Miesasiat

  • 263 272
  • 1 149

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei. Kaikki sisustukseen menevät rahat oli kyllä ihan omaa rahaa eikä kenenkään muun.

Melkoisen hyvät palkat nykyään seurakunnan kanttiinissa, jos niillä ostellaan 300€:n päiväpeitteitä. :)

No ei, ota huumorilla. Hyvä vaan, jos olet hoitanut sisustuksen itse, ja jos nyt olet omillasi, niin onnea myös elämään jatkossa. Tuossa vaiheessa niitä vastoinkäymisiä tuppaa usein tulemaan, mutta ne tosiaan kasvattavat.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Melkoisen hyvät palkat nykyään seurakunnan kanttiinissa, jos niillä ostellaan 300€:n päiväpeitteitä. :)

Rahat voivat olla omia vaikka niitä ei ole itse ansainnut.

Mitenkään Sistis sinuun kohdistamatta, mutta tuntuu taas kateuden vievän kalatkin vedestä, kun on joitakin viestejä tässä lukenut.
 
Vahdit kenties Abramovichin penskoja?
Hjalliksen babyshitteri?

Naureskelen ircissä jatkossakin niille jotka koko ajan itkevät jostain ja tiedän että se sinua harmittaa mutta no can do.
Niin, toiset purkavat keskustelupalstoilla ja ircissä kokemiaan vastoinkäymisiä, kun taas toiset kertovat ostaneensa 300€ päiväpeiton ja lentävänsä pilvissä. Tyylinsä kullakin, itse tosin kummeksun enemmän jälkimmäistä porukkaa.

Edit: 300 eikä 200
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rahat voivat olla omia vaikka niitä ei ole itse ansainnut.

Mitenkään Sistis sinuun kohdistamatta, mutta tuntuu taas kateuden vievän kalatkin vedestä, kun on joitakin viestejä tässä lukenut.

Voivat toki, ei siinä mitään. Enkä sano, ettäkö se olisi yhtään väärin. Minäkin olen saanut rippi-, ylioppilas- ja valmistumislahjoiksi rahoja, joita olen sitten kuluttanut milloin mihinkin hankintaan mitenkään summia tai sijoituskohteita erittelemättä. Päiväpeitonkin ostin, joskin maksoin siitä melko pienen summan. :)

Enemmänkin oma pointtini on ollut siinä, että välillä joillain tuntuu olevan pakottava tarve kertoilla omista varallisuuksistaan ääneen. Kun taas enemmänkin pitäisi minusta noudattaa vanhaa sanontaa: "kell onni on, hän onnen kätkeköön". Girlzillakin tuntuu olevan selkeästi keskimääräistä aloittelevaa opiskelijaa varakkaampi, joten on selviö, että tällaisilla kommenteilla helposti herättää kateutta muissa ihmisissä, etenkin samassa elämäntilanteessa olevissa, tahtoi sitä, tai ei.

Omalla kohdallani en näe kateuteen tarvetta, olen opintoni suorittanut ja vakituisessa oman alan työsuhteessa ja tulen toimeen omillani. Tulotasoistani en sano mitään muuta, kuin että tienaan vähemmän kuin keskimääräinen saman koulutustason omaava kollegani.

Taitaa mennä jo aika pahasti ketjun ohi. Pahoittelut.
 
Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sistis sun pisteet nousee koko ajan. Sun juttuja on kiva lukea.

Oli vaan pakko korjata sen verran nyt, että kävin töissä koko viime kesän, sain ylioppilaslahjarahoja, lastenvahtikeikkaa jne. jotka laitoin kaikki säästöön. Koska ylläpidon sain vanhemmiltani. Joten minulla oli n. 8000 euroa säästössä kun muutin ja sehän vasta mukavalta tuntuikin. Olin säästänyt rahoja pari vuotta, silmälläpitäen nimenomaan omaa ensimmäistä muuttoani. Ja tuntuu kivalta kun ihmiset kehuu kotiani ja voin sanoa että "joo olen ihan itse ostanut jokaikisen huonekalun ym mikä täältä löytyy".
 

