Mähän tykkään Tuomaisesta erittäin paljon, mutta pariin juttuun mä olen kiinnittänyt huomiota. Yksi on, että mun mielestä Tuomaiselta puuttuu vähän sellainen voittamisen kiima, sellainen tietynlainen hullun kiilto silmistä: "En saatana häviä tota kaksinkamppailua tai tätä matsia".
Toinen asia, mihin olen kiinnittänyt huomiota on, että Conan on aika pökkelö. Kuin robotti. Yksi asia on tietysti hänen suuri kokonsa, joka saa aikaa tällaisen assosiaation. Mutta toinen asia, mikä mulle tulee mieleen, että Tuomainen on treenannut kesän ihan järjettömän kovaa ja on vielä tukossa. Ehkäpä jopa liian kovaa, koska on tullut Stadiin ja haluaa näyttää, että asenteesta ja kunnosta ei tule jäämään kiinni. Parissa viime ottelussa on ollut jo vähän rennompaa meininkiä.
Raumalta tiesivät kertoa, että Tuomainen olisi liian kiltti. Uskon puheet. Ja uskon, että aivan varmasti vaikuttaa myös se, että ison kokonsa ja Suomessa vallalla olevan ajatusmaailman, missä kaikki vastuu on aina vain taklaajalla, hän miettii liikaa, eikä vain anna palaa.
Jotkut puhuivat, että Tuomaisen lähtölaskenta olisi alkanut Rajamäen tulon myötä. Itse en usko tähän ollenkaan. Eikä siinä mitään järkeä olisikaan, koska Tuomaisella on jäljellä uraa eittämättä enemmän kuin Ekillä ja takana on IFK:ssa peräti kymmenkunta ottelua. Ei kai kenellekään yllätyksenä tullut, että Tuomainen ei ole vielä valmis siinä roolissa, mihin edellytykset ovat?
Mutta sen uskon, että IFK:ssa saatettiin kuvitella Tuomaisen heittävän maalin edestä sen vähintään 15 maalia per kausi. Aika aikaisessa vaiheessa kävi kuitenkin ilmi, että tuskin tulee tekemään. Rajamäki saattaa siis hyvinkin olla täsmähaku hakkaamaan ribareita sisään hieman myöhemmin.
Mä uskon, että Tuomaisesta tulee olemaan vielä hyötyä IFK:lle, mutta se täyden hyödyn kausi ei ole vielä tämä kuluva kausi, vaan vasta ensi kaudella ruvetaan keräämään Tuomaiselle oikeammanlaisen valmennuksen hedelmää.