Miesasiat

  • 263 273
  • 1 149

jessie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jospa mies on jotenkin sitoutumismielessä säikähtänyt, eikä uskalla tunnustaa itselleenkään seurustelevansa? Vai epäiletkö että kaveri on niitä miehiä, jotka eivät uskalla sitoutua, vaan pitävät aina jalkaa oven välissä 'jos jotain vielä parempaa ilmaantuu'?

Molemmat vaihtoehdot ovat kyllä käyneet mielessä, etenkin tuo viimeksimainittu. Mietityttää, että jatkanko tätä tapailua vai lopetanko, koska en halua ottaa riskiä, että olisinkin vaan jokin vaihtoehto siihen asti, että mies löytää paremman.

En vaan käsitä, että mikä nyt on se ongelma. Itse kyllä tiedän, tuntuuko joku ihminen potentiaaliselta kunnon suhteeseen vai ei.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Molemmat vaihtoehdot ovat kyllä käyneet mielessä, etenkin tuo viimeksimainittu. Mietityttää, että jatkanko tätä tapailua vai lopetanko, koska en halua ottaa riskiä, että olisinkin vaan jokin vaihtoehto siihen asti, että mies löytää paremman.

En vaan käsitä, että mikä nyt on se ongelma. Itse kyllä tiedän, tuntuuko joku ihminen potentiaaliselta kunnon suhteeseen vai ei.

Ei se Jessie hyvä aina niin mee, että vaikka toinen potetiaaliselta tuntuiskin, vois alkaa suhteeseen, jos omat syyt on vastaan. Itsellä kävi ammoin tuollainen tapaus ja sitten koin toimivani kovin väärin häntä kohtaan kun en tilassani kyennyt kuin olemaan satunnainen sänkykumppani, satuin näätsen tykkäämään siitä neitosesta ihan sydämestäni, hänelle kuulema asia olisi ollut ok niinkin, mutta moraalini pani vastaan. Vuosikausia jälkeenkinpäin harmittelin mielessäni, että pitikö mun se juuri sillon tavata, kun elämä ei ollu raiteillaan oikeen miltään osin, että mihinkään vakavaan olisin kyennyt kumminkaan. No, jäipähän meille ainakin kauniit muistot hetkistämme, mutta aineksia olis ollut vaikka mihin, semmoistakin elämä on.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Molemmat vaihtoehdot ovat kyllä käyneet mielessä, etenkin tuo viimeksimainittu. Mietityttää, että jatkanko tätä tapailua vai lopetanko, koska en halua ottaa riskiä, että olisinkin vaan jokin vaihtoehto siihen asti, että mies löytää paremman.

En vaan käsitä, että mikä nyt on se ongelma. Itse kyllä tiedän, tuntuuko joku ihminen potentiaaliselta kunnon suhteeseen vai ei.

Olisko sillä vaan ihan tällainen perinteinen vapaudenkaipuu mielessä? Eli jantteri ei halua sitä, että kaikki pitää tehdä pariskuntana ja jokaiseen mahdolliseen tapahtumaan pitää mennä yhdessä. Sitähän voi sitten vaikka kotona möllöttää telkun ääressä yksinään ja ihan rauhassa ilman, että pitää tuntea huonoa omaatuntoa tai alkaa selittelemään miksi nyt ei kyhnytetäkään kylki kyljessä? Silloinhan sinulla jessie ei olisi oikeutta loukkaantua, jos herra ei halua lähteä serkkusi mummon 80-vuotis synttäreille tai hän haluaa launtai-iltana katsella rock em sock em videota sen sijaan että lähtisi katselemaan elokuvateatteriin sitä uutta nyyhkyleffaa kanssasi.

Näistäkin huolimatta kyseinen hemmo varmastikin välittää sinusta eikä edes katsele muita naisia, mutta toistaiseksi vielä jonkinlaista vapaudenkaipuuta ja halua omaan aikaan hänellä on.
 