Cube

Jäsen
Nyt ymmärsit väärin. En viitannut meidän kahdenkeskisiin keskusteluihimme millään lailla, vaan siihen yleisasenteeseen, millä olet palstalla ns. ollut liikenteessä. Lähinnä hain takaa sitä, että tietty itsensä hehkuttaminen ja oman elämän loistokkuuden esittely takaa suomalaisessa sielunmaisemassa taatusti yhden asian: kateuden.
Tällaisten asioiden kuittaaminen kateuskortilla on aikamoista yliyksinkertaistamista. Kai nyt joku (netti)persoona voi olla jonkun mielestä ärsyttävä ilman, että siihen liittyy kateutta.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Tällaisten asioiden kuittaaminen kateuskortilla on aikamoista yliyksinkertaistamista. Kai nyt joku (netti)persoona voi olla jonkun mielestä ärsyttävä ilman, että siihen liittyy kateutta.

Ei se kokonaan menekään kateuden piikkiin, enkä tätä tarkoittanut. Taatusti voi olla ärsyttävä ilmankin.

Mutta käsi pystyyn se, jota ei vituta, kun itsellä menee vähän nihkeämmin ja joku besserwisseri vieressä kiekuu, että mul onki tota ja tätä ja asiat niin kivasti ja helposti. Tästä voidaan puhua monilla eri termeillä, itse valitsin kateuden, koska se on suhteellisen raadollinen ja paljas käsite.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ei se kokonaan menekään kateuden piikkiin, enkä tätä tarkoittanut. Taatusti voi olla ärsyttävä ilmankin.

Mutta käsi pystyyn se, jota ei vituta, kun itsellä menee vähän nihkeämmin ja joku besserwisseri vieressä kiekuu, että mul onki tota ja tätä ja asiat niin kivasti ja helposti. Tästä voidaan puhua monilla eri termeillä, itse valitsin kateuden, koska se on suhteellisen raadollinen ja paljas käsite.

Minä pyrin välttämään vitutusta kaikin keinoin, valaistumisen keinoin.

Kun jokunen viikko taaksepäin kuulin erään vittuteinin latovan puhelimeensa Espoossa vittutätä ja vittusitä omasta äidistään, huokaisin, ajattelin, "voi kuule, sinun äitisi on sentään elossa".

Kumarruin häntä kohti ja hymyilin tälle, nojaten vastakkaisten penkkien välissä olevaan putkeen. Hän heitti jäihin, mutta eipähän hetkeen puhunut pahaa äidistään. Hän malttoi hetkeksi lopettaa aivopierujen suoltamisen miettiessään onko tilanne vain outo vaiko myöskin pelottava, ja minä koin olevani hetken verran parempi ihminen. Hymy ja positiivisuus auttoivat poistamaan negatiivisuutta hetkeksi. Avautuminen asiassa olisi todennäköisesti saanut myös minut voimaan huonommin.

Jossain vaiheessa sitten positiivinen asenne auttaa myös niin mies- kuin naisasioissakin.
 

Cube

Jäsen
Mutta käsi pystyyn se, jota ei vituta, kun itsellä menee vähän nihkeämmin ja joku besserwisseri vieressä kiekuu, että mul onki tota ja tätä ja asiat niin kivasti ja helposti. Tästä voidaan puhua monilla eri termeillä, itse valitsin kateuden, koska se on suhteellisen raadollinen ja paljas käsite.
Saattaa vituttaakin, mutta itse en siltikään puhuisi kateudesta. Tuollaisessa fiktiivisessä esimerkissähän vituttaisi nimenomaan se vastenmielinen päteminen ja hehkuttaminen - ei niinkään se, että jonkun muun elämä on tavalla tai toisella mallillaan.

Jos kyseessä olisi kateus, niin silloinhan vituttaisi kaikki sellaiset, joilla elämässä menee hyvin. Näin ei kuitenkaan ole.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kumarruin häntä kohti ja hymyilin tälle, nojaten vastakkaisten penkkien välissä olevaan putkeen. Hän heitti jäihin, mutta eipähän hetkeen puhunut pahaa äidistään. Hän malttoi hetkeksi lopettaa aivopierujen suoltamisen miettiessään onko tilanne vain outo vaiko myöskin pelottava, ja minä koin olevani hetken verran parempi ihminen. Hymy ja positiivisuus auttoivat poistamaan negatiivisuutta hetkeksi.

Painotan määrettä hetkeksi. Voin taata, että sillä sekunnilla, kun AWe hyppäsi dösästä, teini soitti karvapinnoitetulla matkapuhelimellaan jollekin kollegoistaan ja puheli sävyisästi tyyliin et vittu arvaa mikävittukävi vittu bussissa istu vastapäätä joku vitun karvainen stalkkari homo nih se vittu alko stalkata ja nojata ja alko tulla päälle enkä nyt tarkoita sellaista tulemista.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Painotan määrettä hetkeksi. Voin taata, että sillä sekunnilla, kun AWe hyppäsi dösästä, teini soitti karvapinnoitetulla matkapuhelimellaan jollekin kollegoistaan ja puheli sävyisästi tyyliin et vittu arvaa mikävittukävi vittu bussissa istu vastapäätä joku vitun karvainen stalkkari homo nih se vittu alko stalkata ja nojata ja alko tulla päälle enkä nyt tarkoita sellaista tulemista.

Hyvä jos kävi näin! Eipähän ainakaan haukkunut äitiään joka on tämän elämässä varmasti paljon tärkeämpi ihminen kuin joku tuntematon bussissa. Ymmärrätkö nyt?
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä jos kävi näin! Eipähän ainakaan haukkunut äitiään joka on tämän elämässä varmasti paljon tärkeämpi ihminen kuin joku tuntematon bussissa. Ymmärrätkö nyt?

Ymmärsin jo aiemmin, mutta tuskinpa se äitiä tai teiniä haittaa, jos bussissa vähän höyryjä päästelee, päinvastoin kasvukipujen julkituonti voi olla ihan terveellistä. Lähinnä se vituttaa kanssaihmisiä, kuten tässäkin tapauksessa.

Toki toimit viisaasti, jos tarkoitus nimenomaan oli blokata omaa vitutusta.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainakin oikeassa elämässä kun katson ystäviäni(naisia tai miehiä), niin raju "aito" hauskanpito ja oman selviämisensä mainostaminen ovat kaikkein selkeimmät merkit siitä että on oikeasti pirun paha olo ja toisen unohtaminen niin jumalattoman vaikeaa. Sen verhoilu hauskanpitoon voi ehkä toimiakin jollain, mutta vasta ajan parannettua voi myöntää itselleen olleensa todella paskana.


MACK
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ainakin oikeassa elämässä kun katson ystäviäni(naisia tai miehiä), niin raju "aito" hauskanpito ja oman selviämisensä mainostaminen ovat kaikkein selkeimmät merkit siitä että on oikeasti pirun paha olo ja toisen unohtaminen niin jumalattoman vaikeaa. Sen verhoilu hauskanpitoon voi ehkä toimiakin jollain, mutta vasta ajan parannettua voi myöntää itselleen olleensa todella paskana.MACK

Varmasti pitää joillain paikkansa, mutta itsellä ei missään nimessä, koska en ikinä ole pystynyt pitämään pakolla hauskaa. Kuten sanoin, tämä juttu on tapahtunut ennenkin ja silloin viimeinen ajatus olisi ollut lähteä kavereiden kanssa jonnekin ulos. Kai sitä tuli sillon jo murehdittua niin helvetisti, että nyt jotenkin on ollut hieman helpompaa. Mutta ei tää nyt perkele niin helppoa ole kuitenkaan :)
En ole ikinä osannut sillä tavalla piilottaa mitään tunteita ja siksi olen positiivisesti yllättynyt siitä kuinka paljon paremmin nyt on mennyt.
 

Sides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man U
Varmasti pitää joillain paikkansa, mutta itsellä ei missään nimessä, koska en ikinä ole pystynyt pitämään pakolla hauskaa. Kuten sanoin, tämä juttu on tapahtunut ennenkin ja silloin viimeinen ajatus olisi ollut lähteä kavereiden kanssa jonnekin ulos. Kai sitä tuli sillon jo murehdittua niin helvetisti, että nyt jotenkin on ollut hieman helpompaa. Mutta ei tää nyt perkele niin helppoa ole kuitenkaan :)
En ole ikinä osannut sillä tavalla piilottaa mitään tunteita ja siksi olen positiivisesti yllättynyt siitä kuinka paljon paremmin nyt on mennyt.

En nyt tiedä kuuluuko tämä sitten tähän ketjuun, mutta joku raja sillä asioiden vatvomisellakin, tietysti henkilöstä riippuen raja voi olla vaikka kuinka kaukana. Fakta on, että suruista ei selviä muuten kuin suremalla ja toiset käsittelevät niitä surujaan rationaalisemmin kuin toiset, joiltakin se vaatii vähän pidemmän ajan päästä asioista yli ja jaloilleen, jotkut ovat kokeilleet jopa viinaa... Joka tapauksessa tuulettuminen ja edes hetkeksi sen exän yms. unohtaminen antaa ehkä vähän perspektiiviä siihen surussa kieriskelyyn, ainakin mun mielestä. Toki kun se on elämän suurin asia sillä hetkellä, se kyllä hyppää takaisin mieleenkin aika nopeasti.

Mä koin hopeoiden jaon viime kesänä ja olin hyvin yllättynyt siitä, miten nopeasti olin ok asian kanssa. Ehkä se sitten kertoo enemmän siitä, että ne yhteiset lusikat oli hommattu väärän ihmisen kanssa. Ja vaikka minäkin oon joskus kokenut saman aiemmin, en kyllä usko, että aiemmin koettu ero olis mua millään lailla auttanut, tai vitustako senkään tietää. Äkkiä sen vaan joka tapauksessa huomaa, että sitä ei enää ajattelekaan sitä ihmistä, joka oli vielä viikko sitten maailman suurin cunt, vaan että there´s plenty more fish in the sea.
 

jessie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Helvettiin miehet ja niiden uskomaton (vaiko olematon?) ajatuksenjuoksu!

Olen tapaillut reilun parin kuukauden ajan erästä miestä. Mies on minulle jo vuosien takaa tuttu, mutta vasta em. ajan olemme olleet muutakin kuin ystäviä. Meillä on mennyt hyvin; olemme viettäneet sitä kuuluisaa Laatuaikaa yhdessä ja hauskaa on ollut. Puhuttavaa riittää ja osaamme nauraa yhdessä. Myös muilta osin suhteemme toimii mainiosti.

Olen ollut erittäin onnellinen, kun olen onnistunut näin mahtavan seurustelukumppanin löytämään. Paitsi ettei mies kuulemma olekaan seurustelukumppanini, hän näet mieltää olevansa täysin vapaa. Siis mitä ihmettä?Mitä se seurustelu sitten on?

Kaikille tulee varmasti heti mieleen, että mies kauniisti sanottuna tapailee muitakin naisia. Näin ei kuitenkaan ole, tiedän sen. Hän vaan haluaa olla vapaa, piste. Se, mitä en ymmärrä on, että miksi hän sitten on vaivautunut minun kanssani millekään alkamaan. Yhteydenpitomme on ollut tiivistä ja jopa vanhempamme tietävät suhteestamme. Silti emme kuulemma seurustele. Mies sanoo nauttivansa seurastani (nyt ei sitten puhuta pelkästään seksiasioista!) ja haluaa tätä kuviota jatkaa.Mutta vapaana. Täytyy tunnustaa, että harvoin olen ollut yhtä hämmentynyt kuin nyt.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ehkä mies ymmärtää oman parhaansa kun kerran hänen seurassaan satut flirttailemaan muille miehille. Katsos, silloin rupeatkin äkkiä olemaan hänen rakastettunsa...
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mies sanoo nauttivansa seurastani (nyt ei sitten puhuta pelkästään seksiasioista!) ja haluaa tätä kuviota jatkaa.Mutta vapaana. Täytyy tunnustaa, että harvoin olen ollut yhtä hämmentynyt kuin nyt.

Ymmärrän.
Jos se haukkuu kuin koira, käyttäytyy kuin koira ja näyttää koiralta, se on koira, vaikka sitä kutsuisi kissaksi. Tällä en vihjaa miehen luonteeseen tjsp vaan ihan siihen, että onko sillä väliä miksi tuota suhdetta nimittää? Jospa mies on jotenkin sitoutumismielessä säikähtänyt, eikä uskalla tunnustaa itselleenkään seurustelevansa? Vai epäiletkö että kaveri on niitä miehiä, jotka eivät uskalla sitoutua, vaan pitävät aina jalkaa oven välissä 'jos jotain vielä parempaa ilmaantuu'?

AWe tuossa jo sanoikin, että samat säännöt molempiin suuntiin.
 

julle-jr

Jäsen
Jos olette sopineet että seurustelette, niin silloin on mielestäni outoa sanoa olevansa vapaa. Koska seurusteleva ihminen on omasta mielestäni varattu.

Toisaalta itse en ymmärrä sitä, että miksi usein naiset haluavat viedä hauskan ja toimivan suhteen seurusteluasteelle? Miksi ei vain voi tapailla silloin tällöin ja pitää samalla muutkin ovet avoinna? Miksi se seurustelu on niin usein tavoitteena, onko se muka varma asia, että seurustelu on parempi juttu kuin sellainen pelkkä kevyt tapailu? Toki miehetkin voivat näin ajatella, heitä vain ei ole tullut tapailtua koskaan tässä mielessä :)

Itse kerran pidin hauskaa erään tytön kanssa ja sanoin jo suurinpiirtein muutamien treffien jälkeen, että en halua ketään seurustelukumppaniksi, enkä usko, että tämä suhde tulee koskaan etenemään minnekään avioliittoasteelle. Kyseinen tyttökin oli sitä mieltä, että tämä nykyinen järjestely on varsin hyvä, eikä hänkään mitään vakavaa suhdetta tarvitse kun on juuri eronnut edellisestä pitkäaikaisesta poikaystävästään jne.

No homma jatkui iloisena ja omasta mielestäni täydellisesti toimivana parisen kuukautta kunnes nainen yhtäkkiä ilmoittikin, että ei voi jatkaa tällaista "nähdään kerran viikossa" suhdetta ja lisäsi vielä, että soittele kun haluat seurustella. Vittu kun vitutti, ensin sovitaan, että tapaillaan vain ja sitten vastapuoli yhtäkkiä alkaakin kiristämään, että homma on ohi jos ei aleta seurustelemaan vakavasti. Törkeää.
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse kerran pidin hauskaa erään tytön kanssa ja sanoin jo suurinpiirtein muutamien treffien jälkeen, että en halua ketään seurustelukumppaniksi, enkä usko, että tämä suhde tulee koskaan etenemään minnekään avioliittoasteelle. Kyseinen tyttökin oli sitä mieltä, että tämä nykyinen järjestely on varsin hyvä, eikä hänkään mitään vakavaa suhdetta tarvitse kun on juuri eronnut edellisestä pitkäaikaisesta poikaystävästään jne.

No homma jatkui iloisena ja omasta mielestäni täydellisesti toimivana parisen kuukautta kunnes nainen yhtäkkiä ilmoittikin, että ei voi jatkaa tällaista "nähdään kerran viikossa" suhdetta ja lisäsi vielä, että soittele kun haluat seurustella. Vittu kun vitutti, ensin sovitaan, että tapaillaan vain ja sitten vastapuoli yhtäkkiä alkaakin kiristämään, että homma on ohi jos ei aleta seurustelemaan vakavasti. Törkeää.

Siis todella törkeää. Kyllä näiden sopimisten pitäisi sitoa vähintään 5 vuotta. Myöskin irtisanomisaika oli kohtuuttoman lyhyt.
 

scholl

Jäsen
Jos olette sopineet että seurustelette, niin silloin on mielestäni outoa sanoa olevansa vapaa. Koska seurusteleva ihminen on omasta mielestäni varattu.

Toisaalta itse en ymmärrä sitä, että miksi usein naiset haluavat viedä hauskan ja toimivan suhteen seurusteluasteelle? Miksi ei vain voi tapailla silloin tällöin ja pitää samalla muutkin ovet avoinna? Miksi se seurustelu on niin usein tavoitteena, onko se muka varma asia, että seurustelu on parempi juttu kuin sellainen pelkkä kevyt tapailu?

Ei se tarvitse olla niin, että pitää ovia auki, vaikkei seurustelisikaan. Joku voi viihtyä ihan hyvin, eikä olla muiden kanssa tai katsella sen enempää, muttei vain seurustele. Voi keskittyä esim. töihin tai opiskeluihin tai muuten voi olla sellainen fiilis, ettei halua seurustella. Ei tunnu ykkösprioriteetilta. Tai sitten nainen ei ole seurusteluainesta. Voi olla vaikka kuinka mukava ja jonka kanssa on kiva tapailla, käydä leffassa tai jopa harrastaa seksiä, muttei vain kolahda niin että haluaisi seurustella tai ehkä voi olla niinkin ettei kuitenkaan kestäisi ko. tyypin kanssa olla enempää tekemisissä. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka ja olen kanssasi samaa mieltä, että miksi pitää olla niin mustavalkoinen ajattelutapa vapaa tai varattu. Vapaana nyhjötöt himassa ja varattuna olet pallo jalassa. Jos ei ole seurustelua harrastava ihminen, vaan seurustelee korkeintaan tosi mielessä pari kertaa elämässään niin silloin monessa tapauksessa tuollainen välimuoto olisi ihan hyvä juttu silloin, jos ei ole sopiva tilanne ja ei ole tavannut sopivaa kumppania.

Tottakai nainen on tuossa tilanteessa oikeutettu katselemaan minne tahtoo kunhan ei huoraa. Siis tarkoitan sitä, että jos tapaa elämänsä miehen niin totta hemmetissä voi lopettaa tämän tapaamisen ilman mitään vakavia seuraamuksia, koska tosiaan eivät ole edes seurustelleet.

Sekavaa.
 

Ender00

Jäsen
Toisaalta itse en ymmärrä sitä, että miksi usein naiset haluavat viedä hauskan ja toimivan suhteen seurusteluasteelle? Miksi ei vain voi tapailla silloin tällöin ja pitää samalla muutkin ovet avoinna? Miksi se seurustelu on niin usein tavoitteena, onko se muka varma asia, että seurustelu on parempi juttu kuin sellainen pelkkä kevyt tapailu? Toki miehetkin voivat näin ajatella, heitä vain ei ole tullut tapailtua koskaan tässä mielessä :)


Samaa on saanut monesti ihmetellä. Jos kerran kevyt tapailu kaikenlaisen kivan merkeissä sujuu hyvin ja molemmat saavat siitä iloa ja piristystä, niin miksi niin usein toisen (yleensä) naisen mielestä se ei kuitenkaan riitä vaan pitää pyrkiä täysin omimaan toinen?

Mitä vikaa on tapailussa? Miksi se pallo pitää sitoa jalkaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös