Miikka Tuomainen - Helsingin IFK

  • 96 029
  • 248

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mitäs ihmettä, onko tälle lempeälle jätille kasvanut munat? Pelin jo ratkettua tuloksen kannalta täysin turha poikittainen kaveria selkään ihan spontaanisti, vähän asetelmien hakua. En tiedä saisiko tästä edes jääkiekon tiukan moraalisen koodiston mukaan tykätä, mutta perkele tykkään silti! Kyllä siitä vielä peto saadaan kun useamminkin vetäisi vaan tunteella.

Samat oli tunnelmat täälläkin tuon episodin jälkeen!
Alkaako jätti heräämään ja näyttämään vähän ilkeämpää luonnetta?
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitänee minunkin antaa kehuja Tuomaiselle silloin, kun hän niitä ansaitsee. Eilen kaveri näytti ihan jääkiekkoilijalta eikä pelkältä puupölkyltä. Lopun poikkari ehdotonta plussaa, mutta olisi hän saanut kyllä minun puolestani vielä niistää sen räkänokan nenänkin siinä tiimellyksessä. Vähän jäi kaveri sanattomaksi, kun naapureiden mikkihiiri aloitti verbaalisen akrobatiansa. Parannusta kuitenkin!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mun mielestä tuo Tuomaisen poikkari oli siitä hyvä, että tilanteen jälkeen ei sanonut mitään, viesti oli jo annettu. Tyrväinen jäi louskuttamaan leukojaan, kun ei muuhun rahkeita ollut. Sanatonviestintä toimii aina jääkiekkokaukalossa. ;)
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Mun mielestä tuo Tuomaisen poikkari oli siitä hyvä, että tilanteen jälkeen ei sanonut mitään, viesti oli jo annettu. Tyrväinen jäi louskuttamaan leukojaan, kun ei muuhun rahkeita ollut. Sanatonviestintä toimii aina jääkiekkokaukalossa. ;)

Eikös sama päde sitten Ruudun poikkariin Granlundille?
 

Jameson

Jäsen
Case Tuomainen

Mun on pakko tuoda oma negatiivinen näkemys tästä miehestä pöytään.

Mun mielestä tällä miehellä ei oo mitään annettavaa tälle joukkueelle. Kiekollinen osaaminen aivan lapsellisen surkeata, pörrää kentällä ilman minkäänlaista pelisilmää ja ei saa mitään aikaiseksi. Tämä toistuu vaihdosta toiseen. Taklaa kyllä painavasti, mutta herranlettas sentään, jos ei muita avuja ole jääkiekkoilijana kuin taklaaminen, niin ei mun mielestä kuulu SM-liigaan. Mulla loksahti suu eilen auki, kun mies palkittiin 300 liigaottelun vuoksi. Siis miten helvetissä näin p*ska pelaaja voi pelata näin monta liigaottelua?

Sori äärinegistely, mutta en voi käsittää miten joku näkee tässä miehessä jotain niin säväyttävää, että voisi pukea punapaidan päälle illasta toiseen. Mies kuuluu mestikseen, siellä voi vetää tyhjäpäänä ympyrää kaukalossa ja pari kertaa taklata.

Turo Järvinen on aivan helvetisti edellä tätä jättiä oikeastaan kaikessa. Kiekollisesti parempi, taklaa agressiivisemmin, joskin ei ehkä yhtä painavasti, mutta useammin pelissä.

En näe tossa eilisessä lopun poikkarissa niin paljoa hyvää, että pystyisin sanomaan tästä pelaajasta juurikaan mitään hyvää.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Oliko näissä tilanteissa jotain samaa? Sitten ymmärtäisin kommenttisi, jos Tuomainen olisi vetänyt poikkarilla naamaan taklauksen jälkeen.

Mielestäni molemmat ihan yhtä turhia tempauksia. Sitten taas jos joukkueen isoin kundi lyö poikkarilla selkään itseään reilu 10cm ja 25kg pienempää ja tätä pidetään ns. kovan jätkän merkkinä, niin mulla on kyllä täysin eri käsitys kovista kundeista.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jameson: katsoppa hiukan tarkemmin, mitä Tuomainen siellä kentällä tekee. Tuomaisen ollessa karvaamassa, hän pystyy hyvän ulottuvuutensa ansiosta peittämään syöttölinjoja paremmin kuin esim. Järvinen. Eilenkin Jokerien puolustajat joutuivat hakemaan avaussyöttöä kauemmin, kun Tuomainen oli tekemässä häirintää. Alivoimalla tämä hyvä ulottuvuus tulee myös hyvin esiin, hän on neliön kärkikarvaajana ja näin ollen viivapelaajien syöttölinja on epävarma. En tiedä, mitä häneltä olet odottanut, mutta Tuomainen on alkanut kyllä sisäistämään oman roolinsa joukkueessa peli peliltä paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mielestäni molemmat ihan yhtä turhia tempauksia. Sitten taas jos joukkueen isoin kundi lyö poikkarilla selkään itseään reilu 10cm ja 25kg pienempää ja tätä pidetään ns. kovan jätkän merkkinä, niin mulla on kyllä täysin eri käsitys kovista kundeista.

Sehän oli vain muikkari Tyrväiselle, kun oli räksyttänyt sitä ennen Liivikille + Ruudun case taustalla. Ei tuossa tilanteessa ollut mitään todella ihmeellistä ja tietääkseni täällä ei olla antamassa mitään kovan jätkän viittaa Tuomaiselle.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun on pakko tuoda oma negatiivinen näkemys tästä miehestä pöytään.

Itse olen sitä mieltä, että pelatessaan nallekarhumaisen pehmeästi Tuomaisesta ei ole oikeastaan muuta hyötyä joukueelleen kuin alivoimalla, jolla mm. ulottuvuutensa takia on varsin käyttökelpoinen pelaaja.

Sen sijaan kun saadaan kunnolla ilkeyttä ja taklausintoa tähän "nallekarhuun", niin ehdottomasti näen käyttöä alemmissa kentissä. Ei niiden taklausten kanssa tarvitse pelätä, että käykö vastustajalla kipeää, tottakai pitää käydä jos tuollaisella ruholla rysäyttää päin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mun mielestä tuo Tuomaisen poikkari oli siitä hyvä, että tilanteen jälkeen ei sanonut mitään, viesti oli jo annettu. Tyrväinen jäi louskuttamaan leukojaan, kun ei muuhun rahkeita ollut. Sanatonviestintä toimii aina jääkiekkokaukalossa. ;)
No olikos Tuomaisella rahkeita muuhun kuin vetää loppusummerin soidessa poikkaria jonkun nevöhöödin selkään? Siihen olisin pystynyt minäkin. Turhakkeeksi taisi jäädä tämä brändin näköinen jätkä.
 

Jameson

Jäsen
Jameson: katsoppa hiukan tarkemmin, mitä Tuomainen siellä kentällä tekee. Tuomaisen ollessa karvaamassa, hän pystyy hyvän ulottuvuutensa ansiosta peittämään syöttölinjoja paremmin kuin esim. Järvinen. Eilenkin Jokerien puolustajat joutuivat hakemaan avaussyöttöä kauemmin, kun Tuomainen oli tekemässä häirintää. Alivoimalla tämä hyvä ulottuvuus tulee myös hyvin esiin, hän on neliön kärkikarvaajana ja näin ollen viivapelaajien syöttölinja on epävarma. En tiedä, mitä häneltä olet odottanut, mutta Tuomainen on alkanut kyllä sisäistämään oman roolinsa joukkueessa peli peliltä paremmin.

Mä seurasin eilen nimenomaan Tuomaisen otteita erityisen tarkasti. Kärkikarvaajana ihan OK-tason pelimies. Muita avuja tältä mieheltä ei sitten löydykkään. On yllättävän voimaton vääntötilanteissa missä pitäisi voittaa kiekkoja omalle joukkueelle. Väitän, että Turre on vähintään yhtä karvaaja, yhtä hyvä kiekollisesti ja omaa helvetisti kovemman asenteen kuin Tuomainen. Huomasin eilen lähes joka vaihdossa päivitelleeni, että miten vitussa noin iso mies voi olla noin kevyt ja löysä.

Vastaheitoksi, katsoppa seuraavassa matsissa Tuomaista koko vaihdon ajan. Vaihto koostuu seuraavista asioista: Kärkikarvaa, pyörii aikansa ja menee vaihtoon. Saadessaan kiekon heittää sen päätyyn jonka jälkeen menee vaihtoon.