Viimeksi muokattu:

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olisko sillä vaan ihan tällainen perinteinen vapaudenkaipuu mielessä? Eli jantteri ei halua sitä, että kaikki pitää tehdä pariskuntana ja jokaiseen mahdolliseen tapahtumaan pitää mennä yhdessä. Sitähän voi sitten vaikka kotona möllöttää telkun ääressä yksinään ja ihan rauhassa ilman, että pitää tuntea huonoa omaatuntoa tai alkaa selittelemään miksi nyt ei kyhnytetäkään kylki kyljessä?
Nyt menet siinä mielessä vähän metsään, ettei parisuhteessakaan tehdä kaikkea yhdessä. On minun menoni, hänen menonsa ja sitten yhteiset menot. Kuka edes haluaa sellaista parisuhdetta, jossa nysvätään 24/7 yhdessä? Onnistunut parisuhde ei vaadi yhdessä asumistakaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onnistunut parisuhde ei vaadi yhdessä asumistakaan.
Aika usein ennemmin tai myöhemmin väh. toinen osapuoli alkaa tuota asiaa kuitenkin haluamaan ja toivomaan. Ei siis, etteikö se olisi mahdollista, mutta pidän aika harvinaisena, että vuosikausia, jopa kymmeniä, pystyy seurustelemaan tuohon tapaan.

Siitä olen samaa mieltä (yhä edelleen, sata kertaa toistettu), että parisuhde ei ole, tai ei ainakaan saisi olla 24/7 roikkumista toisessa. Näitäkin tapauksia toki on, niiden kestävyydestä en tosin osaa sanoa. Veikkaan, että asia rupeaa jossain vaiheessa kuormittamaan huolella.
 

jessie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt menet siinä mielessä vähän metsään, ettei parisuhteessakaan tehdä kaikkea yhdessä. On minun menoni, hänen menonsa ja sitten yhteiset menot. Kuka edes haluaa sellaista parisuhdetta, jossa nysvätään 24/7 yhdessä? Onnistunut parisuhde ei vaadi yhdessä asumistakaan.

Iso peukku Alamummolle, samoilla linjoilla ollaan!:) Seurustella voi, vaikkei tavattaisikaan päivittäin. Tekee suhteelle erittäin hyvää, ettei vietetäkään kaikkea vapaa-aikaa yhdessä, vaan molemmat tekee omia juttujaan, tapaa kavereitaan jne. Olen aika itsenäinen luonne ja tarvin paljon "omaa tilaa". Siksi en miehenretalee(ni) sitoutumiskammoa (jos siis ajatellaan siitä olevan kyse) ymmärräkään.

Hohhoijaa, alkaa jo väsyttää koko aihe. Kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Olen aika itsenäinen luonne ja tarvin paljon "omaa tilaa". Siksi en miehenretalee(ni) sitoutumiskammoa (jos siis ajatellaan siitä olevan kyse) ymmärräkään.

Vaikka en olekaan mikään rakkauden lähettiläs niin kokemuksieni ja kavereideni menneiden juttujen pohjalta olisin kyllä valmis väittämään, että se kaveri nyt vain ei satu olemaan tarpeeksi kiinnostunut sinusta. Niin julmaa kuin se onkin niin itse olisin taipuvainen veikkaamaan tällaista tilannetta. Kaveri luultavasti pitää sinusta hyvin paljon ja viihtyy sinun seurassa, mutta se jokin mikä vie jalat alta puuttuu ja ehkäpä hän haluaa pitää portit auki jos se todellakin "oikea" sattuu kohdalle.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Vaikka en olekaan mikään rakkauden lähettiläs niin kokemuksieni ja kavereideni menneiden juttujen pohjalta olisin kyllä valmis väittämään, että se kaveri nyt vain ei satu olemaan tarpeeksi kiinnostunut sinusta. Niin julmaa kuin se onkin niin itse olisin taipuvainen veikkaamaan tällaista tilannetta. Kaveri luultavasti pitää sinusta hyvin paljon ja viihtyy sinun seurassa, mutta se jokin mikä vie jalat alta puuttuu ja ehkäpä hän haluaa pitää portit auki jos se todellakin "oikea" sattuu kohdalle.
Nimenomaan näin. Epävarmaltahan tuollainen kaveri on, joko itsestään tai sinusta/teistä, ellei peräti molemmista. Kannattaa kokeilla hienovaraista lähestymistä, asian selvittelyssä, taustalta saattaa löytyä jotain vaikeasti käsiteltävää.

Apropoo ja asiasta nahkaviittaan, miksi tällaista ketjua edes tarvitaan? Miehethän ovat kautta aikain olleet helppoja lähestyä, ymmärtää ja elää kanssa. Onko vielä olemassa kysymyksiä ilman vastauksia?
 

Cassu

Jäsen
Kertokaapa järkevämmät miksi miesten on vaikea puhua suoraan? Kyseessä ei ole mikään seurustelu vaan ihan vanhoja koulukavereita ollaan. Tosin moneen moneen vuoteen ei olla oltu missään yhteydessä. Miksi sitte kaveri ei voi sanoa, ettei halua olla kaveri? Ei mua loukkaa se että mun kaveri ei haluta olla, mutta se loukkaa että ex-tyttökaverin pitää se mulle kertoa kun jätkä ei itte sano mitään
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kertokaapa järkevämmät miksi miesten on vaikea puhua suoraan? Kyseessä ei ole mikään seurustelu vaan ihan vanhoja koulukavereita ollaan. Tosin moneen moneen vuoteen ei olla oltu missään yhteydessä. Miksi sitte kaveri ei voi sanoa, ettei halua olla kaveri? Ei mua loukkaa se että mun kaveri ei haluta olla, mutta se loukkaa että ex-tyttökaverin pitää se mulle kertoa kun jätkä ei itte sano mitään

Koska se mies selvästi halusi olla kaveri mutta itse olit mustasukkaiselle tyttöystävälle liian kova pala ja hän puhui nyt sinulle "molempien" puolesta.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Nyt menet siinä mielessä vähän metsään, ettei parisuhteessakaan tehdä kaikkea yhdessä. On minun menoni, hänen menonsa ja sitten yhteiset menot. Kuka edes haluaa sellaista parisuhdetta, jossa nysvätään 24/7 yhdessä? Onnistunut parisuhde ei vaadi yhdessä asumistakaan.

No ei tehdäkään sitten kun parisuhde on vähän vakiintunut, mutta ns alkuhuumassahan eli ensimmäisen puolen- vuoden aikana ainakin mun omien kokemuksien mukaan se on ollut juuri sitä, että ollaan yhdessä lähes aina kun se vaan on mahdollista. Siksiköhän mun suhteeni onkin jääneet aina melko lyhyiksi?
 

Cassu

Jäsen
Koska se mies selvästi halusi olla kaveri mutta itse olit mustasukkaiselle tyttöystävälle liian kova pala ja hän puhui nyt sinulle "molempien" puolesta.

Tuo ei onnistu. ollaan nimittäin tämän exän kanssa kavereita nykyään. Hän itse soitti ja sanoi, ettei ole este jos haluat tästä pojasta enemmän. En halunnu sillon enkä nytkään, mutta poika vaan ei puhu suoraan. Tyttökaveri on tosi mukava, ollaan molemmat luonteeltamme outoja naisten keskuudessa. Sellasia että puhutaan suoraan ja tapellaan myös. Poikia vaikka synnyttiinki tytöiks;)
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä se seurustelu sitten on?


Tähän vanhaan asiaan vielä palatakseni - kun sen nyt vasta luin...

Ainakin omalla kohdallani ongelma on siinä, että seurustelusta on tullut instituutio. Ihan kuin pariskunta ei voisi itse määritellä millaista heidän seurustelunsa on, vaan joku olisi jo aikaisemmin luonut seurusteluun kaavan, jota kaikkien täytyy noudattaa. Itse en voi sietää kommenttia, että "sinä et voi tehdä sitä tai tätä, kun me seurustellaan", tai "nyt sun kuuluu tehdä näin, kun me seurustellaan!" Ne ovat ollet hetkiä, jolloin olen kokenut, että seurustelu ei ole minun juttuni...

Tottakai sellaiset asiat kuin monogamia kuuluvat lähes itsestäänselvästi parisuhteeseen (muuten se ei olisi enää parisuhde), mutta melkein kaikki muu onkin sitten sovittavissa olevia juttuja. Tai sitten pitäisi antaa käytännön näyttää millaiseksi "meidän juttu" muodostuu. Aika moni vain taitaa haluta muokata suhdetta oman mielensä mukaiseksi (olisko tämä naisille hieman yleisempää kuin miehille?) vetoamalla joihin "yleisesti hyväksyttyihin" käsityksin - joiden olemassaolon ainakin minä kiistä!

Ja olenkin onnistunut pysyttelemään poikamiehenä taas aika pitkään...
 

scholl

Jäsen
Seurustelu on sitä, että tapailee jotain henkilöä vakavin aikein ja tehdään seurustelujulistus. En tarkoita, että siinä tarvitsisi käsi kädessä kulkea tai muutenkaan hinttimäistä käytöstä harrastaa, mutta kuitenkin esimerkiksi on mahdollista, että kyseinen kumppani esitellään kavereille ja/tai vanhemmille. Ei ole siis pelkästä hengailusta tai tapailusta kyse silloin, jos seurustelee.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Samaa mieltä schollin kanssa. Semmonen heräsi kuitenkin mieleen, että kuinka juhlallinen ja "virallinen" tuon seurustelujulistuksen tulee olla? Saattaa vaikka kohta tulla kyseinen tilanne eteen tai sitten ollaan kohta täysin yksin. Ei tiedä, mutta joka tapauksessa olisi hyvä tietää suunnilleen etukäteen.
 

scholl

Jäsen
kuinka juhlallinen ja "virallinen" tuon seurustelujulistuksen tulee olla?

Ei kai juhlallinen tai virallinenkaan, mutta mieluiten niin, että molemmat osapuolet ovat siitä tietoisia. On nimittäin useita tapauksia, jossa toinen luulee seurustelevansa, vaikka toinen vain tapailee tai hengailee. Eli se olisi hyvä tehdä vaikkapa suullisesti selväksi niin, että molemmat ymmärtävät, että ko. henkilöt seurustelevat.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja sinä tietysti palaat riemumielin?


Öhh, pointtina oli siis se että sain jopa seksuaalista tyydytystä siitä fiiliksestä kun sanoin "ei voisi vähempää kiinnostaa". I'm such a winner.
Eihän kaikki tunteet oo kuollu, mutta sain pidettyy itteni tosi kovana ja nyt on onnellinen olo.
 
Öhh, pointtina oli siis se että sain jopa seksuaalista tyydytystä siitä fiiliksestä kun sanoin "ei voisi vähempää kiinnostaa".
Naisillahan on tunnetusti vaikeuksia saada orgasmeja, mutta hyvä että onnistuit tuolla tavoin. Leikki sikseen, pysyhän tiukkana.
 

Näkemys

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Öhh, pointtina oli siis se että sain jopa seksuaalista tyydytystä siitä fiiliksestä kun sanoin "ei voisi vähempää kiinnostaa". I'm such a winner.
Eihän kaikki tunteet oo kuollu, mutta sain pidettyy itteni tosi kovana ja nyt on onnellinen olo.

Kannattaa muistaa, että nämä kuviot eivät ole pelejä, joissa on voittaja ja häviäjä.

Kuten itsekin totesit, että "eihän kaikki tunteet oo kuollu". Silti saat tyydytystä siitä, että pääset alistamaan toista ja niitä samoja tunteita, joita itse koet.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
En ymmärrä tuota girlzillan asennetta, oletko nyt jotenkin omasta mielestä voittaja?

"JES, vanha poikaystävä kinuu takasi, vaikka sillä ei ole saumaa enään."

Jokainen ottaa tietty fiiliksensä irti eri asioista, mutta OMASTA mielestäni aika alhaista.

Onko peli 1-0 vai 2-0?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kannattaa muistaa, että nämä kuviot eivät ole pelejä, joissa on voittaja ja häviäjä.

Kuten itsekin totesit, että "eihän kaikki tunteet oo kuollu". Silti saat tyydytystä siitä, että pääset alistamaan toista ja niitä samoja tunteita, joita itse koet.

En minä mitään alista. Mutta tottakai tuntui hyvältä että oli tarpeeksi vahva tekemään oikean päätöksen. Ja tuntuu hyvältä että sai sanoa noin ihmiselle joka on kohdellut tosi huonosti.

Ja pidin itseänä voittajana siis sen takia, että PYSTYIN sanomaan tuon ja tiesin että se on oikea päätös. Olin tullut eron jälkeen tarpeeksi vahvaksi sanoakseni tuon.

Ja en toki ole vuodattanut täällä suhteen kaikkia yksityiskohtia, mutta sanotaan näin että minua on kohdeltu ihan todella todella huonosti. Joten tottakai nyt tuntuu hyvältä että oli tarpeeksi vahva sanoakseen ei. Ja vielä tarkoittaen sitä todella.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Ahaa, poika lähti ensiksi kävelemään. Peli on siis 2-1 `ZILLAN tappioksi.

"Miehet ymmärtävät mitä lukevat, naiset mitä asioilla tarkoitetaan."

Voisi melkein ottaa allekirjoutukseksi. Ok, myönnetään , että olen jäävi kommentoimaan girlzillan asioita koska en kyseistä tyttöä henk.koht tunne. Ilmaisin vain oman mielipiteeni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös