itse ostaa on omaa. Kaikki mitä toinen ostaa on yhteistä.
9) kaksinaamaiset ja tekopyhät paskiaiset. Kielletään toiselta jotain mitä itse tehdään ja esitetään muille hyvää tyyppiä.
10) toisten kyylääjät. Toinen pitää 5min pidemmän tauon kuin itse niin alkaa kyräily, vasikointi ja vikinä. Jos aikuiset ihmiset ovat töissä niin luulisi että jokainen vastaisi omasta tekemisestään ja siihen ei kenenkään tarvitse saatana puuttua. Eri asia jos ollaan linjastolla tms paskahommissa.
11) ärsyttää järkeilevät ihmiset. Jos ihmistä A ei kiinnosta sijoittaa hyvään asuntoon, autoon, kodin elektroniikkaan "liikaa/ylimääräistä" niin ko. ihmisellä on pokkaa tulla kitisemään ihmiselle B jolle nämä asiat saattavat olla tärkeitä.
12) tyrkyttäjät. "Te tarviitte pöytää, mulla ois teille sellanen ilmaseksi." Jos haluaa omaa kämppää sisustaa, niin sinne ei välttämättä halua muiden ylijäämärojuja, viitaten 11. kohdan ihmiseen A. Sitten loukkaannutaan jos se tarjottu tavara ei kelpaakaan vaan ostaa jotain kalliilla muualta.
13) sukulaisissa juoksijat ja lokittajat. Kaikkia ei kiinnosta olla tekemisissä toisella puolella maata/maapalloa olevien sukulaisten kanssa, puhumattakaan että lähtisi niiden luoksen päivätolkulla mätimään. Se ei tarkoita sukulaisten ignoorausta, mutta taas päinvastoin, ei ko. sukulaiset ajattele että heidän lokittamallaan perheellä voisi olla parempaakin tekemistä.
14) paavo arhinmäki. Onkohan viimeiseen kymmeneen vuoteen ostanut omilla rahoillaan yhtään lätkälippua tai illallista. Helvetin helppo paasata itä-helsingin persaukisille ja muille kun itse elää yhteiskunnan ja firmojen siivellä. Mahdoitko paavo maksaa ruokasi lauantaina virgin oil companyssäkään vai olitko vaihteeksi työläisen asialla?