Erittäin yksinkertainen pelaaja, jolla ei ole mitään avuja hyökkäyspäässä.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mulla loksahti suu eilen auki, kun mies palkittiin 300 liigaottelun vuoksi. Siis miten helvetissä näin p*ska pelaaja voi pelata näin monta liigaottelua?

Mahdoitko tietää, että Tuomainen on uransa aikana myös edustanut Suomea EHT-turnauksessa?

Mutta joo, onhan kaveri aivan lapanen tuon kokoiseksi mieheksi. Tuskin olisi eilen nähty edes tuota lopun poikkaria selkään jos vastassa olisi ollut joku muu kuin 20kg kevyempi junnu.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No olikos Tuomaisella rahkeita muuhun kuin vetää loppusummerin soidessa poikkaria jonkun nevöhöödin selkään? Siihen olisin pystynyt minäkin. Turhakkeeksi taisi jäädä tämä brändin näköinen jätkä.

Vielä turhempaa olisi ollut lähteä hakkaamaan tätä turhaketta nyrkein. Viesti varmasti meni perille ja sillä selvä. Tuomaisesta pyritään koulimaan peräänantamaton ja taisteleva pelaaja -> HIFK tyylinen pelaaja.

Jameson: No missä roolissa kuvittelit Tuomaisen pelaavan? Jos valmentaja on antanut hänelle ohjeeksi pelata yksinkertaista peliä, niin silloinhan Tuomainen nimenomaan tekee mitä pyydetään. Ei häneltä odoteta mitään kiekollista taituruutta hyökkäyspäässä. Ja jos Miikka on kiekon kanssa päädyssä, niin hän pystyy sen siellä myös pitämään kohtuullisen hyvin. Eilisessä matsissa, PW:n ketju pelasi hyvää lätkää ja kokonaisuus toimi, ei Tuomainen tuosta ketjusta tehnyt millään muotoa huonompaa. Roolitukset joukkueessa ovat yksi tärkeimmistä tekijöistä ja kun pelaaja suorittaa oman roolinsa kunnolla, on hän onnistunut tehtävässään. Eilen PW:n ketju sai painetta Jokereiden alueelle (tehden myös pari maalia) ja pitivät omanpään puhtaana, joten nappisuoritus kaikilta pelaajilta.
 

Jameson

Jäsen
Jameson: No missä roolissa kuvittelit Tuomaisen pelaavan? Jos valmentaja on antanut hänelle ohjeeksi pelata yksinkertaista peliä, niin silloinhan Tuomainen nimenomaan tekee mitä pyydetään. Ei häneltä odoteta mitään kiekollista taituruutta hyökkäyspäässä. Ja jos Miikka on kiekon kanssa päädyssä, niin hän pystyy sen siellä myös pitämään kohtuullisen hyvin. Eilisessä matsissa, PW:n ketju pelasi hyvää lätkää ja kokonaisuus toimi, ei Tuomainen tuosta ketjusta tehnyt millään muotoa huonompaa. Roolitukset joukkueessa ovat yksi tärkeimmistä tekijöistä ja kun pelaaja suorittaa oman roolinsa kunnolla, on hän onnistunut tehtävässään. Eilen PW:n ketju sai painetta Jokereiden alueelle (tehden myös pari maalia) ja pitivät omanpään puhtaana, joten nappisuoritus kaikilta pelaajilta.

Ymmärrän kyllä roolitusten tärkeyden. Mun pointti oli se, että meillä olis omasta takaa parempia jätkiä tähän rooliin kuin Tuomainen. Sitten ku Bobby ja Kibe palaa kokoonpanoihin, ei mun mielestä ole Tuomaisella enään mitään käyttöä.

Ketjut esim:

Pesonen - MG - Peltonen
Somervuori - Hirso - Kibe
Pöde - Wirtanen - Makke
Bobby - Simo - Turre

Ei vaan yksinkertaisesti mahdu Tuomainen omiin kaavailuihin, ja ihan peliesitysten perusteella. Mulla oli kohtalaisen positiivisen fiilikset Tuomaisen tulosta kesällä ja jopa sen ensimmäisen harkkamatsin jälkeen. Mutta kyllä nyt useamman pelin nähneenä voi rehellisesti todeta, että ei missään nimessä kokoonpanoon kaikkien ollessa kondiksessa. Backuppina sitten jotain käyttöä kauden mittaan, mutta muuten vaikka KiVaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ymmärrän kyllä roolitusten tärkeyden. Mun pointti oli se, että meillä olis omasta takaa parempia jätkiä tähän rooliin kuin Tuomainen. Sitten ku Bobby ja Kibe palaa kokoonpanoihin, ei mun mielestä ole Tuomaisella enään mitään käyttöä.

Nyholm ei ole esittänyt tällä kaudella yhtään mitään ennen loukkaantumistaan, aika hassua pitää häntä jonain automaationa Tuomaisen paikalle. Kiben ja Rajamäen paluu kokoonpanoon tekevät enemmän muutoksia ja nyt nämä nykyiset kaverit antavat näyttöjä valmentajille. Mielenkiintoista nähdä, millä tavalla Matikainen alkaa rakentamaan ketjukoostumuksia, kun saikuttelijat alkavat palata kehiin? Laitahyökkääjissä löytyy valinnanvaraa alempiin ketjuihin.
 

Jameson

Jäsen
Nyholm ei ole esittänyt tällä kaudella yhtään mitään ennen loukkaantumistaan, aika hassua pitää häntä jonain automaationa Tuomaisen paikalle. Kiben ja Rajamäen paluu kokoonpanoon tekevät enemmän muutoksia ja nyt nämä nykyiset kaverit antavat näyttöjä valmentajille. Mielenkiintoista nähdä, millä tavalla Matikainen alkaa rakentamaan ketjukoostumuksia, kun saikuttelijat alkavat palata kehiin? Laitahyökkääjissä löytyy valinnanvaraa alempiin ketjuihin.

Bobbyn potentiaali on tiedossa. Ei hirveesti vaadi, että suoriutuu tehtävistään paremmin kuin Tuomainen. Kiekollisesti myös helvetisti enemmän käyttöä Bobbyssa. Rajamäki myös tosiaan edellä omissa papereissa, tuli vain äsken unohdettua.

Valinnanvaraa onneksi on tarpeeksi, jotta parhaat saavat pelata.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun mielestä Tuomainen pelasi hyvän matsin eilen, Petu Matikainenkin kiitteli.

Lähtökohtaisesti odotan Tuomaisen kaltaiselta pelaajalta jokaisessa matsissa taklauksia ja hyvää alivoimapelaamista, ja eilenkin niitä sain. Tiedän, että Tuomaisen fyysinen preesens ja ylipäätänsä olemus jäällä näyttää vähän löysältä, mutta kyllä sieltä merkittäviä avuja löytyy joukkueensa kannalta. Erityisesti alkaa lämmittämään se, että alkukierroksien kananmunatkainalossa -surffailujen jälkeen on alkanut löytymään sitä ilkeyttä mistä kauden alussa ja jo HIFK:n sopimustiedotustilaisuudessa aikoinaan puhuttiin. Taklaukset ovat voimistuneet, Tuomainen taklaa useammin, pääsee pikkuhiljaa sisälle IFK-laisuuten ja siihen, mitä häneltä täällä odotetaan ja mikä hänestä vielä voi kehkeytyä. En pidä minään kovan äijän merkkinä kyllä sitä, että vihellyksen jälkeen pelikatkolla isketään vastustaja poikkarilla kanveesiin, mutta tavallaan jotenkin salaa diggasin siitä, vain juuri siksi että kyseessä oli Tuomainen, koska Lukon aikoina tällaisia ei nähty käsittääkseni koskaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vielä turhempaa olisi ollut lähteä hakkaamaan tätä turhaketta nyrkein. Viesti varmasti meni perille ja sillä selvä. Tuomaisesta pyritään koulimaan peräänantamaton ja taisteleva pelaaja -> HIFK tyylinen pelaaja.
No mutta kun ei mennyt viesti perille. Eihän tuossa ollut mitään viestiä. Tai sitten saat ihan rautalangasta vääntää minulle, mikä se Tuomaisen viesti oli. Jos Tuomainen halusi ihan vängällä tehdä itsestään idiootin, niin se viesti kyllä meni perille. Sitä tuskin kuitenkaan tarkoitit.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Erittäin yksinkertainen pelaaja, jolla ei ole mitään avuja hyökkäyspäässä.

Tuomainen ei ole noin yksiulotteinen pelaaja. Kaverilla olisi rahkeita heittää tuollaiset 15-20 maalia kaudessa ainakin ja viitteitä tästä on saatu jo menneillä kausilla. Se jokin tuntuu kuitenkin puuttuvan vähän joka asiasta. Muutaman kerran kaudessa tulee joka saralla mahtavia suorituksia: komea taklaus, jäätävä veivimaali, alivoimalla dominointia... Sitä en tiedä ja tuskin tietää mies itsekään, miksi näitä ei voisi tulla useamminkin, kun rahkeita olisi.

Parit Youtube-pätkät:

http://www.youtube.com/watch?v=gw1ctjRgNGs
http://www.youtube.com/watch?v=3Zy54ZWROWg
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Bobbyn potentiaali on tiedossa. Ei hirveesti vaadi, että suoriutuu tehtävistään paremmin kuin Tuomainen. Kiekollisesti myös helvetisti enemmän käyttöä Bobbyssa.

No sitten kun Nyholm pääsee pelaamaan alivoimaa, voidaan alkaa vertailemaan pelaajia tarkemmin. Erityyliset pelaajat, niin silloin myös roolit ovat erilaiset joukkueessa, yksinkertaista. Tätä vänkkäystä on turha jatkaa, meillä on erilaiset näkemykset asioista ja sillä selvä.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedän, että Tuomaisen fyysinen preesens ja ylipäätänsä olemus jäällä näyttää vähän löysältä, mutta kyllä sieltä merkittäviä avuja löytyy joukkueensa kannalta.
Osasyy tuolle nallekarhumaiselle olemukselle on ihan yksinkertaisesti miehen raameissa yli 190 senttisen ja lähes 110 kiloisen pelaajan olemus ja liikkuminen kentällä ei yksinkertaisesti voi olla yhtä sähäkän näköistä, mitä 180cm/85kg polkukoneen. Tai voi olla, mutta silloin pelaajan joukkue todennäköisimmin löytyy NHLstä, ei SM-liigasta.
 

scholl

Jäsen
Tuomaiseen liittyen kommentointi pitää suhteuttaa tarjottuun rooliin. Mies pelaa pienemmällä palkalla alemmissa ketjuissa kuin moni muu, joten silloin odotukset ovat alhaisemmat. Pesoselta ja Jokelalta pitää esimerkiksi odottaa hyviä esityksiä, sen sijaan Tuomainen menee enemmänkin joukonjatkona ja jos homma ei toimi niin kokoonpanon ulkopuolella on kärkkymässä muita laitureita. Ei hän ainakaan itsestään pelleä ole tehnyt kuten Ruutu, josta pääsemmekin kommentoimaan, kun kerran kysyttiin:

Eikös sama päde sitten Ruudun poikkariin Granlundille?

Siitä saat ilmeisesti lukea twitteristä. Me tuosta räppihenkisestä sivustosta syrjässä olevat emme vielä tiedä, onko siellä kerrottu 5+20min tulleen mukamas väärin perustein. Jännä nähdä heiluuko hän spraypurkin kanssa jossakin pian. Iltalehden videon otsikko oli kyllä eilen hauska eli Ruutu luikki karkuun kuin aropupu ja siinä viitattiin hänen poistumiseensa likaisena kiireenvilkkaa hallilta bussiin. Odotteli yksikseen bussissa muita. Heh, mikä jätkä.
 

Hagu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin Matikaista juuri ennen tuota Tuomaisen ottamaa viimeistä aloitusta ja Petu huusi Kankaanperää ottaamaan aloituksen. Tuomainen oli kuitenkin jo mennyt aloitukseen ja ehkä Tyrväisen kannalta hyvä niin...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Poikkari junnun selkään oli ihan turha ja overkill. Suutaan louskuttavalle nulikalle riitävä muistutus olisi ollut isällinen avokämmenen lyönti poskelle, jos jostain piti muistuttaa.

EDIT: Niin, ja onneksi Kanki ei mennyt aloitukseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös